Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Święcąca kontrolka a rezerwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiedy ta kontrolka zgaśnie? Czy ona oznacza rezerwę czy niski poziom paliwa? 
Chciałbym sprawdzić ile pali autko, w tym celu wlałem tylko 5l, tak aby wyjść z rezerwy. Potem zatankowałbym np 10l i czekał aż się zapali rezerwa. Tym sposobem dowiedziałbym się ile pali.

Po dolaniu tych 5l wskazówka poszła w górę. A rezerwa powinna się włączyć w momencie gdy wskaźnik poziomu paliwa w zegarach zejdzie do poziomu R. Dobrze to rozumiem?

zegary 11.jpg
Czy kontrolka rezerwy to to samo co poziom paliwa na zegarach?

wskaźnik paliwa-rezerwa.png
Wg instrukcji:

Cytuj

"Gdy wskazówka dojdzie do pola rezerwy, w zbiorniku pozostaje jeszcze około 8 litrów paliwa.
Zapalenie się symbolu dystrybutora oznacza również, że należy uzupełnić paliwo."

Z tego wynika, że to 2 inne wskaźniki poziomu paliwa

rezerwa.PNG

Opublikowano

W b5 rezerwa zapala się gdy wskazówka znajduje się na pierwszej czerwonej kresce. Dokładnie tak jak jest na Twoim zdjęciu.

Opublikowano

Nie mniej jednak dokładniej bedzie sprawdzić spalanie tankując pod korek...

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
6 minut temu, marcin_franz napisał:

W b5 rezerwa zapala się gdy wskazówka znajduje się na pierwszej czerwonej kresce. Dokładnie tak jak jest na Twoim zdjęciu.

Oo, dzięki za radę :) Nigdzie nie mogłem znaleźć takiej informacji :P 

4 minuty temu, Romeck napisał:

Nie mniej jednak dokładniej bedzie sprawdzić spalanie tankując pod korek...

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
 

Wiem, ale chciałbym jakoś inaczej sprawdzić spalanie, bez komputerka ani rusz:D
Czy da radę sprawdzić spalanie przez OBDII?

Opublikowano

A tu już ktoś mądrzejszy musi się wypowiedzieć [emoji14] wiem ze można sprawdzić poziom paliwa w zbiorniku w litrach ale nie wiem jak jest z dokladnością tego...

Opublikowano

Kablem sprawdzisz, teoretyczna dokładność - do 1L
Wchodzisz w Instruments [17] -> Measuring Blocks [08] -> Grupa 002

Opublikowano

Według mnie najlepszy sposób to zalać pod korek, zresetować licznik zrobić x kilometrów, zalać pod korek i obliczyć. Dokładniej nigdy się nie zrobi. Rezerwa czasem też może się zapalić z różnym stanem paliwa.

Opublikowano

Zalej pod korek paliwa, potem wyjeździj zbiornik i znów zalej pod korek. Będziesz wiedział na ilu litrach zrobiłeś ile kilometrów. Jak koledzy wyżej, nie ma chyba lepszego sposobu na sprawdzenie spalania.

Opublikowano

Jak się leje za dychę to ciężko sprawdzić. To są wskaźniki, nie mierniki. Weź kredyt i zatankuj do pełna przejedź 100km żebyś nie musiał za dużo liczyć dopełnij i zobaczysz wynik na dystrybutorze.

Opublikowano

100 km to też mało.
Bo akurat trafi na większość jazdy miejskiej i się załamie.
Bo wynik będzie zawyżony.
Najbardziej miarodajne jest wyjeżdżenie całego zbiornika i ponowne tankowanie NA TEJ SAMEJ STACJI, NA TYM SAMYM DYSTRYBUTORZE.
Niestety ale nawet poszczególne dystrybutory mogą się różnić poprawnością wskazań, prędkością przepływu paliwa, a tym samym momentem odcięcia dopływu, kiedy nam pistolet odbije.
A dwa, samo ułożenie pistoletu we wlewie może spowodować wcześniejsze lub późniejsze odbicie.... Widać to dobrze gdy nieraz próbujemy znaleść miejsce aby zostawić zablokowany nie trzymając go w rękach.
Do tego podobna próba przy kolejnym tankowaniu pod korek i już mamy PORZĄDNY usredniony wynik.
WARTO o tym pamiętać.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dokładnie 100km to za mało.

Opublikowano

Lepsze to niż patrzenie na wskazówkę :)

Opublikowano (edytowane)

@emge@dj domin1@GreGoriO@kamil-vag
Niedawno (10.02). zatankowałem pod korek. Przejechałem 100km po mieście. Dzisiaj pojechałem na stację (ten sam dystrybutor) sprawdzić ile pali. Niestety do baku weszło ponad 22l. W międzyczasie wymieniłem olej, filtr paliwa, oleju, powietrza.

Pewnie trochę spadła przy wymianie filtrów. Nie byłem u mechanika, tylko u kolegi, widziałem dokładnie co i jak robi więc nikt nie zlał paliwa, Co może być przyczyną takiego spalania? Przecież to jest 1.6 a nie 2.8...

Dodam,że jak tylko kupiłem zatankowałem za 50zł a 2 dni później była rezerwa. Myślałem, że poprzedni właściciel jeździj praktycznie bez paliwa, ale jednak nie :/
Co może być zepsutego?
VAG pokazał błąd lambdy. Ale powodowałaby aż takie spalanie?

Proszę o szybką pomoc.

Zdjęcia po tankowaniu z 10.02

:dystrybutor 10.02.jpg

tankowanie 10.02.jpg

Zdjęcia po tankowaniu z 21.02

dystrybutor 21.02.jpg

tankowanie 21.02.jpg

Edytowane przez danioRM
Opublikowano

Sonda lambda może odeszła do krainy wiecznych łowów.
Ps. 2.8 w tipie średnio pali mi koło 11, a nie 22 ;)

Opublikowano
4 minuty temu, emge napisał:

Sonda lambda może odeszła do krainy wiecznych łowów.
Ps. 2.8 w tipie średnio pali mi koło 11, a nie 22 ;)

Może ona powodować aż takie spalanie, nawet 2x krotnie większe?

Rura przepłwomierza była czyszczona.

VAG pokazał błąd sondy lambdy.

Opublikowano (edytowane)
Teraz, danioRM napisał:

Może ona powodować aż takie spalanie, nawet 2x krotnie większe?

Rura przepływomierza była czyszczona.

VAG pokazał błąd sondy lambdy.

Tankowałem na orlenie, PB95 Eurosuper.

 

Edytowane przez danioRM
Opublikowano

@danioRM, załóż proszę osobny temat ze swoim problemem bo się robi off-topic.

Opublikowano

Nawet nie doczytałem, że Vag pokazał lambdę. Oczywiście, że może tyle spalać.
Masz winowajcę. Tylko nie kupuj tanich zamienników.

Opublikowano
10 minut temu, kamil-vag napisał:

@danioRM, załóż proszę osobny temat ze swoim problemem bo się robi off-topic.

Ok, temat utworzony

Prosiłbym o pomoc.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...