Gość xxxxx Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 witam mam takie pytanie do was, otóż mialem naprawiana skrzynie biegów i podobno wymienili olej, chociaz tego nie widzialem tak powiedzieli i zaplacilem za wymiane, lecz teraz jakoś dziwnie skrzynia chodzi z samego rana jak samochod stoi całą noc na mrozie, to dziwnie ciężko biegi wchodzą jakby była przymarznięta czy to jest normalne, czy moze olej trzeba wymienic na jakis lepszy?? pozniej jak sie juz rozgrzeje to normalnie wchodzą biegi... pozdr
swiezak84 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 to normalne przy silnych mrozach. olej w skrzyniach biegow jest przystosowany do pracy w wysokich temperaturach a jak na zewnatrz masz ,nie wiem, -15, -20oC to z oleju sie robi budyń po całej nocy
kosiniak Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 a ze olej tez by sie przydalo zcasem wymienic to inna sprawa
rikardo Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 mam takie pytanie do was, otóż mialem naprawiana skrzynie biegów i podobno wymienili olej, chociaz tego nie widzialem tak powiedzieli i zaplacilem za wymiane, lecz teraz jakoś dziwnie skrzynia chodzi z samego rana jak samochod stoi całą noc na mrozie, to dziwnie ciężko biegi wchodzą jakby była przymarznięta czy to jest normalne, czy moze olej trzeba wymienic na jakis lepszy?? pozniej jak sie juz rozgrzeje to normalnie wchodzą biegi... pozdr Może masz wlany nie odpowiedni olej
Gość xxxxx Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 podobno odpowiedni...hehe pewnie tak samo jak po wycieciu kata mialem, filtr powietrza niedokrecony, z przewodu olejowego do turbiny cieknie...dobrze ze w pore zobaczylem bo bym turbine zatarł, polscy mechanicy, trzeba sie patrzec na rece bo ci wleją wody do skrzyni biegow
rikardo Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 podobno odpowiedni...hehe pewnie tak samo jak po wycieciu kata mialem, filtr powietrza niedokrecony, z przewodu olejowego do turbiny cieknie...dobrze ze w pore zobaczylem bo bym turbine zatarł, polscy mechanicy, trzeba sie patrzec na rece bo ci wleją wody do skrzyni biegow Jak planujesz pojeździć samochodem to wymień olej na oryginalny i problemy ustaną. Ostatnio wracałem przy - 13 z pracy gdzie auto stało na mrozie z 10 godz. i nie miałem problemów ze skrzynia ale wymieniłem w lecie olej.
DeeJay_Kill Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 taty klient ma forda cougar'a i przyjechał do mojego taty zmieniać olej w skrzyni. Kupił jakiś Valvoline. Przyszedłem do domu, patrzę, co tata robi i mówię "po co ten olej zmieniasz? - Klient wymaga, to zmieniam. - Ale przecież to kiepski olej... - No co Ty, Klient mówi, że dobry" Po tym zabiegu za dwa dni był u nas z powrotem z oryginalnym olejem, bo mu biegi ciężko wchodziły. Także moim skromnym zdaniem - tylko oryginalny olej tutaj zda egzamin;)
mcm Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 ja rok temu miałem ten sam problem z biegami wymieniłem olej na ori i teraz jest OK
tomaj721 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Współczesne syntetyczne oleje do skrzyń biegów nie powinny aż tak gęstnieć przy obecnych temperaturach, aczkolwiek ja w swojej bryczce też dziś poczułem, że lewarek chodzi nieco ciężej na zimnym. To co opisujesz - jest ewidentnie efektem nadmiernego zgęstnienia oleju na mrozie. Zapytaj, co dokładnie Ci nalano do skrzyni. Pozdrawiam!
Gość xxxxx Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 oki pewnie tak zrobie, a oryginalny olej to jaki ?? i ile go trzeba... dzieki i pozdr
mcm Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 ja zalałem w takiej butelce http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=522051029 ale był to olej do skrzyń biegów, i dziś przy -22C skrzynia chodziła lekko, potrzeba go ok 3 butelek
Gość xxxxx Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 http://ekatalog.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=12159943&art=737652&gen=3225&gru=19110000&towkod=408722&zdj=1&km=1&typ=4618&wsk=O&lang_id=PL a taki moze byc ? bo ori to tylko w ASO, na allegro 1L za 70zl http://moto.allegro.pl/item522387022_atf_grupa_vw_audi_seat_skoda.html
spetsnaz Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 http://ekatalog.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=12159943&art=737652&gen=3225&gru=19110000&towkod=408722&zdj=1&km=1&typ=4618&wsk=O&lang_id=PL a taki moze byc ? bo ori to tylko w ASO, na allegro 1L za 70zl http://moto.allegro.pl/item522387022_atf_grupa_vw_audi_seat_skoda.html ATF?? żartujesz prawda.. (ATF-automatic transmission fluid)
NYNA Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Podjedz do ASO i niech Ci po numerze VIN sprawdzą jaki powinieneś mieć olej do skrzyni. W ASO mają oleje do skrzyni w cenach od 35 zł do 90 zł za litr więc może akurat u Ciebie nie będzie ten najdroższy wlany. U mnie niestety był wlany ten za 90 zł i dowiedziałem się że był tam lany ten olej http://www.mobil.pl/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLCVLMOMobilube1SHC75W-90.asp
Gość xxxxx Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 http://ekatalog.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=12159943&art=737652&gen=3225&gru=19110000&towkod=408722&zdj=1&km=1&typ=4618&wsk=O&lang_id=PL a taki moze byc ? bo ori to tylko w ASO, na allegro 1L za 70zl http://moto.allegro.pl/item522387022_atf_grupa_vw_audi_seat_skoda.html ATF?? żartujesz prawda.. (ATF-automatic transmission fluid) 'nie wiem, nie znam sie a co to jest ?? :/ właśnie się dowiedziałem że burak nie wymienił oleju tylko dolał do starego ile brakowało :/:/:/
Yelo Opublikowano 6 Stycznia 2009 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Hmmm, u mnie bardzo podobne są objawy od kiedy użytkuję auto (ponad 2 lata). Zostało sprowadzone z Włoch, dlatego podejrzewam, że olej mógł być gorzej przystosowany do skrajnie niskich temperatur (-10st.). Jak mnie to wkurzy, to wymienię na nowy olej [br]Dopisany: 06 Styczeń 2009, 22:48_________________________________________________Ale tak naprawdę, to wystarczy zapomnieć o wyścigach i przy użyciu niedużej siły zmieniać biegi i będzie bezproblemowo. Chyba, że pojawią się zgrzyty.
pawel1985 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 No ta dolewanka jest tylko wtedy dobra jak wiesz o jakich parametrach miales poprzednio zalewany, bo jak sie pomiesza 2 o róznych parametrach to jest bardzo kiepsko ja wymieniłem na Castrol manual tafix 75W90, i jest bezproblemowo [br]Dopisany: 09 Styczeń 2009, 22:28_________________________________________________do skrzyni wchodzi gdzies 2,5litra za litr płaciłem 50zł
Pawlo 2004 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Wymieniaj tylko i wyłącznie na ori przechodziłem podobny problem z Golfem III, po wymianie na z kojda na ori z serwisu biegi wchodziły jak w nowym autku
Mario_gs Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam, opowiem po krotce moj przypadek z poprzedniego auta: AUDI A4 1,8 - problem niemal identyczny. Zaczelo sie od problemow z wrzuceniem 2 biegu - wchodzil ok ale zgrzytal... W warsztacie wymienili na jakis niby dobry olej do skrzyn (nazwy nie pamietam... - i dobrze;)). Problem ze zgrzytaniem nieco ustal, ale ciezej wchodzily biegi. Na 2 dzien rano - nie bylo strasznych mrozow - nie moglem wrzucic 1, udalo sie po ok 3 minutach, reszta biegow jak w kamazie - lekko jak sie ma biceps papaja.. Zlapal mnie nerw, pojechalem do znajomego co ma sklep z czesciami, polecil mi olej do skrzyn (FEBI - na 95% o ile dobrze pamietam), z zakladu pracy pozyczylem klucz - wielowpust (nie pamietam rozmiaru) i sam wymienilem niby dobry olej na febi. Wynik: biegi wchodzily super (czy przy +30 czy - 14) i co najlepsze - znikł problem ze zgrzytaniem... Mam nadzieje ze moj ow przypadek komus sie przyda... PZDR
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się