Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pasek rozrządu przeciera się - co robić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam posiadam audi a4 rok 1996 1.9 tdi i mam problem z paskiem rozrzadu poniewaz przeciera sie i traci z szerokosci i od gory sa same luski jakby sie miał za chwile urwac ! pomozcie nie wiem co robic

Opublikowano

Podpowiem Ci - zrob rozrzad.

Opublikowano

odpowiedz moze byc tylko jedna taka jak kolegi wyzej

Opublikowano

Rozwinę - oczywiscie nie mowilem o samym pasku i jakiejs rolce... mechanik musi znalezc przyczyne czemu pasek wyciera sie.

Opublikowano

rolka napinacza, rolka prowadząca, pasek, do tego kontrola kół zębatych pompy wtryskowej i wałka rozrządu. Cudów nie ma - trzeba zdjąć przód i zmienić wszystko, co podejrzane, bo chyba nie chciałbyś, żeby silniczek "strzelił" kilkaset kilometrów od domu...

Opublikowano

bo chyba nie chciałbyś, żeby silniczek "strzelił" kilkaset kilometrów od domu...

jak Ci trzasnie to motor do remontu lub drugi a remont silnika bedzie nawet 5x droższy od wymiany rozrządu.Jedz do mechanika i wymieniaj czym prędzej rozrząd :good:
Opublikowano

Kolega grzes86 chyba niewie, ze jak pasek się zerwie to z 5 tys musi szykować. Co za ludzie :blink:

Opublikowano

kolego nawet nie jezdzij nigdzie tym autem scholuj je do mechanika i to jak najszybciej

Opublikowano

Dokładnie ja nawet bym go nie odpalał w tym stanie. Kolega niedawno w golfie miał do wymiany pasek bo nie wiedział kiedy wymieniany był. Kupił co trzeba i jechał do garażu szwagra na wymianę ( max 400m ) . Nie wiem czy ktoś uwierzy czy nie ,ale 10 metrów przed garażem się zerwał i remont głowicy doszedł :wallbash:

Opublikowano

na pasek rozrządu trzeba szczególnie uważać,u mnie był przypadek ze jak pojechałem wymienic do znajomego rozrząd to pokazał mi ze już pasek sie naderwał troszkę,i jak bym nie w pore przyjecał do niego na wymiane rozrządu to czekał by mnie remont silnika.

Opublikowano

witam posiadam audi a4 rok 1996 1.9 tdi i mam problem z paskiem rozrzadu poniewaz przeciera sie i traci z szerokosci i od gory sa same luski jakby sie miał za chwile urwac ! pomozcie nie wiem co robic

Po co w ogóle takie durne pytania!!! Nie dawno był podobny temat więc :szukaj: Temat z przestrogą też był.

Odpowiedź jest tylko jedna: nie odpalać, odstawić do mechanika, wymienić kompletny rozrząd.

Opublikowano

mechanicy moga spac spokojnie. nie zgina z glodu :decayed:

Opublikowano

mechanicy moga spac spokojnie. nie zgina z glodu :decayed:

:decayed:

Opublikowano

Nie napisałeś Kolego czy rozrząd już robiłeś wcześniej i ewentualnie co wymieniałeś, z tego co opisałeś to oś obrotu któregoś z elementów po którym chodzi pasek nie jest równoległa do pozostałych i pasek się zsuwa. Bezapelacyjnie pasek do wymiany i element który powoduje problem, szczególnie trzeba się przyjżeć rolce prowadzącej, napinającej i pompie wody.

jeżeli paska ubywa od strony osłony rozrządu to obejżał bym też dokładnie w/w osłonę, być może jes zniekształcona lub nieprawidłowo zamontowana i to ona piłuje pasek. Kiedyś w identycznym motorze byłem o włos od katastrofy, 15 kkm po wymianie kompletnego rozrządu wysypała mi się i to dosłownie rolka prowadząca. Dobrze że stało się to na krótkiej trasie, jak podjechałem pod bramę i usłyszałem młockarnie zamiast silnika,to mi się wlosy zjeżyły :afro: . Po odchyleniu górnej części osłony zobaczyłem rolkę w kolorze fioletowym, bez kulek i uszczelniaczy i pasek przypominający "firankę" :naughty: . Części kupowałem w IC, ale paragonu nie zachowałem :wallbash: .Co prawda nie patrzyłem też swojemu mechanikowi na ręce podzczas wymiany, być może on coś z części "zaoszczędził".

Tak że od tego momentu lubię sobie co jakiś czas dokładnie posłuchać motorówki, a przy okazji przeglądów zaglądam do rozrządu, licho nie śpi. :naughty:

Ale wracając do sedna , jeżeli rozrządu nie robiłeś to go wymień kompletny łącznie z pompą wody, najlepiej u mechaniora który kupi także wszystkie graty i wystawi pisemną gwarancję na całość.

Jeżeli to solidna firma to myślę że nie będzie z tym problemu :gwizdanie: .

P.S. Wydaje mi się że AVG wychodziły dopiero po lifcie w końcu 1999r. ale pewny nie jestem.

Opublikowano

witam posiadam audi a4 rok 1996 1.9 tdi i mam problem z paskiem rozrzadu poniewaz przeciera sie i traci z szerokosci i od gory sa same luski jakby sie miał za chwile urwac ! pomozcie nie wiem co robic

Jak Ci się zaświeci rezerwa to też napiszesz o tym i zapytasz się co robić?? :kwasny::sick3:

Opublikowano

witam posiadam audi a4 rok 1996 1.9 tdi i mam problem z paskiem rozrzadu poniewaz przeciera sie i traci z szerokosci i od gory sa same luski jakby sie miał za chwile urwac ! pomozcie nie wiem co robic

Jak Ci się zaświeci rezerwa to też napiszesz o tym i zapytasz się co robić?? :kwasny::sick3:

To już jest trochę chamskie, jak masz tak pisać to nie pisz wcale.

Chłopak nawet nie powiedział czy miał wymieniany rozrząd, a wy się od razu czepiacie.

Trzeba rozebrać przód i dokładnie sprawdzić wszystkie rolki, koła zębate, pompę wody i osłony.

Pasek Ci się łuszczy na powierzchni?? Czy boki paska są zjechane??

Jeździć z tym nie za bardzo można, jak najszybciej pojedź do dobrego mechanika niech wszystko posprawdza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...