Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Wrażenie wolno wkręcającej się turbiny...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ;) Mam problem, podczas przyspieszania odnoszę wrażenie, że turbina jest nieco leniwa... Tak jak by była przytarta..., nie chce się szybko wkręcać na obroty. Żeby dobrze przyspieszyć muszę auto potrzymać trochę w okolicach 2000/min wtedy jak docisnę to ciągnie mocno. Gdy wcisnę gaz z dołu, z na przykład 1000/min przyspieszanie jest wyraźnie gorsze. Podczas zmiany biegu na wyższy, auto zauważalnie chwilę się zastanawia, żeby zacząć ciągnąć, trwa to jakieś 0,5-1.0 sek. i ciągnie dalej, tak jakby turbina po odjęciu gazu zbyt gwałtownie spadała z obrotów. Jednym słowem - wrażenie tak jakby pracowała na "ciasno". Nadmieniam, że przepływomierz wymieniony był na nowy boschowski. Co do dynamiki gazów napędzających turbinę to nie jestem pewien czy tam mógł się zebrać jakiś smalec, ale postaram się to sprawdzić, oczywiście jeżeli będzie taka możliwość w warunkach garażowych. Co jeszcze...., hmm... wymieniłem ostatnio pompę na regenerowaną, autko zdecydowanie lepiej pracuje, lepiej ciągnie, ciszej i jakby to powiedzieć - "dostało sporo świeżości, dzwięk silnika jest zdecydowanie szlachetniejszy", zapala od cyka (czy zimny czy ciepły). Stara pompa nie miała już wystarczającego ciśnienia i teraz pytanie.., czy dogorywająca pompa mogła zakłócić dynamikę gazów na drodze kolektor - turbina i zanieczyszczenie samej turbiny poprzez rzyganie niedopalonym paliwem w tenże układ zasilający turbinę i samą turbinę? Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Z góry dziękuję i pozdrawiam :hi:

Opublikowano

VAG cos pokazał?

Opublikowano

a kto to widzial cisnac od 1000 obr???? :cool1:

w ten sposob przyspieszasz ale zgon dwumasa :polew:

po zatym istnieje zjawisko turbodziury. zeby wytworzyc cisnienie turbina musi zostac wprowadzona na wysokie obroty

Opublikowano

Chyba mnie nie zrozumiałeś... Nie chodzi o to, że auto ma ciągnąć od 1000, rozumiem- turbodziura. Ale chodzi mi o to że przyspieszenie od 2000 do 3000 różni się w zależności od tego czy wdepnę pedał przy 1500/min czy zacznę przyspieszać przy 2000/min. Wg mnie nie powinno to mieć różnicy. Ale ok, to jeszcze mogę zrozumieć, ale dlaczego to chwilowe zastanowienie podczas zmiany biegu na wyższy podczas przyspieszania. Wg mnie przy ok 3200 turbinka powinna trzymać obroty do zmiany biegu na wyższy aby po zmianie ciągnęła od razu a nie zastanawiać się...[br]Dopisany: 11 Styczeń 2009, 00:34_________________________________________________Cała "dokumentacja logowania" z kilku etapów przywracania auta do sprawności jest tutaj - http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_logi_koncowe_strona_iii_prosze_o_analize-t38590.0.html

Opublikowano

Chyba mnie nie zrozumiałeś... Nie chodzi o to, że auto ma ciągnąć od 1000, rozumiem- turbodziura.

Witam ;) Mam problem, podczas przyspieszania odnoszę wrażenie, że turbina jest nieco leniwa... Tak jak by była przytarta..., nie chce się szybko wkręcać na obroty. Żeby dobrze przyspieszyć muszę auto potrzymać trochę w okolicach 2000/min wtedy jak docisnę to ciągnie mocno. Gdy wcisnę gaz z dołu, z na przykład 1000/min przyspieszanie jest wyraźnie gorsze.

tak czy inaczej. podalacz VAG-a, bedzie mozna sie zastanawiac.

sprawdzales przyspieszenie?

Opublikowano

Czytaj wyżej, tam jest link do logów na których podobno jest widoczne wolne wkręcanie się turbinki. Przyspieszenie w okolicach 10 - 10,5 z tym, że nie strzelałem ze sprzęgła i kręciłem go do ok 3200, może kawałek wyżej.

Opublikowano

Logi z lipca-sądze że przepływka już wymieniona, turbina zaczyna gadać od 2700 obr. to zdecydowanie za pużno, potem jakoś idzie z oporami. stawiam na kierownice-przegonić porządnie, chyba ze kat zawalony.

Opublikowano

Czytaj wyżej, tam jest link do logów na których podobno jest widoczne wolne wkręcanie się turbinki. Przyspieszenie w okolicach 10 - 10,5 z tym, że nie strzelałem ze sprzęgła i kręciłem go do ok 3200, może kawałek wyżej.

jezeli przyspieszales w ten sposob wydaje sie w normie.

Opublikowano

albo Koledze już za mało pod butem :polew: :polew: :polew:

tez stawiam na kierownice, trzeba przyjrzec sie turbinie

Opublikowano

Podczas zmiany biegu na wyższy, auto zauważalnie chwilę się zastanawia, żeby zacząć ciągnąć, trwa to jakieś 0,5-1.0 sek. i ciągnie dalej, tak jakby turbina po odjęciu gazu zbyt gwałtownie spadała z obrotów.[/u]

mam podobnie, u mnie ciagnie super na 2 biegu, jak wrzuce na 3 to ma ponad 2000 obrotow i powinien od razu ciagnac jak to robil kiedys.. a on chwile sie zastanowi, jakbym calkowicie zabral noge z gazu, i dopiero leci dalej.. koles od vaga powiedzial ze powoli zaczynaja mi sie przycinac kierownice wiec kiedy mam mozliwosc to dmucham na autostradzie ile fabryka dala :cool1:

Opublikowano

No właśnie raczej nie kierownice bo turbinkę już czyściłem i ostatnie logi są już po czyszczeniu turbinki. Cała operacja z czyszczenia też jest pokazana w/w linku - http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_logi_koncowe_strona_iii_prosze_o_analize-t38590.0.html - str 3

Opublikowano

Witam ;) Mam problem, podczas przyspieszania odnoszę wrażenie, że turbina jest nieco leniwa... Tak jak by była przytarta..., nie chce się szybko wkręcać na obroty. Żeby dobrze przyspieszyć muszę auto potrzymać trochę w okolicach 2000/min wtedy jak docisnę to ciągnie mocno. Gdy wcisnę gaz z dołu, z na przykład 1000/min przyspieszanie jest wyraźnie gorsze. Podczas zmiany biegu na wyższy, auto zauważalnie chwilę się zastanawia, żeby zacząć ciągnąć, trwa to jakieś 0,5-1.0 sek. i ciągnie dalej, tak jakby turbina po odjęciu gazu zbyt gwałtownie spadała z obrotów. Jednym słowem - wrażenie tak jakby pracowała na "ciasno". Nadmieniam, że przepływomierz wymieniony był na nowy boschowski. Co do dynamiki gazów napędzających turbinę to nie jestem pewien czy tam mógł się zebrać jakiś smalec, ale postaram się to sprawdzić, oczywiście jeżeli będzie taka możliwość w warunkach garażowych. Co jeszcze...., hmm... wymieniłem ostatnio pompę na regenerowaną, autko zdecydowanie lepiej pracuje, lepiej ciągnie, ciszej i jakby to powiedzieć - "dostało sporo świeżości, dzwięk silnika jest zdecydowanie szlachetniejszy", zapala od cyka (czy zimny czy ciepły). Stara pompa nie miała już wystarczającego ciśnienia i teraz pytanie.., czy dogorywająca pompa mogła zakłócić dynamikę gazów na drodze kolektor - turbina i zanieczyszczenie samej turbiny poprzez rzyganie niedopalonym paliwem w tenże układ zasilający turbinę i samą turbinę? Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Z góry dziękuję i pozdrawiam :hi:

Ja chyba mam ten sam problem! Z tego co się dowiedziałem to poważne podejrzenia należy skierować na przypchany katalizator! Niedługo robię przeszczep na tłumik przelotowy i zobaczymy
Opublikowano

Ja chyba mam ten sam problem! Z tego co się dowiedziałem to poważne podejrzenia należy skierować na przypchany katalizator! Niedługo robię przeszczep na tłumik przelotowy i zobaczymy

Daj znać po zabiegu o efektach ;)

Opublikowano

mam ten sam problem ;( , z tym ,ze mi przy 3000 obrotow turbina przechodzi w stan awaryjny. musze zjechac na pobocze ,wylaczyc silnik i wlaczyc od nowa - wtedy blad znika i turbina zaczyna dzialac.

Opublikowano

A czy to może być wina zaworka N-75? Bo to jedyna rzecz, której nie wymieniłem na nową ;) Został tylko wyczyszczony i złożony ale zauważyłem, że membranka w zaworku nie układała się za pięknie, jakby była za duża, troszkę się marszczyła. Ale z drugiej strony metodą ustną działa poprawnie. Dmuchając nie przepuszcza, podciśnienie idzie... [br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 03:16_________________________________________________Zauważyłem również, że na filtrze odmy pojawia się olej... czy to też może mieć związek? Odmy nie wymieniałem, wyczyszczona tylko była wodą pod ciśnieniem i kąpielowo w rozpuszczalniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...