Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Podgrzewanie paliwa/świece żarowe/spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Układ ten można sprawdzić poprzez VAGa :naughty:

Opublikowano

Układ ten można sprawdzić poprzez VAGa :naughty:

podpowiesz jak?

Opublikowano

Czy te elementy grzewcze sa we wszystkich konstrukcjach 1.9TDI? Na pompie i PD?

Opublikowano

Układ ten można sprawdzić poprzez VAGa :naughty:

podpowiesz jak?

Poniżej blok w którym można sprawdzić działanie świec od ogrzewania dodatkowego"

Grypa 016 Ogrzewanie dodatkowe

1) Obciążenie alternatora

[%]

2) Warunki włączenia

X X X X X X X 1 temperatura płynu chłodzącego powyżej 70 °C lub temperatura powietrza zasysanego powyżej 5 °C

X X X X X X 1 X alternator uszkodzony

X X X X X 1 X X napięcie akumulatora poniżej 9 V

X X X X 1 X X X obroty silnika poniżej 875/min

X X X 1 X X X X uruchomienie silnika w ciągu ostatnich 10 s

X X 1 X X X X X czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 lub czujnik temperatury G72 w kolektorze ssącym uszkodzony

X 1 X X X X X X nieistotne

1 X X X X X X X nieistotne

3) Wyjście przełączania

X 1 przekaźnik małej mocy ogrzewania włączony

1 X przekaźnik dużej mocy ogrzewania włączony

4) Napięcie w instalacji samochodu

[V]

Czy te elementy grzewcze sa we wszystkich konstrukcjach 1.9TDI? Na pompie i PD?

Chyba w starszych konstrukcjach 1.9 nie było tego układu (np. AFN już mają ten układ)

Opublikowano

Układ ten można sprawdzić poprzez VAGa :naughty:

podpowiesz jak?

Poniżej blok w którym można sprawdzić działanie świec od ogrzewania dodatkowego"

Grypa 016 Ogrzewanie dodatkowe

1) Obciążenie alternatora

[%]

2) Warunki włączenia

X X X X X X X 1 temperatura płynu chłodzącego powyżej 70 °C lub temperatura powietrza zasysanego powyżej 5 °C

X X X X X X 1 X alternator uszkodzony

X X X X X 1 X X napięcie akumulatora poniżej 9 V

X X X X 1 X X X obroty silnika poniżej 875/min

X X X 1 X X X X uruchomienie silnika w ciągu ostatnich 10 s

X X 1 X X X X X czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 lub czujnik temperatury G72 w kolektorze ssącym uszkodzony

X 1 X X X X X X nieistotne

1 X X X X X X X nieistotne

3) Wyjście przełączania

X 1 przekaźnik małej mocy ogrzewania włączony

1 X przekaźnik dużej mocy ogrzewania włączony

4) Napięcie w instalacji samochodu

[V]

Dzięki. Ale rozumiem, że tym sposobem sprawdze tylko czy układ poprawnie załącza świece (podaje napiecie w okreslonych sytuacjach). A ich sprawności (czy tak naprawde grzeją) już VAGiem nie odczytam, prawda?

Opublikowano

Niestety bezpośrednio na same grzałeczki VAG ne podziała

Opublikowano

to juz tylko sprawdzajac ich opornosc. powinny miec ok 1 oma przy wylaczonym zaplonie

oraz obecnosc napiecia w sytuacji gdy sa podgrzewane.

Opublikowano

Czy te elementy grzewcze sa we wszystkich konstrukcjach 1.9TDI? Na pompie i PD?

Wydaje mi się że na pompie we wszystkich 1,9TDI,a z PD tylko w silniku AJM

Opublikowano

Czy te elementy grzewcze sa we wszystkich konstrukcjach 1.9TDI? Na pompie i PD?

Wydaje mi się że na pompie we wszystkich 1,9TDI,a z PD tylko w silniku AJM

w starszych rowniez, poczynajac od 1Z do AJM wlacznie

Opublikowano

W AVF/AWX nie ma? Zastosowali inne rozwiazanie?

Opublikowano

Jeszcze ostatnie pytanie w którym miejscu pod maską szukać tych świec ... wczoraj się gapiłem i nie widzę.

Opublikowano

Jak staniesz od strony pasażera i spojrzysz w miejsce skąd wychodzi wąż do nagrzewnicy to zobaczysz trzy kable podłączone do 3 świeczek wkręconych w głowicę :good:

Napewno znajdziesz,a jak nie to jutro wkleję fote.

Opublikowano

Hej,

W silniku AJM świece do podgrzewania płyny chłodzącego :), znajdują sie dokładnie za silnikem jeżeli patrzy się od strony przodu samochodu. W tym silnku ja zdejmie sie pokrywe silnika (tą plastikową), to za komorą PD znajduje sie czarna rura z przepływomierzem. Świece które podgrzewają płyn znajdują centralnie pod tą czarną rurą.

Jak juz tutaj ktoś pisał są trzy ale nie takie same jak w silniku. Wymieniałem ostatnio i miałem problem żeby kupić. Niestety nie pamiętam modelu :(.

Pozdrawiam

Opublikowano

Znalezione wymienione i te do podgrzewania płynu chłodniczego i świece do cylindrów. 4 x 4 były przepalone. Najlepsze jest to że nic na to nie wskazywało na VAG'u nie było błędów i kontrolka od świec zachowywała się normalnie (szybko gasła). Nic nie wskazywało na taki pogrom.

Poprawka do rysunku Musashi - W AJM są normalne fajki nakładane a nie jak na rysunku z nakrętkami. Numery takie jak podał Musashi :good:

Adadur - to nie są takie same świece jak te standardowe mają inny gwint i są na klucz 12 a te do głowicy na 10.

WAŻNE: Potrzebna długa nasadka do odkręcenia.

Opublikowano

A włąśnie. Mam małe pytanko. Nie bede rozpoczynał nowego tematu... jest spos. żeby sprwdzić czy wszystkie 4 są dobre?? w Busie robi sie to za pomocą kabelka, zdejmuje sie fajki, kabelek przypina do +klemy i dotyka sie 2 koncem po kolei do łepka każdej. Jak iskrzy i jest pobór prądu znaczy że jest :good: , jeśli zadnej reakcji to analogicznie :thumbdown: świeca do wymiany;p

Ale Audi to nie bus i Awx to nie jakiś tam stary busowy silnik. Czy vag lub co innego wykaże spaloną świece??

Opublikowano

AWX to nie bus ale sposób jest taki sam. Dotykasz plusem z kabelka świec i jedziesz. Świece masz z boku bloku. Vag nie wykarze raczej przepalonych świec bo wystarczy że będzie słabo grzała i będzie ok.

Może ktoś wie czy można dołożyć do AWX te świece dogrzewające? Mój Awx powoli sie rozgrzewa a to mnie denerwuje.

Opublikowano

nie powinno o ile pamiętam to nic nie pociekło

Opublikowano

AWX to nie bus ale sposób jest taki sam. Dotykasz plusem z kabelka świec i jedziesz. Świece masz z boku bloku. Vag nie wykarze raczej przepalonych świec bo wystarczy że będzie słabo grzała i będzie ok.

Może ktoś wie czy można dołożyć do AWX te świece dogrzewające? Mój Awx powoli sie rozgrzewa a to mnie denerwuje.

Nie do konca, najlepiej wykrecic i sprawdzic bezposrednio podlaczajac. Jak przepali sie i bedzie robila zwarcie to tez bedzie iskrzylo... dodam ze w przypadku 1z i Afna po sprowadzeniu obydwa mialy wszystkie 4ry swiece spalone. Podgrzewaczy plynu nie sprawdzalem :gwizdanie: 1z iskrzyl swiecami az milo... dopiero w srodku zimy jak musial krecic 3-4 razy walem stwierdzilismy ze czas wyciagnac i sprawdzic....wszystkie do wymiany

Ps. przy -23 palil na 4rech spalonych :cool1:

Opublikowano

Podłączę się, może ktoś obeznany mi podpowie, bo ja dopiero zacząłem przygodę z dieslem.

Wymieniłem 4 świece żarowe bo jak sprawdziłem wg podpowiedzi, to okazało się że jedna jest przepalona.

Były BERU 11V, a dobrali mi w sklepie NGK 12V bo BERU nie było.

Świece grzeją, kontrolka gaśnie i silnik odpala ale zauważyłem iż poprzednio - przy jednej przepalonej - grzały się krócej niż teraz przy 4 grzejących (było ok. 5 sek a jest ok 10). Czy może mieć z tym coś wspólnego to napięcie 12V zamiast 11V w BERU?. Dodam, że temperatura zewnętrzna jest podobna.

O świecach do podgrzewania dopiero przeczytałem i muszę to sprawdzić, skoro mają wpływ na spalanie a spala sporo...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...