nofaq Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 Witam, posiadam AUDI A4 b6 z 2001 roku z silnikiem AWX, autko przytransportowane z Belgii, posiadam je od lipca 2015 roku. Wymieniony został : -kompletny rozrząd + pompa wody (30k km temu) + napinacz hydrauliczny ->> W tym, że napinacz hydrauliczny był pęknięty, a pasek rozrządu był rozpołowiony( w niektórych miejscach) -Świece żarowe -Czyszczenie układu dolotowego + nowa uszczelka -Wyczyszczony został również zawór EGR i założona nowa uszczelka. Moim problemem jest trzęsący się silnik TYLKO i wyłącznie na biegu jałowym, co przekłada się na to, że i w kabinie jest trochę jak na "morzu", dość buja, dopiero po załączeniu klimy, bujanie ustaje. Brak rezonansu podczas jazdy, autko ładnie przyśpiesza. Biorę pod uwagę wszystkie możliwości. Synchronizacje wałka, ustawiona elegancko na "0" , pompowtryski również sprawdziłem, mieściły się w granicach, wszystko sprawdzone Vag'iem. poduszka skrzyni biegów wydaje mi się do wymiany bo przy agresywnym schodzenie biegami, czuć szarpnięcie. Kompensator układu wydechowego jest popękany, a to już na pewno będzie wina zużytej poduszki skrzyni i kapiącego oleju z EGR'u, Co może być przyczyną tego trzęsienia ? Dodam jeszcze, że silnik trzęsie się NIE RÓWNO, ALE OBROTY nie falują. Jak auto postoi na deszczu, jak wcześniej nie było zagrzewane (1-2 dni bez jeżdzenia) to strasznie jest potem ociężałe, jakby go coś przytykało, zamuliło, aż do momentu osiągnięcia 90 stopni. Pozdrawiam, mam nadzieję że nie zostanę zlinczowany.
piotrsob1 Opublikowano 30 Maja 2017 Opublikowano 30 Maja 2017 Jest masa tematów traktujących o tej przypadłości PD-ków 8v. Tutaj masz mój temat, silnik praktycznie ten sam co twój , te same bolączki ( + jeszcze trochę innych ): Miłej lektury
Złomiarzu Opublikowano 1 Czerwca 2017 Opublikowano 1 Czerwca 2017 A jaki jest przebieg lub na ile oceniasz go?
RumJanek Opublikowano 12 Czerwca 2017 Opublikowano 12 Czerwca 2017 Ja mam ten sam problem, polecony mi sprawdzić poduszki... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 (edytowane) 3 godziny temu, RumJanek napisał: Ja mam ten sam problem, polecony mi sprawdzić poduszki... Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Jakby to były poduszki to byś miał jednostajne drgania przenoszące się na nadwozie na jałowym i podczas jazdy, a nie telepanie i niejednostajne bujanie motorówką tylko na postoju Przeczytaj temat który zalinkowałem koledze wyżej i dopiero opisz dokładnie istotę problemu , najlepiej z załączonymi logami Edytowane 13 Czerwca 2017 przez piotrsob1
RumJanek Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Więc tak, po pracy zwracałem uwagę jak odpaliłem auto. Nie zauważyłem niczego szczególnego podczas opalania, poszedł gładko i bez problemu, jak również nie szarpala silnikiem. Szarpnie następuje stopniowo z chwilą rozgrzewania się silnika, tak więc na 100% to nie poduszki.Jak ogarnę kilka rzeczy to zejdę zrobić logi, które grupy najlepiej? Dzięki
piotrsob1 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 013, 018 i 023 , Tylko loguj jak telepie, bo jak będzie chodził ładnie to na logach nic nie wypatrzy
RumJanek Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 To zrobię jutro po pracy jak będzie przegoniony na autostradzie i gorący bo wtedy telepie najbardziej. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Ralen Opublikowano 14 Czerwca 2017 Opublikowano 14 Czerwca 2017 (edytowane) Polecam sprawdzić dawki paliwa w grupie (chyba) 001. Im mniejsza wartość na komputerze, tym silnik dostaje większą dawkę paliwa. Korekcje mogą być OK na wszystkich cylindrach a mimo tego Piotrze, wtryski będą podlewać i zachowanie będzie właśnie takie jak opisuje autor tematu - dokładnie tak samo było u mnie. Przesunięcie synchronizacji wałka rozrządu bardziej na "-" powinno pomóc. Jak wyłączałem klimę to były pojedyńcze bujnięcia samochodem stojąc na biegu jałowym, jak włączałem klimę to było git. Zmienia się wtedy charakterystyka pracy silnika. Ogólnie zwalczyłem problem ale... Nie wiem czy takie rozwiązanie na 100% jest dobre. Najlepiej byłoby wtryski dać na stół. Ogólnie temat znany w AWX/AVF edit: może być to też problem oringów na wtryskach. Edytowane 14 Czerwca 2017 przez Ralen
RumJanek Opublikowano 14 Czerwca 2017 Opublikowano 14 Czerwca 2017 013, 018 i 023 , Tylko loguj jak telepie, bo jak będzie chodził ładnie to na logach nic nie wypatrzy Zrobiłem, dasz rady coś odczytać z tego? Wednesday,14,June,2017,16:24:10:65217VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: 12.12.0.0 Data version: 20130910 Address 01: Engine (038 906 019 JT) 16:23:32 Group 001: Injected quantity 882 /min Engine speed 790-870 2.5 mg/str Injected quantity 3.0-9.0 6.1°KW Spec. Inj. duration 3-8 °Ck. 92.7°C Coolant temp 80-110°C 16:23:32 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling) 882 /min Engine speed 790-870 850.0 mg/str MAF (specified) 230-310 426.3 mg/str MAF (actual) 210-350 4.8 % EGR duty cycle 40-75% 16:23:32 Group 005: Starting conditions 882 /min Engine speed rpm 11.5 mg/str Start inj quantity 1.0 Start synchro. 92.7°C Coolant temp °C Wednesday,14,June,2017,16:26:33:65217 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: 12.12.0.0 Data version: 20130910 Address 01: Engine (038 906 019 JT) 16:26:08 Group 008 882 /min RPM 0.0 mg/str Inj. Quantity 30.5 mg/str Inj. Quantity 26.1 mg/str Inj. Quantity 16:26:08 Group 010 421.4 mg/str Mass Air / Rev. 979.2 mbar Absolute Pres. 1017.9 (no units) 0.0 % Load 16:26:08 Group 011 882 /min RPM 1030.2 mbar Absolute Pres. 1017.9 (no units) 19.9 % Duty Cycle Wednesday,14,June,2017,16:28:51:65217 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: 12.12.0.0 Data version: 20130910 Address 01: Engine (038 906 019 JT) 16:28:32 Group 013 -1.51 mg/str Inj. Quantity -1.86 mg/str Inj. Quantity 1.88 mg/str Inj. Quantity 1.46 mg/str Inj. Quantity 16:28:32 Group 015 882 /min RPM 2.7 mg/str Inj. Quantity 0.20 l/h Fuel Consump. 0.0 mg/str Inj. Quantity 16:28:32 Group 018 0.0 (no units) 0.0 (no units) 0.0 (no units) 0.0 (no units) Wednesday,14,June,2017,16:30:30:65217 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: 12.12.0.0 Data version: 20130910 Address 01: Engine (038 906 019 JT) 16:30:15 Group 023 21.0 (no units) 25.0 (no units) 30.0 (no units) 32.0 (no units)
kamil-vag Opublikowano 14 Czerwca 2017 Opublikowano 14 Czerwca 2017 -1.51 mg/str Inj. Quantity -1.86 mg/str Inj. Quantity 1.88 mg/str Inj. Quantity 1.46 mg/str Inj. Quantity Korekcje dość spore, BIP-y w plusie ale na granicy... Zobacz jeszcze co masz w 004 w ostatnim polu... To wskazuje bardziej na problem z samymi pompkami. Ale standardowo dałbym je na ultradźwięki, wymienił uszczelniacze, podoginał konektorki, ustawił na 180 st śrubę regulacyjną i dopiero myślał nad regeneracja/wymianą na inne... Można by zamienić miejscami 2 z 3... 0.20 l/h Fuel Consump. - to jest coś za mało... to samo z dawką 2.5 mg/str, możliwe, że wtrysk leje i ECU ratuje się tnąc dawkę...
Ralen Opublikowano 14 Czerwca 2017 Opublikowano 14 Czerwca 2017 Dokładnie kamil o tym napisałem post wyżej przerabiałem temat tego cholernego bujania... nikt mi nie wmówi że "1.9 tak ma" jak słyszałem tu co po niektórych magików...
ClNEK Opublikowano 14 Czerwca 2017 Opublikowano 14 Czerwca 2017 Ja korekty mam super a czasem bujnie jak na zewnątrz jest około 20 - 25 stopni. Poduszki nowe i to nie tędy droga.
piotrsob1 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 (edytowane) Dnia 14.06.2017 o 17:42, RumJanek napisał: Zrobiłem, dasz rady coś odczytać z tego? Przy takich korekcjach to już powinno solidnie silnikiem telepać Wszystko wskazuje na to że jest problem z uszczelnieniem pompek, chętnie bym zobaczył prawdziwego loga grup 013, 018 i 023 zrobionego rano od momentu kręcenia rozrusznikiem podczas porannego odpalania ( przez min. 5 min). I drugiego z tymi samymi grupami tylko zrobionego na rozgrzanym silniku , przytrzymaj silnik przez minutkę na 2 - 2,5k rpm, puść gaz i włącz logowanie , też z pięć minutek bez dotykania gazu Widząc te logi powiem Ci konkretnie czy dobrze podejrzewam ... Dnia 14.06.2017 o 21:54, Ralen napisał: Dokładnie kamil o tym napisałem post wyżej przerabiałem temat tego cholernego bujania... nikt mi nie wmówi że "1.9 tak ma" jak słyszałem tu co po niektórych magików... Trzeba rozróżnić nieregularne , leciutkie bujanie motorówką od solidnego telepania ( oczywiście chodzi o bieg jałowy ) Bo to pierwsze to "ten typ tak ma", natomiast drugie w większości przypadków to problem z uszczelnieniem pompek, a żeby to potwierdzić wystarczy wymienić uszczelniacze z jednoczesną zamianą miejscami tej o najwyższej korekcji z tą o najniższej korekcji. W tym konkretnym przypadku jest mały wyjątek, bo dwa mają wysokie korekcje i dwa niskie Dla tego pozamieniał bym obydwie pary, czyli drugi z trzecim i pierwszy z czwartym Dopiero jak po tej robocie nie będzie poprawy i wysokie korekcje pójdą za pompkami to pompki na stół Edytowane 16 Czerwca 2017 przez piotrsob1
RumJanek Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 -1.51 mg/str Inj. Quantity -1.86 mg/str Inj. Quantity 1.88 mg/str Inj. Quantity 1.46 mg/str Inj. Quantity Korekcje dość spore, BIP-y w plusie ale na granicy... Zobacz jeszcze co masz w 004 w ostatnim polu... Kamilu, nie tak dawno sprawdzałem 004 grupę jak również 013 i miałem coś takiego:Z tego co pamiętam,, jak z warsztatu odbierałem auto, mechanik mówił coś o padającym jednym wtrysku, że się przycina czy coś takiego... Możliwe by to było? Mogę zrobić logi na zimno ale muszę zrobić późno wieczorem lub w nocy jak auto przestygnie, w tygodniu 04:30 jadę do pracy więc raczej odpada, niedziela rano zostaje dniem gdzie mogę to zrobić na spokojnie, chyba że dzisiaj do nocy wystygnie to zrobię i wrzucę jeszcze raz. Dzięki wszystkim za pomoc. Acha, nie wiem czy to pomoże, auto po remapie, ma to jakieś znaczenie?
piotrsob1 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 1 godzinę temu, RumJanek napisał: Kamilu, nie tak dawno sprawdzałem 004 grupę jak również 013 i miałem coś takiego: Z tego co pamiętam,, jak z warsztatu odbierałem auto, mechanik mówił coś o padającym jednym wtrysku, że się przycina czy coś takiego... Możliwe by to było? Mogę zrobić logi na zimno ale muszę zrobić późno wieczorem lub w nocy jak auto przestygnie, w tygodniu 04:30 jadę do pracy więc raczej odpada, niedziela rano zostaje dniem gdzie mogę to zrobić na spokojnie, chyba że dzisiaj do nocy wystygnie to zrobię i wrzucę jeszcze raz. Dzięki wszystkim za pomoc. Acha, nie wiem czy to pomoże, auto po remapie, ma to jakieś znaczenie? Może być i wieczorem, ważne by serce było jak najbardziej wystudzone To że się pompowtrysk przycina to powinno być widać po bipach i korekcjach, dla tego tak ważne jest zrobienie logów o których pisałem w poprzednim poście, same screeny pokazują wartość chwilową, a tak będzie można je prześledzić w dłuższym okresie czasu i przeanalizować wzajemną korelację grup Jak program jest dobrze zrobiony to nie powinno mieć żadnego znaczenia.
Ralen Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Nie wiem Piotrek, u mnie bipy i korekcje były OK a motorówka miała bujania. Nie zawsze, ale czasem jak stałem na jałowym to potrafiło bujać w odstępach kilkusekundowych. Problem rozwiązało przestawienie synchro. Autorowi tematu też bym to zalecił zanim zacznie cokolwiek wymieniać
RumJanek Opublikowano 15 Czerwca 2017 Opublikowano 15 Czerwca 2017 Cytuj Address 01: Engine (038 906 019 JT) 22:05:43 Group 013: Idle Speed Smooth Running Control -0.59 mg/str Cyl 1 -2.8 to +2.8 mg/H -0.71 mg/str Cyl 2 -2.8 to +2.8 mg/H 0.14 mg/str Cyl 3 -2.8 to +2.8 mg/H 1.13 mg/str Cyl 4 -2.8 to +2.8 mg/H 22:05:43 Group 001: Injected quantity 882 /min Engine speed 790-870 5.5 mg/str Injected quantity 3.0-9.0 5.6°KW Spec. Inj. duration 3-8 °Ck. 23.4°C Coolant temp 80-110°C 22:05:43 Group 023 20.0 (no units) 14.0 (no units) 27.0 (no units) 26.0 (no units) Thursday,15,June,2017,22:07:28:65217 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: 12.12.0.0 Data version: 20130910 Address 01: Engine (038 906 019 JT) 22:07:13 Group 001 882 /min RPM 4.9 mg/str Inj. Quantity 5.6°KW Idle Stabilization 29.7°C Temperature 22:07:13 Group 002 882 /min RPM 0.0 % Load 0 1 0 Bin. Bits 29.7°C Temperature 22:07:13 Group 003 882 /min RPM 850.0 mg/str Mass Air / Rev. 470.4 mg/str Mass Air / Rev. 19.9 % Duty Cycle Thursday,15,June,2017,22:08:17:65217 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: 12.12.0.0 Data version: 20130910 Address 01: Engine (038 906 019 JT) 22:08:01 Group 004 882 /min RPM 3.4 °BTDC Ign. Timing 5.6°KW Idle Stabilization -0.6°KW Idle Stabilization 22:08:01 Group 005 882 /min RPM 21.1 mg/str Inj. Quantity 1.0 (no units) 34.2°C Temperature 22:08:01 Group 006 0.0 km/h Speed 0 0 0 Bin. Bits 0.0 % Load 1.0 (no units) Thursday,15,June,2017,22:09:00:65217 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: 12.12.0.0 Data version: 20130910 Address 01: Engine (038 906 019 JT) 22:08:46 Group 008 882 /min RPM 0.0 mg/str Inj. Quantity 30.5 mg/str Inj. Quantity 27.5 mg/str Inj. Quantity 22:08:46 Group 009 882 /min RPM 0.0 mg/str Inj. Quantity 27.5 mg/str Inj. Quantity 22:08:46 Group 010 450.8 mg/str Mass Air / Rev. 979.2 mbar Absolute Pres. 982.8 (no units) 0.0 % Load Thursday,15,June,2017,22:09:52:65217 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: 12.12.0.0 Data version: 20130910 Address 01: Engine (038 906 019 JT) 22:09:38 Group 011 882 /min RPM 1040.4 mbar Absolute Pres. 982.8 (no units) 19.9 % Duty Cycle 22:09:38 Group 013 -0.59 mg/str Inj. Quantity -0.66 mg/str Inj. Quantity 0.26 mg/str Inj. Quantity 0.99 mg/str Inj. Quantity 22:09:38 Group 015 882 /min RPM 4.1 mg/str Inj. Quantity 0.40 l/h Fuel Consump. 0.0 mg/str Inj. Quantity Thursday,15,June,2017,22:10:51:65217 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: 12.12.0.0 Data version: 20130910 Address 01: Engine (038 906 019 JT) 22:10:35 Group 018 0.0 (no units) 0.0 (no units) 0.0 (no units) 0.0 (no units) 22:10:35 Group 020 882 /min RPM 24.0 Nm Torque 70.0 mg/str Inj. Quantity 0.0 mg/str Inj. Quantity 22:10:35 Group 023 23.0 (no units) 15.0 (no units) 27.0 (no units) 41.0 (no units)
piotrsob1 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Janek chodziło mi o logi zrobione w ten sposób : http://vaglog.pl/log-018_013_023_ipMZN5d.html Poczytaj w dziale diagnostyka VAG jak je wykonać i wrzucić na vaglog.pl
RumJanek Opublikowano 16 Czerwca 2017 Opublikowano 16 Czerwca 2017 (edytowane) Przepraszam, poprawię się i wrzucę jeszcze raz. Dzięki Log - zimny start Log - podniesione + wolne obroty Log - wolne po obrotach Mogą być takie? Edytowane 18 Czerwca 2017 przez RumJanek Dodanie logów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się