zeflik Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 (edytowane) Klimatronik EU czy UK? UK nie będzie pasował, gdyż nagrzewnica UK ma jeden silniczek mniej(chodzi dokładnie o obieg otwarty/zamknięty). Przerabiałem ten temat jakiś czas temu. Kolega widzę z bliskich okolic. Również mam blachy KOL? Edytowane 15 Stycznia 2019 przez zeflik
trepek Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 (edytowane) No tym pytaniem to mnie zmartwiles ? nie wiem, musze szukac! Powitac sasiada! EDIT: Uff... wersja na USA. Edytowane 15 Stycznia 2019 przez trepek
zeflik Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Po numerze części nie dojdziesz do tego. Musisz zobaczyć co jest wgrane w klimatronik. Najprościej zapytać sprzedawcę.
kamil-vag Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Dziwne i ciekawe, bo ETKA nie rozróżnia climatronica dla UK czy EU, jest jeden dla wszystkich... kodowania też nie ma na EU/UK... jedynie cabrio i avant/sedan...
MaTeo85 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 z czasów kiedy pisałem temat o diagnostyce klimatronika itp to coś pamiętam że nie ma różnicy, a całość robi się poprzez kodowanie ale nie samego klimatronica a zegarów... teraz nie jestem pewien ale poszukam i napiszę...
trepek Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 (edytowane) Stresujecie mnie przed snem. Wersja USA, Cabrio, trzeba kodowaniami i adaptacjami pobawić i mam nadzieję, że wsio ? @MaTeo85 Też gdzieś doczytałem, że climatronik komunikuje się z licznikiem i odczytuje kraj. Edytowane 15 Stycznia 2019 przez trepek
zeflik Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Sama część jest taka sama. Nr części 8E0. Dla części tylko na Europę numer zaczyna się 8E1, a na UK 8E2. Różni się to tylko wgranym programem. Tak jak pisałem wcześniej, nagrzewnica UK ma jeden silniczek mniej.
MaTeo85 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 MVB019/1 - Kodowanie przekazane przez centralny sterownik systemu Komfort J393 i sterownik z jednostką wskazań w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 Wskazanie = „X Y ZZZ“ Przykład: „0 0 000“ - samochód na rynek niemiecki z silnikiem benzynowym i centralnym sterownikiem systemu Komfort J393 dla samochodu z lewostronnym układem kierowniczym. Dane są przekazywane poprzez magistralę danych Komfort. Lista kodów: Kodowanie przekazywane przez centralny sterownik systemu Komfort J393 X - 0 Samochód dla ruchu prawostronnego (lewostronny układ kierowniczy) X - 1 Samochód dla ruchu lewostronnego (prawostronny układ kierowniczy) Kodowanie przekazane przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 Y - 0 Samochód z silnikiem benzynowym Y - 1 Samochód z silnikiem wysokoprężnym ZZZ - 000 Samochód na rynek niemiecki ZZZ - 001 Samochód na rynek europejski (z wyjątkiem Niemiec i Wielkiej Brytanii) ZZZ - 010 Samochód dla USA ZZZ - 011 Samochód na rynek kanadyjski ZZZ - 100 Samochód na rynek brytyjski ZZZ - 101 Samochód na rynek japoński ZZZ - 110 Samochód dla Arabii Saudyjskiej ZZZ - 111 Samochód na rynek australijski Kodowania „Niemcy“, „Europa“, „Kanada“ lub „Wielka Brytania“ stosowane są w innych systemach samochodów, nie ma w nich obecnie różnic w układach klimatyzacji. Przy tym kodowaniu funkcja „trybu zamkniętego obiegu powietrza“ zostaje skasowana wraz z wyłączeniem zapłonu, a wskaźnik temperatury w zestawie wskaźników tablicy przyrządów i w sterowniku klimatyzacji J255 zostaje przełączony na °C (Celsjusza). Można zmienić jednostkę wskaźnika temperatury w sterowniku klimatyzacji J255. Jeżeli przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 zostanie przekazane kodowanie dla „Japonii“, funkcja „trybu zamkniętego obiegu powietrza“ przy wyłączeniu zapłonu pozostaje zapamiętana i po włączeniu zapłonu tym kluczykiem sterownik klimatyzacji J255 włącza tryb zamkniętego obiegu powietrza. Jeżeli przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 przekazane zostanie kodowanie dla „USA“, regulacja układu klimatyzacji pracuje trochę„chłodniej“, a wskaźnik temperatury zostaje przestawiony na °F (Fahrenheit). Można zmienić jednostkę wskaźnika temperatury w sterowniku klimatyzacji J255. Jeżeli przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 zostanie przekazane kodowanie dla „Australii“ lub „Arabii Saudyjskiej“, regulacja układu klimatyzacji pracuje nieco „chłodniej“. Jeżeli przekazane zostaje kodowanie dla samochodów z prawostronnym układem kierowniczym, sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 zmienia wysterowanie silników nastawczych (różne przyporządkowanie wtyczek do silników nastawczych), sterownik klimatyzacji J255 przestaje rozpoznawać brak silnika nastawczego klapy dławienia V71 jako usterkę, a rozpoznanie ogrzewanego siedzenia kierowcy i przedniego pasażera zostaje zamienione miejscami. Obliczone przez sterownik klimatyzacji J255 podgrzanie płynu chłodzącego po rozruchu zimnego silnika różni się w zależności od wersji silnika. Jeżeli kodowanie sterownika klimatyzacji J255 ma zostać przestawione np. na wersję przeznaczoną dla innego kraju (np. na charakterystykę dla USA, regulacja nieco chłodniejsza w lecie) bez zmiany kodowania w sterowniku w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285, należy postępować w następujący sposób: – Zmienić kodowanie w sterowniku w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 na żądane kodowanie (np. dla USA). – Przeprowadzić nastawy podstawowe sterownika klimatyzacji J255. – Zmienić kodowanie w sterowniku w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 z powrotem na pierwotne kodowanie.
zeflik Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Widzę że ogarniasz temat klimatronika. Odezwę się na PW żeby tutaj nie zaśmiecać koledze tematu.
trepkowa Opublikowano 15 Stycznia 2019 Opublikowano 15 Stycznia 2019 Ej a wiecie jak to jest, że dzieci przed pójściem spać układają swoje zabawki w rzędzie aby mieć na kolejny dzień zabawy? U nas tak jest... Od razu widać czyje to biurko 2
trepek Opublikowano 15 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2019 O nie! Spy foto... dobrze, ze jeszcze zony w garazu nie bylo
trepek Opublikowano 16 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2019 (edytowane) Juz cofa! Edytowane 16 Stycznia 2019 przez trepek
trepkowa Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Godzinę temu, trepek napisał: Juz cofa!
kamil-vag Opublikowano 19 Stycznia 2019 Opublikowano 19 Stycznia 2019 ? Dla mnie to były jedne z lepszych wydanych pieniędzy na A4
trepek Opublikowano 19 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2019 Zmiana mega na plus! Czy mi sie zdaje czy dzwiek kierunkowskazow jest inny teraz?
Adam87 Opublikowano 19 Stycznia 2019 Opublikowano 19 Stycznia 2019 28 minut temu, trepek napisał: Zmiana mega na plus! Czy mi sie zdaje czy dzwiek kierunkowskazow jest inny teraz? Ale że ładniejszy???
trepek Opublikowano 19 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2019 15 minut temu, Adam87 napisał: Ale że ładniejszy??? Jakby to powiedziec... dwutonowy. Inny dzwiek jest podczas zapalania kierunku a inny podczas gaszenia. Mniej wnerwia Pasowaloby fotele przed Bukowina ogarnac, czas goni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się