kamil1551 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2017 kolego dla treo pisze na forum żeby nie tracić kasy bo już parę zł wydałem i dalej nic!!!! tak wykrzykiwałeś a teraz już chyba sam nie jesteś pewny mojego przypadku!
kamil1551 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2017 Tak myślałem. Mamy po to te forum żeby nie wpędzać się w koszta a kolega widzę idzie metodą prób i błędów a może akurat się uda!!
cabanmat Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 (edytowane) Kolego... Najlepszy byłby VAG-COM w tej sytuacji... Podpinasz auto pod kompa : 1. Robisz test zegarów (OUTPUT TEST) - aby wyeliminować uszkodzenie np. wskazówki https://www.youtube.com/watch?v=wgD8p7rZ5C0 2. Na zimnym silniku (najlepiej po nocce) zczytujesz temperaturę w grupie zegarów oraz w grupie silnika. Czujnik jest 4-pinowy. Jedna para leci do sterownika silnika ECU, druga para do licznika. Możesz sobie zanotować ile jest na zewnątrz, aby wiedzieć czy czujnik nie świruje pawiana.. z tego co pamiętam w grupie zegarów.. temperaturę pokazuje chyba od 40°C , jest to minimalny stopień. Przykładowo.. jeżeli na zewnątrz będzie 25°C, to i tak będzie Ci pokazywało 40°C (taka skala). 3. Następnie... rozgrzewasz silnik do max ile dasz rady, i robisz logi... dla tego czujnika.. poczytaj w necie. Jeżeli temperatury w grupie zegarów, a w grupie silnika będą się znacząco różnić.. kwalifikuje to czujnik do wymiany. Z tym wszystkim zakładasz wątek.. i zlokalizujemy usterkę. PS. na forum mamy usera który pracuje w ASO, u niego na pewno zawsze otrzymasz dobre ceny na ew. oryginalne czujniki, termostaty, płyny chłodnicze,... Z tymi termostatami różnie bywa... wypadało by sprawdzić przed montażem.. czasem nówka jest już uszkodzona... https://a4-klub.pl/profile/16277-m1chal/ Edytowane 20 Czerwca 2017 przez cabanmat
wyzyk83 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Opublikowano 20 Czerwca 2017 (edytowane) kolego cabanmat nie zawsze uszkodzony czujnik to inne temp w engine i instruments tu i tu beda się pokrywały ale wskazania na zegarach bedą nie prawdziwe Edytowane 20 Czerwca 2017 przez wyzyk83
kamil1551 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 8 godzin temu, cabanmat napisał: Kolego... Najlepszy byłby VAG-COM w tej sytuacji... Podpinasz auto pod kompa : 1. Robisz test zegarów (OUTPUT TEST) - aby wyeliminować uszkodzenie np. wskazówki https://www.youtube.com/watch?v=wgD8p7rZ5C0 2. Na zimnym silniku (najlepiej po nocce) zczytujesz temperaturę w grupie zegarów oraz w grupie silnika. Czujnik jest 4-pinowy. Jedna para leci do sterownika silnika ECU, druga para do licznika. Możesz sobie zanotować ile jest na zewnątrz, aby wiedzieć czy czujnik nie świruje pawiana.. z tego co pamiętam w grupie zegarów.. temperaturę pokazuje chyba od 40°C , jest to minimalny stopień. Przykładowo.. jeżeli na zewnątrz będzie 25°C, to i tak będzie Ci pokazywało 40°C (taka skala). 3. Następnie... rozgrzewasz silnik do max ile dasz rady, i robisz logi... dla tego czujnika.. poczytaj w necie. Jeżeli temperatury w grupie zegarów, a w grupie silnika będą się znacząco różnić.. kwalifikuje to czujnik do wymiany. Z tym wszystkim zakładasz wątek.. i zlokalizujemy usterkę. PS. na forum mamy usera który pracuje w ASO, u niego na pewno zawsze otrzymasz dobre ceny na ew. oryginalne czujniki, termostaty, płyny chłodnicze,... Z tymi termostatami różnie bywa... wypadało by sprawdzić przed montażem.. czasem nówka jest już uszkodzona... https://a4-klub.pl/profile/16277-m1chal/ Witam kolego wczoraj sprawdzałem vagiem i tak jak opisałem po trasie czujnik na sterownik i na zegary podawał wartość 75 stopni :/ gdy na postoju wyłączyłem klime i ściągnąłem wąż od chłodnicy to na vagu temperatura rosła równo miernie na 2 wskazaniach ale jak tylko puściłem obieg na chłodnice i włączyłem klime temperatura spadła do wcześniejszych wskazań:/ zamieniłem korki i ciśnienie w układzie jest. I teraz jest pytanie czy trafiłem kolejny z rzędu wadliwy Termostat? Termostat z ASO.
cabanmat Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 (edytowane) 42 minuty temu, kamil1551 napisał: I teraz jest pytanie czy trafiłem kolejny z rzędu wadliwy Termostat? Termostat z ASO. Jest taka możliwość, ale tego Ci nie powiemy Ja już kilka lat jeżdżę na termostacie WAHLER Made in Germany, pamiętam że kupiłem go u dzika za 35zł Jak kupiłeś nowy ori termostat, to miałeś też nową uszczelkę ? ten oring Mogłeś sprawdzić go przed montażem https://www.youtube.com/watch?v=Kw6lrF2dMvI Edytowane 21 Czerwca 2017 przez cabanmat
syczylyjczyk Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Witam.Ja także montuję wahlera do grupy vw i nigdy nie było żle.
kamil1551 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 Tak nowy ori Termostat plus oring też ASO przed montażem w czajniku sprawdzałem otwierał i zamykał się
cabanmat Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Noo sposobem który podałem wyżej.. sprawdzisz czy działa.. ale nie sprawdzisz czy się domyka itp itd
kamil1551 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 Zgadza się kolego tylko trochę dziwna sprawa ze i na zamienniku i na ori termostacie jest ta sama sytuacja :/
kamil1551 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 Być może jest tak ze silnik ma te 90 stopni ale czujnik widzi 75 stopni i takie wartości podaje na sterowniki i deskę? Gdy wyłączam klime i zaciskam wąż od chłodnicy to temperatura silnika rośnie ponad 90 a czujnik widzi wzrost od tych 75 w górę?
cabanmat Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Hmm noo temperatura rośnie, bo z wyłączeniem klimy, stają wentylatory
wyzyk83 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 (edytowane) widzę że sami znawcy a wystarczy wymienić czujnik temat uważam za zamknięty Edytowane 21 Czerwca 2017 przez wyzyk83
kamil1551 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 Kolego wracałem z pracy 27 km gdzie ma zewnątrz jest 23 stopnie prosto na warsztat zajechalem zmierzylem temperaturę silnika na bloku i w okolicach czujnika temperatura wynosiła podobna wartość do tego co wskazuje czujnik! Na postoju gdy jest wyłączona klima łapie 90 i trzyma w pionie jazda po mieście również trzyma w pionie ale gdy tylko włączę klime natychmiast spada na 76 stopni więc czujnik jest wporzadku najwyraźniej trafił mi się kolejny lipny Termostat a nie twój czujnik!
kamil1551 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 2 godziny temu, wyzyk83 napisał: widzę że sami znawcy a wystarczy wymienić czujnik temat uważam za zamknięty Kolego napisałeś że temat zamknięty z twojej strony więc po co kolejne komentarze jak tak bardzo zależy ci na tych moich termostatach to podaj adres wyślę Ci je i zrobisz sobie z nich medal i będziesz wielkim bohaterem!
wyzyk83 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Opublikowano 21 Czerwca 2017 bohaterem to ty jesteś bo kto wymienia sprawne termostaty mając uwalony czujnik
aiwer Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 (edytowane) Z twych opowieści wynika, że w momencie włączenia klimy od razu schładza się płyn chłodniczy - na prawdę dziwne rzeczy sie tu dzieją... Czujnik wymieniłeś? Sprawdz jeszcze ile masz wentylatorów na chłodnicy. Napisze jak miałem kiedyś w A4 B5: Silnik temperatury nie osiągał (sprawdzane na zegarach i na VAG), diagnoza: czujnik lub termostat. Kupiłem nowy czujnik, wyjąłem stary, oglądam i okazało się, że powłoka na czujniku (ta w kolorze podobnym do złotego) sie wytarła przez co czujnik źlę odczytywał temperaturę. Jeden czujnik, 4 piny podaje te same wartości zarówno na zegary jak i do kompa więc sprawdzanie Vagiem to też takie nie do końca prawidłowe. Na zimnym silniku (najlepiej, po nocy) spóść płyn ze zbiorniczka i wyjmij czujnik cieczy, zobacz w jakim on jest stanie. Edytowane 23 Czerwca 2017 przez aiwer
piotrsob1 Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) A zamiast się tu sprzeczać kto ma rację to nie łatwiej po prostu zmierzyć faktyczna temperaturę głowicy i porównać z tą na VAG-u i blacie ? Dzisiejsze pirometry optyczne mierzą dokładnie i bezkontaktowo temperaturę ( dla pewności obszar na głowicy na który będziesz kierował pirometr pomaluj spirytusowym markerem na czarno ) Edytowane 5 Lipca 2017 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się