Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temperatura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kolego dla treo pisze na forum żeby nie tracić kasy bo już parę zł wydałem i dalej nic!!!! tak wykrzykiwałeś a teraz już chyba sam nie jesteś pewny mojego przypadku!

 

Opublikowano

rób jak chcesz

Opublikowano

Tak myślałem. Mamy po to te forum żeby nie wpędzać się w koszta a kolega widzę idzie metodą prób i błędów a może akurat się uda!! :hi:

Opublikowano (edytowane)

Kolego... Najlepszy byłby VAG-COM w tej sytuacji...

Podpinasz auto pod kompa :

1. Robisz test zegarów (OUTPUT TEST) - aby wyeliminować uszkodzenie np. wskazówki

https://www.youtube.com/watch?v=wgD8p7rZ5C0

2. Na zimnym silniku (najlepiej po nocce) zczytujesz temperaturę w grupie zegarów oraz w grupie silnika. Czujnik jest 4-pinowy. Jedna para leci do sterownika silnika ECU, druga para do licznika. Możesz sobie zanotować ile jest na zewnątrz, aby wiedzieć czy czujnik nie świruje pawiana.. z tego co pamiętam w grupie zegarów.. temperaturę pokazuje chyba od 40°C , jest to minimalny stopień. Przykładowo.. jeżeli na zewnątrz będzie 25°C, to i tak będzie Ci pokazywało 40°C (taka skala).

3. Następnie... rozgrzewasz silnik do max ile dasz rady, i robisz logi... dla tego czujnika.. poczytaj w necie.

Jeżeli temperatury w grupie zegarów, a w grupie silnika będą się znacząco różnić.. kwalifikuje to czujnik do wymiany.

Z tym wszystkim zakładasz wątek.. i zlokalizujemy usterkę.

PS. na forum mamy usera który pracuje w ASO, u niego na pewno zawsze otrzymasz dobre ceny na ew. oryginalne czujniki, termostaty, płyny chłodnicze,...

Z tymi termostatami różnie bywa... wypadało by sprawdzić przed montażem.. czasem nówka jest już uszkodzona...

https://a4-klub.pl/profile/16277-m1chal/

:hi:

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)

kolego cabanmat

nie zawsze uszkodzony czujnik to inne temp w engine i instruments

tu i tu beda się pokrywały ale wskazania na zegarach bedą nie prawdziwe

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano
8 godzin temu, cabanmat napisał:

Kolego... Najlepszy byłby VAG-COM w tej sytuacji...

Podpinasz auto pod kompa :

1. Robisz test zegarów (OUTPUT TEST) - aby wyeliminować uszkodzenie np. wskazówki

https://www.youtube.com/watch?v=wgD8p7rZ5C0

2. Na zimnym silniku (najlepiej po nocce) zczytujesz temperaturę w grupie zegarów oraz w grupie silnika. Czujnik jest 4-pinowy. Jedna para leci do sterownika silnika ECU, druga para do licznika. Możesz sobie zanotować ile jest na zewnątrz, aby wiedzieć czy czujnik nie świruje pawiana.. z tego co pamiętam w grupie zegarów.. temperaturę pokazuje chyba od 40°C , jest to minimalny stopień. Przykładowo.. jeżeli na zewnątrz będzie 25°C, to i tak będzie Ci pokazywało 40°C (taka skala).

3. Następnie... rozgrzewasz silnik do max ile dasz rady, i robisz logi... dla tego czujnika.. poczytaj w necie.

Jeżeli temperatury w grupie zegarów, a w grupie silnika będą się znacząco różnić.. kwalifikuje to czujnik do wymiany.

Z tym wszystkim zakładasz wątek.. i zlokalizujemy usterkę.

PS. na forum mamy usera który pracuje w ASO, u niego na pewno zawsze otrzymasz dobre ceny na ew. oryginalne czujniki, termostaty, płyny chłodnicze,...

Z tymi termostatami różnie bywa... wypadało by sprawdzić przed montażem.. czasem nówka jest już uszkodzona...

https://a4-klub.pl/profile/16277-m1chal/

:hi:

Witam kolego wczoraj sprawdzałem vagiem i tak jak opisałem po trasie czujnik na sterownik i na zegary podawał wartość 75 stopni :/ gdy na postoju wyłączyłem klime i ściągnąłem wąż od chłodnicy to na vagu temperatura rosła równo miernie na 2 wskazaniach ale jak tylko puściłem obieg na chłodnice i włączyłem klime temperatura spadła do wcześniejszych wskazań:/ zamieniłem korki i ciśnienie w układzie jest. I teraz jest pytanie czy trafiłem kolejny z rzędu wadliwy Termostat? Termostat z ASO.

Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, kamil1551 napisał:

I teraz jest pytanie czy trafiłem kolejny z rzędu wadliwy Termostat? Termostat z ASO.

Jest taka możliwość, ale tego Ci nie powiemy

Ja już kilka lat jeżdżę na termostacie WAHLER Made in Germany, pamiętam że kupiłem go u dzika za 35zł ;)

Jak kupiłeś nowy ori termostat, to miałeś też nową uszczelkę ? ten oring

Mogłeś sprawdzić go przed montażem

https://www.youtube.com/watch?v=Kw6lrF2dMvI

 

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Witam.Ja także montuję wahlera do grupy vw i nigdy nie było żle.

Opublikowano

Tak nowy ori Termostat plus oring też ASO przed montażem w czajniku sprawdzałem otwierał i zamykał się 

Opublikowano

Noo sposobem który podałem wyżej.. sprawdzisz czy działa.. ale nie sprawdzisz czy się domyka itp itd

Opublikowano

Zgadza się kolego tylko trochę dziwna sprawa ze i na zamienniku i na ori termostacie jest ta sama sytuacja :/

Opublikowano

Być może jest tak ze silnik ma te 90 stopni ale czujnik widzi 75 stopni i takie wartości podaje na sterowniki i deskę? Gdy wyłączam klime i zaciskam wąż od chłodnicy to temperatura silnika rośnie ponad 90 a czujnik widzi wzrost od tych 75 w górę? 

Opublikowano

Hmm noo temperatura rośnie, bo z wyłączeniem klimy, stają wentylatory

Opublikowano (edytowane)

widzę że sami znawcy:facepalm:

a wystarczy wymienić czujnik

temat uważam za zamknięty

 

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano

Kolego wracałem z pracy 27 km gdzie ma zewnątrz jest 23 stopnie prosto na warsztat zajechalem zmierzylem temperaturę silnika na bloku i w okolicach czujnika temperatura wynosiła podobna wartość do tego co wskazuje czujnik! Na postoju gdy jest wyłączona klima łapie 90 i trzyma w pionie jazda po mieście również trzyma w pionie ale gdy tylko włączę klime natychmiast spada na 76 stopni więc czujnik jest wporzadku najwyraźniej trafił mi się kolejny lipny Termostat a nie twój czujnik!

Opublikowano

to kup 3 termostat:lol:

Opublikowano
2 godziny temu, wyzyk83 napisał:

widzę że sami znawcy:facepalm:

a wystarczy wymienić czujnik

temat uważam za zamknięty

Kolego napisałeś że temat zamknięty z twojej strony więc po co kolejne komentarze jak tak bardzo zależy ci na tych moich termostatach to podaj adres wyślę Ci je i zrobisz sobie z nich medal i będziesz wielkim bohaterem!

 

Opublikowano

bohaterem to ty jesteś bo kto wymienia sprawne termostaty mając uwalony czujnik

Opublikowano (edytowane)

Z twych opowieści wynika, że w momencie włączenia klimy od razu schładza się płyn chłodniczy - na prawdę dziwne rzeczy sie tu dzieją...
Czujnik wymieniłeś?

Sprawdz jeszcze ile masz wentylatorów na chłodnicy.

Napisze jak miałem kiedyś w A4 B5:
Silnik temperatury nie osiągał (sprawdzane na zegarach i na VAG), diagnoza: czujnik lub termostat. Kupiłem nowy czujnik, wyjąłem stary, oglądam i okazało się, że powłoka na czujniku (ta w kolorze podobnym do złotego) sie wytarła przez co czujnik źlę odczytywał temperaturę.
Jeden czujnik, 4 piny podaje te same wartości zarówno na zegary jak i do kompa więc sprawdzanie Vagiem to też takie nie do końca prawidłowe.
Na zimnym silniku (najlepiej, po nocy) spóść płyn ze zbiorniczka i wyjmij czujnik cieczy, zobacz w jakim on jest stanie. 

Edytowane przez aiwer
Opublikowano (edytowane)

A zamiast się tu sprzeczać kto ma rację to nie łatwiej po prostu zmierzyć faktyczna temperaturę głowicy i porównać z tą na VAG-u i blacie ?

Dzisiejsze pirometry optyczne mierzą dokładnie i bezkontaktowo temperaturę ( dla pewności obszar na głowicy na który będziesz kierował pirometr pomaluj spirytusowym markerem na czarno ) :):hi:

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...