spectrum89 Opublikowano 18 Lipca 2017 Opublikowano 18 Lipca 2017 Witam, Zastanawiam się nad wymiana oleju w Audi (miałem już 3 takie) natomiast ostatnio z Castrola przesiadłem się na Valvoline, dokładnie 5W50 VR1 Racing, natomiast mam chyba przez niego kłopoty, bo przestawiaj mi się katy w w fazatorach i mam problem z osiagnieciem faz rozrządu (zakładałem osobne tematy). Czytam pochlebne oponie na temat Motula X-Cess 5W40. Pytanie zatem, jako olej Wy lejecie do swoich ASN-ów i jaki polecacie? Bo nie wiem czy nie zostałem nabity w butelkę przez mechanika.. :/
waskivw Opublikowano 19 Lipca 2017 Opublikowano 19 Lipca 2017 Ten silnik pojedzie na każdym 5w30, 5w40, 5w50 itp. nawet na 10w40 , problem w twoim aucie leży głębiej , olej go nie naprawi . Zacznij od porządnego sprawdzenia ciśnienia oleju , na dole przy czujniku i na każdej głowicy osobno .
Robero321 Opublikowano 19 Lipca 2017 Opublikowano 19 Lipca 2017 Castrola unikaj do tego silnika. Na Xcesie 8100 jeżdżę już 4 lata za każdym razem płukanka i jak ustawili mi rozrząd na prawie "0" tak się wartości trzymają już drugi rok. Możliwe że jest tak jak piszę waskivw że to nie olej jest problemem a np jego ciśnienie zapchane kanały problemy z pompą, odmą, podciśnieniem lub jeszcze coś innego bez kompleksowej diagnozy utopisz tylko kasę
spectrum89 Opublikowano 20 Lipca 2017 Autor Opublikowano 20 Lipca 2017 Aha.. czyli olej może być. W zasadzie chyba nikt do tej pory nie potrafił kompleksowo mi tego ogarnąć, będę musiał chyba zacząć od podstaw. Teraz zakładam gaz, bo nie dało się jeździć, kiedy co chwile dolewało się benzyny na małych odcinkach, więc później muszę podjechać do kolegi waskivw, bo widzę, że coś rozumie w tym temacie. A jeśli jest problem z ciśnieniem na jakiejś głowicy, to mam drogi problem i już się zacząć bać? W ogóle czy to ciężki temat?
rogigor Opublikowano 20 Lipca 2017 Opublikowano 20 Lipca 2017 Ja ostatnio ustawiałem rozrząd u kolegi waskivw i gorąco polecam. Spec o tych silników
spectrum89 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Panowie, odkopuje, jaki olej wybrać? (Przymierzam się do kolejnej wymiany oleju) Valvoline, dokładnie 5W50 VR1 Racing, czy Motul X-Cess 5W40? Kto jest za którym i dlaczego?
Kruk_89 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 miałem oba te oleje. Obecnie zalany Vr1 jeżeli chodzi o przepał różnicy brak co do reszty nie mam pojęcia
Bakonfs Opublikowano 4 Marca 2018 Opublikowano 4 Marca 2018 Witam, jaki olej polecacie do asn? Obecnie zalany mam castrol 10 w40 ,auto jezdzi na lpg, nalatane 240 tys. Bierze ok. 300-400 ml. oleju na 1000-2000 km (zależy jak jeżdżę).
mirek31071977 Opublikowano 4 Marca 2018 Opublikowano 4 Marca 2018 (edytowane) Ja mam motula x-clean 5W-40.Ale w fazie testów.We Francji jeździło na jakimś 5W-30 od nich i long lifeAuto niedawno kupione.Kilka dni lpg.Nieoszczędzane i testowane.Min po 1600 km.Ale na razie testuję i teraz już raczej spokojne jazdy będą.Zobaczymy.Napewno na 10W nie zmienię.Jeśli chcesz dalej 10W to napewno nie Castrol..Też mam z nim doświadczenie i lipa jak u wielu innych użytkowników.Jestem prawie pewny,że na innym ci przepał spadnieMoże być Motul albo LM jak chcesz Edytowane 4 Marca 2018 przez mirek31071977
roball Opublikowano 5 Marca 2018 Opublikowano 5 Marca 2018 Było już wielokrotnie na forum. W skrócie: lać 5W40, nie castrol, nie bawić się w long life, oleje low saps i mid saps ( motul x-clean) są przy takich silnikach bez sensu. Dużo ludzi leje motula xcess. Oleje o obniżonym saps są do silników z dpf-ami lub udziwnionymi katalizatorami, w starszych silnikach nie robi to różnicy, także lepiej wziąć taki co mięcej TBNów i nie patrzeć na sapsy.
Bakonfs Opublikowano 17 Marca 2018 Opublikowano 17 Marca 2018 Co myślicie o płukaniu silnika z castrol-a przed zmianą na Motul 8100 x-cess ?
KINIAM Opublikowano 18 Marca 2018 Opublikowano 18 Marca 2018 W dniu 17.03.2018 o 05:30, Bakonfs napisał: Co myślicie o płukaniu silnika z castrol-a przed zmianą na Motul 8100 x-cess ? Jeśli to już kolejna wymiana oleju to coś o spuszczanym oleju wiesz. Gaz powoduje trochę wypalenia syfu w silniku, gorzej z miską olejową. Płukanki silnika nawet jak wypełniałem cały układ smarowania rzadko powodowały zatkanie smoka w misce olejowej ale należy się z tym liczyć. Płukanka co najmniej 500ml. Prawdopodobnie przed założeniem gazu miałeś sprawdzany silnik a więc i ciśnienie oleju. Jak było Ok i zmieniasz olej regularnie to stan się nie powinien pogorszyć. Motul, który chcesz zalać to dobry produkt, polecam nie gorsze oleje Fuchs i Neste Oil to dwaj wiodący dostawcy baz olejowych dla wielu firm mieszających oleje.
krzychusssek Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 W dniu 19.07.2017 o 23:18, Robero321 napisał: Castrola unikaj do tego silnika. Na Xcesie 8100 jeżdżę już 4 lata za każdym razem płukanka i jak ustawili mi rozrząd na prawie "0" tak się wartości trzymają już drugi rok. Możliwe że jest tak jak piszę waskivw że to nie olej jest problemem a np jego ciśnienie zapchane kanały problemy z pompą, odmą, podciśnieniem lub jeszcze coś innego bez kompleksowej diagnozy utopisz tylko kasę Z każdą wymianą oleju "Motula" Powinno Robić się płukankę czy też to niekonieczne ?
Kevin88 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Nie jest konieczna płukanka za każdym razem.
Robero321 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Nie jest konieczna wogóle ale jak zobaczysz bebechy silnika który miał płukankę za każdym razem i takiego który nie miał sam wyrobisz sobie zdanie
BeyerBrown Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 (edytowane) Od roku w moim 3.0 chlupie polski Specol Gold 5W40 który jest tani jak barszcz (58zł/4l) i nie widzę różnicy w pracy silnika i zużyciu oleju pomiędzy nim a np. Millersem CFS 5W40 czy Liqui Moly SHT 5W40, nie wspominając o Motulu X-cess 5W40 Nie polecam z kolei 5W30, na Motulu X-clean+ 5W30 ostre upalanie sprawiało, że olej ten chwilami osiągał aż 120-122st.C - na 5W40 max. temperaturę jaką odczytałem z VCDS-a to 115st.C. - te temperatury były odczytane w misce olejowej, a co dopiero przy komorach spalania... Może to przypadłość tego tylko oleju, a może mają tak wszystkie oleje 5W30 - nie chciałem już sprawdzać, przesiadka na 5W40 rozwiązała problem mocnego grzania się oleju. Na samochodzie generalnie nie oszczędzam, ale postępuję w myśl zasady, że jeśli może być tanio i dobrze z produktem X to nie ma sensu przepłacać za produkt Y PS. Płukanka wlatuje co każdą wymianę. Edytowane 25 Kwietnia 2018 przez BeyerBrown
Igorson Opublikowano 4 Grudnia 2018 Opublikowano 4 Grudnia 2018 olej powinno sie lać taki jaki zaleca producent. poczytajcie sobie o filmie smarnym zawartym w oleju lub na YT Miłośnicy czterech kółek i tak jest filmik gdzie Łysy gada właśnie o tym.
BeyerBrown Opublikowano 10 Grudnia 2018 Opublikowano 10 Grudnia 2018 W dniu 4.12.2018 o 21:52, Igorson napisał: olej powinno sie lać taki jaki zaleca producent. poczytajcie sobie o filmie smarnym zawartym w oleju lub na YT Miłośnicy czterech kółek i tak jest filmik gdzie Łysy gada właśnie o tym. Czyli Castrol? W końcu na korku wlewu oleju nowszych A4 jest ich logo
roball Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Łysy się zna, a castrol najlepszy xD
Langista Opublikowano 25 Grudnia 2018 Opublikowano 25 Grudnia 2018 Ja od siebie dodam, że różnica przy moim klekocie na castrolu 5W40 a Millers XF Longlife jest ogromna. Po pierwsze na Castrolu olej zaczynało brać po 3-4k od wymiany, gdzie na Millersie zaczynało brać po 7-8k od wymiany. Po drugie Castrol świeżo po wymianie nawet nie pozwolił mi na jazdę 150/h, może na 5 minut, potem olej osiągał temperatury 120-130 stopni. Millers pozwolił mi na trzymanie prędkości 150/160 km/h i temperatura doszła maks do 110 stopni. Wiem że każdy pluje tym Longlife, ale kto każe ten olej trzymać tak długo? Ja go wymieniam co 12k i silnik nawet ciszej pracuje na nim, nie ma tego chamskiego klekotu. Przymierzam się właśnie do kupna ASN i do niego też zaleje olej tej firmy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się