Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ok dzięki

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Moje ADP 80kkm przejechało na półsyntetyku a teraz jeździ na x-cess i jest tak samo czyli OK :good:

Opublikowano

Czytam i czytam ten temat i nadal nie wiem co zrobić. Kupiłem ADP który teoretycznie ma 220kkm a pewnie podchodzi pod 400kkm ale mniejsza o to. Gość mówi, że wymieniał olej 2-3 miesiące temu a jest mega czarny. Pod korkiem wlewu widać też jakiś osad. Gość lał Mobila 15W40. I teraz pytanie co z tym wszystkim robić? Czy zrobić płukanie silnika jakimś preparatem od Liqui Moly lub Valvoline ? I zalać go jakimś olejem 10w40? Jakie inne może mieć skutki taka zmiana oleju na rzadszy poza rozszczelnieniem silnika? I jak ktoś miał już taki problem i wymieniał wszystkie możliwe uszczelki to prosiłbym o ewentualny koszt samych uszczelek, ilość uszczelek i szacunkowy koszty wymiany.

Opublikowano
Czytam i czytam ten temat i nadal nie wiem co zrobić. Kupiłem ADP który teoretycznie ma 220kkm a pewnie podchodzi pod 400kkm ale mniejsza o to. Gość mówi, że wymieniał olej 2-3 miesiące temu a jest mega czarny. Pod korkiem wlewu widać też jakiś osad. Gość lał Mobila 15W40. I teraz pytanie co z tym wszystkim robić? Czy zrobić płukanie silnika jakimś preparatem od Liqui Moly lub Valvoline ? I zalać go jakimś olejem 10w40? Jakie inne może mieć skutki taka zmiana oleju na rzadszy poza rozszczelnieniem silnika? I jak ktoś miał już taki problem i wymieniał wszystkie możliwe uszczelki to prosiłbym o ewentualny koszt samych uszczelek, ilość uszczelek i szacunkowy koszty wymiany.

Jak jest w nim sporo osadów to zastosowanie płukanki może się przyczynić do zatkania np. smoka pompy olejowej a wtedy trzeba będzie rozbierać silnik. Lepiej zalej go dobrym 10w40 np. od Motula. Dobry olej sam w sobie ma właściwości płuczące i powoli sobie poradzi z syfiastym nagarem. Na początek ze dwie wymiany oleju troszke częściej... powiedzmy co 8tyś. km i powinno być git.

Opublikowano
Czytam i czytam ten temat i nadal nie wiem co zrobić. Kupiłem ADP który teoretycznie ma 220kkm a pewnie podchodzi pod 400kkm ale mniejsza o to. Gość mówi, że wymieniał olej 2-3 miesiące temu a jest mega czarny. Pod korkiem wlewu widać też jakiś osad. Gość lał Mobila 15W40. I teraz pytanie co z tym wszystkim robić? Czy zrobić płukanie silnika jakimś preparatem od Liqui Moly lub Valvoline ? I zalać go jakimś olejem 10w40? Jakie inne może mieć skutki taka zmiana oleju na rzadszy poza rozszczelnieniem silnika? I jak ktoś miał już taki problem i wymieniał wszystkie możliwe uszczelki to prosiłbym o ewentualny koszt samych uszczelek, ilość uszczelek i szacunkowy koszty wymiany.

Płukanka Millersa i 5W40.

Opublikowano
Czytam i czytam ten temat i nadal nie wiem co zrobić. Kupiłem ADP który teoretycznie ma 220kkm a pewnie podchodzi pod 400kkm ale mniejsza o to. Gość mówi, że wymieniał olej 2-3 miesiące temu a jest mega czarny. Pod korkiem wlewu widać też jakiś osad. Gość lał Mobila 15W40. I teraz pytanie co z tym wszystkim robić? Czy zrobić płukanie silnika jakimś preparatem od Liqui Moly lub Valvoline ? I zalać go jakimś olejem 10w40? Jakie inne może mieć skutki taka zmiana oleju na rzadszy poza rozszczelnieniem silnika? I jak ktoś miał już taki problem i wymieniał wszystkie możliwe uszczelki to prosiłbym o ewentualny koszt samych uszczelek, ilość uszczelek i szacunkowy koszty wymiany.

Płukanka Millersa i 5W40.

Jak ma nagad nawet na korku to za tydzień czerwona kontrolka i rozkręcanie silnika :decayed: Silnik 1.6 to bardzo prosta konstrukcja na jednym wałku i 10w40 spokojnie wystarczy zwłaszcza że przebieg może być spory :decayed::decayed:

Opublikowano

kilka miesięcy temu rozbierałem 1.6 ADP po 10W-40 i powiem tylko jedno:

glut, gluta, glutem pogania, syf, kiła i mogiła

auto jezdzi teraz na X-lite 0W-30 i jest pięknie

właściciel (60letni) jest w szoku a tez był sceptyczny

i juz chciał zalać silnik 15W-40 :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Opublikowano

Grzes1150 lej syntetyk po plukance.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Grzes1150 lej syntetyk po plukance.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Grzesiu leje pełen syntetyk......

Opublikowano
Grzes1150 lej syntetyk po plukance.

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Grzesiu leje pełen syntetyk......

Wiem że lepiej ale mowa o 1.6 ADP :decayed:

Ja latam na Motulu 5w40 a płukanke dolewam przed każdą wymianą :wink:

Opublikowano

5W-40 XCESS i nie ma co sie zastanawiac

Opublikowano
Czytam i czytam ten temat i nadal nie wiem co zrobić. Kupiłem ADP który teoretycznie ma 220kkm a pewnie podchodzi pod 400kkm ale mniejsza o to. Gość mówi, że wymieniał olej 2-3 miesiące temu a jest mega czarny. Pod korkiem wlewu widać też jakiś osad. Gość lał Mobila 15W40. I teraz pytanie co z tym wszystkim robić? Czy zrobić płukanie silnika jakimś preparatem od Liqui Moly lub Valvoline ? I zalać go jakimś olejem 10w40? Jakie inne może mieć skutki taka zmiana oleju na rzadszy poza rozszczelnieniem silnika? I jak ktoś miał już taki problem i wymieniał wszystkie możliwe uszczelki to prosiłbym o ewentualny koszt samych uszczelek, ilość uszczelek i szacunkowy koszty wymiany.

Spokojnie wystarczy np.lotos albo orlen 10W40 .oleje tanie i dobre , łatwo dostepne.No chyba że nie szkoda ci szmalu na jakiegos syntetyka co przy twoim wiekowym aucie zalenie tego do motoru nie ma żadnego sensu.

Devastation - nie wstyd Ci tak naciagac dziadka na koszta...... silnikowi to "wsio ryba" co go smaruje- chodziłby i na 15W40 ,dziadek ma lżej w sakiewce , a dla Ciebie jest pieknie.......

Opublikowano

Kolego, zanim cos napiszesz to sie dokładnie zastanów

wlałem to co uważałem za słuszne a nie to na czym zarobie nie wiadomo jaką kasę

której de facto nie zarobiłem, mi zalezy na solidnie wykonanej pracy

i zadowoleniu klienta, który do mnie wróci za kazdym razem gdy bedzie miał problem

silnik był po gruntownym remoncie, mogłem zamienic słupek

ale klient zdecydował sie na kapitalny remont silnika, bo stwierdził że wie co ma

a Ty jeżeli masz ochote to lej do silnika nawet mazut, mi to jest obojętne

Opublikowano

Niech zaleje do TFSI 15w40 :grin:

Ja tam testowałem Shella 5w30, Mobila 5w50 i Motula 5w40 ... na tym ostatnim silnik pracuje najlepiej i przez 10tyś km nie muszę dolewać ani kropelki.

Opublikowano

Chyba jednak zostanę przy 10w40 a co do płukania to już sam nie wiem. Z jednej strony trochę syfu zejdzie a z drugiej mam pewne obawy. A jak wleje 10w40 to i tak będzie się płukał od wymiany do wymiany po takim 15w40.

Opublikowano
Chyba jednak zostanę przy 10w40 a co do płukania to już sam nie wiem. Z jednej strony trochę syfu zejdzie a z drugiej mam pewne obawy. A jak wleje 10w40 to i tak będzie się płukał od wymiany do wymiany po takim 15w40.

Zalej Elfa 5w40 - ma dobre właściwości płuczące, jest tani i na pewno lepszy od castrola , lotosa czy mobila ....... posłuchaj się starszyzny :wink:

Opublikowano

Sam jezdze na elfie, potwierdzam jest bardzo rzadki i dobrze smarujacy olej, i tani

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Opublikowano
CZY DO KAŻDEGO SILNIKA DOBRY JEST OLEJ SYNTETYCZNY?

Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika.

Znalazłem to gdzieś na stronie jednego z producentów olejów silnikowych.

Kurcze nadal mam obawy co do płukania i zalania 10w40. Najgorsze jest to, że w najbliższym czasie wyjeżdżam i nie chciałbym sytuacji gdzie rozszczelni mi się silnik w połowie drogi lub nawet na miejscu. Koszt naprawy w niemczech pewnie przekroczy wartość samochodu.

Opublikowano
CZY DO KAŻDEGO SILNIKA DOBRY JEST OLEJ SYNTETYCZNY?

Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika.

Znalazłem to gdzieś na stronie jednego z producentów olejów silnikowych.

Kurcze nadal mam obawy co do płukania i zalania 10w40. Najgorsze jest to, że w najbliższym czasie wyjeżdżam i nie chciałbym sytuacji gdzie rozszczelni mi się silnik w połowie drogi lub nawet na miejscu. Koszt naprawy w niemczech pewnie przekroczy wartość samochodu.

10W40 to olej półsynytetyczny i nie powinno się nic dziać.

Ja na Twoim miejscu zalałbym np.tym:

Samochody osobowe i lekkie dostawcze - OrlenOil.pl - Oleje samochodowe, olej silnikowy syntetyczny i mineralny - ORLEN OIL - Olej Platinum

Opublikowano

Kolego M@peT ,ja jezdziłem wcześniej na półsyntetyku 10w40.Poczytałem opinie i doświadczenia "mądrych głów" z forum i zmieniłem na syntetyk 5w40 i mam żal.....żal do siebie,że wcześniej tego nie zrobiłem :wallbash:.Poziom oleju się nie zmienia,łatwiej odpalał w mrozy i inaczej silnik pracuje.Żadnych wycieków nie stwierdzam.Czeka mnie jeszcze płukanka.Jak nie chcesz płukać,bo masz obawy,to zrób jak ja:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...