Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wlasnie sobie wyobrazam silnik po 100 00km na tym g...:banan::facepalm:

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ten samochód nadal jest na forum, a złego słowa od właściciela nowego nie usłyszałem, a Ty jak nie masz przekonywujacych- argumentów to nie zaprzeczaj. Ja ten silnik oglądałem również od spodu przy wymianie uszczelki miski jak też walki przy podobnej operacji ..... krzywki bez widocznego zużycia. Jak nie masz argumentów to nie próbuj wysmiewac. Nie będąc wcześniej pewnym nie lał bym tego do tego silnika. Poza tym np. w ASO MB rzadko kiedy dowiesz się jaki olej wlali. Dlaczego. ........ bo umowy podpisują z różnymi firmami dostarczajacymi oleje różnych firm. Oczywiście nie ten Lotos, bo taki olej nie spełnia normy producenta pojazdu. Teraz cześć leje Castrol a część Mobila. Nieoficjalnie np. niektóre serwisy narzekali na Castrola bo w silniku szlam zostawiał. ....... ale to już inna sprawa. A z Twojego nastawienia widzę, że chyba nie masz nic wspólnego z ASO jakimkolwiek. Oczywiście jeszcze raz podkreślam że nie neguję jakości utytułowanych marek jeno twierdzę że półsyntetyczny Lotos nic złego silnikowi 1.8T nie zrobi. ;-)

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

po kiego grzyba piszesz o normach oleju co producent przykazał lać ?jak sam lejesz 10W40 Lotosa :facepalm:

Opublikowano

na pewno silnik mu sie rozszczelni :facepalm:

Opublikowano

No dobra ......... mówimy o silniku AEB ............. z roku 1998

Wymiana oleju w samochodzie - jaki olej do silnika benzynowego - Castrol Wg Castrola rekomendowanym olejem do tego silnika (dla rocznika 1995-2001) jest Magnatec 15W-40

Wg tych samych kryteriów wg http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=1&category=6&subset=125&modelyear=&vehicle=1785&site=61&region=79&language=13&brand=64

w tym przypadku Lotosa jest Lotos 15W-40

I tu i tu firmy twierdzą że te produkty spełniają wymagania VW 505.00 w samochodach sprzed 2010 r. Wg Lotosa te wymagania spełnia również Lotos 10W -40 opisywany również wprost jako "Przeznaczony do silników benzynowych i wysokoprężnych bez i z turbodoładowaniem, samochodów osobowych i dostawczych."

Oczywiście jak ktoś stosuje lepsze oleje to chwała mu za to, ale to nie oznacza , że na takich jakie są tu podane nagle się silnik rozpadnie lub turbo szlag trafi. Ja rozumiem, że wy wiecie lepiej od firm, które musiały zdobyć stosowne certyfikaty............ Ja nie zamierzałem Was przekonywać bo nie ma do czego i pomijam Wasze uwagi, choć niezbyt grzeczne.

Pisząc o Lotosie pisałem, że byłem z niego zadowolony i nie miałem z silnikiem na nim żadnych problemów, a przebieg na tym oleju zrobiłem spory, więc jak by coś nie grało, to pewnie szlag by go trafił lub choć turbinę ( oryginalną od nowości mimo konkretnego przebiegu sumarycznego). Wy macie swój pogląd na to, a ja swój oparty na doświadczeniu w tej materii, które potwierdza że jest to produkt możliwy do stosowania. A pisząc o kwestii wymycia silnika to powtarzam, że chodziło mi o nagary wewnątrz komory korbowej i pod pokrywą zaworów. Miał ten olej po prostu lepsze właściwości myjące od poprzedniego............ ale to oczywiście jest dla Was śmieszne. W każdym razie nie zamierzam Was przekonywać.

Opublikowano

Dobre ale nie wytrzymam i.... Wymianę 15W40 szajstrol zaleca co 6 miesięcy lub 7500km.

Czlowieku czy Ci na dekiel padło? Nawet oni w ten olej nie wierzą. ;-)

http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9040701&contentId=7074467

I pytanie dlaczego tu go nie ma?

http://www.liqui-moly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju

I na Motulu też. Chodzi o 15W40 oczywiście.

Dwa że katalogi są ogólne i to ty masz wiedzieć w jakim jesteś kraju i jakie są zimą i latem warunki klimatyczne. 15W na Polskę to przegięcie pały.

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2585787

A tu na przykładzie Hondy skoro naszym nie wierzysz ;-)

http://accord6gen.cba.pl/accord_warsztat.html

Szał pał że mi się chce jeszcze nawracać ludzi. Chyba pora i czas olać.

Sony Xperia Tapatalk Pro.

Opublikowano

Czego się spinasz........... ja tylko podałem przykład, bo takie były kiedyś używane najczęściej. Ja mówiłem o półsyntetyku i nie było żadnych problemów. Przecież to jest indywidualna sprawa każdego co pakuje do silnika. Tu masz temperatury FL Poland - Klasy lepkosciowe SAE Półsyntetyk ujdzie jeszcze. Poza tym zwróć uwagę, że często te starsze auta sprowadzane to jeszcze na mineralnym jeżdżą i rozumiem, że od razu zapakujesz tam pełen syntetyk jak auto przelotu ma ze 300-400 choć na blacie 150 ;-) A w liqui-moly to nie ma, bo nie produkują tego oleju już. Bo po co mają go robić jak te stare auta tyle lat już nie są produkowane? Obecne silniki mają dużo większe wymagania, więc i lepszych olei potrzebują. Najnowsze B5 ma 12 lat jak by nie patrzeć ................ przecież to już staroć.

Opublikowano

Następny ciekawy poemat. LM nie robi 15W40. Dobrze wiedzieć podam ich do sądu za oszustwa. ;-)

http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/mineralne

Dwa czytaj ze zrozumieniem. Minimum na nasz kraj to 10W a najlepiej 5W.;-)

Czego się spinasz........... ja tylko podałem przykład, bo takie były kiedyś używane najczęściej. Ja mówiłem o półsyntetyku i nie było żadnych problemów. Przecież to jest indywidualna sprawa każdego co pakuje do silnika. Tu masz temperatury FL Poland - Klasy lepkosciowe SAE Półsyntetyk ujdzie jeszcze. Poza tym zwróć uwagę, że często te starsze auta sprowadzane to jeszcze na mineralnym jeżdżą i rozumiem, że od razu zapakujesz tam pełen syntetyk jak auto przelotu ma ze 300-400 choć na blacie 150 ;-) A w liqui-moly to nie ma, bo nie produkują tego oleju już. Bo po co mają go robić jak te stare auta tyle lat już nie są produkowane? Obecne silniki mają dużo większe wymagania, więc i lepszych olei potrzebują. Najnowsze B5 ma 12 lat jak by nie patrzeć ................ przecież to już staroć.

Sony Xperia Tapatalk Pro.

Opublikowano

Przecież nie śledzę produkcji wszystkich marek wiec skoro Moly w narzędziu do dobierania nie umieścił w ogóle aut z roczników z przed chyba 2004 jak patrzyłem i oleju 15w40 to tak pomyślałem. Poza tym mówimy cały czas o 10w40 Czyli jak widzę przyznajesz że jednak półsyntetyk może być u nas :-) Może to właśnie dlatego bez żadnych problemów poczciwy AEB wytrzymał tyle w doskonałej kondycji wbrew temu co odrazu napisano w ripoście na mojego posta. Odniosłem wrażenie po tym jak żeście swoje posty napisali że powinienem zaraz po nich napisać ze mi się przyśniło i że zaraz remont kapitalny silnika robiłem :-) Naprawdę tak jak bym napisał coś przeciw jakiejś lokalnej religii ;-) a mnie chodziło tylko o to że z powodzeniem stosowałem półsyntetyczny Lotos na długim dystansie. Zresztą w wielu sprowadzanych jeszcze b5 można zobaczyć kartki z wymian oleju właśnie z 15w40. W moim tez tak było. Jeździł na mineralnym Mobilu, którego się pozbył em wlewając mu Lotosa. Wiec Panowie naprawdę nie ma co się spinać. Każdy niech stosuje co uważa. Ja wiedząc że olej ten jest zgodny z normą VW wlałem go. Tak jak pisałem niestety podrabiane są wyroby różnych producentów olei. Te natomiast nie bo nie ma to sensu. Wiec jak pojedziesz np. do jakiegoś warsztatu na wymianę może się stać ze zapłacisz za syntetycznego Mobila a dostaniesz takiego Lotosa i jeszcze będziesz zadowolony że i tak korzystna cena. A silnik przecież wytrzyma, wiec nikt z reklamacja nie przyjedzie ;-)

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

---------- Post dopisany at 07:01 ---------- Poprzedni post napisany at 06:45 ----------

Ok. ale przynajmniej Ty Power - kris uzasadniałes swoje zdanie. Pamiętajmy że te silniki były już w końcówce lat 90 - tych i nie lano do nich obecnych olei a mimo to jeździły i nawet obecnie jak jakie b5 świeżo ściągnięte to niektórzy zachwycają się że ładnie chodzi a przy silniku karteczka z 15w40. Pewnie znów pojawią się teksty o PRLu ;-) I tak jak pisałeś olej z 5 z przodu będzie lepszy, ale ten z 10 też można zastosować i nic się nie stanie.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

kocham wątek olejowy...:jerk: dopiero tutaj widać naszą narodową fantazję i madrość:wink:

---------- Post dopisany at 07:12 ---------- Poprzedni post napisany at 07:07 ----------

a tak na poważnie...jak brałem swoje A4 B6 z przesławnym silnikiem ALT w salonie audi w Niemczech to zalany był Motulem 10W40. Niemieccy serwisanci powiedzieli że na pewno ten olej mu nie zaszkodzi bo spełnia wszystkie normy dedykowane temu silnikowi i jest dobrej marki. Jeździłem na nim jakieś 45 tyś. Nic kompletnie się nie działo. Ale niedawno zalałem Motula 5W40. Też się nic nie dzieje - poza jedną rzeczą: silnik ewidentnie pracuje ciszej. Najbardziej to słychać przy starcie na mrozie. I jest to przyjemne. I na pewno zdrowsze.

Opublikowano

Kiko79 ależ oczywiście że tak, dlatego nie rozumiem po co do tego filozofię się dorabia.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

---------- Post dopisany at 09:07 ---------- Poprzedni post napisany at 08:26 ----------

Ale to jest chyba lokalna religia , skoro trochę wyżej mowa o nawracaniu....... :-) Żeby tak jeszcze ludzie rygorystycznie podchodzili do kupowanych używanych aut, to handlarze z Radomia musieliby na bezrobocie iść :-)

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nikt tutaj nie dorabia filozofii

Zawsze tak bylo i bedzie ze lepsze jest wrogiem dobrego

Dla mnie mozesz nawet nasikac do swojego silnika jest mi to obojetne

Piszesz tutaj o normach, a tak na prawde to nie masz zielonego pojecia czy faktycznie ten olej ja spelnia

Bo tak napisal producent...

A ja napisalem na plocie "d....pa" i co, bedziesz to rżnął ?????

Opublikowano

No to żeś argument machnął gratulacje. Rozumiem że brałeś udział w badaniach nad olejami i jesteś pracownikiem takiego laboratorium i opowiesz teraz jakąś teorię spiskową producentów i ze wypisują sobie na opakowaniach co tylko się podoba a w środku rzepakowy. ;-)

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
:polew::polew:
Opublikowano

Panowie Zagadka jak juz pisałem wcześniej moje audi pożera mi koło 3 litrów na 10 tyś . Właśnie zrobiłem analizę spalin i sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Wygląda na to że chyba trzeba zmienić olej na inny , jeżdzę na mobil 5w50... ?? Jaki proponujecie??

Opublikowano

Chyba wkładasz kij w mrowisko ;-)

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

---------- Post dopisany at 14:28 ---------- Poprzedni post napisany at 14:21 ----------

Jeżeli kompresja jest ok. I nigdzie nie cieknie to podejrzewał bym uszczelnienie zaworów. .... Na pewno nigdzie się nie poci?

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Panowie Zagadka jak juz pisałem wcześniej moje audi pożera mi koło 3 litrów na 10 tyś . Właśnie zrobiłem analizę spalin i sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Wygląda na to że chyba trzeba zmienić olej na inny , jeżdzę na mobil 5w50... ?? Jaki proponujecie??

Glowice do roboty, uszczelniacze padly

Czesta przypadlosc tych silnikow

Opublikowano

Wszystko zalezy od tego ktobedzie Ci to robil

Lekko 1000zl bedzie przy zalozeniu ze bedzie od razu robic glowice gniazda zawory itd itp

Opublikowano
Glowice do roboty, uszczelniacze padly

To znaczy ,że spala olej ? bo gdzie by znikał ?

A jeśli tak to na składzie spalin coś chyba powinno się pokazać czy nie koniecznie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...