Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Ktos zapoda jakis link do poczytania albo wytłumaczy po krotce dlaczego mam olej w dolocie , jaka temu przyczyna i geneza i rozwiazanie ? Odma nowa z ASO nie zapchana ktos mi kiedys pisał ze silnik alz moze tez trapic ten sam problem co alt czyli wina złej konstrukcji odmy , nawet znalazł rozwiazanie poprzez wlozenie do odmy filterka od skutera i juz tak nie plulo w dolot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ktos zapoda jakis link do poczytania albo wytłumaczy po krotce dlaczego mam olej w dolocie , jaka temu przyczyna i geneza i rozwiazanie ? Odma nowa z ASO nie zapchana ktos mi kiedys pisał ze silnik alz moze tez trapic ten sam problem co alt czyli wina złej konstrukcji odmy , nawet znalazł rozwiazanie poprzez wlozenie do odmy filterka od skutera i juz tak nie plulo w dolot

większość silników benzynowych od Audi/VW ma problem konstrukcyjny z odmą. Po prostu źle to wszystko zaprojektowali. Wystarczy tylko spojrzeć w schemat na ta kombinację rurek, kolanek, czwórników i gruszek żeby dojść do wniosku, że taka konstrukcja musi wadliwie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem interesujący artykuł. Jak wiadomo większość naszych A4 jeździ na 5w40, a polecany (bynajmniej do 1.8T) jest 5w30. Oto fragment, szczególnie drugi akapit jest ciekawy:

"Olej a prędkość obrotowa

Choć brzmi to paradoksalnie, dla większości elementów silnika wyższa prędkość obrotowa jest korzystniejsza, ze względu na tworzenie się trwalszego tzw. klina smarnego. Okazuje się, że jednostkowe zużycie podczas jednego obrotu wału korbowego silnika jest mniejsze przy prędkości np. 6000 obr./min. niż przy 1000 obr./min. Wydatek pompy oleju (ilość przetłoczonego oleju) zależy nie tylko od obrotów, ale też od samego oleju.

Jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej SAE 5W-30 to przy zastosowaniu oleju 5W-40 opory pracy silnika przy 100°C (jest to najczęstsza temperatura pracy oleju), jak i pompy oleju będą większe. Skutkować to będzie większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika oraz mniejszą ilością przepompowanego oleju przez węzły tarcia, co z kolei może doprowadzić do pogorszenia ochrony przeciwzużyciowej silnika."

Zapraszam do wypowiedzenia opinii.

Edytowane przez waldiosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem interesujący artykuł. Jak wiadomo większość naszych A4 jeździ na 5w40, a polecany (bynajmniej do 1.8T) jest 5w30. Oto fragment, szczególnie drugi akapit jest ciekawy:

"Olej a prędkość obrotowa

Choć brzmi to paradoksalnie, dla większości elementów silnika wyższa prędkość obrotowa jest korzystniejsza, ze względu na tworzenie się trwalszego tzw. klina smarnego. Okazuje się, że jednostkowe zużycie podczas jednego obrotu wału korbowego silnika jest mniejsze przy prędkości np. 6000 obr./min. niż przy 1000 obr./min. Wydatek pompy oleju (ilość przetłoczonego oleju) zależy nie tylko od obrotów, ale też od samego oleju.

Jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej SAE 5W-30 to przy zastosowaniu oleju 5W-40 opory pracy silnika przy 100°C (jest to najczęstsza temperatura pracy oleju), jak i pompy oleju będą większe. Skutkować to będzie większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika oraz mniejszą ilością przepompowanego oleju przez węzły tarcia, co z kolei może doprowadzić do pogorszenia ochrony przeciwzużyciowej silnika."

Zapraszam do wypowiedzenia opinii.

po części się z tym zgodzę, ale gdzieś czytałem, że normy olejowe są ważniejsze niż klasy lepkości. Więc jeżeli 5w40 i 5w30 mieszczą się w klasie 502.00 505.00 to nie można powiedzieć że ten olej się nie nadaje. Można dyskutować o jego właściwościach zimą, latem itp. Z drugiej strony pompy olejowe ustawiane są też chyba fabrycznie na ciecz o określonych parametrach, ale to są nastawy w temp. 20oC, czyli takiej gdzie większość olejów jest podobna. Cyrki olejowe w silnikach benzynowych VW/Audi wywołały niejedną dyskusję, ale mi nasuwa się jeden wniosek...niektóre silniki z tego koncernu nie dojrzały jeszcze do prawdziwych syntetyków. świadczy o tym coraz większa liczba forumowiczów, która po "przejściach z syntetykiem" zaczyna wlewać dobrej jakości półsyntetyk i sobie chwali. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 jeździ na 5w40, a polecany (bynajmniej do 1.8T) jest 5w30

Panie kolego, naucz się używać tego słowa bo póki co to sam sobie przeczysz :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 jeździ na 5w40, a polecany (bynajmniej do 1.8T) jest 5w30

Panie kolego, naucz się używać tego słowa bo póki co to sam sobie przeczysz :facepalm:

koledze bynajmniej pomyliło się z przynajmniej :decayed:

ale jak to mówią: oj tam oj tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem interesujący artykuł. polecany jest 5w30. Oto fragment

"Olej a prędkość obrotowa

Jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej SAE 5W-30 to przy zastosowaniu oleju 5W-40 opory pracy silnika przy 100°C , jak i pompy oleju będą większe. Skutkować to będzie większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika oraz mniejszą ilością przepompowanego oleju przez węzły tarcia, co z kolei może doprowadzić do pogorszenia ochrony przeciwzużyciowej silnika."

Zgadza sie :whistling:

sa tacy co leja 10w60 do 1.8T :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeśli producent silnika zaprojektował układ smarowania na olej SAE 5W-30 to przy zastosowaniu oleju 5W-40 opory pracy silnika przy 100°C (jest to najczęstsza temperatura pracy oleju), jak i pompy oleju będą większe. Skutkować to będzie większym zużyciem paliwa lub mniejszą mocą silnika oraz mniejszą ilością przepompowanego oleju przez węzły tarcia, co z kolei może doprowadzić do pogorszenia ochrony przeciwzużyciowej silnika."


Co to znaczy ,że producent zaprojektował układ smarowania pod konkretny olej........ ?

Ekologia i coraz to surowsze normy emisji spalin , które trzeba spełniać narzucają stosowanie lekko bieżnych olei, a nie sama konstrukcja jednostki napędowej.

Ekologów interesuje tylko jak najmniejsza ilość toksycznych spalin, a nie ochrona silnika.

Silnik przystosowany jest do tłoczenia bardzo gęstego oleju, wyobraź sobie poranny rozruch np. przy -25°C i jaka jest konsystencja oleju. Tak więc przy optymalnej temp. oleju w granicach 100 °C różnica między SAE 5W30 a 5W40 jest znikoma a co do lepszej ochrony silnika większy wpływ ma lepszy jakościowo olej i jego baza oraz składniki a nie jego lepkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
może ktoś mi doradzić:
kupiłem olej Motula 0W40
będzie on się nadawal do mojego auta?
Mam przejechane 90000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

może ktoś mi doradzić:

kupiłem olej Motula 0W40

będzie on się nadawal do mojego auta?

Mam przejechane 90000 km.

Jestem świeżo po wymianie na Motul X-max 0w40, wcześniej Valvoline Synpower 5w40. Odczucia. Silnik chodzi ciszej, bardziej miękko, gładko. Przy niskiej temperaturze na zimnym silniku odpala równie łatwo jak na rozgrzanym. Dużym plusem jest niska lepkość zimowa, która teoretycznie będzie minimalizować efekt zimnego rozuchu co jest szczególnie ważne przy turbo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dziekuje za informacje. Bardzo mi się przydaly i na pewno mnie uspokoily.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wyminic olej po zakupie audi. Mam przejechane około 210 000. Co byście polecili ? Nie wiem co było zalane poprzednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liqui moly 5W40 Synthoil High Tech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mi tam..

wszyscy w domu juz śpią, łącznie z kotem na mojej poduszcze a ja

leżę chory w łóżku i piszę głupoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam aktualnie jezdze na Motulu x clean 8100 5w30 c3 co polecicie innego do Audi a4b7 2.0 tfsi po wirusie olej zmieniam co 10 tys km??.Po okresie 10 tys miarka zbliza sie do minimum bez dolewania!!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...