Goran Opublikowano 6 Marca 2007 Opublikowano 6 Marca 2007 no to słucham w którym miejscu są te bzdury :confused: jeśli możesz to mnie oświeć [ Komentarz dodany przez: wiki: 07-03-2007, 18:34 ] 1. nie jest to olej "brudny" i nie zostawia takiego syfu jak piszesz -dziś są już oleje dopracowane technologicznie 2. przebieg 10 tyś. to wcale nie max. jaki można na nim przejeździć co 15tyś jest zalecane choć ja wymieniam co 10 3. przy minusowych temp. wcale nie robi się z niego galareta 4. jak ci graja szklanki to wymiana oleju nic ci nie pomoże, nieważne czy ma on przejechane 10 tyś czy 1 tyś
mikw2 Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 ja mam zalany shell helix 10w40 zrobilem na nim juz ok 11tys w sobote planuje zmiane. Jaki olej proponujecie Lotos czy raczej mobil 1?:> i mam male pytanko na komputerze wyswietla mi przy zapalaniu taki symbol " InI " co to oznacza :>
adadur Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Jeśli przechodzisz z syntetyka na półsyntetyk to wymiane koniecznie przez korek upustowy aby dobrze spuścili olej. Są jakies środki do płukania silnika ale chyba nie warto podrażać całej operacji tylko koleją wymianę zrób z 5000 km wcześniej.
Rajmondo Opublikowano 7 Marca 2007 Autor Opublikowano 7 Marca 2007 ... i mam male pytanko na komputerze wyswietla mi przy zapalaniu taki symbol " InI " co to oznacza :> Zajrzyj tutaj: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4640&highlight=in1 Co do rozszczelnienia, to interesują mnie objawy pozwalające stwierdzić, że do tego doszło. Nie wiem czy się dobrze domyślam, ale może chodzić również o przeciek oleju i jego spalanie czyli kopcenie z rury wydechowej. To są jednak tylko moje domysły.
mikw2 Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Dzieki. czyli zebym mogl skasowac to InI to musze podjechac pod komputer :>? mozna gdzies kupic taki Vag :>:> hmm jak sie domyslam musze miec jakis interfejs.. nie wiem jak sie do tego zabrac ale jakos damy rade...
Goran Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 kolego Goran bzdury piszesz Wiki kolego no to wkońcu nie takie bzdury Teoretycznie jest tak jak napisałem. Z doświadczenia wiem że silniki po 15W40 są brudne ale może trafiałem na takie egzemplarze. Co do oleju to koleżka jakiś czas temu w mobilu pracował i to co mi powiedział że 10W po 10tys km jest jak woda w moim przypadku sie sprawdza bo silnik mi zaczyna głośniej pracować :frown: jak zmienie jest cisza. A co do niskich temperatur to każdy olej jak jest zimno robi sie gęstszy a ponieważ 15W40 jest dość gęstym olejem dlatego nazwałem to galeretą. Poprostu nie zawsze udaje sie nam przekazać tą wiedzę jaką mamy w taki sposób żeby to reszta dobrze odebrała :biggrin: Pozdrawiam
Gość Iceman Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 kolego Goran bzdury piszesz Wiki kolego no to wkońcu nie takie bzdury Teoretycznie jest tak jak napisałem. Z doświadczenia wiem że silniki po 15W40 są brudne ale może trafiałem na takie egzemplarze. Co do oleju to koleżka jakiś czas temu w mobilu pracował i to co mi powiedział że 10W po 10tys km jest jak woda w moim przypadku sie sprawdza bo silnik mi zaczyna głośniej pracować :frown: jak zmienie jest cisza. A co do niskich temperatur to każdy olej jak jest zimno robi sie gęstszy a ponieważ 15W40 jest dość gęstym olejem dlatego nazwałem to galeretą. Poprostu nie zawsze udaje sie nam przekazać tą wiedzę jaką mamy w taki sposób żeby to reszta dobrze odebrała :biggrin: Pozdrawiam masz racje co do oleju umnie swego czasu w 2.8 jak zalałem 10W40 to rano miałem diselka i niewiedziałem co sie dzieje w końcu zmieniłem na 15W40 i to jeszcze lotosa i po problemie
Rajmondo Opublikowano 7 Marca 2007 Autor Opublikowano 7 Marca 2007 Ciekawą stronę znalazłem http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
Gość spedyt Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 Literatura: "ATM" 11'97, 10'98, "K.S.Ś 1997" - K.Wilson "Czym smarować silnik" Rajmondo ale to dane z przed 10 lat
adadur Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 przy minusowych temp. wcale nie robi się z niego galareta W tym stwierdzeniu trzeba by uzyć słowa "gęsty" galareta z oleju możę się zrobić przy bezmyślnym przejściu z syntetyka na mineralny - kompletne zasyfienie i zatarcie silnika gotowe.
mikw2 Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 czy jak jezdzilem na shell helix plus 10w40 moge zalac ELF COMPETITION STI 10W40 ??? Podobno jak sie od samoego poczatku jezdzilo na jednym to tzeba do samego konca meczyc ten sam
Gość spedyt Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 czy jak jezdzilem na shell helix plus 10w40 moge zalac ELF COMPETITION STI 10W40 ??? Podobno jak sie od samoego poczatku jezdzilo na jednym to tzeba do samego konca meczyc ten sam Te dwa oleje to są półsyntetyki, jeżeli chcesz to możesz zalać który Ci się podoba
Gość peter19854 Opublikowano 14 Marca 2007 Opublikowano 14 Marca 2007 witam mam juz na liczniku nakrecone 226000 km jezdze na mobilu s 10w40 czy mam zmieniac na ten sam czy wlac mineralny 15w40?
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 14 Marca 2007 Opublikowano 14 Marca 2007 czy wlac mineralny kopary opadają.... Broń boże nie wlewaj mineralnego.
sk baton Opublikowano 14 Marca 2007 Opublikowano 14 Marca 2007 A ja mam najchane 120000 nie całe i zastanawiam sie jaki olej zalać . bo myslę że taki przebieg to dobiero dotarty silnik .
Gość spedyt Opublikowano 14 Marca 2007 Opublikowano 14 Marca 2007 zastanawiam sie jaki olej zalać A jaki masz zalany? Zalej taki sam
mrog Opublikowano 14 Marca 2007 Opublikowano 14 Marca 2007 mam najchane 120000 nie całe jeżeli to jest autentyczny przebiego to gratuluje zakupu :confused: jeżeli nie wiesz na jakim do tej pory było jeżdzone wlej Mobil S 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się