Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rajmondo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mogę Ci polecić Motul 8100 X cess 5w40 -od kupna auta jeżdżę na nim(po przeczytaniu setek opinii)nic się nie dzieje i od wymiany do wymiany nic nie dolewam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

7 godzin temu, ded721 napisał:

Podbijam temat, jakim olejem 5W40 zalać 1.8T ? Może być Elf evolution900 lub Total quartz900 (5w40)  ? :)

Valvoline SynPower 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

audi a4 b7 1.8T z LPG przebieg 198 tys km za ok. 4 tys km wymiana oleju, obecnie jest zalany castrol fully synthetic 5w40.

Mam 2 pytania:

1. Samochód bierze 200-250ml na 1000 km, szukać przyczyny czy przy LPG tak może się dziać?

2. Robiąc wymianę obecnego oleju chcę zmienić na  LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 lub MOTUL 8100 X-CESS 5W40 który olej będzie lepszy w mojej sytuacji dla tego silnika i czy ewentualna zmiana na któryś z powyższych oleji zredukuje pobór oleju przez silnik lubsprawi całkowity brak poboru? 

Jakieś dodatkowe wskazówki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób płukankę i każdy z tych dwóch będzie dobry. Przy tej okazji pokusiłbym się o czyszczenie smoka olejowego jeśli tego nie robiłeś, tym bardziej jeśli auto kiedyś jeździło w serwisie longlife.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto sprowadzone z Niemiec przez sąsiada przy przebiegu ok 185tys km, zrobił nim ok 3tys km i odsprzedał mi, ja zrobiłem nim ok 3tys km po czym założyłem gaz i zmiana oleju z 5w30 na 5w40.

Jeżeli mógłbyś wyjaśnić co dadzą wymienione przez Ciebie czynności?

I jak płukanka, to co polecasz?

Edytowane przez Mattteuszzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki mają skłonności do gromadzenia nagaru i przez to zapycha się smok. Poczytaj o tzw. oil sludge w tych silnikach. Dla bezpieczeństwa powinno się wykonać takie czyszczenie zaraz po kupnie, zwłaszcza jeśli auto zza granicy gdzie jeżdżą na LL.

Płukanka może zredukować zużycie oleju, a mity o rozszczelnieniach itp. jak chcesz powtarzać to nie tutaj. Jeśli uszczelnienia silnika trzymają się na nagarze to tak prędzej czy później zacznie cieknąć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc, drodzy koledzy, jestem po zmianie oleju na taki jak wspomniałem wcześniej Liqui Moly PEŁEN SYNTETYK (Vollsynthetisch) Synthoil Energy 0w40. Mam 100% pewnosci ze olej oryginalny nie zadne gowno w ori opakowaniu. 

Czy lepiej? TAK 

Wcześniej samochód spalał ok 1L/10tkm 

Teraz musialem dolać 100ml po 3.5tkm ale to ze swojej winy :D zapomnialem ze auto zostawilem na biegu, odpalilem silnik i strzelilem sprzeglem :D motor zgasl i widocznie gdzies moglo go przecisnac. Zrobilem dolewke wspomnianych 100ml i jezdze dalej, na szczescie nic sie nie stalo :D

Przed zmiana oleju silnik zostal wyplukany, plukanka od LM flush engine. I powiem wam ze warto zaplacic za dobry ori olej. Ja placilem za litr 15euro jak poszukacie to 5L bańke w niemczech kupicie za ok 50euro. Wejdzcie sobie na niemieckiego ebaya i zamawiajcie, dlaczego? Bo w niemczech jest prawnie zakazane sprzedawanie innego w tym przypadku oleju niz jest na etykiecie. Jest to karane wysokimi grzywnymi, wiec sie nie oplaca robic ludzi w uja. 

Co do spalania, czy wzroslo? Ciut tak ale na pewno ma znaczenie ze zima/lato. Latem na tej samej trasie 10L/100km zima wychodzilo miedzy 10.5-11/L/100km taka sama technika jazdy itd. Tyle ze juz bylo na autostradzie troche sniegu, niskie - ujemne temperatury itd. 

Nastepna zmiana oleju bedzie na ten sam, tego jestem na 100% pewny, razem z plukanka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli olej jest pełen syntetyk to nie wiem czy jest potrzeba co zmianę oleju robić płukankę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2018 o 21:57, Mattteuszzz napisał:

audi a4 b7 1.8T z LPG przebieg 198 tys km za ok. 4 tys km wymiana oleju, obecnie jest zalany castrol fully synthetic 5w40.

Mam 2 pytania:

1. Samochód bierze 200-250ml na 1000 km, szukać przyczyny czy przy LPG tak może się dziać?

2. Robiąc wymianę obecnego oleju chcę zmienić na  LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 lub MOTUL 8100 X-CESS 5W40 który olej będzie lepszy w mojej sytuacji dla tego silnika i czy ewentualna zmiana na któryś z powyższych oleji zredukuje pobór oleju przez silnik lubsprawi całkowity brak poboru? 

Jakieś dodatkowe wskazówki?

 

Akurat ostatnio jeździłem na jednym i drugim. Subiektywnie wyżej oceniam Motula i odnoszę wrażenie że mniej bierze oleju na nim.

Ogólnie każdy z tych dwóch będzie dobrym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, k232 napisał:

Jeżeli olej jest pełen syntetyk to nie wiem czy jest potrzeba co zmianę oleju robić płukankę :D

Niezaszkodzi, te 30euro wiecej za puszke plus przeplukanie mnie nie zbawi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, napalm napisał:

A4 B7 2.0TDI BPW PD z DPF

Valvoline Synpower XL-III C3

Dobry wybór?

jo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dev napisał:

może być 5W40 ale z C3

Które w takim razie brać? Wybierz za mnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.01.2018 o 02:41, turborzeznik napisał:

Niezaszkodzi, te 30euro wiecej za puszke plus przeplukanie mnie nie zbawi :D

Wiem, że nie ale może nie ma takiej potrzeby, jak już robić płukankę to polecają co druga wymiana ale jak Ci nie szkoda ełro to luz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...