Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej silnikowy do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie jaka jest zasadnicza różnica między olejami spełniającymi normę 502 i 504 i czy 504 można zalać do silnika do którego zaleca się 502 ? Wiem, że 504 zaleca się generalnie lać do nowszych silników FSI, a 502 do starszych jak moje AMB czy bliźniacze BFB, AVJ ... Co ciekawe na kilku stronach producentów olejów do mojego AMB rekomendowane są oleje spełniające normę 504 zamiast 502.

  • Odpowiedzi 5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

502 to 0, 5, 10 W-40

504 0 i 5 W-30

Opublikowano

nic, a co ma byc ?

gorzej jak bedziesz chciał zrobic odwrotnie

Opublikowano

pytanie- czy olej może być czarny przez zużyte turbo? turbo co prawda nie puszczało go w dolot ale przez nie był ubytek oleju bo po wymianie turba poziom się ustabilizował ale olej wraż pozostał czarny rzecz jasna

Opublikowano

a coma turbo do koloru oleju? w benzynie olej przy 10 tys czy nawet 15 tys powienien byc brazowy lub ciemno brazowy. ja ostatnio zlewalem Motula przy 10 tys i mechanik sie pytal czemu nowy olej zlewam - byl zlocisty. takze sporo tez zalezy od klasy oleju.

Opublikowano

Nie wiem, a zauwazyles forme pytajaca mojego posta?:)

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Opublikowano

pacjent 1.8T zalany 10w40 czy przed przejściem na 5w40 robić płukankę?

Opublikowano
pacjent 1.8T zalany 10w40 czy przed przejściem na 5w40 robić płukankę?

oczywiście. polecam Motul X-lite 0W-30 lub Millers XFS 0W40 do 1.8T.

Opublikowano

u mnie podczas rozruchu na X-lite popychacze troche hałasują

jakieś 3-4 sekundysilnik nie pracuje jakieś 2-3 dni

na X-cessie nie ma tego efektu

ale nie bierzcie tego za wyznacznik bo podejrzewam

że popychacze mają juz za duzo nalatane :facepalm:

jak wymienie to bede wiedział co i jak

musze tez zajrzec do pompy i zobaczyc jak wyglada temat ciśnienia

Opublikowano
502 to 0, 5, 10 W-40

504 0 i 5 W-30

502 to 5W40

Opublikowano

nie tylko

masz napisane co i jak

Opublikowano
pacjent 1.8T zalany 10w40 czy przed przejściem na 5w40 robić płukankę?

oczywiście. polecam Motul X-lite 0W-30 lub Millers XFS 0W40 do 1.8T.

Jasne. 0W-30 doskonale nadaje się do silników VAG. Później jest o czym popisać i pogadać np. dlaczego bierze mi litr oleju na tysiąc albo co tam rzęzi stuka i puka.

Nie przesadzajmy ale do tych silników czy to W B5 czy TFSI w B8 powinien być zalany 5W-40 ewentualnie 0W-40. Chyba że wcześniej ktoś jeżdził na 0W-30 wtedy do zarżniętego silnika można wlać 5W-50 a i 15W-40 i tak już mu nie zaszkodzi:grin:

Opublikowano

Darkle a jak się w temacie odniesiesz skoro do naszych b6 zalecany jest specyfic 5w30 504 :) a wlewamy 5w40 albo 50 :P haha

Opublikowano
pacjent 1.8T zalany 10w40 czy przed przejściem na 5w40 robić płukankę?

oczywiście. polecam Motul X-lite 0W-30 lub Millers XFS 0W40 do 1.8T.

Jasne. 0W-30 doskonale nadaje się do silników VAG. Później jest o czym popisać i pogadać np. dlaczego bierze mi litr oleju na tysiąc albo co tam rzęzi stuka i puka.

Nie przesadzajmy ale do tych silników czy to W B5 czy TFSI w B8 powinien być zalany 5W-40 ewentualnie 0W-40. Chyba że wcześniej ktoś jeżdził na 0W-30 wtedy do zarżniętego silnika można wlać 5W-50 a i 15W-40 i tak już mu nie zaszkodzi:grin:

kompletnie mijasz sie z prawda. jezdze na 0W-30 w ADR - devastation jezdzi na x-lite w 1.8t. moje auto bylo u niemcow serwisowane na 0W-40 do konca. nic nie rzęzi i nic nie stuka i puka. Do doladowanych benzynowych silnikow VAG tylko 0W-30/40 - wszak norma 503.01 byla stworzona wlasnie do tych motorow.

Opublikowano

No tak. Myślicie że te normy są tworzone dla dobra Waszych silników? :naughty: Niestety ale są tworzone do zamknięcia ryjów ekonaciągaczom. Są "niskooporowe" i "niskopopiołowe". Za to oleje 0W-30 czy 5W-30 tworzą bardzo cienki film olejowy i nie chronią należycie silnika przy wysokich obciążeniach. Oczywiście przy wielu silnikach się to sprawdza ale nie w silnikach audi choćby przykład ALT. Silniki te były niby konstruowane do olejów spełniających normy o których piszecie a więc np. pasowania elementów i specjalna konstrukcja pierścieni tłokowych. Niestety delikatniejsze w celu mniejszego nacisku na ścianki cylindra pierścienie w połączeniu z podwyższoną temperaturą spalania (100* termostat sterowany przez ECU) powoduje zapiekanie się pierścieni, uszkadzanie gładzi cylindrów.

endriuu, jak sam piszesz jeździsz na 0W-30. OK Ale piszesz że u niemców był serwisowany na 0W-40 a to jest właśnie odpowiedni olej. Gdyby byłl od początku serwisowany na tym 0W-30 już miałbyś problemy

A tak z innej beczki. Czy nie zastanowiliście się kiedyś że silniki benzynowe obecnie zaczynają się często sypać po 200tys chociaż pracują na naprawdę dobrych olejach syntetycznych podczas gdy silniki z lat 80-90 bez problemu dobijały do 500tys na olejach mineralnych?:naughty:

Opublikowano

sypią sie po 200000 km ????

o tyle to masz licznik cofnięty :polew::polew::polew::polew:

Opublikowano
No tak. Myślicie że te normy są tworzone dla dobra Waszych silników? :naughty: Niestety ale są tworzone do zamknięcia ryjów ekonaciągaczom. Są "niskooporowe" i "niskopopiołowe". Za to oleje 0W-30 czy 5W-30 tworzą bardzo cienki film olejowy i nie chronią należycie silnika przy wysokich obciążeniach.

Jaki cienki film? w autach wyczynowych - owszem - tam predkosci obrotowe sa tak duze, ze rzeczywiscie film moze sie zerwac przy niskiej lepkosci. Ale nie w cywilnych benzynach. Tu nie ma tak ekstemalnych przeciazen, a 70% zuzycia nastepuje podczas zimnego rozruchu. Wtedy to olej musi najszybciej dotrzec do wezlow tarcia.

Oczywiście przy wielu silnikach się to sprawdza ale nie w silnikach audi choćby przykład ALT. Silniki te były niby konstruowane do olejów spełniających normy o których piszecie a więc np. pasowania elementów i specjalna konstrukcja pierścieni tłokowych. Niestety delikatniejsze w celu mniejszego nacisku na ścianki cylindra pierścienie w połączeniu z podwyższoną temperaturą spalania (100* termostat sterowany przez ECU) powoduje zapiekanie się pierścieni, uszkadzanie gładzi cylindrów.

ALT to wynalazek i wyjatek, ktory potwierdza regule - ALT ma osobny watek olejowy na forum - siwiadczy to o wybitnie nieudanej konstrukcji.

endriuu, jak sam piszesz jeździsz na 0W-30. OK Ale piszesz że u niemców był serwisowany na 0W-40 a to jest właśnie odpowiedni olej. Gdyby byłl od początku serwisowany na tym 0W-30 już miałbyś problemy

dowody proszę.

A tak z innej beczki. Czy nie zastanowiliście się kiedyś że silniki benzynowe obecnie zaczynają się często sypać po 200tys chociaż pracują na naprawdę dobrych olejach syntetycznych podczas gdy silniki z lat 80-90 bez problemu dobijały do 500tys na olejach mineralnych?:naughty:

sypią sie po 200000 km ????

o tyle to masz licznik cofnięty

:grin:

Opublikowano

ok. każdy wie swoje więc nie będę się sprzeczał bo nie o to chodzi.

Opublikowano

Pewnie było 100 takich pytań. Ale zapytam, czemu nie? Tylko nie chcę usłyszeć zaraz tych samych odpowiedzi, np. tylko motul w wykonaniu 10 osób.

Więc.

Jaki olej wlać? Obecnie mam Castrola Magnatec do LPG, półsyntetyk 10w40. Silnik chodzi na nim bardzo dobrze.

Co polecacie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...