Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż foteli podgrzewanych i elektrycznie regulowanych w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

..przy climatroniku odszukujemy złącze F i według numeracji pinów podłączamy

3 - zasilanie po stacyjce +

1 - + fotela kierowcy

2 - + fotela pasażera

..czyli zamianka pinów 1 i 2 w złączu F :cool1:

No i pudło, dzisiaj to zrobiłem to na vagu wyskoczył dodatkowy błąd - passanger heated element short to ground or plus, czyli to nie to, może te małe piny trzeba poprzekładać w tej beżowej kostce?

Opublikowano

...zgadza sie oprócz tego co przełożyłeś , trzeba jeszcze w tej kostce beżowej przełożyć bo to przecież czujniki foteli :przebiegly::wallbash:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czyli musze te piny przelozyc w bezowej i w F czarnej?

Opublikowano

Czyli musze te piny przelozyc w bezowej i w F czarnej?

..dokładnie :cool1: nie pomyślałem w pierwszej chwili bo przecierz mata bez czujnika nie zadziała

przekładając jeden kabelek + od fotela musisz przełożyć też + czujnika

Opublikowano

a mi już ciśnienie podskoczyło bo na vagu wyskoczył błąd maty grzewczej, mówię kur.. jak spaliłem tą kombinacją to po prostu :wallbash: :wallbash:. Ale zamieniłem z powrotem i git :)[br]Dopisany: 15 Grudzień 2010, 22:54_________________________________________________No więc piny zamieniłem i teraz śmiga tak jak ma być, a ciepła d*pa - bezcenna hehe :hi:

Opublikowano

czy zakładał ktoś takie maty ??? czy fotele po rozebranie i złożeniu nie będą wyglądac koszmarnie???

1611431846

Opublikowano

Gniazdo nr1 (zielona) Gniazdo nr2 (zielona)

1 - czarno-bialy przewod 1 - zolto- niebieski

2 - brazowo-bialy 2 - brazowo-bialy

3 - brazowy 3- brazowy

4 - czarno-zielony 4- czarno-zolty

mam dokładnie takie wiązki ori wyciągnięte z ori instalacji

zielona kostka

pin1 - plus czujnika temperatury

pin2 - minus(masa) czujnika temperatury

pin3 - minus(masa) maty

pin4 - plus maty

i teraz moje pytanie dlaczego wg opisu pin 1 łączymy z pinem 3 bo z tego wynika że łączymy plus czujnika z minusem maty a masę czujnika dajemy do klimatronika ,a według wiązki którą mam ori wynika że pin 1 i 4 idą do klimatronika ,a pin 2 i 3 na masę o co chodzi z tym opisem coś chyba jest nie tak

Opublikowano

Stanąłem przed podłączeniem grzanych foteli ale jakoś słabo zrozumiałem instrukcję. Żeby nie zadawać 100 pytań napiszę jak ja to zrozumiałem:

zielona kostka

pin1 - plus czujnika temperatury (czarno-biały lub żółto-niebieski) ------- pin 5 (pasażer) pin 6 (kierowca) w panelu klimatronika złącze C mała brązowa kostka (plus czujnika temperatury)

pin2 - minus(masa - brązowo biały) czujnika temperatury ------- zakończony blaszką na śrubę 8 przykręcony do masy auta w słupku A

pin3 - minus(masa - brązowy) maty ------- zakończony blaszką na śrubę 8 przykręcony do masy auta w słupku A

pin4 - plus maty (czarno zielony lub czarno żółty) ------- pin 2 (pasażer) pin 1 (kierowca) w panelu klimatronika złącze F

panel klimatronika

złącze F 3 pin- zasilanie po stacyjce (skąd je najłatwiej pobrać?)

złącze D 1 pin- ten pin mam już obsadzony kablem czerwono – żółtym (o co chodzi ?)

Opublikowano

Dominik,

to co udało mi się ustalić na podstawie mojej wiązki i schematu z elsy:

Zielona kostka - Kierowca

pin 1 - biało-czarny -> klimatronik kostka C (pin 5)

pin 2 - biało-brązowy -> klimatronik kostka D (pin 16)

pin 3 - brązowy -> masa ze słupka

pin 4 - czarno-zielony -> klimatronik kostka F (pin 1)

Zielona kostka - Pasażer

pin 1 - niebiesko-żółty -> klimatronik kostka C (pin 6)

pin 2 - biało-brązowy -> klimatronik kostka D (pin 16)

pin 3 - brązowy -> masa ze słupka

pin 4 - czarno-żółty -> klimatronik kostka F (pin 2)

Jeśli chodzi o kostkę F pin3 to faktycznie powinien tam być kabel od zasilania.

W mojej wiązce którą kupiłem jest kostka F i z pin3 wychodzi dosyć gruby kabel 2,5 czerwono-biały, ale nie wiem dokładnie skąd to zasilanie jest bo kabel jest obcięty.

Nie wiem tylko skąd wziąłeś pin1 w kostce D. Nigdzie nie mogę znaleźć takiego połączenia

Opublikowano

pin D to masa więc mostkujesz dwie masy pin1 i 2 następnie przykręcasz do masy w słupku b(nie ma potrzeby ciągnięcia jej do klimatronika bo i tak kabel brązowo biały łączy się z brązowym czyli masą) ,zasilanie f podłączasz do skrzynki bezpieczników pole 44 następnie do zasilania głównego

Opublikowano

pin D to masa więc mostkujesz dwie masy pin1 i 2 następnie przykręcasz do masy w słupku b(nie ma potrzeby ciągnięcia jej do klimatronika bo i tak kabel brązowo biały łączy się z brązowym czyli masą) ,zasilanie f podłączasz do skrzynki bezpieczników pole 44 następnie do zasilania głównego

przyjrzałem się dokładniej w elsie i faktycznie w klimatroniku kostka D pin16 to masa.

W taki razie w zielonej kostce można połączyć pin2 z pin3

[br]Dopisany: 26 Lipiec 2011, 08:56_________________________________________________Jakby ktoś chciał przestudiować schemat z Elsy:

Grzanie kierowcy:

audia4grzaniekierowcy.th.jpg

Grzanie pasażera:

audia4grzaniepasa380era.th.jpg

Klimatronik:

audia4klimatronik.th.jpg

Opublikowano

potrzebne kable :

1) krótki czerwony z białym paskem ( na zdjęciu szary ) : dł. ok 60 cm ( zakończony 1 x oczko, 1 x duży pin )

2) czerwony z białym paskiem ( + ) : kierowca - dł. - 325 cm

pasażer - dł. - 425 cm

3) brązowy ( - ) : kierowca - dł. 325 cm

pasażer - dł. - 425 cm

4) jasny szary ( do podgrzewania ) : kierowca - dł. - 325 cm

pasażer - dł. - 425 cm

5) niebieski z fioletowym (do podgrzewania mała średnica kabla ) kierowca - dł. - 325 cm

6) żółty (do podgrzewania mała średnica kabla ) pasażer - dł. - 425 cm

7) do tego potrzeba jeszcze po około 30 cm brązowego kabla na fotel (na 2 sztuki ok 60 cm ) żeby połączyć kostki ze sobą ( - ) ( na fotkach jest ciemnoszary )

A ja mam pytanie: Jakiej grubosci te kabelki??

Pozdro

Opublikowano

potrzebne kable :

1) krótki czerwony z białym paskem ( na zdjęciu szary ) : dł. ok 60 cm ( zakończony 1 x oczko, 1 x duży pin )

2) czerwony z białym paskiem ( + ) : kierowca - dł. - 325 cm

pasażer - dł. - 425 cm

3) brązowy ( - ) : kierowca - dł. 325 cm

pasażer - dł. - 425 cm

4) jasny szary ( do podgrzewania ) : kierowca - dł. - 325 cm

pasażer - dł. - 425 cm

5) niebieski z fioletowym (do podgrzewania mała średnica kabla ) kierowca - dł. - 325 cm

6) żółty (do podgrzewania mała średnica kabla ) pasażer - dł. - 425 cm

7) do tego potrzeba jeszcze po około 30 cm brązowego kabla na fotel (na 2 sztuki ok 60 cm ) żeby połączyć kostki ze sobą ( - ) ( na fotkach jest ciemnoszary )

A ja mam pytanie: Jakiej grubosci te kabelki??

Pozdro

1) - przewód do klimatronica - 2.5mm

2) 3) - przewody zasilające maty - 1.0mm

4) 5) 6) - przewody do czujników - 0.5mm

:)

Opublikowano

Dzieki :good:[br]Dopisany: 08 Styczeń 2012, 19:36_________________________________________________A czy zna ktos numery pinow do tych wiazek, interesuja mnie te gotowe kabelki z założonymi dwoma pinami. Pozdro[br]Dopisany: 09 Styczeń 2012, 14:35_________________________________________________????

Opublikowano

000 979 132 do czerwonej kostki

000 979 134 do zielonej kostki. W ASO zamiast zielonej kostki dostaniesz dwie czarne, które się łączą. W jednej czarnej są miejsca na 3 piny. Dwa z nich to właśnie 000 979 134. Trzeci jest większy i prawdopodobnie to będzie 000 979 136. Ale nie jestem pewny... U siebie dałem ten mniejszy i też śmiga...

Opublikowano

są 2 węższe i 2 szersze , niestety numerów nieznam , kiedyś byłem w aso i pytałem ale jak zwykle pan powiedział że niewie o co kaman :confused4:

Opublikowano

te węższe to na pewno 000 979 134, chodzi tylko o ten szerszy... ale powinien być 000 979 136... będziesz potrzebował po 2 piny ( 1 kabelek ) z każdego z nich do kostki... do kostki czerwonej to w zależności czy masz pakiet światło. Jak nie to 1 kabel 000 979 132 (2 piny), jak z pakietem to 2 kabelki...

Opublikowano

Dzieki wielkie :hi: wiec czas zaczac rezac..

p.kolego a wiązkę gdzie składasz?? w Londynku czy w PL??

Jak w Lon to sprawdź najpierw ceny pinów... Czasami jest lepiej zakupić w ASO w PL i przesłać do Anglii. Jak robiłem wiązkę do BOSE to zaśpiewali sobie £22 ( :wallbash:) za jeden kabelek !!! W PL to samo 24 zł...

Opublikowano

Wiem czasem jest dosc spora roznica, tez tak czasem robilem. Sprawdze ceny jak beda z kosmosu to sam zrobie wiazke :>

Pozdro[br]Dopisany: 12 Styczeń 2012, 21:47_________________________________________________

Dzieki bardzo za odpowiedz.

Czyli piny 4 i 5 to 12v i masa - który do którego? Skąd najlepiej wziąść 12v?

Złącze nad nogami kierowcy za modułem centralnej elektryki. :) 12V puszczone oczywiście przez bezpiecznik.

Moje pytanko - Do ktorego bezpiecznika trzeba sie podlaczyc z kablami z czerwonej kostki??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...