bogi Opublikowano 19 Stycznia 2009 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Witam. Ostatnio walczyłem z wymianą foteli oraz podłączeniem do nich elektryki i ogrzewania. Akcja zakończyła się sukcesem dlatego postanowiłem napisać kilka wskazówek dla klubowiczów. Ponieważ wcześniej nie znalazłem nigdzie żadnej instrukcji bądź opisu, który by mi pomógł, zmuszony byłem zamówić kable z niemieckiej strony :http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p144_Seat-Heating-with-Lumbar-Seat-Adjustment---Harness---Audi-A4-B7-.htmlPOMOCNE TEMATY Z FORUM :http://a4-klub.pl/index.php?/topic/329513-kostka-podgrzania-fotela/#entry4582806http://a4-klub.pl/index.php?/topic/99981-wymiana-foteli-kanapy-tylnej-w-a4-b6b7/#entry1536476http://a4-klub.pl/index.php?/topic/28002-wymiana-foteli-a4-b6-b7-elektryka-ledzwie-air-bag-od-a-do-z/#entry354216Takie rozwiązanie polecam osobom, które nie za bardzo chcą się bawić w robienie własnoręcznie wiązki. W zestawie jest wszystko co potrzeba a cała robota polega na położeniu kabli, połączeniu kostek i powtykaniu pinów w odpowiednie miejsca.Oczywiście potrzebne do tego są fotele sterowane elektrycznie i zaopatrzone w maty grzewcze oraz klimatronik z funkcją podgrzewania foteli.Kable prowadzimy pod wykładziną i dlatego trzeba troszkę porozkręcać . Dobrze jest wyjąć fotele i pozdejmować wszystkie plastiki, które będą nam przytrzymywać wykładzinę podłogową. Ja poluzowałem również tunel środkowy. Oczywiście wcześniej odłączamy akumulator z wiadomych względów. Dokładnego opisu nie podaję, skupie się natomiast na opisie podłączenia kabelków :Konektory C i F znajdują się na tylnej ściance klimatronika. Są w nich kostki w które będziemy się wpinać. Obie kostki są rozkładane ! :konektor F ( sześcio pinowy ):w miejsce F1 wpinamy szary kabel z żółtą tulejkąw miejsce F2 wpinamy szary kabel bez tulejkiw miejsce F3 wpinamy czerwono-biały kabelkonektor C:w miejsce C5 wpinamy niebiesko-fioletowy kabelw miejsce C6 wpinamy żółty kabelmasę ( brązowy kabel ) przykręcamy do nadwozia w miejscu do tego przeznaczonym. Widoczne będzie po zdjęciu plastików przy lewym progu.plus ( czerwono-biały kabel ) prowadzimy do skrzynki bezpieczników w pole nr. 44. Skrzynka znajduje się za zaślepką po lewej stronie deski rozdzielczej. Żeby się tam dostać należy odkręcić półkę pod kierownicą ( trzyma się na 3 śrubkach i zatrzaskach ) oraz samą skrzynkę ( nie jest to konieczne, ale znacznie ułatwia sprawę ). Zostaje nam jeszcze ten krótki kabelek który jest u mnie koloru szarego, ale dla porządku powinien też być czerwono-biały. Jeden koniec idzie do drugiego slotu w skrzynce w polu nr. 44 a drugi koniec przykręcamy do głównego zasilania ( znajduje się nad nogami kierowcy ). Bezpiecznik o wartości 30 amperów musimy dokupić.Na koniec wszystko składamy do kupy i cieszymy się dobrze wykonaną robotą Jeżeli ktoś chce się pobawić w stworzenie wiązki samodzielnie to podaje listę rzeczy potrzebnych oraz opis jak ta wiązka wygląda. Dodam tylko, że nie odizolowałem połączeń i nie rozkładałem wiązki na części pierwsze, dlatego nie mam 100 % pewności, że opis jest dobry. Robicie to na własną odpowiedzialność !! Ja po prostu próbuję pomóc . Długości też są przybliżone.potrzebne kable :1) krótki czerwony z białym paskem ( na zdjęciu szary ) : dł. ok 60 cm ( zakończony 1 x oczko, 1 x duży pin )2) czerwony z białym paskiem ( + ) : kierowca - dł. - 325 cmpasażer - dł. - 425 cm3) brązowy ( - ) : kierowca - dł. 325 cmpasażer - dł. - 425 cm4) jasny szary ( do podgrzewania ) : kierowca - dł. - 325 cmpasażer - dł. - 425 cm5) niebieski z fioletowym (do podgrzewania mała średnica kabla ) kierowca - dł. - 325 cm6) żółty (do podgrzewania mała średnica kabla ) pasażer - dł. - 425 cm7) do tego potrzeba jeszcze po około 30 cm brązowego kabla na fotel (na 2 sztuki ok 60 cm ) żeby połączyć kostki ze sobą ( - ) ( na fotkach jest ciemnoszary )8) potrzebne zakończenia do kostek na 2 fotele : wąska blaszka szt 8szeroka blaszka szt 49) zakończenia kabli w sumie potrzeba : oczka x 2małe piny x 2 (do konektora C w klimatroniku)duże piny ( takie jak do bezpieczników ) x 510) kostki do zasilania (czerwone) x 2kostki do podgrzewania (zielone) x 2opis połączenia :kostka zasilania ( 10 pinów czerwona )pozycja 4 - czerwony z białym paskiem (zakończony wąską płaską blaszką)pozycja 5 - brązowy (zakończony wąską płaską blaszką)kostka podgrzewania ( 6 pinów zielona - u mnie czarna )pozycja 1 i 3 - brązowy ( u mnie ciemny szary )pociągnięty z kostki od zasilania z pozycji 5 -> kostka podgrzewania pozycja 3 -> pozycja 1pozycja 2 - żółty lub niebieski z fioletempozycja 4 - jasny szarypozycja 4 i 3 zakończone szeroką płaską blaszkąpozycja 1 i 2 zakończone wąską płaską blaszkąwolne końce kabli:ok 1 - 1,5 m przed końcem wchodzącym do klimatronika oba brązowe kable się splatają i wychodzą jako jeden kabel zakończony oczkiem . Natomiast czerwony z białym paskiem wydaje mi się, że też się łączy ale jedna część biegnie do klimotronika a druga odchodzi tak jak brązowy kabel.Kable żółty i niebieski z fioletem są zakończone małymi pinamiKable czerwone i szare zakończone są dużymi pinamiNie wiem niestety czy szary kabel, który jest u mnie zaznaczony żółtą tulejką prowadzi do fotela pasażera czy kierowcy.ps. dużymi pinami nazwałem zakończenia do których można wpiąć bezpiecznik (nie wiem jak się fachowo je nazywa). Będzie to widać na fotkachZ wrzuceniem fotek będzie musiał mi ktoś pomóc. Są słabej jakości i mało ich, ale lepsze to niż nic Później spróbuję zrobić jakiś amatorski schemacik tej wiązki żeby było łatwiejJeżeli coś źle bądź niejasno opisałem proszę o korektę lub infoMam nadzieję, że z czasem opis się poprawi i będzie użyteczny Pozdrawiamkolega greg2505 zauważył jakiś błąd w opisie. Szczeże mówiąc nie sprawdzałem tego ( w ogóle się nie zajmowałem od powstania opisu tą wiązką ) ale na wszelki wypadek wklejam żeby ktoś sobie przez przypadek nie narobił kłopotów :"błąd w opisie kostka podgrzewania pin 2 i 3 to są masy 1 i 4 zasilania a ty opisałeś że 1 i 3 masy 2 i 4 zasilania sprawdzałem wg ori wiązki "za ewentualne przypadkowe wprowadzanie w błąd przepraszamWiazka do elektryki foteli : Kabelsatz zur NachrĂźstung Sitzverstellung/ Lordosenverstellung fĂźr Audi A4 B7/ A4 B6Klucz do odkrecania foteli :CR-V10przewód plusa dla fotela pasażery prowadzimy od strony kierowcy, potrzeba go ok 3,5m,z jednej strony kończymy go oczkiem ---->> Tani Sklep Internetowy <www.mpartner.com.pl>: Konektor oczkowy 8,2 mmi wpinamy się do głównego plusa jak niżej na zdjęciupo drodze ,dla bezpieczeństwa ,na przewodzie plusa wstawiamy bezpiecznik 30A w obudowie ----->> Tani Sklep Internetowy <www.mpartner.com.pl>przewód masy wpinamy po prawej stronie pasażera kabel o.k 1,5mdrugie końce kabli plusa i minusa zakańczamy pinami męskimi ---->> Tani Sklep Internetowy <www.mpartner.com.pl>: Konektor kostki radia ISO mskiTak zakończone kable wkładamy w kostkę, PLUS do PIN 4 , MINUS do PIN 5, zatrzaskujemy fioletowym elementem i kable siedzą.Fotele mamy wyjęte więc kable z kostką przeciągamy pod wykładziną podłogi.Jeżeli mamy w podłodze kostkę fabryczną to w jej miejsce możemy wstawić tą "naszej produkcji" aby to zrobić rozchylamy do zewnątrz dwa zaciski po środku kostki (foto niżej), a kostkę wciskamy do podłogi i robi się wolne miejsce dla naszej kostki z + i -.Tak naprawdę to w większości posiadamy już fabrycznie czerwona kostkę z podłączoną masą , wiec wystarczy pociągnąć sam kabel plusa zakończyć pinem i wstawić do fabrycznej czerwonej kostki ale ja zorientowałem się o tym dopiero jak rozebrałem gniazdo z wtyczkami a nikt tego wcześniej nie opisał.Jeszcze co do tylnej kanapy(Avant) składamy ją i pomiędzy oparciami pokazuje się plastik(foto niżej) , pod nim jest śruba do odkręcenia aby dalej cokolwiek robić.Dwie duże śruby które podtrzymują oparcie kanapy w pionie,raczej nie da się ich odkręcić imbusem jak jest to przewidziane fabrycznie , trzeba się wspomóc dobrym kluczem hydraulicznym/żabą i trochę siły.Siedzisko jest na zatrzaskach więc trzeba je szarpnąć do góry, potem już przy montażu najpierw montujemy siedzisko potem oparcie.Fotel kierowcy i cała reszta z danymi została już opisana na poprzednich stronach.W moim przypadku w B7 aby działały lędźwie i pełna elektryka sterowania fotelem wystarczyło plus do 4pin i minus do 5pin.koszty niewielkie 5,22zł --->> Tani Sklep Internetowy <www.mpartner.com.pl>kabla na dwa fotele potrzebujemy 7-8m.lub możemy wykorzystać z fabrycznego wyposażenia - kostki czerwone wraz z przewodami masy i pinami do nich idące.Wszystko mamy opisane w tym wątku przeze mnie i prze osoby wcześniej się wypowiadające do zrobienia tego wystarczy nam 5-10zł i chęci a nie jak niektórzy proponują wydać ponad 50€ na kable z Niemiec.To słynne juz kostki w fotelech...w starych 2 przewody.....w nowych 3 przewody....Jednak instalacja pod kostką poduszek byla 3 przewodowa , podpiecie nowych foteli z 3 przewodami nie spowodowało powstania bledu ktorego nie dalo sie wykosowac - wiec duzy POZYTYW Z czerwonej kostki wystarczylo pociagnac 1 przewod do skrzynki bezpiecznikowej pod + po stacyjce...po drodze (nad bezpiecznikami) zalożyłem po jednym bezpieczniku w oprawie (na wczesniejszych stronach takie byly pokazane...) z zabezpieczeniem 15 A....*******************************************************************************************No to ciagniesz tylko jednego plusa, sciagasz fotel odginasz kawałek wykładziny, wyciagasz moduł komfortu i tam w jednej ze wtyczek idzie zdaje się jeden z najgrubszych kabli zdaje się czerwono niebieski wpinasz się w niego , na przewodzie który wpiales montujesz bezpiecznik termiczny 30A i tyle, oczywiście do fotela pasażera tez musisz przedłużyć ten kabelekNawet mogę Ci podać namiary na aukcje allegro z pinem do wtyczki i kawałkiem kabelkaMniej więcej taki bezpiecznik potrzebaI taki kabelek pasuje p&p do kostki
mobi Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Wiec tak jak mówiłem koszt wykonania takiej wiązki to ok 70zł w tym:4 wtyczki-gniazda do kupienia w serwisie Audi - ok 20złkable wg opisu kolegi z poczatku postu. + piny + oczka + piny żeńskie ok 50złPotrzebne narzędzia to:lutownica, cyna, izolacja najlepiej szmaciana która wygląda jak oryginał.tak wygłada "mały pin" i ten pasuje idealnie do kostki.lutownica cyna itpczerwone gniazdooraz czarne 2 ujecia2 gniazda brązowy kabel z wtyczki ogrzewania łączy się z brązowym kablem od wtyczki sterowaniaPo sprawdzeniu izolujemy szmaciana izolacjąi efekt koncowy:Wszystko wykonałem wg opisu kolegi z początku postu i prosiłbym go o sprawdzenie tegoDodatkowe 4 fotki użytych pinów i tulejek (choc jeszcze nie sprawdzonych czy wejda w kostke) o raz pogladowa fotka jak nalezy wpiac sie w klimatronikTutaj duzy pintutaj mala tulejkatak robimy kabel który bedzie szedl od głownego zasilania do skrzynki bezpiecznikówi podpiecie pod klimatronik jest to tylko pokazane jak maja isc przewody nie robimy takiego połaczenia bez kostek!**************************************************************************************************************Aby wpiąć się do czerwonej kostki pod fotelem kierowcy – trzeba będzie podnieść podłogę. Zaczynamy od odpięcia minusowej klemy akumulatora (będziemy odpinać wiązkę airbag – żółta wtyczka pod fotelem – ponoć wystarczy nie włączać zapłonu ale lepiej nie kusić losu). Odkręcamy fotel (4 śruby XZN 10 - gwiazdka 12 ramienna) – odpinamy kostki i kładziemy fotel na tylnej kanapie (dzięki temu oszczędzamy sobie dodatkowej zabawy z demontażem pasów i słupka . Teraz można brać się za podłogę – po podniesieniu przydaje się coś do zablokowania wykładziny tak aby nie przeszkadzała zbytnio przy manipulowaniu w strefie podłogi. Baniak na płyn do spryskiwaczy w moim przypadku spisał się idealnie Wyjmujemy czerwoną kostkę wciskając ją w kierunku podłogi (z boku trzymają ją dwa plastiki – wystarczy je odchylić). W zasadzie aby ułatwić sobie montaż – można wysunąć wszystkie kostki i przeciągnąć je w okolice komfortu – łatwiej będzie przerabiać wiązkę. Kable prowadzone są w plastikowym kanale – aby je wyciągnąć trzeba odpiąć dwa plastikowe górne zapięcia. Aby umożliwić instalację nowych pinów odbezpieczamy kostkę wysuwając zabezpieczenie (różowy plastik).Zależnie od wyposażenia w naszym aucie – kostka będzie różnie obsadzona. Najbogatszy wariant to: Pin 1: N/CPin 2: Zasilanie lampki przestrzeni nóg pasażera za kierowcąPin 3: Masa lampki przestrzeni nóg pasażera za kierowcąPin 4: Zasilanie elektryki fotelaPin 5: Masa elektryki fotelaPin 6: CAN High (sygnał ze sterownika memo)Pin 7: CAN Low (sygnał ze sterownika memo)Pin 8: N/CPin 9: Linia diagnostyczna sterownika memoPin 10: Połączenie sterownika memo ze sterownikiem drzwi kierowcy
Stichy Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 No to ja teraz jestem w kropce - mam wyciagnietra ori wiazke grzanych foteli i w zielonych gniazdach (te co sa w podlodze) mam inaczej przewody poprowadzone Gniazdo nr1 Gniazdo nr2 1 - czarno-bialy przewod 1 - zolto- niebieski 2 - brazowo-bialy 2 - brazowo-bialy 3 - brazowy 3- brazowy 4 - czarno-zielony 4- czarno-zolty Gniazda czerwone sa tak samo - maja oddzielne bezpieczniki 10amp - tzn nie w skrzynce z bezpiecznikami tylko ze tak powiem dopinane I teraz nie wiem jak to robic ;(
domin79 Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 zielona kostka pin1 - plus czujnika temperatury pin2 - minus(masa) czujnika temperatury pin3 - minus(masa) maty pin4 - plus maty rozpiska dotyczy wtyczki (czyli to co wyłazi z fotela) analogicznie do opisu trza uzbroić gniazdo a tu opis czerwonej kostki (el.fotela też wtyczka) pin1 - pusty pin2 - masa óświetlenia stóp pin3 - plus oświetlenia stóp pin4 - plus ele. fotela pin5 - minus ele.fotela ..w zielonych kostkach masz wszystko oki nawet kolorki kabelków sie zgadzają
Młody_drog Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Dostałem dzisiaj wiązkę z kufateca, mam normalnie wiązkę i oprócz tego luzem jest szary kabel, około 45cm z jednej strony zakończony pinem żeńskim a z drugiej 'kółkiem', do czego on?
Młody_drog Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Możliwe, ale jest luzem, nie złączony z wiązką
bogi Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 jest do podłączenia plusa. Od zasilania o którym pisałem w pierwszym poście do skrzynki z bezpiecznikami "1) krótki czerwony z białym paskem ( na zdjęciu szary ) : dł. ok 60 cm ( zakończony 1 x oczko, 1 x duży pin )" "ps. dużymi pinami nazwałem zakończenia do których można wpiąć bezpiecznik (nie wiem jak się fachowo je nazywa). Będzie to widać na fotkach" "Zostaje nam jeszcze ten krótki kabelek który jest u mnie koloru szarego, ale dla porządku powinien też być czerwono-biały. Jeden koniec idzie do drugiego slotu w skrzynce w polu nr. 44 a drugi koniec przykręcamy do głównego zasilania ( znajduje się nad nogami kierowcy ). Bezpiecznik o wartości 30 amperów musimy dokupić. "
Młody_drog Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 no i super, wszystko kminie! Dzięki, zapowiada się niedługo dzień dużego rezania tj. elek szyby, rnse + grzane stołki, dzięki. pozdr
mobi Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 To raczej jest +12v ktory idzie do skrzynki bezpiecznikow. i pewnie drugi szary tez jest zakonczony zenskim pinem i wchodzi do klimatronika? znowu nie doczytalem 1
greg2505 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 wg tego opisu pin 1(plus czujnika temperatury ) łączymy z pinem 3 (masa maty)?a nie pin 2(masa czujnika) z pinem 3
lukio Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Znacie kogos we Wroclawiu kto bawi sie takimi rzeczami ? Bo musze u siebie zrobic ale swoich rak wole w to nie ladowac
_Bartek_ Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Ja też chętnie komuś zlecę wykonanie i podłączenie wiązki. Oczywiście mogę zdemontować fotele, wykładziny, plastiki itp. I też okolice Wrocławia
mobi Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Ja też chętnie komuś zlecę wykonanie i podłączenie wiązki. Oczywiście mogę zdemontować fotele, wykładziny, plastiki itp. I też okolice Wrocławia To co napisales to najgorsza robota. polozenie wiazki to nic przy calym demontazu. Masz dokladny opis na forum zrob wiazke tak jak na fotkach a potem tylko wpinasz i masz grzanie.
_Bartek_ Opublikowano 7 Grudnia 2010 Opublikowano 7 Grudnia 2010 No właśnie w tym problem, że nie mam kiedy się babrać z wiązką. Najchętniej kupiłbym od kogoś gotową (ale nie od kufateca, bo cena chora). Tak to bym to w sumie sam popodłączał
Młody_drog Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Chłopy Wczoraj zamontowałem wiązkę, wszystko super tylko jeden problem, mam auto z kierownicą po prawej stronie i jak włączam grzanie kierowcy to się włącza pasażera i na odwrót Które piny zamienić? 1
domin79 Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 ..przy climatroniku odszukujemy złącze F i według numeracji pinów podłączamy 3 - zasilanie po stacyjce + 1 - + fotela kierowcy 2 - + fotela pasażera ..czyli zamianka pinów 1 i 2 w złączu F
Młody_drog Opublikowano 13 Grudnia 2010 Opublikowano 13 Grudnia 2010 gites, jutro będę walczył Kur.. nie lubię tych pinów wyciągać... .
_Bartek_ Opublikowano 14 Grudnia 2010 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Znajdzie się ktoś kto zrobi taką wiązkę dla mnie? Resztę zrobię sam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się