Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 B5 Avant 2001r. S4ntorinblau by Tasior


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Po kilku dobrych latach posiadania Golfa IV z gnojem pod maską złapałem ochotę na OOOO oczywiście z napędem Quattro. Poszukiwania zawęziłem do A4. Zastanawiałem się nad S4 B5 oraz A4 B7 z 3.0tdi ale... padło jednak na benzynę :)

Podczas poszukiwania ładnej poliftowej Eski w kolorze Nogaro w Szwajcarii trafił się przypadkowo Mondek MK3 ST220 w kolorze Performance Blue. Auto kupione z prywatnych rąk w bardzo fajnym stanie.

lfmM5zIl.jpg

Przywiozłem, pojeździłem i puściłem do odpowiedniej osoby. Auto nie spełniało moich oczekiwań.

Niedługo po jego sprzedaży pojawiła się 100km ode mnie Eska, którą zdecydowałem się zakupić. Po krótkich oględzinach okazało się, że auto wymaga odchwaszczenia, natomiast była to sztuka bezwypadkowa. Auto pochodzi ze Szwajcarii. W 2011 r. znalazło właściciela w Niemczech. Od listopada 2016 r. auto jest PL.

Rocznik: 06.2001 czyli polift z ostatniego roku produkcji.

Silnik: 2.7 bi-turbo AZB.

Kolor: Santorinblue

Wyposażenie: biała skóra RECARO, radio 2DIN, fotochromatyczne lusterko wewnętrzne oraz zewnętrzne, zewnętrzne lusterka alu, BOSE, czujniki cofania, reszta tak jak S - brakuje chyba tylko szyber dachu.

 

W aucie ogarnięte jest:

- nowa chłodnica cieczy ASO

- nowe kluczyki

- nowy fis

- czujniki cofania

- nowy czujnik położenia wału ASO

- mikrostyk fotela kierownika ASO+ ślizgi ASO

- ogarnięty podłokietnik

 

Plany:

- nowe sprzęgło ☑️

- rewizja skrzyni ☑️

- nowy lakier na felgach ☑️

- detaling wnętrza wraz z malowaniem przednich foteli

- detaling lakieru

- regeneracja maglownicy ☑️

- zmiana wydechu

- daszek tył RS4

- gwint

- Avus III

- program

- chłodniczka oleju

- hamulce przód ZL/ZR 17

- relingi chrom

 

Zdjęcia po zakupie

q1finD5.jpg

Kewm9Hy.jpg

OBc530N.jpg

Coś świeższego

NmIJsfC.jpg

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez tasior87
Opublikowano

dobra esa i jeszcze lepsze wnetrze :wink:

Opublikowano

Wnętrze masz idealne:wink:

Opublikowano

Na wnętrze nie mam co narzekać ale idealne to będzie jak zrobi się mały detaling.

Opublikowano

Ładna sztuka a po małych poprawkach i ogarnięciu wyznaczonych planów będzie naprawdę świetnie. Powodzenia :)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.04.2018 o 09:29, Animal napisał:

Ładna sztuka a po małych poprawkach i ogarnięciu wyznaczonych planów będzie naprawdę świetnie. Powodzenia :)

Też mam taką nadzieję. Powoli będziemy dążyć do celu.

 

Tymczasem auto trafiło na stół operacyjny. Do wymiany idzie:

- uszczelniacz wału

- nowe sprzęgło z RS4 LUKa z tarczą kevlar

- odbój silnika przód poliuretan 

- skrzynia trafiła na rewizję 

- nowy olej w skrzyni Motul GEAR 300 ls 

WeMX3cz.jpg

UWZyfKC.jpg

Sx8YPZq.jpg

P3z3XLl.jpg

Edytowane przez tasior87
Opublikowano (edytowane)

Mała aktualizacja tematu. Wpadły nowe gumy na lato. 

W związku z tym, że felgi były mocno wymęczone to oddałem je do malowania. Wleciał również jeden nowy dekielek felgi.

2mmVf5K.jpg

Znalazła się wolna chwila, więc zabrałem się za elektrykę fotela kierownika. Wpadł nowy ori miktorstyk. Przy okazji założyłem również komplet nowy ślizgów.

CyyLSfU.jpg

mBepC4u.jpg

2t7OmU0.jpg

Edytowane przez tasior87
Opublikowano (edytowane)

Po 3 bardzo długich tygodniach felgi wróciły z malowania. Termin długi ale warto było czekać na taki efekt końcowy. Korzystając z okazji, że felgi były czyste nałożona została powłoka kwarcowa Gyeon Q2 Rim.

UNiiHbL.jpg

22NNoDf.jpg

Ix8jw8N.jpg

9fYULfM.jpg

 

 

 

Edytowane przez tasior87
Opublikowano

kolego jaki koszt ślizgów fotela ?

Opublikowano

Hm. O ile dobrze pamiętam to boczne po 15zł, a przedni chyba nie więcej niż 10zł. Ale mogę się trochę mylić.

Opublikowano

Mała aktualizacja tematu.

W związku z koniecznością zakupu kolejnego fotela RECARO wpadły do auta mocowania Isofix - ciężka sprawa ze znalezieniem ich na rynku wtórnym.

Mała ciekawostka - podczas robienia porządku pod tylną kanapą znalezione zostały 2 naboje. Jest to Szwajcar więc domyślam się skąd tam się wzięły.

f19eb5e431452478med.jpg

605fd912c14b02b6med.jpg

Fotelik dla córy.

ee4307362fd7be39med.jpg

 

Zabrałem się również za pierdoły, które mnie delikatnie irytowały.

Pierwszy w kolejności był mechanizm opuszczania szyby drzwi tylnych. Powodem było pęknięte plastikowe kółko - wpadła ori używka, zdecydowałem się zostawić oryginalną ramkę.

cc5b10eb3eeedbacmed.jpg

f74bdcaaee386863med.jpg

d7b99dea0e6d942fmed.jpg

f47e10d5d1a4ac78med.jpg

 

Drugą pierdołą jest podgrzewanie fotela pasażera. Aktualnie fotel wyciągnięty i trochę stoję w temacie...

c9ee1b078a9be730med.jpg

 

Opublikowano

Daj znać jak idzie z naprawą podgrzewania fotela, bo też mnie to czeka. Ogólnie auto świetnie wygląda i prace idą konkret ;) 

Ja za niedługo też się pochwalę swoją ale to dopiero po złożeniu :D jest grubsza robota hehe

Opublikowano (edytowane)

Na pewno napiszę. Muszę tylko znaleźć chwilę czasu żeby się za to zabrać.  Póki co czeka mnie jeszcze rozkmina czy jest to wina instalacji czy przerwanego obwodu w fotelu. Mam nadzieję, że wina leży w tym pierwszym bo nie uśmiecha mi się ściągać skóry z fotela.

Widzę, że kolega z moich stron. Masz temat swojej sztuki ?

Edytowane przez tasior87
Opublikowano

Założę za niedługo ;)

Opublikowano

W weekend udało mi się znaleźć trochę czasu dla Eski. Tym razem zabrałem się za:

- ślizgi fotela pasażera

- wymianę głośnika drzwi kierowcy

- serwis olejowy - olej ponoć z pierwszego tłoczenia, więc powinien być ok ?

- uszczelki węży olejowych wchodzących w miskę olejową - dramat z dostępem

3fa25f6eeda7a9fdmed.jpg

e068f97a7e2c818emed.jpg

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj podczas tankowania pod klapką wlewu paliwa zauważyłem taką naklejkę z logiem Sportec-a.

4f195cb684d2c403med.jpg

Druga mniejsza już bez ich loga jest naklejona ma szybkę zegarów. Czyżby eska miała jakiegoś plusa od nich ??

Edytowane przez tasior87
Opublikowano

Witaj,

Tak najprawdopodobniej S4 było strojone na paliwie 98 w Sportec.

Jeśli zalejesz paliwo o niższej liczbie oktanowej silnik może wchodzić w spalanie stukowe.

Najlepiej zweryfikuj parametry auta na hamowni.

Zerknij na forum poniżej:

http://testforum.rs246.com/viewtopic.php?f=12&t=52181

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Zapewne będę musiał podjechać na hamownie chociaż mam trochę nie po drodze. 

Jak dla mnie to nawet przy seryjnej mocy ten silnik powinien być zalewany 98.

Edytowane przez tasior87
Opublikowano

Żeby nie było, że totalna cisza w temacie. W aucie ogarnąłem:

- nowy oryginalny górny zawias drzwi kierowcy

- oryginalny dolny zawias drzwi kierowcy - pozostało mi jeszcze dziada założyć, była już jedna próba ale przez brak możliwości wypięcia instalacji przy słupku odpuściłem

- usunięte zostały wgniotki z nadwozia

- prawy przedni błotnik otrzymał nowy lakier - względy estetyczne

- zregenerowana została maglownica, nowe końcówki kierownicze Lamfordera, nowy dolny wahacz w lewym przednim kole TRW, założona pompa wspomagania z A6 C6 z 2018 roku produkcji, układ zalany Total LHM+

- kompletuję graty do przednich hamulców - padło na zaciski z A8 D3, osłony tarcz z Phaetona z kierownicami powietrza, ma ktoś może dojście do adapterów pod tarcze do tych zacisków??

ffef0f4f43143a54med.jpg

ce919f11841bc047med.jpg

1bfbe32d15b5670emed.jpg

a743ea5bde583e77med.jpg

cd539458e02db26emed.jpg

db634cfd3c7976e4med.jpg

 

 

Opublikowano

Uwielbiam właścicieli z takim podejściem. Pełna seria na oryginale. Już nie chodzi o to że to eSka czy nawet 1.6 w sedanie. Szacun za robotę, ratujesz klasyka :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...