kami050 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Witam Od jakiegos miesiąca mam problem z grzejącym się prawym tylnym kołem w mojej a4 b6 tdi , problem zaczął się gdy klocek od zewnetrznej strony został starty do blachy i piszczało przy hamowaniu , klocek z strony wewnetrznej był w bradzo dobrym stanie, postanowiłem więc wyczyścić jarzmo , zacisk (bez czyszczenia tłoczka) oraz prowadnice zacisku i wymienić klocki , problem niestety dalej był i koło się grzało, linki hamulcowe wymienione dwa lata temu firmy TRW , postanowiłem więc w drugim etapie wymienić zacisk hamulcowy na nowy, niestety po wymianie zacisku koło dalej się grzeje , Panowie co to może być?
M@rcin Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 (edytowane) Sprawdź czy po zaciągnięciu i odpuszczeniu ręcznego przy jarzmie dźwignia odbija do końca. Edytowane 28 Kwietnia 2018 przez Marcinx52
kami050 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Zacisk nowy kupilem i dalej grzeje odpiolem wczoraj linke recznego i pomimo tego dalej grzeje
KarolH Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Koło kręci się bez oporów na podnośniku ? Jak przygrzało wcześniej to może łożysko walnięte.
kami050 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Wydaje mi sie ,ze kreci sie normalnie ,pozatym nie slychac szumu nawet przy predkosci 140 km /h
przem8 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Ile musisz przejechać albo ile przyhamowań zrobić, że się tak grzeje? Może ten zacisk działa prawidłowo, a drugi jest niesprawny i nie hamuje jak trzeba
wesz82 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Cos jest nie halo. Jak kreci sie normalnie to zacisk odbija niby jest ok. Lozysko nie szumi a zacisk nie trzyma i mimo to dalej sie grzeje... Zacisk to nie tylko reczny ale takze jarzmo.
kami050 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Tzn jak te kolo jest gorace to przednie kola i lewe tylne sa letnie w dotyku , cos trze za dlugo przy hamownaiu
wesz82 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Zrob tak. Podnies pupe nacisnij pedal hebla pare razy,poruszaj tym kolem oraz kolem z 2 strony. Sprawdz w ten sposob ktore lzej chodzi szybciej sie zatrzyma itd. Jak bedzie wskazywalo na te kolo to odkrec zacisk i przykrec kolo z powrotem i teraz nim poruszam bedziesz mial pewnosc czy to zacisk czy same kolo. Przy okazjii sprawdzisz czy lozysko nie szumi. Piszesz ze wsio jest ok a dalej sie grzeje. Moze byc pompa hamulcowa. Koles mial tak w a8 ze sprezyna w pompie sie zatarla i hamowaly mu dwa kola po skosie bo pompa wali sekcjami.ale tu masz ewidentnie uno kolo wiec to nie to. Mozesz podczas sprawdzania wyczyscic jarzmo w miejscu dolegania klocka [tam nie dajesz nic smaru.] Przy okazji przeczysc prowadniczki i daj tam troche smaru do hamulcow. Jak dalej bedzie ok a kolo bedzie sie grzalo to zacisk prawdopodobnie będzie do rozebrania w mak..
machina Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Jest jeszcze możliwość że przewód hamulcowy elastyczny spuchł od środka i blokuje przepływ.
kami050 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Koło prawe wydaje mi sie , że nieco bardziej opornie chodzi niż koło lewe , napewno nie jest to łożysko, gdyz jak koło jest zagrzane to dotykam w nim tarczy i mnie strasznie parzy a lewe koło wówczas jest tylko ciepłe , więc łożysko odrzucam, albo jest tak jak kolega pisze , że spuchł przewód albo coś z prowadnicami ale wszystko czyściłem i smarowałem dwukrotnie... tarcze tez sa juz cienkie ale to chyba nie ma wpływu na odbicie tłoczka... , ewentualnie pompa hamulcowa.. na początku zdarło mi klocek do zera od zewnetrznej strony
wesz82 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Zacisk stoi. Teraz albo mechanizm albo jarzmo...
kami050 Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Opublikowano 2 Maja 2018 Kurcze ale zacisk zalozylem nowy i jest to samo , prowadnice skrzywily by sie tak same od siebie? nasmarowalem je dodatkowo. Panowie wymieniac ten przewod elastyczny? Moze to byc powodem grzania?
Wandej Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 W dniu 2.05.2018 o 20:17, kami050 napisał: Kurcze ale zacisk zalozylem nowy i jest to samo , prowadnice skrzywily by sie tak same od siebie? nasmarowalem je dodatkowo. Panowie wymieniac ten przewod elastyczny? Moze to byc powodem grzania? Nie same od siebie tylko podczas pracy. W ogóle to nie wiem czemu nie możesz namierzyć problemu? podnieś auto i zobacz czy po hamowaniu koło odpuszcza. Jak nie to rozbiórka zacisku. Jak nie jesteś pewien to zamień same zaciski z tyłu i dojdziesz co jest nie tak.
kami050 Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Opublikowano 4 Maja 2018 Dzisiaj zauwazylem , ze przednia lewa tarcza jest troche cieplejsza od prawej przedniej , czyli cieplejsze tarcze sa po skosie , lewy przod i prawy tyl , czy to moze byc Panowie pompa hamulcowa? Jesli tak to da sie jakos naprawic czy tylko wymiana? Aha i dodam ze kolo po podniesieniu i przy hamowaniu kreci sie i zatrzymuje normalnie
wesz82 Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 (edytowane) Kolega tak mial ze sprezynka zacinala sie i pompa nie wracala. Cos tam próbował robic ale nie dal rady i zakupil nowa pompe tylko uzywke. Ceny smieszne wiec nie ma sensu sie bawic. Tutaj nikt Ci nie oceni na odległość co jest nie halo. Edytowane 4 Maja 2018 przez wesz82
kami050 Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Opublikowano 25 Maja 2018 Mowimy o pompie hamulcowej wchodzacej do serwa tak? pompa abs tutaj nie gra roli?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się