Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Materiały pomocnicze do wymiany rozrządu w A4 B6 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, Kavior78 napisał:

Dev dzieki za odpowiedz. Wiem, ze jestes praktykiem a nie teoretykiem wiec pytam dlaczego nie ruszac? Ryzyko uszkodzenia gwintu w glowicy istnieje? Czytalem kilka tematow o peknieciu szpilki napinacza (chyba raczej w 2.0tdi) i z tego powodu specialnie dokupilem w aso szpilki. Od rolki szpilke moge zmieniac? Wkrecana jest juz w blok silnika chyba.

zdarza sie ze wykreca sie z gwintem a potem jest kłopot

srube od dolnej rolki dajesz nową z zestawu

Opublikowano
Godzinę temu, Kavior78 napisał:

 Czytalem kilka tematow o peknieciu szpilki napinacza (chyba raczej w 2.0tdi)

Z tego co pamiętam to pękała któraś szpilka tylko w 2.0tdi 16V i była ona cieńsza o 2mm niż w 8V(takim jak u Ciebie w furce)

Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi;)

Opublikowano

Apropo szpilki do rolki napinającej... U mnie w tym silniku po przekładce była już klejona chyba i mechanik zamiast zakontrować i próbować ją wykręcić to zj***ł gwint jakimiś kombinerkami i później na tą szpilkę dał nowy napinacz ;/ Gwint trzyma ale robota po łebkach...

Dobrze, że uszczelniacze były wymienione pod wałkiem i wałem bo pod wałem lekko pocił się. Ciężko tą śrubę ruszyć od wału... pneumatem ponad 10 bar i ruszyła. 

Opublikowano (edytowane)

Jestem po swojej pierwszej wymianie rozrządu. Generalnie problemów nie było jedynie co mnie niepokoi to, że pasek nie idzie środkiem kół jak było przed wymianą tylko przesunięty jest bliżej silnika. Wymieniałem na blokadach, napinacz ustawiłem idealnie na środku. po uruchomieniu silnika wskaźnik przesunął się w prawo i słychać było jak lekko miauczy pompa wody. Napinacz lekko popuściłem i po uruchomieniu silnika wskaźnik napinacza idealnie po środku. Dzisiaj patrzę i znowu wskaźnik jest lekko przesunięty w prawo. Na fotkach wszystko widać.

Kąt synchronizacji po wymianie mam 2,2 a przed był około 1.0. Ale to poprawie jeszcze dzisiaj na 0.

Obraz 001 (Kopiowanie).jpg

Obraz 002 (Kopiowanie).jpg

Edytowane przez Kavior78
Opublikowano (edytowane)

u mnie też pasek przesunął się względem starych sladów w strone silnika tak jak u Ciebie ale według mnie jest ok bo nigdzie nie ociera a już trochę przejechałem kilometrów tak

co do napinacza to ustaw silnik na znakach i wtedy sprawdź napiecie paska na napinaczu

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano
10 godzin temu, Kavior78 napisał:

Jestem po swojej pierwszej wymianie rozrządu. Generalnie problemów nie było jedynie co mnie niepokoi to, że pasek nie idzie środkiem kół jak było przed wymianą tylko przesunięty jest bliżej silnika. Wymieniałem na blokadach, napinacz ustawiłem idealnie na środku. po uruchomieniu silnika wskaźnik przesunął się w prawo i słychać było jak lekko miauczy pompa wody. Napinacz lekko popuściłem i po uruchomieniu silnika wskaźnik napinacza idealnie po środku. Dzisiaj patrzę i znowu wskaźnik jest lekko przesunięty w prawo. Na fotkach wszystko widać.

Kąt synchronizacji po wymianie mam 2,2 a przed był około 1.0. Ale to poprawie jeszcze dzisiaj na 0.

Obraz 001 (Kopiowanie).jpg

Obraz 002 (Kopiowanie).jpg

Synchro zrób na -1

Opublikowano

Napinacz ustawia się raz, zgodnie z instrukcją i jest dobrze. To, że zmienia sie jego położenie to znaczy, że pracuje i taka jest też jego rola. A to co widać na zdjęciach zrobionych po zgaszeniu silnika to już w ogóle paranoja- przecież położenie tego wskaźnika zależy od tego w jakim momencie zatrzyma się silnik

Opublikowano

Misiek95 ja to rozumiem ale skoro na znakach i blokadach ustawiłem napinacz a pompę słychać to chyba coś nie halo. Gdyby nie ona to tematu by nie było. Pompa ori kupiona w aso.

Opublikowano

Jeżeli coś Ci "miauczy" to nie pompa wody a pasek. Nowe paski czasami tak mają, z tego co zauważyłem szczególnie w niskich temperaturach. Nic już tam nie kręć tylko jeździj. Jak nie przestanie za kilka dni, tygodni to wtedy możesz się martwić

Opublikowano

Pierwszy rozrząd w życiu to człowiek przewrażliwiony :shock3:Tak zrobię jak piszesz, pojeżdżę trochę. Dzięki za pomoc:)

Opublikowano

Witam mam pytanko bede wymieniał rozrząd i przy okazji chciałbym wymienić pasek klinowy i ten drugi taki długi, jak ten drugi sie nazywa i czy są dwa czy trzy paski do osprzętu

Opublikowano

Są dwa paski wielorowkowe, jeden dłuższy do napędu alternatora, pompy wspomagania i wentylatora a drugi krótki do napędu sprężarki klimatyzacji.

Opublikowano

Są z jednym, albo dwoma paskami jak kolega wyżej napisał...

Opublikowano

Cześć, cześć,

Z góry przepraszam jeżeli nie wybrałam dobrego wątku na takie zapytanie ale potrzebuję pomocy. Mam zamiar wymienić rozrząd w swoim Audi A4 B6 1.9 TDI 116KM i teraz pytanie który najlepiej kupić ? Widziałam na allegro org. lecz nie mam pewności. Oprócz rozrządu potrzebuje również zakupić uszczelniacze ponieważ po wstępnej diagnostyce chlapie mi olej spod uszczelniacza wałka rozrządu i ja również muszę wymienić. Proszę o pomoc :)

Opublikowano

Hej,

jeśli szukasz oryginalnego rozrządu to polecam ;)

 

Opublikowano

Witam , mam pytanie odnośnie wymiany rozrzadu :) 

Zaczne od początku . Mam wymieniony silnik , oznaczenie avf  natomiast nie wiem jaki jest napinacz hydro/mechaniczny?  

Pytanie czy moge stwawić mechaniczny jeśli jest hydrauliczny ? bez rzeźby ?

Opublikowano
19 godzin temu, Kamil QQlka napisał:

Mam wymieniony silnik , oznaczenie avf  natomiast nie wiem jaki jest napinacz hydro/mechaniczny?  

Czy tak trudno zdjąć osłonę rozrządu i sprawdzić jaki jest napinacz ? ? ? 

Opublikowano

Co trzeba potraktować antylock jakie sroby nakretki

Opublikowano
1 godzinę temu, Ditomee napisał:

Co trzeba potraktować antylock jakie sroby nakretki

w jakim to jest języku ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...