Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem podczas ruszania na skręconych kołach.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Niedawno zakupiłem audi a4b7 po niedługim czasie pojawił się problem. 

Przy skręconych kołach na maksa i ruszaniu normalnym słychać z tyłu takie jakby przeskakiwanie kół lub chrobotanie bądź terkoranie. mniej odczuwalne jest to gdy samochód jest po nocy.

Most i skrzynia- wszystko suche, poduchy sa delikatnie sparciałe ale luzów nie ma .. przeguby niby tez ok.

Mechanik powiedział ze musi wyjąć most i sprawdzic luzy bo nie ma pojecia co to może być.

Moje pytanie: Czy ktoś sie spotkał z takim zjawiskiem i udało mu sie poradzić z tym ? 

Czy to objaw rozwalonego Torsena ?

Problem występuje tylko na skręconych kołach i ruszaniu. Po dłuzszej jezdzie jest odczuwalny bardziej niż po nocy. ( pewnie po rozgrzaniu oleju w skrzyni bądz moscie)

Przeglądałem tematy ale nie znalazłem odpowiedzi.

Jakie są koszta naprawy Torsena jesli faktycznie by padł?

Opublikowano (edytowane)

To że przeskakuje, to znaczy że sie blokuje i jest to normalne zjawisko. Taka zasada działania. Nie masz się czym przejmować. Powodem do przejmowania jest to, kiedy torsen tak nei robi.

Wynika to z różnicy prędkości kół przedniej i tylnej osi, kiedy skręcasz.

Edytowane przez misiek95
Opublikowano
Godzinę temu, misiek95 napisał:

To że przeskakuje, to znaczy że sie blokuje i jest to normalne zjawisko. Taka zasada działania. Nie masz się czym przejmować. Powodem do przejmowania jest to, kiedy torsen tak nei robi.

Wynika to z różnicy prędkości kół przedniej i tylnej osi, kiedy skręcasz.

Tylko czy ma to być odczuwalne w środku? jeżdżąc innym audi z quattro nie odczułem takiego zjawiska.

A jest to dośc nieprzyjemne powiem szczerze.. myślałem ze mogą to byc przeguby wewnętrzne.

Poza tym odgłos słychać na zewnatrz samochodu. Czy aż tak by sie blokował i wydawał takie dzwięki ? 

może luzy w napędzie są zbyt duze ?

niestety jestem zielony w tym temacie dlatego zadaje tyle pytań.

Oczywiscie czytałem na róznych forach, że to niby normalne tylko dziwne jest to iż nie występuje to w kazdym samochodzie z tym napędem. Niektórzy opisywali podobne objawy właśnie jako uszkodzony torsen, dlatego też jestem zaniepokojony bo domyslam się, że wtedy koszta nie będą male.

Opublikowano (edytowane)

z mojego doświadczenia, nie wiem ile w tym prawdy ale torseny w b7 (tak , są inne niż w b6 <> inne numery części w ETKA)  mają te zjawisko nasilone. U mnie tez tak przeskakuje od roku i nic innego się z tym nie dzieje, nie nasila sie itp

Nie dawno znajomy swapował skrzynie z QUattro b6 na Quattro z b7 i mowił ze na tej skrzyni z b7 jest to bardziej nasilone . 

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Od wczoraj mam w swoim B6 graty quattro z B7 i również zaobserwowałem takie zjawisko,ale zostałem uspokojony. Olewam temat bo w B6 miałem podobnie tylko w mniejszym stopniu. Mechaniki stałego napędu nie oszukasz.

 

 

Opublikowano
6 godzin temu, soul87 napisał:

z mojego doświadczenia, nie wiem ile w tym prawdy ale torseny w b7 (tak , są inne niż w b6 <> inne numery części w ETKA)  mają te zjawisko nasilone. U mnie tez tak przeskakuje od roku i nic innego się z tym nie dzieje, nie nasila sie itp

Nie dawno znajomy swapował skrzynie z QUattro b6 na Quattro z b7 i mowił ze na tej skrzyni z b7 jest to bardziej nasilone . 

Hm nawet bym powiedział, że to przy ruszaniu to nawet nie przeskakiwanie a walenie juz ( w moim przypadku) aczkolwiek może jestem wyczulony. No nic pozostaje jezdzić, najwyzej jak sie rozsypie to będzie wiadomo co robic, mam cichą nadzieję,  że ktos jeszcze może przeczyta temat i podsunie jakies rozwiazanie. 

Opublikowano

samo zjawisko jest normalne. W elementach napędu powstają wtedy duże naprężenia. Możliwe, że masz coś mocno zużyte i dlatego wydaje takie jak nie inne dźwięki. Ja jeździłem kilkoma quattro i w każdym się to objawiało. Ja z kolei mam napędy b6q w b7 :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja  zmieniałem skrzynie  bo  miałem bardzo mocne  wibracje . Ciężko było wystartować takie  drgania teraz po  wymianie  delikatne coś tam czuć ale to minimalnie . Jest o  niebo lepiej . 

Opublikowano

tez mam drgania przy skreconych na maxa i jezdze tak od ponad roku i nic sie złego nie dzieje. podobno tak ma być :)

Opublikowano

W takim razie zostaje jezdzić... skrzyni na chwile obecną nie będę wymieniał bo to juz trzeba wyłożyć więcej gotówki.

A regenerował ktoś z was torsena? jest w ogóle sens sie w to bawić ? 

Opublikowano

Hej Michał .mam ten sam problem.Max skręt kierownicą i czuć jak by się gdzieś zęby nie zgrywały.Tylny most miałem  już wywalony-jest ok.podejrzewam skrzynie hmm torsen.Wracam w poszukiwaniu tematu.Dostałem też info ze mogą w skrzyni być uszkodzone zęby na wałku,który Ci pokazuje.Zamierzam wymienić skrzynie na używaną i lepszą.Tylko jaką?kiedy? jeszcze nie wiem.

IMG_3729.JPG

Opublikowano

A ja gdzieś na forum Audi A6 wyczytałem ze facet w C6tce wymienił torsen w ASO i problem znikł. Wszystko się zużywa torsen również. Ja zaaplikowałem pewien środek który w znacznym stopniu zneutralizował ten problem u mnie a mam skrzynie od B7?

Opublikowano (edytowane)

Uwaga uwaga!

Ja wczoraj rozwiązałem swój problem z waleniem w podłogę z tyłu auta. I wcale nie jest to wina tylnego mostu. Problemem był olej w skrzyni biegów. Zalany nowy Febi zgodny z normą Audi i jest święty spokój. A wszystkim mówiącym że walenie w napędzie przy skręconych kołach jest normalne, oficjalnie mówię że nie jest. I polecam zmianę oleju w skrzyni każdemu posiadaczowi quattro. Wcześniej zmieniłem olej w tylnym moście, bo walenie dochodziło z tylnego zawieszenia, jakby z mostu, a problemem okazał się być rozdział momentu w Torsenie przez zużyty olej. Problem nasilał się przy wyższej temperaturze lub po rozgrzaniu oleju. Obecnie zniknął całkowicie. 

Edytowane przez eltom
Opublikowano

Witam Panowie
u mnie też jest problem z biciem przy ruszaniu ale takze podczas szybkiej jazdy na wprost, szczególnie na zimnym oleju czy to w skrzyni czy to w dywsze
Jadąc na łuku i wyprostując delikatnie kierownice bicie ustaje i mocno to czuć też gdy przewoże coś ciezkiego w bagażniku
skrzynia 1,5 roku po remoncie nie dawno wymieniony olej ZF i podpora wału
Gdzie szukać problemu? Dyfer, przeguby wewnetrzne, torsen???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...