Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Zaolejony dolot powietrza od intercoolera do kolektora ssącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wystarczy, że rurkę idącą z dysku na pokrywie zaworów do rury z powietrzem (idącą od filtra powietrza do turbosprężarki) wypniesz, zaślepisz jej wlot w rurze powietrznej a następnie ją przedłużysz i walniesz do jakiejś butelki,

to foto już zamieszczałem w podobnych tematach (ale dotyczy ono silnika VP, jednak w zasada jest tak sama i tak samo się to tyczy silników PD) :

4dd6a64c03793bf2med.jpg

link do foto w pełnym wymiarze : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4dd6a64c03793bf2.html

PS. ale mi się zjebka dostanie od Musashiego :decayed:

Opublikowano

wystarczy, że rurkę idącą z dysku na pokrywie zaworów do rury z powietrzem (idącą od filtra powietrza do turbosprężarki) wypniesz, zaślepisz jej wlot w rurze powietrznej a następnie ją przedłużysz i walniesz do jakiejś butelki,

to foto już zamieszczałem w podobnych tematach (ale dotyczy ono silnika VP, jednak w zasada jest tak sama i tak samo się to tyczy silników PD) :

4dd6a64c03793bf2med.jpg

link do foto w pełnym wymiarze : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4dd6a64c03793bf2.html

PS. ale mi się zjebka dostanie od Musashiego :decayed:

Ale gdyby wlozyl ten szlauch do flaszki to ona nie moze byc szczelnie zawarta bo bo ja rozsadzilo cisnienie chyba nie ?

Opublikowano

no musi gdzies opary wywalać.. butelka nie może być umiejscowiona blisko filtra powietrza bo będzie zaciągało do kabiny..

Opublikowano
Ale gdyby wlozyl ten szlauch do flaszki to ona nie moze byc szczelnie zawarta bo bo ja rozsadzilo cisnienie chyba nie ?

zgadza się.

Opublikowano

przekonuje sie do olej łapki oleju :)

ale zanim ja zamontuje trzeba wyczyscic dolot a to juz nie mala operacja :kwasny:

gdzies bylo fotostory ale to chyba nie do b6 pd

Opublikowano

Sztomel nie obawiaj się zjebki od Musashiego bo jesteśmy górą 2/1 a może i więcej bo takie poglądy znajdą więcej zwolenników. Rozwiązanie, które przedstawiłeś pod żadnym względem nie ma negatywnego wpływu na środowisko, pod warunkiem, że nie przepełni się butelka. Dzięki za podpowiedź o czujnikach, spokojnie mogę się brać za robotę: czyścić cały dolot, przerobić odmę wg. Twojego projektu, bo szlak mnie trafia jak patrzę na zasyfiały silnik (przebieg 165.000), a tak nawiasem, to konstruktorzy aby spełnić wymagania norm mogli wytężyć głowy i znajść inne rozwiązanie nie szkodliwe dla silnika. Ciekawe co by powiedzieli gdyby ich żywić cały dzień grochówką a na noc zamknąć do ciasnego, bez wentylacji pomieszczenia i niech oddychają nieświeżym powietrzem - podobnie jak ich konstrukcji silniki.

Opublikowano
Ciekawe co by powiedzieli gdyby ich żywić cały dzień grochówką a na noc zamknąć do ciasnego, bez wentylacji pomieszczenia

no tak, to byłoby niemiłe doświadczenie he he !

Opublikowano
mnie z kolei zastanawia to co pisal Musashi o pokrywie zaworow ze miedzy innymi przez jej niedrozny filtr turbina ma zle smarowawnie o co chodzi

w pokrywie zaworów nie ma żadnego filtra a przynajmniej nie w naszych silnikach - filtr w separatorze oleju ma np. BMW w swoich silnikach,

to co widać - ten dysk na pokrywie to zawór ciśnieniowy odpowietrzania odmy,

niedrożność odmy w TDI a zwłaszcza w silnikach nowszych od 1Z i AFN to rzadkość a nawet jeśli do tego dojdzie to zgromadzone w skrzyni korbowej nadciśnienie samo znajdzie sobie ujście np. wydmuc**jąc bagnet z rurki, w której jest włożony.

nie do konca,

w silnikach AWX oraz AVF do 2003 wlacznie, trafialy sie pokrywy glowicy z niesprawnym ukladem odpowietrzania, byly wymieniane przez ASO w przypadku problemow

w pokrywie glowicy znajduje sie zarowno zawor nadcisnieniowy, ktory otwiera sie przy zwiekszeniu obrotow powyzej biegu jalowego silnika, jak i zespol kanalikow ktory stanowi filtr czy tez jak kto woli odolejacz oparow przestrzeni korbowej.

rowniez dosyc optymistyczne jest twierdzenie ze zbyt duze nadcisnienie spowodowane niedroznoscia czy tez awaria ukladu odopowietrzenia jest niegrozne poniewaz wypchnie bagnet miarki oleju

skoro byloby tak prosto nie byloby problemow z odpowietrzeniem w 2,5 tdi... wyskoczylby bagnet i zasygnalozowal problem z odma....

[br]Dopisany: 16 Luty 2009, 22:57_________________________________________________z oil catch tankiem trzeba uwazac.

w przypadku niskich temperatur wykrapla sie para wodna ktora powoduje pojawianie sie kremu, o wiekszej objetosci niz zebrany olej. zaniedbanie poprzez nieregularne czyszczenie zbiornika, mozebyc zrodlem sporego problemu

Jak to ma się do AVB z 2001? bo szczerze mówiąc odpowiada mi wersja o wywalaniu oleju odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Gorzej byłoby gdyby to suszarka waliła mi tak olej w dolot...

Opublikowano

Hiride - jak zrobisz to walnij fotkę z tą butelką... zobaczym jak to wygląda... może 2 litrową wsadzić i zapomnieć o temacie :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

Hiride - jak zrobisz to walnij fotkę z tą butelką... zobaczym jak to wygląda... może 2 litrową wsadzić i zapomnieć o temacie :polew: :polew: :polew:

nie mam zamiaru pakowac tam zadnej butelki :tongue4: bo kupilem dzis oil catch tank w wersji grand :naughty:

W czwartek powinien byc ale dokad nie polapie tematu czyszczenia dolotu z sadzy i calej tej mazi,nie bede go montowal.

Najpierw zamontuje nowy temat na forum co wyczyscic i jakie uszczelki beda potrzebne :)

Opublikowano

Najpierw zamontuje nowy temat na forum co wyczyscic i jakie uszczelki beda potrzebne :)

:good: :good: :good:

Opublikowano

witam mam silnik bke 115km, jak odkrece korek lub wyciagne bagnet to wywala mi spaliny taka lekka mgielka z bagnetu troche wiecej z korka bo tam to juz czuc powiew spory, silnik moc ma nie kopci pali w mrozy bez grzania swiec, tak ze co odma? sciagalem ta rurke z pokrywy zaworow ale tam nie lecie tego sporo raczej malo wyczuwalne jest co kolwiek tylko od strony turbo czyc zasysanie.Co Robic?

Opublikowano

Sztomel nie obawiaj się zjebki od Musashiego bo jesteśmy górą 2/1 a może i więcej bo takie poglądy znajdą więcej zwolenników. Rozwiązanie, które przedstawiłeś pod żadnym względem nie ma negatywnego wpływu na środowisko, pod warunkiem, że nie przepełni się butelka.

chocby byl wynik 25.000/1 i tak az sie prosi o komentarz - druciarstwo, w aucie za 40.ooo :cool1::polew:

juz sie lepiej wysil na oilcatchtanka :evil:

Opublikowano

Sztomel nie obawiaj się zjebki od Musashiego bo jesteśmy górą 2/1 a może i więcej bo takie poglądy znajdą więcej zwolenników. Rozwiązanie, które przedstawiłeś pod żadnym względem nie ma negatywnego wpływu na środowisko, pod warunkiem, że nie przepełni się butelka.

chocby byl wynik 25.000/1 i tak az sie prosi o komentarz - druciarstwo, w aucie za 40.ooo :cool1::polew:

juz sie lepiej wysil na oilcatchtanka :evil:

W starym polonezie jak miał przedmychy to się butelkę podwieszało i odzysk jak ta lala był :decayed: Potrzebne: pól metra drutu, jedna butelka z coli (min. 2L.) Pozdrowienia dla "druciarzy" :good::decayed:

Opublikowano

W starym polonezie jak miał przedmychy to się butelkę podwieszało i odzysk jak ta lala był :decayed: Potrzebne: pól metra drutu, jedna butelka z coli (min. 2L.) Pozdrowienia dla "druciarzy" :good::decayed:

i juz mamy 2/2 :cool1:

ktos jeszcze uwaza, ze od audi mozna wymagac wiece,j niz od poloneza? :cool1::evil:

Opublikowano

W starym polonezie jak miał przedmychy to się butelkę podwieszało i odzysk jak ta lala był :decayed: Potrzebne: pól metra drutu, jedna butelka z coli (min. 2L.) Pozdrowienia dla "druciarzy" :good::decayed:

i juz mamy 2/2 :cool1:

ktos jeszcze uwaza, ze od audi mozna wymagac wiece,j niz od poloneza? :cool1::evil:

Wg mnie jest 3/1

Opublikowano

butelkę to zamontowałbym na tydzień żeby zobaczyć ile leci... i jakiego OTC kupić (choć pewnie i tak dużego)

u mnie jest to o tyle wkurzające że poci się na amortyzator drgań (plecionkę) który już cały czarny no i smród z wydechu rano nieziemski (tak ok. 60 sekund po odpaleniu) - pewnie cały wydech zawalony... już mam dość

ale że mechanik ze mnie żaden to poczekam jak ktoś wsadzi butelkę u siebie... bo bez zdjęcia z AWX/AVF to raczej się nie ruszę :tongue4:

Opublikowano

butelkę to zamontowałbym na tydzień żeby zobaczyć ile leci... i jakiego OTC kupić (choć pewnie i tak dużego)

u mnie jest to o tyle wkurzające że poci się na amortyzator drgań (plecionkę) który już cały czarny no i smród z wydechu rano nieziemski (tak ok. 60 sekund po odpaleniu) - pewnie cały wydech zawalony... już mam dość

ale że mechanik ze mnie żaden to poczekam jak ktoś wsadzi butelkę u siebie... bo bez zdjęcia z AWX/AVF to raczej się nie ruszę :tongue4:

:D zalozenie oil catch tanka jest o wiele wiele prostrze niz zakladanie hamulcow z s4 z ktorymi bym sobie raczej nie poradzil wiec co ty wymyslasz ze mechanik z ciebie zaden :tongue4:

Ja bede mial dosc duzo czasu na zalozenie tego nowego tematu i zebranie infromacji na temat czyszczenia dolotu bo auto idzie do blacharza i lakiernika wiec nie bede mial jak tego rezac:disgust:

Opublikowano

Odgrzeje trochę kotleta..

Mam problem. Strasznie dużo oleju wylatuje odmą do dolotu. Po otworzeniu separatora oleju, pod membramką było w nim z 50 ml oleju - prawie pełny. Pokrywa zaworów do zmiany? Czy ktoś może rozwiązał ten problem? Czyszczę właśnie EGR i kolektor dolotowy. Nie chciałbym za chwile robić tego ponownie..

EDIT:

Wiem już chyba dlaczego tak dużo oleju wydostaje się przez odmę. Po odkręceniu na chwilę korka wlewu oleju straszne ciśnienie i dym wydobywa się ze środka. Czy to normalne ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...