Sztomel Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 wystarczy, że rurkę idącą z dysku na pokrywie zaworów do rury z powietrzem (idącą od filtra powietrza do turbosprężarki) wypniesz, zaślepisz jej wlot w rurze powietrznej a następnie ją przedłużysz i walniesz do jakiejś butelki, to foto już zamieszczałem w podobnych tematach (ale dotyczy ono silnika VP, jednak w zasada jest tak sama i tak samo się to tyczy silników PD) : link do foto w pełnym wymiarze : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4dd6a64c03793bf2.html PS. ale mi się zjebka dostanie od Musashiego
HiRide Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 wystarczy, że rurkę idącą z dysku na pokrywie zaworów do rury z powietrzem (idącą od filtra powietrza do turbosprężarki) wypniesz, zaślepisz jej wlot w rurze powietrznej a następnie ją przedłużysz i walniesz do jakiejś butelki, to foto już zamieszczałem w podobnych tematach (ale dotyczy ono silnika VP, jednak w zasada jest tak sama i tak samo się to tyczy silników PD) : link do foto w pełnym wymiarze : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4dd6a64c03793bf2.html PS. ale mi się zjebka dostanie od Musashiego Ale gdyby wlozyl ten szlauch do flaszki to ona nie moze byc szczelnie zawarta bo bo ja rozsadzilo cisnienie chyba nie ?
adamooo Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 no musi gdzies opary wywalać.. butelka nie może być umiejscowiona blisko filtra powietrza bo będzie zaciągało do kabiny..
Sztomel Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Ale gdyby wlozyl ten szlauch do flaszki to ona nie moze byc szczelnie zawarta bo bo ja rozsadzilo cisnienie chyba nie ? zgadza się.
HiRide Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 przekonuje sie do olej łapki oleju ale zanim ja zamontuje trzeba wyczyscic dolot a to juz nie mala operacja gdzies bylo fotostory ale to chyba nie do b6 pd
J58 Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Opublikowano 17 Lutego 2009 Sztomel nie obawiaj się zjebki od Musashiego bo jesteśmy górą 2/1 a może i więcej bo takie poglądy znajdą więcej zwolenników. Rozwiązanie, które przedstawiłeś pod żadnym względem nie ma negatywnego wpływu na środowisko, pod warunkiem, że nie przepełni się butelka. Dzięki za podpowiedź o czujnikach, spokojnie mogę się brać za robotę: czyścić cały dolot, przerobić odmę wg. Twojego projektu, bo szlak mnie trafia jak patrzę na zasyfiały silnik (przebieg 165.000), a tak nawiasem, to konstruktorzy aby spełnić wymagania norm mogli wytężyć głowy i znajść inne rozwiązanie nie szkodliwe dla silnika. Ciekawe co by powiedzieli gdyby ich żywić cały dzień grochówką a na noc zamknąć do ciasnego, bez wentylacji pomieszczenia i niech oddychają nieświeżym powietrzem - podobnie jak ich konstrukcji silniki.
Sztomel Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Ciekawe co by powiedzieli gdyby ich żywić cały dzień grochówką a na noc zamknąć do ciasnego, bez wentylacji pomieszczenia no tak, to byłoby niemiłe doświadczenie he he !
marekg Opublikowano 2 Marca 2009 Opublikowano 2 Marca 2009 mnie z kolei zastanawia to co pisal Musashi o pokrywie zaworow ze miedzy innymi przez jej niedrozny filtr turbina ma zle smarowawnie o co chodzi w pokrywie zaworów nie ma żadnego filtra a przynajmniej nie w naszych silnikach - filtr w separatorze oleju ma np. BMW w swoich silnikach, to co widać - ten dysk na pokrywie to zawór ciśnieniowy odpowietrzania odmy, niedrożność odmy w TDI a zwłaszcza w silnikach nowszych od 1Z i AFN to rzadkość a nawet jeśli do tego dojdzie to zgromadzone w skrzyni korbowej nadciśnienie samo znajdzie sobie ujście np. wydmuc**jąc bagnet z rurki, w której jest włożony. nie do konca, w silnikach AWX oraz AVF do 2003 wlacznie, trafialy sie pokrywy glowicy z niesprawnym ukladem odpowietrzania, byly wymieniane przez ASO w przypadku problemow w pokrywie glowicy znajduje sie zarowno zawor nadcisnieniowy, ktory otwiera sie przy zwiekszeniu obrotow powyzej biegu jalowego silnika, jak i zespol kanalikow ktory stanowi filtr czy tez jak kto woli odolejacz oparow przestrzeni korbowej. rowniez dosyc optymistyczne jest twierdzenie ze zbyt duze nadcisnienie spowodowane niedroznoscia czy tez awaria ukladu odopowietrzenia jest niegrozne poniewaz wypchnie bagnet miarki oleju skoro byloby tak prosto nie byloby problemow z odpowietrzeniem w 2,5 tdi... wyskoczylby bagnet i zasygnalozowal problem z odma.... [br]Dopisany: 16 Luty 2009, 22:57_________________________________________________z oil catch tankiem trzeba uwazac. w przypadku niskich temperatur wykrapla sie para wodna ktora powoduje pojawianie sie kremu, o wiekszej objetosci niz zebrany olej. zaniedbanie poprzez nieregularne czyszczenie zbiornika, mozebyc zrodlem sporego problemu Jak to ma się do AVB z 2001? bo szczerze mówiąc odpowiada mi wersja o wywalaniu oleju odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Gorzej byłoby gdyby to suszarka waliła mi tak olej w dolot...
GRazny Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 Hiride - jak zrobisz to walnij fotkę z tą butelką... zobaczym jak to wygląda... może 2 litrową wsadzić i zapomnieć o temacie :polew:
HiRide Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 Hiride - jak zrobisz to walnij fotkę z tą butelką... zobaczym jak to wygląda... może 2 litrową wsadzić i zapomnieć o temacie :polew: nie mam zamiaru pakowac tam zadnej butelki bo kupilem dzis oil catch tank w wersji grand W czwartek powinien byc ale dokad nie polapie tematu czyszczenia dolotu z sadzy i calej tej mazi,nie bede go montowal. Najpierw zamontuje nowy temat na forum co wyczyscic i jakie uszczelki beda potrzebne
GRazny Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 Najpierw zamontuje nowy temat na forum co wyczyscic i jakie uszczelki beda potrzebne :good:
BIGer Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 witam mam silnik bke 115km, jak odkrece korek lub wyciagne bagnet to wywala mi spaliny taka lekka mgielka z bagnetu troche wiecej z korka bo tam to juz czuc powiew spory, silnik moc ma nie kopci pali w mrozy bez grzania swiec, tak ze co odma? sciagalem ta rurke z pokrywy zaworow ale tam nie lecie tego sporo raczej malo wyczuwalne jest co kolwiek tylko od strony turbo czyc zasysanie.Co Robic?
Art_A4 Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 Instrukcja montażu, a raczej zdjęcia (no chyba że ktoś zna chiński) Catch oil tanka. To nie w TDI ale dolot jest http://img.imotorroom.com/diy/diy1645_1.jpg
Musashi Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 Sztomel nie obawiaj się zjebki od Musashiego bo jesteśmy górą 2/1 a może i więcej bo takie poglądy znajdą więcej zwolenników. Rozwiązanie, które przedstawiłeś pod żadnym względem nie ma negatywnego wpływu na środowisko, pod warunkiem, że nie przepełni się butelka. chocby byl wynik 25.000/1 i tak az sie prosi o komentarz - druciarstwo, w aucie za 40.ooo juz sie lepiej wysil na oilcatchtanka
grzes1150 Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 Sztomel nie obawiaj się zjebki od Musashiego bo jesteśmy górą 2/1 a może i więcej bo takie poglądy znajdą więcej zwolenników. Rozwiązanie, które przedstawiłeś pod żadnym względem nie ma negatywnego wpływu na środowisko, pod warunkiem, że nie przepełni się butelka. chocby byl wynik 25.000/1 i tak az sie prosi o komentarz - druciarstwo, w aucie za 40.ooo juz sie lepiej wysil na oilcatchtanka W starym polonezie jak miał przedmychy to się butelkę podwieszało i odzysk jak ta lala był Potrzebne: pól metra drutu, jedna butelka z coli (min. 2L.) Pozdrowienia dla "druciarzy"
Musashi Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 W starym polonezie jak miał przedmychy to się butelkę podwieszało i odzysk jak ta lala był Potrzebne: pól metra drutu, jedna butelka z coli (min. 2L.) Pozdrowienia dla "druciarzy" i juz mamy 2/2 ktos jeszcze uwaza, ze od audi mozna wymagac wiece,j niz od poloneza?
J58 Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Opublikowano 4 Marca 2009 W starym polonezie jak miał przedmychy to się butelkę podwieszało i odzysk jak ta lala był Potrzebne: pól metra drutu, jedna butelka z coli (min. 2L.) Pozdrowienia dla "druciarzy" i juz mamy 2/2 ktos jeszcze uwaza, ze od audi mozna wymagac wiece,j niz od poloneza? Wg mnie jest 3/1
GRazny Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 butelkę to zamontowałbym na tydzień żeby zobaczyć ile leci... i jakiego OTC kupić (choć pewnie i tak dużego) u mnie jest to o tyle wkurzające że poci się na amortyzator drgań (plecionkę) który już cały czarny no i smród z wydechu rano nieziemski (tak ok. 60 sekund po odpaleniu) - pewnie cały wydech zawalony... już mam dość ale że mechanik ze mnie żaden to poczekam jak ktoś wsadzi butelkę u siebie... bo bez zdjęcia z AWX/AVF to raczej się nie ruszę
HiRide Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 butelkę to zamontowałbym na tydzień żeby zobaczyć ile leci... i jakiego OTC kupić (choć pewnie i tak dużego) u mnie jest to o tyle wkurzające że poci się na amortyzator drgań (plecionkę) który już cały czarny no i smród z wydechu rano nieziemski (tak ok. 60 sekund po odpaleniu) - pewnie cały wydech zawalony... już mam dość ale że mechanik ze mnie żaden to poczekam jak ktoś wsadzi butelkę u siebie... bo bez zdjęcia z AWX/AVF to raczej się nie ruszę zalozenie oil catch tanka jest o wiele wiele prostrze niz zakladanie hamulcow z s4 z ktorymi bym sobie raczej nie poradzil wiec co ty wymyslasz ze mechanik z ciebie zaden Ja bede mial dosc duzo czasu na zalozenie tego nowego tematu i zebranie infromacji na temat czyszczenia dolotu bo auto idzie do blacharza i lakiernika wiec nie bede mial jak tego rezac:disgust:
smite Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Odgrzeje trochę kotleta.. Mam problem. Strasznie dużo oleju wylatuje odmą do dolotu. Po otworzeniu separatora oleju, pod membramką było w nim z 50 ml oleju - prawie pełny. Pokrywa zaworów do zmiany? Czy ktoś może rozwiązał ten problem? Czyszczę właśnie EGR i kolektor dolotowy. Nie chciałbym za chwile robić tego ponownie.. EDIT: Wiem już chyba dlaczego tak dużo oleju wydostaje się przez odmę. Po odkręceniu na chwilę korka wlewu oleju straszne ciśnienie i dym wydobywa się ze środka. Czy to normalne ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się