skotyman Opublikowano 29 Lipca 2018 Opublikowano 29 Lipca 2018 (edytowane) Witam!Kilka lat temu swoją przygodę z motoryzacją zaczynałem od Audi A4 B5 z nieśmiertelnym 1.9tdi. Poźniej przez około 3 lata do momentu zakupu A5tki jeździłem poliftowym Audi A3 Sportback z 2.0tdi. Auta szukałem dobrych kilka miesięcy. Wymagania co do wyposażenia były bardzo konkretne i w grę wchodziły tylko auta z w bardzo dobrym stanie. Po drodze obejrzałem kilka perełek aż w końcu w grudniu 2017r. stałem się posiadaczem przedstawianego egzemplarza.Kilka suchych faktów:rok: 2010silnik: 3.0tdi (CCWA) + quattromoc: 240KM 500NMskrzynia: S-Tronic przebieg w dniu zakupu (189500) Wyposażenie fabryczne: - kolor Monza Silvair- BIXENON + LED (przód/tył)- 2x S-Line (wewnętrzny + zewnętrzny)- felgi 19" ori Audi wzór Pompei (19x9 et33) - PDC przód/tył z wizualizacją na ekranie MMI- lusterka zewnętrzne podgrzewane, elektrycznie składane, fotochromatyczne z pamięcią- Adaptive Cruise Control: aktywny tempomat - Side Assist: asystent zmiany pasa ruchu- High Beam Assist: asystent zmiany świateł- system kontroli ciśnienia w oponach- czujnik deszczu/zmierzchu- coming/leaving home- webasto- pakiet chrom- szyberdach- sportowy dyferencjał z S5- MMI 3G High z HDD- kolorowy FIS- lusterko wewnętrzne fotochromatyczne- nagłośnienie Bang&Olufsen- skórzana tapicerka Valcona - elektrycznie ustawiane fotele z pamięcią- podgrzewanie siedzień + tylna kanapa- 3 strefowa klimatyzacja- pakiet schowek- pakiet swiatło- bluetooth- servotronic- oparcia drzwi przeszyte skórą- dekory wewnątrz PIANO BLACK- domykanie szyb pilotemZrealizowane modyfikacje:- ORI felgi 20x9 et29 + opony Continental SportContact5 265/30 - dystanse tył H&R 15mm, przód 13mm- ORI podświetlenie rejestracji LED @mumen @Shadow- zakodowane Audi Drive Select (do założenia czekają fizyczne przyciski) @Wurger- podgrzewane dysze spryskiwaczy Audi A7- sprężyny H&R Sport (-40/35mm) Serwis:- 193.700 wymiana oleju (Motul Specific 5W30), filtrów [kwiecień 2018] - 205.900 wymiana oleju (Motul Specific 5w30) + filtr paliwa [grudzień 2018] - 207.000 ustawianie zbieżności/geometrii kół [styczeń 2019] - 208.200 wymiana koła pasowego na wale korbowym (nowy zamiennik CORTECO) [luty 2019] - 209.500 wymiana prawej półosi (ORI z auta potestowego) [marzec 2019] Edytowane 26 Sierpnia 2019 przez skotyman
pksmlody Opublikowano 29 Lipca 2018 Opublikowano 29 Lipca 2018 Śliczna!!! 3.0TDI + S-tronic ? Planujesz program???
skotyman Opublikowano 29 Lipca 2018 Autor Opublikowano 29 Lipca 2018 planowałem, ale jeszcze nie podjąłem decyzji czy zostanę na dłużej z A5 ?
skotyman Opublikowano 29 Lipca 2018 Autor Opublikowano 29 Lipca 2018 Jak na razie jestem bardzo zadowolony. Lepszego połączenia na trasy chyba nie ma. Spalanie jak na tą masę, quattro i automat też daje radę ?
liquid8p Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Autko super, ja u siebie kodowałem audi drive select bez fizycznego przycisku i mi nie działa. Po zresetowaniu mmi, opcja pokazuje się na chwilę i znika. Może wiesz co nie tak zrobiłem?
edraven Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Opublikowano 1 Sierpnia 2018 (edytowane) Furka znana i widziana. Robi robotę. Ale 20" w sline nie zniósł bym, chyba stary się robię;) kolor miodzio! Edytowane 1 Sierpnia 2018 przez edraven
Kopter Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Kozacko te felgi wyglądają, trzeba będzie pomyśleć na zimówkę ;)
skotyman Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2018 On 8/1/2018 at 9:47 PM, liquid8p said: Autko super, ja u siebie kodowałem audi drive select bez fizycznego przycisku i mi nie działa. Po zresetowaniu mmi, opcja pokazuje się na chwilę i znika. Może wiesz co nie tak zrobiłem? Powiem Ci szczerze, ze u mnie tez były problemy z kodowaniem mimo, że robiliśmy wszystko jak w DIY. Z tym, że u mnie było wszystko widoczne a nic nie dało się zmieniać, tryby były wyszarzone ?
skotyman Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2018 (edytowane) Wypada zaktualizować troszkę temat ? W weekend majowy podczas urlopu miałem trochę czasu, żeby zadbać o A5tkę. Z racji tego, że kilka lat temu miałem styczność z detailingiem, nie mogłem długo jeździć w syfie ? Wymontowałem przednie fotele i moim oczom ukazał się taki widok: Standardowo najpierw zabrałem się za odkurzanie a następnie za pranie wykładziny oraz dywaników. Po 4-5h troszkę się przejaśniło w środku ? Następnie zabrałem się za ogarnięcie skór i plastików. Do czyszczenia skóry i jej zabezpieczenia użyłem zestawu Colourlock'a. Niestety nie mam żadnych zdjęć 50tek, ale mam zdjęcie jak wyglądał fotel pasażera po całym procesie ? Pierwszy raz mam auto ze skórzaną tapicerką i zestaw z Colourlock'a to moje pierwsze kosmetyki, ale myślę, że całkiem spoko dał sobie radę. Skóry wyraźnie stały się bardziej matowe oraz są miększe w dotyku. Jeśli możecie polecić coś lepszego to chętnie spróbuję ? Edytowane 10 Marca 2019 przez skotyman
TOM3K Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 (edytowane) Jeden z lepszych zestawów to właśnie Colourlock . Versiegelung dodatkowo fajnie matuje skóry ? Edytowane 26 Sierpnia 2018 przez TOM3K
peter22 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Ja używam gliptone tez fajnie matowa skóra się robi i jeszcze tępa . Dodatkowo fajny zapach skory w srodku pozostaje
skotyman Opublikowano 6 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2019 (edytowane) Pora na mały aktual w 2019 W grudniu, po 12k przyszedł czas na kolejną wymianę oleju (Motul Specific 5W30) oraz filtrów (Knecht + Bosch). Udało się rownież zakupić i zamontować sprężyny H&R Sport (-40/35mm) od forumowego kolegi @miron78. Auto siadło +- 2/2.5cm wzgledem tego co było na ori 1BV. Zbytniego spadku komfortu nie odczułem, ale auto jest zdecydowanie sztywniejsze jeśli chodzi o przechylanie się na boki. Jedyny minus to prześwit. Aktualnie jeżdzę na zimowym setupie (235/35 na 9") i zdarza się, że czasami delikatnie przycieram osłoną silnika.. Po montażu sprężyn odwiedziłem zakład specjalizujący się w ustawaniu zbieżności, bo pojawił się widoczny negatyw z tyłu. Udało się chłopakom ogarnąć temat i teraz jest już wszystko OK. Po wszystkich zabawach z zawieszeniem odwiedziłem ASO po blaszki mocujące przepływomierz i przy okazji skusiłem się na zakup podgrzewanych spryskiwaczy mgiełkowych z A7. Na montaż czekają dobre kilka miesięcy fizyczne przyciski od Audi Drive Select. Poza tym auto jeździ, ma się dobrze i nabija kolejne kilometry ? W 2019 chciałbym jeszcze kilka rzeczy zmienić, ale co uda się zrobić czas pokaże. Stay tuned ? Edytowane 6 Stycznia 2019 przez skotyman
kamelus_ Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Fajne auto i jeden z moich ulubionych wzorów felg (ala RS4). Miałem oryginały RS4 w b6 i robiły mega robotę. Po obniżeniu auta na tych kołach + dystans 15 mm będzie ci tył przycierał na większych nierównościah lub jak dopakujesz auto.
skotyman Opublikowano 6 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2019 Też tak myślę. Aktualnie na setupie zimowym przy et33 brakuje 3-4mm, żeby rant felgi był idealnie z błotnikiem. Gdybym miał opony 255 to juz teraz praktycznie byłoby równo. Na setupie letnim przy oponie 265 i et29 na pewno będzie trzeba zmienić dystans na mniejszy ;/
kamelus_ Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 13 mm max się da. 15 mm by weszło gdyby nie zgrubienie rantu błotnika zaraz przy zderzaku. No i zależy też jak Ci ustawili pochylenie.
skotyman Opublikowano 6 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2019 Na A5klub niektórzy przy tych felgach wrzucają 20mm na tył i 15mm na przód. Nie mam pojęcia jak dają radę na tym jeździć, ale na pewno mają przycierki i felgi wystają poza obrys.
kamelus_ Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Na audizine też tak piszą. Też wałkowałem ten temat jak kupowałem dystanse dlatego wziąłem na tył "bezpieczne" 17mm Co było dalej to chyba nie muszę pisać. Pewnie to by się dało wszystko upchnąć ale opona by musiała być chyba 225 albo 215.
skotyman Opublikowano 6 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2019 Albo rozjechane kąty ? Gdybym nic nie robił z geometrią to na pewno zmieściłby się większy dystans, ale po sezonie opony byłyby do wymiany.
miron78 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Ładniuto to wszystko wygląda - kolorek robi robote
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się