jaro4444 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Cristoforo przeczytałeś dokładnie ten materiał z linku? Masz jeszcze jakieś wątpliwości? Wiesz już dlaczego polecałem co polecałem? Przeczytaj uważnie punkt 1.3.1 o HTHS Dodam tylko, że bazy klasy VI (w pełni syntetyczne) można podzielić na PAO, Estry, silikony i parę innych. Najlepsze są estry ale i najdroższe, a PAO mają doskonałe współczynniki lepkości ale problematyczne jest w nich rozpuszczanie dodatków.
Cristoforo Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 jaro4444 masz racje ze mobil Syst S Special V 5W-30 nie jest w pełni olejem syntentycznym i d*pa blada zawsze wcisna kit [br]Dopisany: 19 Luty 2009, 00:04_________________________________________________przeczytałem wiec jutro chyba zmienie na inny myslisz ze tune-up bedzie rob miał motula[br]Dopisany: 19 Luty 2009, 00:05_________________________________________________Motula Specyfic 505.01 5W40, ciekawe gdzie ja znajde pewne zrodło w 3miescie tego oleju do mojego PD
jaro4444 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Z olejami spełniającymi normę 505.01 też były i są niezłe jaja. Jeszcze rok temu w zasadzie wszystkie to były półsyntetyki - Valvoline, Texaco, Mobil, Castrol (Motul też był Technosyntese). Teraz jest coraz więcej full syntetyków. Ale np Texaco ma bazę HC, a Motul estrową. Doskonałym olejem, ale u nas mało znanym jest LIQUI MOLY. Ma bardzo ciekawą ofertę co potwierdza też Sterndoctor.
Musashi Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 wszytstkie oleje ze specyfikacja 505.01 sa produkowane w technologii hydrocrack
jaro4444 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 wszytstkie oleje ze specyfikacja 505.01 sa produkowane w technologii hydrocrack Obawiam się, że nie masz racji. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 spełnia 505.01 i jest na pewno na bazie PAO. Oczywiście nie samo PAO bo w nich ciężko rozpuścić polarne dodatki i modyfikatory. Zobacz ten artykuł i będziesz wiedział jakie produkty Mobila są na bazie PAO: http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.imakenews.com/lng/e_article001239508.cfm&ei=l4WdSaW_GoOk0AWAxLjhBQ&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DMobil%2B1%2BESP%2B5W30%2Bpao%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DX Motul Specyfic 505.01/502.00 - nie wiem na 100%, na jakiej jest bazie, ale generalnie firma chwali się, że syntetyki rodziny Sport są na bazie estrowej, a 8100 na PAO, PAO + Ester lub czysty Ester w zależności od rodzaju: 8100 5w40 X-Cess (Group IV PAO) 8100 5w40 X-Clean (Group IV and V ester based) 8100 5w30 X-Max (Group IV and V ester based) Znalazłem jednak informację, że Specyfic 505.01 - dawny rodzaj nie spełniający 502.00, czyli 100% Technosyntes był na bazie "Petroleum-derived severely refined mineral-base product" czyli HC, ale nowy 100% Syntetic z normą 502.00 jest "the new one is 100% PAO". więc śmiem twierdzić, że jednak jest PAO...
Musashi Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 ale, ale, ale, ten olej posiada norme 506.01, wiec to troche odwracanie kota ogonem zauwaz ze oleje spelniajace tylko norme, 505.01 to zawsze wlasnie: syntetyczna technologia, technosyntese, i rozne takie tam, w zaleznosci co sobie dany producent zastrzegl, jako nazwe procesu technologicznego. norma 506.01 jest kompatybilna wstecz czyli spelnia 505.01. podobnie jak 507.00, zreszta 507.00 rowniez, musi spelniac norme, 505.01 jako ze nie wszystkie silniki sa przeznaczone pod katem eksploatacji LL, a wiekszosc posiada DPF, ktory wlasnie tej normy wymaga, a kazdy posiada PD.
jaro4444 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Musashi przeczytaj poprawiony post Naprawdę wiem jak jest z normami VW dotyczącymi oleju Zwróć uwagę, że większość informacji w sieci dotyczy starej wersji Specyfic 505.01, tej bez 502.00. Nowa to całkiem inny olej. Inna baza, inne lepkości dynamiczne, inna rezerwa alkaliczna. Używałem do tej pory w swoich samochodach 8100 X-Cess (Leon 1.9 VP 210 % mocy fabrycnej i benzynowy Opel żony, ostatnimi czasy Opel przeszedł na 8100 X-Clean), MOTUL 6100 SYNERGIE PLUS 10W-40 używa moj ojczulek w Passacie B4 AFN dłubniętym na 140 KM, kolega w Golfie III 1.9 TDI AHU, Specyfica 505.01/502.00 używam sam, używa moj brat (AJM zrobiony na 200 KM), wielu znajomych z 1,9 PD - nigdy nie było najmniejszej negatywnej uwagi o tym oleju. Dlatego szczerze polecam produkty Motula.
Musashi Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 przegladalem dzisiaj specyfikacje motula na str de i kilku innych producentow olejow, i nie widzialem roznicy, a chetnie bym poczytal
jaro4444 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Zmiana bazy w Specyficu ze 100% Technosyntes na 100% Syntetyk nastapiła mniej więcej w pierwszej połowie zeszłego roku. Tu są np. dane starej wersji Technosyntes: http://www.northamericanlubricants.com/products/MSDS/Motul%20Specific%205W40.pdf Normy: API SJ/CF - ACEA A3/B3 Homologacje: VW 505.01 / VW 500.00 / 505.00 Lepkość SAE J 300 5W-40 Gęstość w 20°C (68°F) ASTM D1298 0.851 Lepkość w 100°C (212°F) ASTM D445 15.4 mm²/s Lepkość w 40°C (104°F) ASTM D445 99.2 mm²/s Wspołczynnik lepkości ASTM D2270 165 Punkt płynięcia ASTM D97 -36°C / -33°F Punkt zapłonu ASTM D92 228°C / 442°F TBN ASTM D 2896 9.5 mg KOH/g Nowa wersja ma: Klasa lepkości SAE J 300 5W-40 Gęstość w temp. 15oC ASTM D 1298 0.848 Lepkość w temp. 100oC ASTM D 445 13,9 mm2/s Lepkość w temp. 40oC ASTM D 445 84,9 mm2/s Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 167 Punkt płynięcia ASTM D 97 -36oC Temperatura zapłonu ASTM D 92 215oC TBN ASTM D 2896 7,4 mg KOH/g
GRazny Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 kurcze... patrząc na lepkości i temperaturę zapłonu to chyba jest gorzej
jaro4444 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 kurcze... patrząc na lepkości i temperaturę zapłonu to chyba jest gorzej Kurde rozrożniasz lepkość od HTHS? Lepkość to tylko opór jaki stawia przy pompowaniu Temperatura zapłonu rzeczywiście nie powala, ale to jest podatność na zapłon w otwartym i podgrzewanym tyglu.
GRazny Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 kurcze... patrząc na lepkości i temperaturę zapłonu to chyba jest gorzej Kurde rozrożniasz lepkość od HTHS? Lepkość to tylko opór jaki stawia przy pompowaniu Temperatura zapłonu rzeczywiście nie powala, ale to jest podatność na zapłon w otwartym i podgrzewanym tyglu. ja tu niewiele rozróżniam ale u góry jedna wartość a na dole mniejsza... więc wydaje się gorsze
jaro4444 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Mechanika płynów jest porąbana - załóżmy, że na początku rury masz takie same ciśnienie dla oleju o lepkości 13 i 16 mm2/s. Rury mają ten sam przekrój, długość, chropowatość. Na końcu której rury będzie większe ciśnienie?
skalarx Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Kolega sprawny inaczej czy nie wie po co jest FIS i diagnoza przed odpaleniem silnika? AVF ma czujnik poziomu oleju i sprawdza ile jest oliwy jeszcze przed odpaleniem motoru. Swoją drogą radzę dolać te 200-300 ml dowolnego oleju spełniającego 505.01. jaro4444 Trochę odbiegnę od tematu . Czy jak po uruchomieniu zapłonu (bez zapalania silnika), po 15 sekundach zapala mi się kontrolka oleju to znaczy że czujnik poziomu oleju do wymiany? (poziom oleju w silniku jest OK). A może czujnik ciśnienia oleju?
jaro4444 Opublikowano 19 Lutego 2009 Opublikowano 19 Lutego 2009 Czy jak po uruchomieniu zapłonu (bez zapalania silnika), po 15 sekundach zapala mi się kontrolka oleju to znaczy że czujnik poziomu oleju do wymiany? (poziom oleju w silniku jest OK). A może czujnik ciśnienia oleju? Nie wiem jak reaguje oprogramowanie diagnozujące w B5. Takiego objawu nie ma w B7 - spradzałem 10 min temu. [br]Dopisany: 19 Luty 2009, 20:24_________________________________________________http://www.zddplus.com/TechBrief10%20-%20Oil%20Base%20Stocks.pdf Polecam pod analizę. Szczególnie rysunek 4.
Grześko Opublikowano 13 Lipca 2009 Opublikowano 13 Lipca 2009 Koledzy wrócę do tematu Dzisiaj wymieniałem olej i po spuszczeniu myślę sobie włączę zapłon i sprawdzę czy czujnik jest OK. Włączyłem i poczekałem może z 30 sekund i nic, dałem check i też nic. Nie widział że nie ma oleju w silniku. Myślę odpalę będzie piszczeć. Odpaliłem i nie piszczy dałem gazu i dalej nic. Zgasiłem. Zalałem olej. Zdjąłem kabel z czujnika oleju pod filtrem i odpaliłem i nic dopiero powyżej 2500 zaświeciła się kontrolka. Potem sprawdziłem ten czujnik w misce zdejmując wtyczkę no i wyrzuciło po jakiejś chwili błąd. Panowie jak to jest że bez oleju w silniku nic mi nie piszczało? Ma to jakąś zwłokę czasową? Ile jest czujników oleju od ciśnienia? Jeden ten od wysokich znalazłem a gdzie jest ten od wolnych obrotów? Bez oleju zapaliłem go 2 razy po max 5 sekund. Możliwe jest że spuściłem olej z miski dałem nowy wkład, a w układzie mimo wszystko było ciśnienie oleju? Do prawie pełnego stanu weszło 3,8 litra.
Grześko Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 ...dałem gazu i dalej nic... to żart? Nie przesadzaj. Przez 5 sekund nie zatrzesz silnika. Lepiej podpowiedz dlaczego nie piszczało oraz ile czujników ciśnienia jest w tym silniku i gdzie one się znajdują.
grabson765 Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 ...dałem gazu i dalej nic... to żart? ale wpasc na taki pomysl to jest cos....
adadur Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 ...dałem gazu i dalej nic... to żart? Nie przesadzaj. Przez 5 sekund nie zatrzesz silnika. Lepiej podpowiedz dlaczego nie piszczało oraz ile czujników ciśnienia jest w tym silniku i gdzie one się znajdują. zatrzeć może nie ale przytarcia bakowo się pojawiły - to tak jakby auto w te 5 sek przejechało ze 100 tyś km A w 1.9 nie ma czujnika poziomu oleju tylko czujnik ciśnienia oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się