Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z tulejkami w zwrotnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Od dłuższego czasu walczę ze stukami w przednim zawieszeniu i dzięki pomocy kolegi @wesz82 doszedłem do tego- że luz mają tuleje wprasowane w zwrotnice aluminiową w miejscu łączenia banana z zwrotnicą. 

Próbowałem wkleić je na klej dwuskładnikowy i przez jakieś 10km była kompletna cisza :) Po 500km jest znowu tak jak wczesniej- czyli stuka (mocno). 

Zakładam temat bo szukam jakiegoś pomysłu jak naprawić te zwrotnice (jakiś klej, spawanie czy co). Najlepiej by było wymienić na inne, sprawne- ale boje się że kupie takie same i jeszcze sie narobie z wymianą. 

Dzięki i pozdrawiam

 

Edytowane przez misiek95
Opublikowano

Misiek z tego co mi wiadomo kolega wkleil je i ma spokoj.

Mozliwe ze u Ciebie wyrobilo się mocowanie i tak jak piszesz tylko wymiana pomoże.

Skoro pakują zwroty z b6 do b5 to i na odwrót poleci.Dajesz taka zwrote i z glowy tylko wahacze by musial zmienić.

Może poszukać na forum kogoś kto handluje gratami przecież nie wszystkie ameliniowa są takie trefne.

Opublikowano
18 godzin temu, wesz82 napisał:

Misiek z tego co mi wiadomo kolega wkleil je i ma spokoj.

Mozliwe ze u Ciebie wyrobilo się mocowanie i tak jak piszesz tylko wymiana pomoże.

Skoro pakują zwroty z b6 do b5 to i na odwrót poleci.Dajesz taka zwrote i z glowy tylko wahacze by musial zmienić.

Może poszukać na forum kogoś kto handluje gratami przecież nie wszystkie ameliniowa są takie trefne.

Nie chce żeliwnej, chce aluminiowe. No nie wszystkie są trefne ale też nie sposób rozpoznać ;) Zapytasz kolegi czym to kleił?

Opublikowano

Tak jak pisalem klejem dwuskladnikowym.

Pytałem go wczoraj i ma spokoj już jakieś ok pół roku jak nie wiecej.

Chcesz to zapytam jakim konkret.

 

Opublikowano
2 godziny temu, wesz82 napisał:

Tak jak pisalem klejem dwuskladnikowym.

Pytałem go wczoraj i ma spokoj już jakieś ok pół roku jak nie wiecej.

Chcesz to zapytam jakim konkret.

 

No ja też kleiłem dwuskładnikowym?

Zapytaj proszę ;) 

A ja zastanawiam się czy nie naspawać by czegoś na tej tulejce, żeby lepiej siedziała..

Opublikowano

Zapytam.

A nie miałeś czasem b6 na graty???

 

Opublikowano
16 godzin temu, misiek95 napisał:

No ja też kleiłem dwuskładnikowym?

Zapytaj proszę ;) 

A ja zastanawiam się czy nie naspawać by czegoś na tej tulejce, żeby lepiej siedziała..

Daj te tuleje tokarzowi to zrobi Ci na nich moletke. Moletka zwiększa średnice zewnętrzną i pozostawi wzdłużne karby co pozwoli ciasno umieścić ja w zwrotnicy. Zamiast kleju dwuskładnikowego użyj mocnego kleju do gwintów lub łożysk. Wciśnij taka tuleję razem z klejem na prasie bądź w imadle jak masz wystarczająco duże i problem zniknie. Zrobiłem tak u siebie w B8.

Opublikowano
7 godzin temu, wesz82 napisał:

Zapytam.

A nie miałeś czasem b6 na graty???

 

No miałem i sprzedałem zwrotnice. Nie denerwuj☹️

3 godziny temu, corradoowner napisał:

Daj te tuleje tokarzowi to zrobi Ci na nich moletke. Moletka zwiększa średnice zewnętrzną i pozostawi wzdłużne karby co pozwoli ciasno umieścić ja w zwrotnicy. Zamiast kleju dwuskładnikowego użyj mocnego kleju do gwintów lub łożysk. Wciśnij taka tuleję razem z klejem na prasie bądź w imadle jak masz wystarczająco duże i problem zniknie. Zrobiłem tak u siebie w B8.

Chodzi o radełkowanie? No faktycznie to zwiększa średnice w pewnym stopniu. Zapytam lokalnego tokarza

Takie coś da rade? https://allegro.pl/loctite-638-srodek-mocujacy-do-lozysk-tulei-10ml-i7222009857.html

Opublikowano

Kup klej do gwintów mocniejszy.

Są dwa rodzaje tj słabszy i mocniejszy.czerwony chyba jest mocniejszy [wyszukaj w gogle]

Ja gdzieś mam te tuleje z a8d2fla ale nie daje pewności że średnica jest taka sama jak w malyszu.

Opublikowano

W jaki sposób i kiedy stukają te tulejki w zwrotnicach. 

Mam taki problem głośnych stuków podczas ruszania i cofania na skręconych kołach. Pojawiło się to od czasu kiedy demontowałem własnie banany. Niby tulejki zostały w zwrotnicach i nie mialo wyczuwalnych luzów ale moze pod obciązeniem dopiero ?

Opublikowano
W dniu 27.08.2018 o 10:05, soul87 napisał:

W jaki sposób i kiedy stukają te tulejki w zwrotnicach. 

Mam taki problem głośnych stuków podczas ruszania i cofania na skręconych kołach. Pojawiło się to od czasu kiedy demontowałem własnie banany. Niby tulejki zostały w zwrotnicach i nie mialo wyczuwalnych luzów ale moze pod obciązeniem dopiero ?

Jak zostały tulejki to raczej nie w tym problem. Może sanki za słabo dokręcone;)

U mnie stuka jak by były wyrypane sworznie w bananach i tyle

Opublikowano

Mam teraz ten sam problem, mechanik właśnie mi to skleił na klej do gwintów, ciekawe jak długo to wytrzyma. 

IMG_20230610_104423.thumb.jpg.09d18bfc97a6df933bf3ef8957a14df4.jpg

Opublikowano

Wam coś innego chyba stuka, ta tuleja jest ciasno nakrętką trzymana, nie ma prawa stukać.

Opublikowano
8 minut temu, Langista napisał(a):

Wam coś innego chyba stuka, ta tuleja jest ciasno nakrętką trzymana, nie ma prawa stukać.

U mnie nakrętka leżała luźno bo gwint już puścił, nagwintował skręcił, na warsztat, skleił i skręcił, zobaczymy.... Mówił że jest gniazdo zwrotnicy wyruchane, najlepiej byłoby jakaś nadwymiarowa tuleja + klej + prasa i lepsze niż fabryka 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...