Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Różne pompowtryskiwacze w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!!

Mam pytanie:) w moim silniku znajdowały się dwa rodzaje pompowtryskiwaczy tzn. dwa od silnika 105KM i dwa od 130 KM ( silnik oczywiscie ma byc 130- konny) czy tak może być??? Pytam gdyż jeden mechanik mówi że "NIE" inny ze to nie ma znaczenia..... dodam ze silnik wpadał w dziwne wibrację pomiędzy 1800 a 2000 obrotów. Pompowtryskiwacze wymieniłem silnik działa jak należy ale mimo to ciekaw jestem co o tym sądzicie

pozdrawiam

Opublikowano

wiadomo pompo wtryski powinny być oryginalne i nominalne najlepiej, ale sotkałem sie z wieloma przypadkami montowania wtryskiwaczy różnych i bez odpowiedniej adaptacji będą objawy takie jak piszesz . Po odpowiedniej adaptacji smiga jak ta lala :evil:

Opublikowano

lati_22 raczej nie bardzo przeczytaj to ....

mialem takie dziwne trzesienie (wibracje) przed wymiana tego pierwszego pompowtryskiwacza po wymianie te wibracje ustaly byly w przedziale od 1800 do 2200 obr. Ale wiesz nie sugeruj sie tylko i wyłacznie moim przypadkiem . Przyznaje po wymianie te trzesienia znikły ale nadal pozostalo mi to szarpanie takze wymienilem 4 szt pompowtrysków i juz jest Ok. Ale dokładnie pamietam po wymianie tego pierwszego te drgania podczas jazdy na kazdym biegu w tym przedzaile obrotów ustały. Zaczne moze od poczatku, kupilem Audi z Austrii i po zatankowaniu na Orlenie autko zaczelo mi szarpac.NA drugi dzien auto juz nie odpalilo Pdlechalem do znajomego mechanika podlaczyli KTSa i okazalo sie ze trzeci pompowtryskiwacz leje paliwko.Musialem jakos dojechac do domu bo auto nie palilo . Załozyli mi pompowtrysk od 130KM a mam 115KM. Autko odpalilo w miare chodzilo dobrze ale po przejechaniu ok 10km zaczelo znow przerywac i pojawiły sie te drgania trzesienia przy tych obrotach. takze jak kupilem auto bylo OK po załozeniu pompowtrysku od mocniejszego silnika auto dostalo tych dziwnych drgan. Takze kolego taki byl moj przypadek przyznaje ze stracilem duzo nerwow ale moze Ci to choc troszke pomoze, choc kazdy przypadek jest inny ale drgania podobne
.
Opublikowano

lati_22 raczej nie bardzo przeczytaj to ....

mialem takie dziwne trzesienie (wibracje) przed wymiana tego pierwszego pompowtryskiwacza po wymianie te wibracje ustaly byly w przedziale od 1800 do 2200 obr. Ale wiesz nie sugeruj sie tylko i wyłacznie moim przypadkiem . Przyznaje po wymianie te trzesienia znikły ale nadal pozostalo mi to szarpanie takze wymienilem 4 szt pompowtrysków i juz jest Ok. Ale dokładnie pamietam po wymianie tego pierwszego te drgania podczas jazdy na kazdym biegu w tym przedzaile obrotów ustały. Zaczne moze od poczatku, kupilem Audi z Austrii i po zatankowaniu na Orlenie autko zaczelo mi szarpac.NA drugi dzien auto juz nie odpalilo Pdlechalem do znajomego mechanika podlaczyli KTSa i okazalo sie ze trzeci pompowtryskiwacz leje paliwko.Musialem jakos dojechac do domu bo auto nie palilo . Załozyli mi pompowtrysk od 130KM a mam 115KM. Autko odpalilo w miare chodzilo dobrze ale po przejechaniu ok 10km zaczelo znow przerywac i pojawiły sie te drgania trzesienia przy tych obrotach. takze jak kupilem auto bylo OK po załozeniu pompowtrysku od mocniejszego silnika auto dostalo tych dziwnych drgan. Takze kolego taki byl moj przypadek przyznaje ze stracilem duzo nerwow ale moze Ci to choc troszke pomoze, choc kazdy przypadek jest inny ale drgania podobne
.

nie rozumiem? to ze założył to nie znaczy że wyregulował i że zrobił to dobrze. znam temat z autopsji i jestem pewien że da rade ale jestem zdania ze nie powinno sie tego robic, wtryski powinno sie zakładać do takiego modelu do jakiego są przeznaczone.

Opublikowano

wg mnie pompki powinny byc identyczne.

zagwarantowana jest wtedy, ich identyczna charakterystyka w calym zakresie pracy silnika

Opublikowano

michuNS no wlasnie chodzi o to ze nie zagrały.Powinny być takie same a jakieś regulacje pachną tylko drutem.....

Opublikowano

michuNS [/b] no wlasnie chodzi o to ze nie zagrały.Powinny być takie same a jakieś regulacje pachną tylko drutem.....

wypowiedziałem się jak prosił o to załozyciel tematu, to jest moje zdanie i nie karze nikomu tak robić. Zawarłem w mojej wypowiedzi odpowiedz na pytanie i to koniec . Da się i bedzie chodziło bez zadnych problemów. A co do sensownosci takiego rozwiązania to juz indywidualna sprawa kazdego z osobna ... :angry:

Opublikowano

Właśnie założyłem kolejny komplet pompowtryskiwaczy ( takie jak mają być czyli wszystkie od 130 konnego silnika) autko zapie..... aż miło no i w końcu nic sie nie trzęsie. Tak że jak ktoś ma drgania pomiędzy 1800 a 2000 obrotów to proponuje sprawdzić czy ktoś paluchów nie wkładał do pompek i przypadkiem czegoś nie przekombinował.

pozdrawiam

Opublikowano

zrozumiełe że pompki powinny być wszystkie identyczne ale zakładanie lepszych, wydajniejszych przy okazji ciptuningu to chyba nie jest głupie wyjście

Opublikowano

zrozumiełe że pompki powinny być wszystkie identyczne ale zakładanie lepszych, wydajniejszych przy okazji ciptuningu to chyba nie jest głupie wyjście

W takim razie podczepiając się do tematu, jakie dostępne pompki można założyć do AJM'a poza oryginalnymi które nowe ciężko dostać :mysli:

Opublikowano

Witam , Ja rowniez podczepie sie do tegoz tematu a mianowicie posiadam Audi A4 (B6) 1.9TDI kod silnika AWX i mianowicie posiadam drgania o jakich tu mowa ze az cala buda sie kolebie.

Po zalaczeniu klimy na wyzsze obroty drgania te ustaja co powodem jest ze pompki podaj wieksza dawke paliwa i dlatego sie to uspokaja.

U mnie drgania wystepuja ale tylko na biegu jalowym kiedy silnik utrzymuje stale obroty , napomne ze silnik nie skacze na obrotach nie przerywa itp. czasami przy zmianie biegow podczas jazdy czuc szarpniecie , tak jak bym zaszybko sprzeglo odpuszczal jezeli mozna tak to nazwac.

Jednak ze dzisiaj zauwazylem , ze gdy zmieniam bieg na wyzszy po wcisnieciu sprzegla i odpuszczeniu gazu obroty przez okolo 2 sekundy wciaz sie utrzymuja po czym spadaja.

Czy te objawy jakie pokrotce tu opisalem moga sugerowac , ze pomka lub wszystkie pompki sa do wymiany?? , czy sam za pomoca VAGa moge sprawdzic poprawnosc dzialania pompowtryskiwaczy?

Jeszcze jedna , napewno drgania nie sa wynikiem uszkodzonego kola zamachowego , sprzeglo jest nowka i to juz drugie z glupoty mechanika a i kolo zostalo wymienione przy drugim sprzegle.

Bardzo prosze o rady i wszelkie podpowiedzi a jak ktos ma na zbyciu pompki do AWXa to mozemy pochandlowac. Dzieki.

Opublikowano

Witam , Ja rowniez podczepie sie do tegoz tematu a mianowicie posiadam Audi A4 (B6) 1.9TDI kod silnika AWX i mianowicie posiadam drgania o jakich tu mowa ze az cala buda sie kolebie.

Po zalaczeniu klimy na wyzsze obroty drgania te ustaja co powodem jest ze pompki podaj wieksza dawke paliwa i dlatego sie to uspokaja.

U mnie drgania wystepuja ale tylko na biegu jalowym kiedy silnik utrzymuje stale obroty , napomne ze silnik nie skacze na obrotach nie przerywa itp. czasami przy zmianie biegow podczas jazdy czuc szarpniecie , tak jak bym zaszybko sprzeglo odpuszczal jezeli mozna tak to nazwac.

Jednak ze dzisiaj zauwazylem , ze gdy zmieniam bieg na wyzszy po wcisnieciu sprzegla i odpuszczeniu gazu obroty przez okolo 2 sekundy wciaz sie utrzymuja po czym spadaja.

Czy te objawy jakie pokrotce tu opisalem moga sugerowac , ze pomka lub wszystkie pompki sa do wymiany?? , czy sam za pomoca VAGa moge sprawdzic poprawnosc dzialania pompowtryskiwaczy?

Jeszcze jedna , napewno drgania nie sa wynikiem uszkodzonego kola zamachowego , sprzeglo jest nowka i to juz drugie z glupoty mechanika a i kolo zostalo wymienione przy drugim sprzegle.

Bardzo prosze o rady i wszelkie podpowiedzi a jak ktos ma na zbyciu pompki do AWXa to mozemy pochandlowac. Dzieki.

Nie jesteś sam kolego mam tak samo jak ty te same objawy i ten sam sposób leczenia go podając mu większe obciążenie (klima). Sprawdź sobie takie grupy jak 001 poz.2, 013, 018, 023. W pierwszej grupie czyli 001 poz.2 mam wartość 1.5 do 2,0 a powinno być między 3 do 9 następnie w grupie 023 mam wartości od -80 do -100 powinno być -30 do +30. Sprawdź sobie też jakie masz chwilowe spalanie u mnie na postoju jest to 0,2 litra na godzinę jak dla mnie trochę przymało. Będę wymieniał nie długo pompki to dam znać czy pomogło. Przejrzyj sobie mój post

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_prosze_o_analize_logow-t56403.0.html logi są więc będziesz mógł sobie porównać ze swoimi

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

W takim razie podczepiając się do tematu, jakie dostępne pompki można założyć do AJM'a poza oryginalnymi które nowe ciężko dostać :mysli:

Aby w AJM pracowały poprawnie inne pompki trzeba zmieniać od podstaw mapę paliwową. W AJM mają one inne wymiary jak te z AWX np. czy w ARL/ASZ. Zależy w ile mocy mierzysz - jak tak do 170-180 KM to można dać pomki np. BA z motoru BLT z roku 2008 ;) Jak więcej szukac AL albo tych z Ibizy Cupry R TDI 1.9 163 KM. Ale bezwzględnie musi być od podstaw napisany program do sterowania pompkami!!!

Opublikowano

Tylko że dla AJM moc powyżej 160KM na dłuższą metę to już przeginanie i może nie ciekawie się to skończyć. W AWXie ta graniza leży gdzieś pomiędzy 170-180KM

Opublikowano

Tylko że dla AJM moc powyżej 160KM na dłuższą metę to już przeginanie i może nie ciekawie się to skończyć. W AWXie ta graniza leży gdzieś pomiędzy 170-180KM

Mysle ze AJM wytrzyma wiecej niz 160km pod warunkiem dobrego programu i uzytkowania auta. :)
Opublikowano

Tylko że dla AJM moc powyżej 160KM na dłuższą metę to już przeginanie i może nie ciekawie się to skończyć. W AWXie ta graniza leży gdzieś pomiędzy 170-180KM

Mysle ze AJM wytrzyma wiecej niz 160km pod warunkiem dobrego programu i uzytkowania auta. :)

na fabrycznych gratach ... to życzyć tylko powodzenia

Opublikowano

Tylko że dla AJM moc powyżej 160KM na dłuższą metę to już przeginanie i może nie ciekawie się to skończyć. W AWXie ta graniza leży gdzieś pomiędzy 170-180KM

Mysle ze AJM wytrzyma wiecej niz 160km pod warunkiem dobrego programu i uzytkowania auta. :)

na fabrycznych gratach ... to życzyć tylko powodzenia

Nie chodzilo mi o fabryczne graty :) tylko o granice mocy po modach.Wiadoma sprawa jest ze na serii AJM i 160 nie bedzie dlugo jezdzil :thumbdown:
Opublikowano

Przy FMIC, mocnej turbinie, większej chłodnicy oleju i większych pompkach AJM może spokojnie przeżyć 180-190KM i ok 360-370 Nm.

Opublikowano

Przy FMIC, mocnej turbinie, większej chłodnicy oleju i większych pompkach AJM może spokojnie przeżyć 180-190KM i ok 360-370 Nm.

Zgadzam sie w 100% ale bal bym sie go mocno ujezdzac nawet raz na czas :wink4:
Opublikowano

Zgadzam sie w 100% ale bal bym sie go mocno ujezdzac nawet raz na czas

Niepotrzebnie. Miałem 1.9 TDI VP zrobionego na 190 KM/380 Nm i ujeżdżałem go całkiem nielicho :evil:

Żył u mnie i żyje dalej u kolejnego posiadacza ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...