Jump to content
4 4
chopperpl

Głośny dyfer/torsen w quattro

Recommended Posts

Cześć,

Mam pytanie skierowane do właścicieli quattro. Właśnie przesiadłem się z B8 na B9 i zauważyłem różnicę w układzie jezdnym. Gdy ruszam ze skręconymi kołami, dość głośno słychać przenoszony napęd między osiami. Nie jest to stukanie, ale odczucie jakby coś stawiało opór toczenia. Wiem, że w wielu samochodach ze stałym napędem na dwie osie jest to normalne, ale w B8 nigdy takich historii nie miałem. Różnica między dwoma samochodami jest taka, że B9 to Avant Sport z zawieszeniem s-line, a B8 była ze zwykłym (nie obniżona). Czy ktoś z posiadaczy B9 quattro może mi powiedzieć, czy u nich także występuje takie zjawisko?

Dzięki i pozdrawiam,

Adam

Edited by chopperpl

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, chopperpl napisał:

Cześć,

Mam pytanie skierowane do właścicieli quattro. Właśnie przesiadłem się z B8 na B9 i zauważyłem różnicę w układzie jezdnym. Gdy ruszam ze skręconymi kołami, dość głośno słychać przenoszony napęd między osiami. Nie jest to stukanie, ale odczucie jakby coś stawiało opór toczenia. Wiem, że w wielu samochodach ze stałym napędem na dwie osie jest to normalne, ale w B8 nigdy takich historii nie miałem. Różnica między dwoma samochodami jest taka, że B9 to Avant Sport z zawieszeniem s-line, a B8 była ze zwykłym (nie obniżona). Czy ktoś z posiadaczy B9 quattro może mi powiedzieć, czy u nich także występuje takie zjawisko?

Dzięki i pozdrawiam,

Adam

Nie wiem czy to ten sam problem, ale u mnie coś tak jakby metalicznie zgrzyta kiedy ruszam ze skręconymi kołami. Dziwny dźwięk, którego  na początku nie było. Za jakiś miesiąc jadę na przegląd po 60k km więc to zgłoszę. Podziele się diagnozą.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, grom napisał:

Nie wiem czy to ten sam problem, ale u mnie coś tak jakby metalicznie zgrzyta kiedy ruszam ze skręconymi kołami. Dziwny dźwięk, którego  na początku nie było. Za jakiś miesiąc jadę na przegląd po 60k km więc to zgłoszę. Podziele się diagnozą.

 

Lol, ja tez gdzies za miesiac na 60k. Zobaczymy co nam powiedza...

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tam jeszcze macie na torsenie, czy to ultra które już torsena nie ma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj jest jeszcze na torsenie. Z tego co wiem to narazie tylko Allroad ma ultra.

Edited by chopperpl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze, ze przy agresywniejszym ruszaniu tych odglosow juz nie slychac. Czyz by efekt uboczny eco-drivingu ;)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy na tym forum są tylko dwa b9 z quattro? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Więc wróciłem z przeglądu i sytuacja wygląda następująco:

2017 A4 mają już quattro Ultra i ten głośny napęd jest niby rzeczą normalną. Mechanik i szef serwisu porównali odgłosy z nowym Allroad, jaki mieli na parkingu,  i te dziwne tarcia także występują w nowym aucie. Narazie nie ma zgłoszeń u producenta co do problemów, ale jak coś wyjdzie z wora, to przy następnym serwisie o to zadbają. Śmiem sądzić, że zrobili to rzetelnie, bo jakość obsługi jaką otrzymałem była na najwyższym poziomie i robili wszystko, żebym wyjechał zadowolony. Przy okazji dodam, że jako samochód zastępczy dostałem 2018 A5 z 1k przebiegu, i wszystko wskazuje na to, że tam jest jeszcze Torsen.

@grom

Daj znać co Tobie powiedzieli

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nie ma jeszcze ultra Quattro, co prawda na początku myślałem że jest bo to właśnie w allroadzie go zaczęli na początku montować, ale tylko w benzynie.

Za jakieś 2 tyg jadę na serwis to się czegoś dowiem, ale raczej u mnie coś poleciało bo to nie jest normalny odgłos.

Jak narazie po niemal dwóch latach użytkowania i 60k przebiegu w aucie zaszwankowało:

-lampa matrix led

-czujnik uderzenia w drzwiach/ pojawiał się bład poduszki

-alarm, który wył bez powodu

- no i wywalalający błąd "awaria napędu" podczas jazdy autostradowej na tempomacie 

Poza tymi usterkami które poza ostatnią nie są jakieś poważne i zagrażające bezpiecznemu podróżowaniu, z auta jestem bardzo zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.10.2018 o 10:31, grom napisał:

U mnie nie ma jeszcze ultra Quattro, co prawda na początku myślałem że jest bo to właśnie w allroadzie go zaczęli na początku montować, ale tylko w benzynie.

Za jakieś 2 tyg jadę na serwis to się czegoś dowiem, ale raczej u mnie coś poleciało bo to nie jest normalny odgłos.

Jak narazie po niemal dwóch latach użytkowania i 60k przebiegu w aucie zaszwankowało:

-lampa matrix led

-czujnik uderzenia w drzwiach/ pojawiał się bład poduszki

-alarm, który wył bez powodu

- no i wywalalający błąd "awaria napędu" podczas jazdy autostradowej na tempomacie 

Poza tymi usterkami które poza ostatnią nie są jakieś poważne i zagrażające bezpiecznemu podróżowaniu, z auta jestem bardzo zadowolony.

Nie byłbym taki pewny bo jak masz błąd poduszki to one nie wystrzelą przy dzwonie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam na torsenie i nie ma żadnych dźwięków. Na skręconych kołach występują tylko drgania kierownicy i taki dziwny opór się odczuwa. Ale to normalne przy quattro.


Było: Audi A4 B6 Avant 2.5 TDI 163 Multitronic ;)
Było: Audi A4 B9 Limo 2.0 TFSI 252 Quattro S-tronic
Jest: Audi RS5 Sportback 2.9 TFSI 450 Quattro Tiptronic

Zapraszamy na warszawskie spoty. Info na grupie FB

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 3.10.2018 o 10:31, grom napisał:

U mnie nie ma jeszcze ultra Quattro, co prawda na początku myślałem że jest bo to właśnie w allroadzie go zaczęli na początku montować, ale tylko w benzynie.

Za jakieś 2 tyg jadę na serwis to się czegoś dowiem, ale raczej u mnie coś poleciało bo to nie jest normalny odgłos.

Jak narazie po niemal dwóch latach użytkowania i 60k przebiegu w aucie zaszwankowało:

-lampa matrix led

-czujnik uderzenia w drzwiach/ pojawiał się bład poduszki

-alarm, który wył bez powodu

- no i wywalalający błąd "awaria napędu" podczas jazdy autostradowej na tempomacie 

Poza tymi usterkami które poza ostatnią nie są jakieś poważne i zagrażające bezpiecznemu podróżowaniu, z auta jestem bardzo zadowolony.

U mnie narazie wystąpił problem z otwieraniem klapy z buta. Wada jest potwierdzona przez producenta i są w trakcie przygotowania nowego softu do sterownika. Tymczasowym rozwiązaniem problemu, gdy sytuacja się powtórzy, jest wyciągnięcie bezpiecznika i reset błędu. Narazie się nie powtórzyło. Poza tym nic się nie dzieje i mam nadzieje, ze tak zostanie. Nie wyobrażam sobie życia bez Matrixow :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.10.2018 o 19:14, chopperpl napisał:

...gdy sytuacja się powtórzy, jest wyciągnięcie bezpiecznika i reset błędu..

Który to bezpiecznik? Wystarczy wyjąć i włożyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o głośne dźwięki z napędu, u mnie problem rozwiązała wymiana oleju w przednim moście.

Nastała cisza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.11.2018 o 23:26, Deaver napisał:

Który to bezpiecznik? Wystarczy wyjąć i włożyć?

Nie wiem, bo zrobil to mechanik w ASO. Od tamtego czasu problem nie wrocil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, w moim a4 B9 2.0 tdi quattro też są takie drgania przy ruszaniu na skręconych kołach i jeszcze w dodatku efekty dżwiękowe jakby tłumik obijał o coś. Wymieniłem wieszaki wszystkie na układzie wydechowym i dalej tak samo. Ogólnie poddałem sie w tej kwestii bo nikt nie potrafi pomóc, a serwis twierdzi że wszystko jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wrobel20 napisał:

Witam, w moim a4 B9 2.0 tdi quattro też są takie drgania przy ruszaniu na skręconych kołach i jeszcze w dodatku efekty dżwiękowe jakby tłumik obijał o coś. Wymieniłem wieszaki wszystkie na układzie wydechowym i dalej tak samo. Ogólnie poddałem sie w tej kwestii bo nikt nie potrafi pomóc, a serwis twierdzi że wszystko jest ok.

 W tym miesiącu jadę do ASO i będę domagał się jazdy próbnej z mechanikiem jednym z ich aut zastępczych. Wiem, ze tego problemu nie ma w a5, bo dali mi raz nówkę (4tys przebiegu) i próbowałem to odtworzyć na wiele sposobów. Nie odpuszczę im przed końcem gwarancji.

A tak w ogóle, to moj samochód ma już  haldexa/ultra a nie torsen (odczytane z vinu), wiec nie wiem teraz czy rzeczywiście ten typ tak ma, czy może coś się psuje.

Zapomnialem... odgłosy dochodzą z tylnego mostu.

Edited by chopperpl

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.10.2018 o 16:00, Kosmita napisał:

Ja mam na torsenie i nie ma żadnych dźwięków. Na skręconych kołach występują tylko drgania kierownicy i taki dziwny opór się odczuwa. Ale to normalne przy quattro.

Mam tak samo bez żadnych dźwięków. Co do klapy to nieraz trzeba się namachać nogą żeby się otworzyła. Wkurzające to jest.


Byly: Celica T180 2.0GT 156KM, Celica T200 116KM, Corolla E12 TSport 192KM, Passat B6 Sportline 140KM, A4 b8 Allroad 2.0TDi   ... no a teraz ... 2.0TFSi A4 B9 Sport S-line Quattro :

5EF36E8C-6F00-4E2A-84B9-F545DCF014E7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w A5 3.0TDI jest głośny dźwięk podczas ruszania, natomiast w A5 2.0TFSI tego nie słyszę... Przy przeglądzie zgłoszę sprawę, zobaczymy co powiedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczaiłem otwieranie klapy bagażnika. Bez pudła za każdym razem. Trzeba zrobić szybki ruch nogą do przodu i tylu. Przy anemiczny ruszaniu kończyną dolną efekty są mizerne.?


Byly: Celica T180 2.0GT 156KM, Celica T200 116KM, Corolla E12 TSport 192KM, Passat B6 Sportline 140KM, A4 b8 Allroad 2.0TDi   ... no a teraz ... 2.0TFSi A4 B9 Sport S-line Quattro :

5EF36E8C-6F00-4E2A-84B9-F545DCF014E7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w A4 2.0 TFSI pojawił się dźwięk przy ruszaniu na skręconych kolach przy około 60 000 km i zaczął się nasilać. Samochód jest na gwarancji, więc oddałem  do serwisu. Odpowiedź AUDI "Odgłos zgodny z nr TPI 2051029/2. Sprawdzono poziom i jakość oleju w tylnym moście - prawidłowy" Miałem okazję przeczytać ten dokument i napisano w nim że dźwięk nie wpływa na trwałość układu napędowego a jedynie na komfort i nie ma podstaw do żadnej naprawy gwarancyjnej. Generalnie umywają ręce bo kto by się przejmowałem komfortem w audi. Dodam, że dźwięk jest już naprawdę głośny słyszalny zarówno z wewnątrz jak i z zewnątrz pojazdu. Czy ktoś ma podobny problem? Wiem od serwisanta, że to nie jedyny egzemplarz.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wrażenie że początkowo nie zwracałem na to uwagi aż trafiłem jakiś czas ten wątek.... i stwierdziłem : aha czyli ten trochę głośniejszy dźwięk ( jakby lekkie drgania) przy maksymalnym skręcie podczas ruszania to dyfer. Ciezko opisać ten dźwięk- raczej słychać go dopiero jak dodaję gaz w skręcie powoli ruszając.  Koledzy wyżej napisali że to coś jakby opór, drżenie - ale biorąc pod uwagę zasadę działania dyfra i wyrównanie prędkości toczenia kół w skręcie tłumaczę sobie że to normalne. 

Edited by humptydumpty

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.11.2019 o 11:49, szymi28 napisał:

U mnie w A4 2.0 TFSI pojawił się dźwięk przy ruszaniu na skręconych kolach przy około 60 000 km i zaczął się nasilać. Samochód jest na gwarancji, więc oddałem  do serwisu. Odpowiedź AUDI "Odgłos zgodny z nr TPI 2051029/2. Sprawdzono poziom i jakość oleju w tylnym moście - prawidłowy" Miałem okazję przeczytać ten dokument i napisano w nim że dźwięk nie wpływa na trwałość układu napędowego a jedynie na komfort i nie ma podstaw do żadnej naprawy gwarancyjnej. Generalnie umywają ręce bo kto by się przejmowałem komfortem w audi. Dodam, że dźwięk jest już naprawdę głośny słyszalny zarówno z wewnątrz jak i z zewnątrz pojazdu. Czy ktoś ma podobny problem? Wiem od serwisanta, że to nie jedyny egzemplarz.. 

Czołem, jestem świeżo po wymianie torsena na gwarancji. To co piszesz o TPI,  dokładnie tak samo mnie zbywali. `W moim przypadku, raz wymienili olej, bo stwierdzili że jest w złym stanie. Pomogło na jakieś 10000km i zaczęło się znowu to samo. Oddałem auto do serwisu i po małej przepychance zadzwonili że wymieniają torsen na nowy, także coś jest na rzeczy i trzeba walczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ładne info. Mi coś stuka i jestem ciekawy czy to napęd czy jakieś przeguby..


Było: Audi A4 B6 Avant 2.5 TDI 163 Multitronic ;)
Było: Audi A4 B9 Limo 2.0 TFSI 252 Quattro S-tronic
Jest: Audi RS5 Sportback 2.9 TFSI 450 Quattro Tiptronic

Zapraszamy na warszawskie spoty. Info na grupie FB

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, grom napisał:

Czołem, jestem świeżo po wymianie torsena na gwarancji. To co piszesz o TPI,  dokładnie tak samo mnie zbywali. `W moim przypadku, raz wymienili olej, bo stwierdzili że jest w złym stanie. Pomogło na jakieś 10000km i zaczęło się znowu to samo. Oddałem auto do serwisu i po małej przepychance zadzwonili że wymieniają torsen na nowy, także coś jest na rzeczy i trzeba walczyć.

a mógłbyś napisać w którym serwisie to robiłeś? Jakieś konkretne argumenty w końcu przemówiły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto kupiłem i serwisuje u Krotoskiego w Łodzi. Jeśli chodzi o argumenty, to dźwięk był już tak wyraźny, że mistrzowi serwisu było już chyba głupio wciskać kit, że taki super napęd quattro brzmi jakby się miał za chwile rozlecieć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

U mnie to samo przy 75kkm. Do tej pory w innych audi (np. ostaniu A6C7 3.0TDI) taki dźwięk to był objaw jak olej w torsenie do wymiany. Po wymianie i przejechaniu kilku kilometrów jak ręką odjął.

Kupiłem auto używane. Wg historii aso olej przekładniowy (G055529A2) był wymieniany 15kkm temu....

Jak tak w ogóle sprawdzić czy ja mam ten "stary" zwykły torsem czy ten nowy co jest wiele dyskusji? Mam rozkodowany niby vin na kody wyposażenia ale jak to poznać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, michalsss napisał:

Witam.

U mnie to samo przy 75kkm. Do tej pory w innych audi (np. ostaniu A6C7 3.0TDI) taki dźwięk to był objaw jak olej w torsenie do wymiany. Po wymianie i przejechaniu kilku kilometrów jak ręką odjął.

Kupiłem auto używane. Wg historii aso olej przekładniowy (G055529A2) był wymieniany 15kkm temu....

Jak tak w ogóle sprawdzić czy ja mam ten "stary" zwykły torsem czy ten nowy co jest wiele dyskusji? Mam rozkodowany niby vin na kody wyposażenia ale jak to poznać?

U mnie po rozkodowaniu VIN w wyposazeniu bylo magiczne slowo 'Ultra'... nic wiecej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś może podać nr kat ori oleju, który może spowodować że będzie ciszej pow wymianie w A4B9 2.0TFSI 2017 ...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z racji tego, że jestem świeżym użytkownikiem B9 podpowiedzcie proszę, jak w końcu jest z tym "głośnym" dyfrem w klasycznym Quattro?

U mnie słychać wyraźnie głośniejszą pracę układu napędowego przy ruszaniu na skręconych kołach, byłem ostatnio w ASO na wymianie oleju i zgłosiłem moje obawy.

Powiedziano mi, że jest to "normalna praca" związana z wyrównaniem prędkości toczenia kół w skręcie. Dodatkowo serwisant stwierdził, że "producent nie przewiduje wymiany oleju w dyfrze"

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
4 4

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...