grabalaba Opublikowano 31 Lipca 2007 Opublikowano 31 Lipca 2007 To jeszcze jedno pytanko dla uściślenia, bo trochę zgłupiałem: Stan ma być max: 1) czyli do końca pola wykropkowanego? 2) czy do końca wgięcia na bagnecie? Wygięcia na bagnecie to skrajne wartości poziomu oleju. Najbezpieczniej utrzymywać poziom oleju w wykropkowanym polu.
soolek Opublikowano 31 Lipca 2007 Opublikowano 31 Lipca 2007 W międzyczasie zagłębiłem się w SAM NAPRAWIAM i ... Stan oleju powienien się utrzymywać w wykropkowanym miejscu (jak grabablaba właśnie napisał). Jeżeli samochód jest obciążony (jazda po górach lub butowanie) to powyżej pola zakropkowane a poniżej zagięcia. Czyl lepiej utrzymywać sobie powyżej tego kropkowanego pola, bo w końcu trzeba coraz turbinę rozruszać
YATES Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Mam proste pytanie odnośnie poziomu oleju-uświamomcie mnie.Sprawdzenie poziom oleju (aby było wiarygodne) bagnetem przeprowadzacie na ciepłym czy zimnym silniku ???? Pytam,bo u mnie sa duże różnice i już się trochę wystraszyłem gdyż przedwczoraj wróciłem znad morza i dziś sprawdzałem poziom i na ciepłym silniku zaraz po jego wyłączeniu mam tylko 2mm powyżej minimum.
robo1 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 ja zawsze staram sie utrzymywac stan midzy srodkiem do 3/4 stanu za duzo to tez nie dobrze dla uszczelniaczy-pozdrawiam Robert
grabalaba Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Mam proste pytanie odnośnie poziomu oleju-uświamomcie mnie.Sprawdzenie poziom oleju (aby było wiarygodne) bagnetem przeprowadzacie na ciepłym czy zimnym silniku ???? Pytam,bo u mnie sa duże różnice i już się trochę wystraszyłem gdyż przedwczoraj wróciłem znad morza i dziś sprawdzałem poziom i na ciepłym silniku zaraz po jego wyłączeniu mam tylko 2mm powyżej minimum. Fachowo powinno się sprawdzać olej przy jego normalnej temp. pracy, po ok. 3 min. Jednak z doświadczenia wiem, że często wychodzą dziwne wskazania na bagnecie. Ja sprawdzam zawsze rano, na zimnym, co 2-3 tyg
YATES Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 ja zawsze staram sie utrzymywac stan midzy srodkiem do 3/4 stanu za duzo to tez nie dobrze dla uszczelniaczy-pozdrawiam Robert Mierzysz na zimnym czy gorącym silniku ???[br]Dopisany: 16 Sierpień 2007, 22:06 _________________________________________________Na zimnym mam poziom w połowie pomiędzy dwoma nacięciami,a więc w normie ale na ciepłym tylko troszeczkę powyżej minimum.
Gość MorgothV8 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Na czimnym mam 3/4 stanu Na ciepłym (minutę po zgaszeniu) wynikałoby że oleju nie ma wcale.....
StoRK Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 ja wyczytalem gdzies (nie pamietam gdzie) ze jak poziom oleju jest ponizej stanu to wiadomo...ale jak doleje sie oleju za duzo tzn powyzej stanu to tloki próbuja wywalic nadmiar tego oleju i ponoc moze prowadzic to tez do zatarcia silnika .
mrog Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Z tego co ja wiem to silnika nie zatrzesz raczej można zniszczyć katalizator poniewaz olej który wyrzuca silnik sie tam pali.
grippen Opublikowano 28 Sierpnia 2007 Opublikowano 28 Sierpnia 2007 umnie jest na połowie i tak powinno być
Uneek Eth Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Olej powinno się sprawdzać na zimnym silniku, przy postoju auta na równej powierzchni (to chyba każdy kuma) :gwizdanie:
lukasera Opublikowano 26 Maja 2008 Opublikowano 26 Maja 2008 A czy do A4 B6 [2,5 TDI quattro] wchodzi również 5,5 litra oleju?
lkowol Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Chyba lepiej miec troche ponizej MAX niż troche powyżej - oczywiście im więcej tym lepsze smarowanie - ale jak będziesz miałtroche ponizej minimum to w smarowaniu róznica niewielka, ale jak bedziesz mieć powyzej MAX to niespalony olej moze dostac się do katalizatora i uszkodzić go. Z jakiegos powodu wymyslili ten bagnet - żeby nie lac tyle ile wlezie tylko tyle ile powinno byc. Z resztą w instrukcji taaakimi wielkimi literkami pisze zeby max nie przekraczac - a przy wlewie chyba tez jest ostrzeżenie.... Dobrze jest utrzymywac poziom na kropkowanym polu zawsze minimalnie nieco ponizej MAX zeby nie przelac. A jak komus uda się nalać idealnie równo z max to cześć i chwała - byle nie przelać.
lexpar Opublikowano 27 Maja 2008 Opublikowano 27 Maja 2008 Najlepiej jak jest na miarce 3/4. Jest to poziom najbezpieczniejszy dla silnika.
RV6 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 mi sie własnie przelało;/ panowie pomózcie,da sie jakos odessac olej inny sposobem niz sciąganie tego plastikowego płaszcza pod autem i spuszczenie normalnie?
Voucher Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Gruba strzykawka, długa rurka i można próbować przez otwór w którym siedzi bagnet .
harylog Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 jak wszyscy dbaja zeby nie przekroczyc MIN bo technicy audi po to wyznaczyli MIN, to oczywiste jest też, że MAX to max i ani kropli więcej. "Lepsze smarowanie turbiny"
robert191 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 jak wszyscy dbaja zeby nie przekroczyc MIN bo technicy audi po to wyznaczyli MIN, to oczywiste jest też, że MAX to max i ani kropli więcej. "Lepsze smarowanie turbiny" bo wg istrukcji audi jest polecane trzymanie stanu ojelu ponad max w warunkach ciezkiej pracy silnika tzn - przy dlugiej jezdzie na autostradzie , przy ciagnieciu przczepy oraz jezdzie w gorach, jednakze nie mozna przekraczac tego zagiecia. olej powino sie sprawdzac olej nalezy sprawdzac kilka minut po zgaszeniu silnika.
Aniol_Chwaly Opublikowano 22 Października 2008 Opublikowano 22 Października 2008 Kupilem audi b7 3 tygodnie temu. zasiwecila mi sie kontrolka - minimum oleju. na zimnym silniku sprawdzilem bagnet i bylo rowno na srodku wykropkowanego pola. I co wy na to????
NYNA Opublikowano 22 Października 2008 Opublikowano 22 Października 2008 Jak dopiero kupiłeś auto to proponował bym wymienić najpierw ten olej No chyba że wiesz na 100% kiedy był wymieniany i jaki był lany to możesz dolać tego samego. Jednak polecał bym wymiane oleju i filtrów nie mówiąc o rozrządzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się