Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w Audi A4 B8 2.0TDI


Kozak677

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy ktoś próbował behr TH5 80 ja mam problem że mój samochód ma 80 stopni podczas logowania tylko taką  osiąga ale z tego co doczytałem że drugi termostat otwiera się 75 stopni  więc nie może być więcej czy wiecie jaką temperaturę ma termostat oryginalny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdziłem ostatnio przy wymianie oleju czy górny waz od chlodnicy sie grzeje, zrobił sie ciepły dopiero gdy wskazówka dobiła do 90 stopni. Według mnie, z tego co wyczytałem , termostat działa prawidłowo. Otworzył sie przy 90 i puscił płyn na duzy obieg. Auto rozgrzewałem w garazu, było pare stopni na plusie. Dlaczego wiec podczas jazdy temp dojdzie do 70 i spada do 50?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2021 o 21:56, TomekDj napisał:

czy u was wskaźnik na desce równa się wskazaniom z komputera ?

nie, 80 sterownik silnika, 80 sterownik zegarow a wskazowka 90. Ponoc vagi tak maja, ze wskazowka przeklamuje. 

Tez 2011 CJCB termostat glowny w obudowie: temperatury +pare stopni i maks co osiaga to 80 ze spadkami do 70, chyba, ze trzymasz pow. 3 tys obrotow. I to przy zaslonietym grilu jak w żuku. 

Gorny waz chlodnicy za szybko robi sie cieply, tak jakby ktorys termostat przepuszczal. Tyle, ze dochodzi zawor zwrotny i dwie pompki z tego co widze: egr oraz nagrzewnica. Rurek, zlaczek od groma, ciezko polapac sie gdzie jest problem.

Edytowane przez Lksc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów z problemem temperatury,  ja sobie poradziłem robiąc logi oczywiście widać w czym leży problem wymieniłem mały termostat nie oryginalny tylko behr  TH580 tylko zastosowałem od A6 na temperaturę 80 stopni a nie jak oryginał 75 efektu 5 stopni wyżej temperatura oleju. Wymieniłem więc termostat główny mój model Audi B8 z 2011 miał termostat w obudowie plastikowej z 4 odnogami taki jak w poliftach efekt piorunujący w logach mam 92 stopnie płynu w załączeniu są moje logi przed wymianą i po wymianie. Nawiązując do wypowiedzi jednego kolegi który obracał zawór zwrotny tym samym hamując przepływ na chłodnicy egier co może powodować w chwili otwarcia się termostatu odwrotny przepływ i podwyższenie temperatury na chłodnicy która ma chłodzić spaliny a nie dogrzewać silnik. Zbyt wysoka temperatura spalin może zaszkodzić całemu układowi recyrkulacji.obraz.png

14_04_2021.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2021 o 19:48, TomekDj napisał:

Witam kolegów z problemem temperatury,  ja sobie poradziłem robiąc logi oczywiście widać w czym leży problem wymieniłem mały termostat nie oryginalny tylko behr  TH580 tylko zastosowałem od A6 na temperaturę 80 stopni a nie jak oryginał 75 efektu 5 stopni wyżej temperatura oleju. Wymieniłem więc termostat główny mój model Audi B8 z 2011 miał termostat w obudowie plastikowej z 4 odnogami taki jak w poliftach efekt piorunujący w logach mam 92 stopnie płynu w załączeniu są moje logi przed wymianą i po wymianie.

Nie moge zrozumiec co napisałęs. Opisz to po ludzku z kropkami bo źle sie to czyta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie problem był jak u części użytkowników. Temperatura łapała 90 przy bardziej dynamicznej jeździe w innych przypadkach przy obecnych pogodach było ciężej. Poszły do wymiany oba termostaty bez zaworu zwrotnego 2.0 TDI CAGB . Behr Mahle co prawda z Aso ale można kupić w sklepie tej firmy i jest dokładnie to samo. 90 wskoczyła szybko kilka km. Nic nie spadło. Zabieg nie jest bardzo kosztowny więc lepiej zrobić oba i mieć z głowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć prostymi słowami pisząc zamontowałem 2 termostaty  mały  zwany DSG - behr TH5 80 i główny  zamontowałem   
TI 34 87 MAHLE BEHR.  Ten mały zwany dsg jest na temperaturę otwarcia 80 stopni a nie jak oryginalny 75. To mi w zupełności pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W marcu zeszłego roku wymieniłem duży termostat na MAHLE BEHR. Wymiana oczywiście nic nie dała, ponieważ stary termostat był w 100% sprawny (testowany w gotującej się wodzie, otwierał i zamykał się w miarę prawidłowo). Ostatnio wymieniłem mały termostat DSG i założyłem MAHLE TH5 80, z temperaturą otwarcia 5 stopni wyższą niż w oryginale. Problem zniknął jak ręką odjął. Samochód nagrzewa się wyraźnie szybciej (aczkolwiek czekam na zimę, wtedy będę miał ostateczne potwierdzenie). Natomiast rozwiązał się problem spadku temperatury do 70 stopni lub mniej. Wcześniej stałe 90 stopni mogłem utrzymać tylko na autostradzie, teraz nawet przy spokojnej jeździe temperatura nie leci.

Kupiłem również wspominany wcześniej zawór jednak ostatecznie nie założyłem go. W trakcie wymiany sprawdziłem stary czy nie przepuszcza powietrza - trzyma super. W sumie to nawet nie wiem co może się popsuć w tym zaworze? Polecam zakup termostatu i zaworu na allegro, w razie gdyby zawór nie był potrzebny można bez problemu go zwrócić do 14 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2021 o 14:50, olekj32 napisał:

W marcu zeszłego roku wymieniłem duży termostat na MAHLE BEHR. Wymiana oczywiście nic nie dała, ponieważ stary termostat był w 100% sprawny (testowany w gotującej się wodzie, otwierał i zamykał się w miarę prawidłowo). Ostatnio wymieniłem mały termostat DSG i założyłem MAHLE TH5 80, z temperaturą otwarcia 5 stopni wyższą niż w oryginale. Problem zniknął jak ręką odjął. Samochód nagrzewa się wyraźnie szybciej (aczkolwiek czekam na zimę, wtedy będę miał ostateczne potwierdzenie). Natomiast rozwiązał się problem spadku temperatury do 70 stopni lub mniej. Wcześniej stałe 90 stopni mogłem utrzymać tylko na autostradzie, teraz nawet przy spokojnej jeździe temperatura nie leci.

Kupiłem również wspominany wcześniej zawór jednak ostatecznie nie założyłem go. W trakcie wymiany sprawdziłem stary czy nie przepuszcza powietrza - trzyma super. W sumie to nawet nie wiem co może się popsuć w tym zaworze? Polecam zakup termostatu i zaworu na allegro, w razie gdyby zawór nie był potrzebny można bez problemu go zwrócić do 14 dni.

Witam

Zrobiło się już nieco chłodniej i widać efekty tej wymiany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiram. Napisze konkretnie, wymieniony duzy i maly termostat - bez efektów. Odwrocilem zawór zwrotny o 180 stopni widoczny ekekt ale temperatura spadala na postoju i w czasie spokojnej jazdy przy minusowych tempetaturach. Poddalem sie i tak jeździłem! 

Wyszedł mi rozrząd wiec postanowilem przepłukać układ chlodzenia (był brudny) 

Samochod poskładany i wiecie co, nagrzewa sie pięknie przy spokojnej jedzie, trzyma temperature przy minusowych temperaturach, zgłupiałem?!? Jakies wnioski? 

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Rodzyn85 napisał:

Wiram. Napisze konkretnie, wymieniony duzy i maly termostat - bez efektów. Odwrocilem zawór zwrotny o 180 stopni widoczny ekekt ale temperatura spadala na postoju i w czasie spokojnej jazdy przy minusowych tempetaturach. Poddalem sie i tak jeździłem! 

Wyszedł mi rozrząd wiec postanowilem przepłukać układ chlodzenia (był brudny) 

Samochod poskładany i wiecie co, nagrzewa sie pięknie przy spokojnej jedzie, trzyma temperature przy minusowych temperaturach, zgłupiałem?!? Jakies wnioski? 

Pozdrawiam. 

To ciekawa sprawa bo przy wymianie termostatu np. ja wyrzuciłem stary płyn dałem nowy i nic to nie dało,

a powiedz czy zawór zmieniłeś w dobrą stronę czy dalej odwrócony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Uklad płukałem środkiem z Liqui Molly do czyszczenia układów chłodzenia. 

Zaworu zwrotnego nie obracałem do pierwotnej pozycji, może na wiosnę spróbuję?

Samochod sie nie przegrzewa, trzyma temperature 90stopni C. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mógłbym poprosić szanownych kolegów o fotkę w którym miejscu jest ten drugi termostat. Jakieś dwa lata temu wymieniłem termostat ten duży i było ok. Ale od jakiegoś czasu zauważyłem że ciężko się nagrzewa. Jak się nagrzeje to już trzyma. Wymienię ten mały i zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2021 o 22:29, Rodzyn85 napisał:

Witam. 

Uklad płukałem środkiem z Liqui Molly do czyszczenia układów chłodzenia. 

Zaworu zwrotnego nie obracałem do pierwotnej pozycji, może na wiosnę spróbuję?

Samochod sie nie przegrzewa, trzyma temperature 90stopni C. 

Dokładnie, po wymianie termostatów jest zdecydowanie lepiej ale na dłuższych odcinkach jadąc z górki i tak spadnie temp. Dopiero odwrócenie czy też zaciśnięcie węża powoduje że się szybko grzeje i temp w ogóle nie spada. U mnie cały czas 87-88 stopni. Samochód przy około 0 stopni nagrzał się w niecałe 10km. Pytanie czy na dłuższą metę odwrócony zawór nie narobi jakiś szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem oba termostaty, i zawór zwrotny. Próbowałem zaoszczędzić i najpierw wymieniłem termostat dsg + zawór zwrotny, nic to nie dało. Dopiero wymiana głównego termostatu dała oczekiwany rezultat. Nie piszcie proszę o odwracaniu zaworków i innych dziwnych pomysłach... Jeśli ktoś chce się pozbyć problemu niedogrzanego silnika polecam wymianę kompletu za jednym podejściem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...