Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Radio Android


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 20.11.2018 o 18:42, szaman89 napisał:

Jako, że mam już za sobą montaż radia w moim B7 to chciałem się z wami podzielić informacjami dotyczącymi całego zagadnienia radia na androidzie w naszych autach.

Dostępnych jest kilka modeli radia do A4 B6/B7. Generalnie rozróżnić możemy radia z dwoma rodzajami panelu przedniego który jest zwymiarowany pod montaż w Audi A4 B6/B7:

1.ce0b2f3a464f28a5med.jpg

2.4bf8c37ee288b9d2med.jpg

Pomiędzy różnymi wariacjami takich modeli spotkać możemy się z różnymi parametrami radia oraz różnymi napisami/znaczkami na przyciskach.

Jeśli chodzi o parametry techniczne to również dzielą się ona na dwie grupy. Pierwsza to radia z 4 rdzeniami procesora i 2GB pamięci ram. Druga to 8 rdzeni procesora i 4 GB pamięci ram. Pomijam kwestię pamięci wbudowanej bo już 16GB wbudowanej pamięci jest dla mnie w zupełności wystarczające na kilka apek czy mp3. Pamięć możemy oczywiście rozszerzyć dokładając kartę pamięci microSD lub pendrive do 32GB. Jeśli chodzi o samą wersję Androida to wystarczy już nam nawet wersja 6. W przypadku takich aplikacji jak Kodi wymagany jest android >4.4.4.

Od parametrów radia będzie zależało jak bardzo możemy obciążać swoim użytkowaniem moc obliczeniową takiego radia bez zauważalnego spowolnienia pracy samego radia. Głównym elementem wypływającym na wybór radia był dla mnie czas uruchamiania który jest nieco krótszy na jednostce wydajniejszej co powinno być istotne dla osób robiących krótkie trasy.

Dróg zakupu takiego radia jest kilka. Pierwsza to zakup na znanym polskim serwisie aukcyjnym w którym dopłacamy do zakupu kosztem „gwarancji” udzielanej przez sprzedającego. Druga to zakup radia ze znanego chińskiego portalu aukcyjnego ale tutaj już warto wiedzieć, że możemy zakupić radio bezpośrednio z Chin albo z niemieckiego magazynu. Czas oczekiwania na radio z Chin to średnio około miesiąc czasu. Przy zakupie z magazynu w Niemczech czekałem na przesyłkę 3 dni. Zakup z Chin wiąże się z wielce prawdopodobnym lub nawet pewnym naliczeniem cła. Zakup z magazynu z Niemiec jest trochę droższy jednak towar dociera do nas po 3 dniach i nie obchodzi nas cło ponieważ towar jest wysyłany z terenu UE. Można oczywiście jeszcze znaleźć takie radio w polskich sklepach car audio z odpowiednio wyższą ceną.

Na dzień zakupu swojej jednostki ceny z magazynów niemieckich kształtowały się na poziomie 900 zł za wersję 4 rdzenie/2GB ramu i 1200 zł za wersję 8 rdzeni/4GB ramu.

Ja wybrałem radio na wzór oryginalnego RNSE czyli radio z pierwszym panelem przednim.

Radio przyszło z pełnym okablowaniem w skład którego wchodziły 2 zestawy przewodów z różnymi kostkami ISO (zwykła i quadlock), wszelkie chinche, porty usb, antena gps, dekoder can bus, separator antenowy, przyrządy do demontażu plastików w samochodzie, klucze do wyciągania radia oraz bezużyteczna instrukcja obsługi bez informacji o montażu czy sposobie podłączenia radia. W każdym przypadku wymagany jest separator antenowy dlatego dobrze jest sprawdzić przed zakupem radia jaki typ separatora potrzebujemy w swoim przypadku. U mnie podszedł dołączony separator jednak nie obyło się bez rzeźby i musiałem trochę podpiłować zaczepy wtyku antenowego.

Na wyświetlaczu radia znajduje się folia ochronna. Jeżeli nie chce nam się dokupować i docinać nowej folii, możemy odciąć np. skalpelem cypelek do zdejmowania folii i mamy już całkiem dobre zabezpieczenie przed niechcianym porysowaniem wyświetlacza.

9555a34162b1fdacmed.jpg

Zdjęć z samego montażu nie posiadam prawie wcale ponieważ w ferworze walki nie myślałem o robieniu zdjęć. Instalacja jest na tyle prosta, że każdy powinien sobie poradzić. Podłączamy stosowną dla siebie jedną z dwóch przejściówek iso lub quadlock, dobieramy przewody do poszczególnych wybranych przez nas modułów, podłączamy separator antenowy i wsio.

27af042bd734ed10med.jpg

74199e10146174ddmed.jpg

 

Teraz może trochę o samych funkcjach radia. W radiu mamy funkcje wbudowane standardowe:

- odtwarzanie muzyki, filmów, przeglądanie internetu, czytanie dokumentów, średnio wymagające gry itp. itd.(nie ma się co tu rozwijać, podstawowe funkcje każdego urządzenia z androidem, do gier raczej tylko z dodatkowym padem).

0cf899b993db0d52med.jpg

8a0498613e73b545med.jpg

- GPS (chyba nie trzeba tłumaczyć, po podpięciu anteny GPS do radia i zamontowaniu samej anteny nad schowkiem przyklejając ją do metalowej belki łapiemy bardzo ładnie sygnał z satelit. Jeśli chodzi o nawigację to hulaj dusza mamy do wyboru mnóstwo rozwiązań takich jak Mapy Google, iGO, Sygic, Yanosik itp. itd.);

31dd781c1733b15emed.jpg

85e64776cf8e02b3med.jpg

- obsługa kierownicy multifunkcyjnej (do odpowiedniej dla nas kostki iso wpinamy dekoder CAN i w zasadzie wszystko chodzi od strzała);

- rozmowy głosowe poprzez Bluetooth (radio posiada wbudowaną apkę do zarządzania połączeniami z telefonem wraz z książką telefoniczną pobraną z telefonu);

fcc1e94584d4eb4dmed.jpg

- mikrofon do rozmów (wbudowany mikrofon zbiera na tyle dobrze, że nie jest wymagany montaż dodatkowego zewnętrznego mikrofonu);

- streaming muzyki przez BT z telefonu do radia trochę mija się z celem ale jest możliwe po uprzednim uruchomieniu aplikacji AD2P;

f015d9ebb5ac691amed.jpg

- Sklep Play ze wszystkimi dostępnymi aplikacjami:

50e2117e76649121med.jpg

 

Radio posiada możliwość podpięcia szeregu dodatków rozwijających możliwości radia:

- router wifi 3G/4G sim (radia tego typu podobno obsługują jakiś wąski zakres modemów 3G/4G do dodatkowej obsługi sieci gsm jednak prostszym rozwiązaniem nie wymagającym zagłębiania się w zagadnienie jest zakup routera wifi na usb z możliwością włożenia karty sim czyli router i modem w jednym). Konfiguracja takiego routera jest banalna, najlepiej skonfigurować je wcześniej w domu podłączając router do swojego komputera. Alternatywnie, żeby doprowadzić internet do radia przy obecnych sporych pakietach internetu w telefonie możemy używać hotspota. Z pomocą aplikacji automatyzującej pracę androida w telefonie (np. Tasker) możemy skonfigurować telefon tak by odpalał automatycznie hotspota po podłączeniu się telefonu przez BT z radiem.

- karta telewizyjna (sam nie korzystam więc nie będę rozwijał tematu kompatybilnych kart tv).

- kamera cofania (załącza się po wbiciu biegu wstecznego, w przypadku niekorzystania z tej opcji możliwe jest wyłączenie całkowite funkcji przez co nie będziemy widzieć czarnego obrazu przy cofaniu samochodem, przy korzystaniu z tej kamery mamy możliwość wyciszenia lub wyłączenia obecnie odtwarzanych dźwięków w radiu), jeszcze nie skończyłem jej montażu dlatego niestety na razie brak zdjęć;

- kamera przednia (możliwość podłączenia takiej kamery jest, jednak jakość takich zwykłych kamer z wyjściem AV jest słaba i od siebie polecam zakupić oddzielny wideorejestrator do takich zadań jeżeli zależy nam na jakości. Radio posiada preinstalowaną aplikację DVR dzięki której za pomocą kamery przedniej możemy rejestrować z niej obraz);

- interfejs OBD ELM327 (nie należy traktować tego jako kompleksowe urządzenie do diagnostyki samochodu ale do sczytania błędów za jednorazowe 15 zł za aplikację Torque i 10 zł za moduł OBD na BT jak najbardziej);

- dwa wyjścia AV na wyświetlacze zewnętrzne (w przypadku przewożenia dzieci  mamy możliwość sklonowania obrazu na dwa monitory w zagłówkach foteli auta).

Czas na opisanie problemów związanych z takim radiem:

- cicho grające lub nie grające wcale głośniki tylne i subwoofer – w zależności od kostki która dochodzi do radia potrzebny nam będzie konwerter poziomu sygnału. W przypadku naszych samochodów rozróżniamy kostkę zwykła i quadlock. W przypadku tej pierwszej możemy kupić gotowy moduł z kostkami do podłączenia plug and play. W przypadku kostki quadlock potrzebny nam będzie sam „goły” konwerter, który wpinamy między bezpośrednie wyjście głośników tylnych z radia (wymagane będzie wypięcie 4 przewodów RL+,RL-,RR+,RR- z kostki przejściówki dołączonej do zestawu) a wejścia chinch głośników tylnych z głównej wiązki przewodów kostki iso dołączonej do całego zestawu. W przypadku „gołego” rozwiązania wymagane jest ustawienie potencjometrów na min przed samym wpięciem w układ. Po podpięciu należy skalibrować potencjometrami głośność dla strony lewej i prawej.

058bf2d326ac6adcmed.jpg

3fc51c9950ece35dmed.jpg

- brak informacji głosowych w aplikacjach do nawigacji – należy ściągnąć dodatkowo ze Sklepu Play aplikację „Przetwarzanie tekstu na mowę” i wybrać ten rodzaj przetwarzania w ustawieniach systemu;

5bcb49d69d3ca802med.jpg

- zdarza się, że niektórzy użytkownicy mają problem z odbieraniem radia fm poza miastem – u mnie problem nie występuje po zastosowaniu separatora antenowego. U mnie wystarczył separator dołączony do zestawu ale w niektórych przypadkach potrzebny będzie zakup stosownego dla danego złącza antenowego separatora.

 

Dodatkowo pokuszę się o opisanie wad takiego radia (oczywiście w moim odczuciu):

- brak możliwości przełączenia się z poziomu kierownicy między radiem fm a odtwarzaczem muzyki. Z poziomu lewego przycisku możemy włączyć radio fm jednak powrót do odtwarzacza muzyki wymagany jest z poziomu samego radia;

- przy korzystaniu z sieci wifi poprzez akurat zakupiony przeze mnie router 3G/4G zdarza się rozłączenie wifi i wymagany jest odłączenie i ponowne podłączenie palucha - alternatywa Tasker i hotspot. Routera ze zdjęcia i jego chińskich pochodnych nie polecam także patrzcie czego nie kupować ;) Jeżeli już mielibyśmy się już nad czymś zastanawiać w formie palucha USB to rozejrzyjmy się za bardziej "markowym" sprzętem np. Huawei E8372h-153.

59da3fd532f96969med.jpg

- mimo zainstalowania przetwarzania tekstu na mowę zapewne ze względu na sterowniki dźwięku dźwięk przy wygłaszanych komunikatach nawigacji słyszalny jest szum lub delikatne zniekształcenie komunikatów – idzie się do tego przyzwyczaić;

- radio nie podaje nazwy stacji radiowej na fis. Dostępna jest tylko informacja o częstotliwości słuchanego radia fm.

Jest to moja relacja z posiadania/montażu/korzystania z takiego radia. Każdy może mieć inne doznania czy zdanie co do poszczególnych kwestii, sposobu podłączenia czy korzystania z radia. Komentarze i pytania są mile widziane. Na koniec reszta zdjęć ;)

b2c6eb7fc63d655emed.jpg

0cd7182e759f4c1bmed.jpg

05b29d4288a17bfamed.jpg

f57b75c1858653bdmed.jpg

a2e4c848c41e56ddmed.jpg

 

Potrzebuje ustawienia kierownicy multifunkcyjnej ktoś by mógł podesłać

 

Opublikowano

 

W dniu 15.01.2021 o 20:56, mozartos napisał:

Cześć wszystkim!

Nie znalazłem w poniższym wątku swojego problemu (ani podobnego), a może ktoś miał podobną sprawę :-). Zakupiłem sobie używane radio na OLX.

FIrma ZBark (nieznana - nie przewijała się tutaj wcześniej), ale generalnie wnętrze oparte na PX5 (4GB RAM/64GB ROM), nie ma DSP - konstrukcja MTCD LM, czyli Erisin. Generalnie co by tu nie powiedzieć, prawdopodobnie najniższa półka z MTCD. Mój system audio to stock - nie Bose, a Audi A4 B7 Avant (jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie :-)).

https://pl.aliexpress.com/item/4000163296607.html?spm=a2g0s.imconversation.0.0.5d513e5fgzrcVy

Objaw, który u mnie występuje po podłączeniu to okropny szum, który nie zmienia się pod wpływem obrotów, włączenia świateł czy innych czynników. Co ciekawe i różniące się od wszystkich przypadków, grają wszystkie głośniki. Natomiast nie ma kompletnie basu. Całość pod względem brzmienia odbiera mi całkowitą radość z użytkowania sprzętu na tyle, że rozważam powrót do kaseciaka Symphony II, który gra o niebo lepiej.

Ostatnio zakupiłem przejściówkę na Allegro, która niestety nie dała żadnego rezultatu. Mało tego, radio na niej się nie uruchamia.

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro za 39,99 zł - TYLNE GŁOŚNIKI SUBWOOFER MODUŁ AUDI A3 A4 A6 A8 TT (10060629185). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

Sprzedawca powiedział, że niestety to nie ma szans zadziałać, ponieważ moje radio obsługuje szynę CAN, a ten adpapter jest dla radia typu Sony / Alpine bez CANA. Napisałem do oficjalnego sklepu na Ali z zapytaniem o adapter i o to w czym może być rzecz. Jeśli czegoś się dowiem to dam znak.

Sorry za długi post :-).

BTW. Zgłębiłem temat zmiany oprogramowania - jeśli ktoś potrzebuje wsparcia w temacie softu można do mnie pisać. 

Cześć. Aktualizacja z mojej strony.

Adapter, który podałem w swoim poście wyżej nie będzie pasował do radia, które ma fabryczną obsługę szyny CAN, stąd musiałem go odesłać. Mam za to garść innych informacji.

Skontaktowałem się z kilkoma Chińczykami i po pewnym czasie jeden z nich zaoferował dla mnie specjalny konwerter. Podaję od razu link do sprzedawcy - https://www.aliexpress.com/store/4498104?spm=a2g0s.12269583.0.0.1de5430dgKgjYU, Po kilku wiadomościach otrzymałem prywatnego linka na Ali.

 

image.png

Cóż, zaryzykowałem te 20$, poczekałem 3 tygodnie i przyszło.

Moje zdjęcia:

image.png

image.png

image.png

image.png

Po podłączeniu tego "specyfiku" musiałem dokonać korekty za pomocą śrubokręta (są otwory). Muszę zaznaczyć, że jakość dźwięku zdecydowanie uległa poprawie. Przede wszystkim pojawiły się niskie tony i muzyka nie brzmi jak karton. Jednak jakość mojego ORI kaseciaka (Symphony II) to przepaść. Grał on znacznie lepiej - inna liga. Jeśli ktoś oczekuje przyzwoitej jakości dźwięku (sam jestem związany z działalnością muzyczną), może okazać się zawiedziony. Szczęśliwie nie wydałem fortuny na to radio.

image.png

Wgrałem i zcustomizowałem nakładkę FCC Car launcher (darmowa wersja). W dalszym ciągu będę zgłebiał tajniki oprogramowania i potencjalnych możliwości.

 

 

Opublikowano


Hej, kupował ktoś radyjko na tej aukcji?  A drugie pytanie czy jest jakiś cień szansy że będę miał informacje z radio na fis jak przy rns-e?

Opublikowano (edytowane)

@tomczas

Prędkość działania tego radia PX5 (typu MTCU) z nakładką FCC. PX6 jest szybsze, ale trzeba uważać na temperatury. Mam konfigurację 4/64, bez DSP. Jakość dźwięku opisałem w poście wyżej. Tutaj możesz sobie obejrzeć jak to działa na najnowszym sofcie :-). Pewnie gdybym pozbył się tej nakładki i działałoby to odrobinę szybciej, ale domyślna nakładka jest słaba i składa się... z 3 guzików (muzyka / radio / nawigacja).

Plusy:

+ kolorowy ekran. Można dodać kamerę cofania albo wrzucić sobie navi.

+ obsługa multifunkcji i FIS. Można to fajnie skonfigurować pod siebie.

I to tyle jeśli chodzi o plusy w moim przypadku.

Minusy:

- Jakość dźwięku - szumy po uruchomieniu, ucięty zakres częstotliwości). Próbowałem poprawić softem (poweramp / Dolby i inne z rootem), ale to niewiele daje, chyba że interesuje Cię dudniący bas i syk (typowe V). Zaznaczam, że mam wersję bez DSP i nie mam Bose. Niestety szumów nie mogę pokazać, bo mój telefon sprytnie się ich pozbywa.

- Moja sztuka wooolna i przegrzewa się, nawet po założonym dodatkowym pasywnym chłodzeniu - sporo osób ma problem z przegrzewaniem się PX5 i PX6.

- Radio FM pomimo zastosowanej dodatkowej przejściówki odbiera jedną stację, gdzie ori radio odbierało z 10. Akurat słucham głównie Spotify, więc to dla mnie nie problem.

- U mnie GPS z dodatkowo dokupioną anteną łapie fixa po 5 minutach jazdy

- Do swojego typu radia musiałem dokupić dodatkową przejśćiówke za 80 z Aliexpress, inaczej tył i subwoofer nie grał. Moje radio ma ekran typu TN, nie IPS i w słońcu nic nie widać.

Rozważam powrót do swojego kaseciaka symphony i zakup emulatora zmieniarki WEFA z obsługą kiery do odbioru połączeń. Domyślam się, dlaczego tak wiele osób rozważa zakup RNS w wersji LED. Czekam na jakiś zlot w Wawie, to bym sobie porównał jak to jest u innych. Jeśli ktoś ma pytania, zapraszam. 

Edytowane przez mozartos
Opublikowano

Witam. Mam pytanie czy ktoś miał problem z rozladowujacym się akumulatorem. Kupiłem od Chińczyków radio na androidzie i zaczęły się problemy. Najpierw nie działał tylni subufer i sterowanie z kierownicy. Jeden spec podłączył odpowiednio i zaczął działać lecz sterowanie nie. Po 2 dniach rano nie mogłem odpalić brak prądu i dodam że nowy akumulator był. Samochód był sprawdzany pod względem poboru prądu na postoju i było idealne. A na kolejny dzień już problem z odpaleniem. I moje pytanie brzmi czy ktoś miał podobny problem albo ma ktoś pomysł co by to mogło być. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Skoro przed podmianą radia wszystko było ok i nie ssało aku, to problem leży po stronie radia, jego okablowania i późniejszego sprawdzenia przez tego "speca". Należy jeszcze raz sprawdzic czy auto pobiera prąd. Może separator antenowy podpięty jest do stałego 12V zamiast po zapłonie? Niech "spec" poszuka jeszcze raz. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Pobór na postoju sprawdzałem osobiście 0.05 a aku pada po nocy. Radio włącza się dopiero po zapłonie więc mnie to dziwi że pada aku. Problem też mam ze sterowaniem kierownicy i fisem bo nie pokazuje stacji. Ma ktoś może pomysł na to? Myślałem że to wina can busu ale po odpieciu radio nie działa. Możliwe że chińczyk pomylił piny ? 

16215152966897174285736573451879.jpg

1621515353685525212102030930226.jpg

Opublikowano (edytowane)

Masz separator antenowy? Jeżeli tak to jak jest podłączony?

Nie będziesz miał wyświetlania na fisie ani sterowania z kierownicy bo te chńskie badziewia pomimo, że mają niby adapter CAN nie dogadują się z autem. 

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

16215231217282005122374046805411.jpgTo teraz mnie załamałeś kolego. Separator jest podłączony jak na zdjeciu

Opublikowano

Nie widać dokładnie do jakiego przewodu jest podpięty. Sprawdź, czy separator nie jest przypadkiem do stałego plusa podpięty. Musi być podpięty do przewodu oznaczonego jako Ant. (antena). Na tym przewodzie powinno pojawiać się napięcie tylko po uruchomieniu radia. 

Opublikowano

Stały plus to to nie jest sprawdzałem. Niebieski kabel przecięty podpięty separator oraz czerwony z can bus.  A do radia wsi luzem 

16215295952708118575232372593388.jpg

16215298415013153440390995387799.jpg

Opublikowano

I mam pytanie jeszcze jak widziałem na internecie że radio powinno się włączyć po zapłonie  z logiem. U mnie zaś odrazu działa jak telefon po odblokowaniu. Może to mieć winę ?

Opublikowano

Logo pokazuje się jak radio bootuje,czyli następuje pełny start od stanu wyłączenia. A u Ciebie radio nie bootuje tylko wychodzi z uśpienia,i tak ma być.

Opublikowano

Skoro tak ma być to czemu po nocy nie mogę odpalić samochodu.

Opublikowano
31 minut temu, Gruby3217123 napisał:

Skoro tak ma być to czemu po nocy nie mogę odpalić samochodu.

A sprawdziłeś ile pobiera prądu samo radio po uśpieniu?sprawdź pobór na bezpieczniku od radia. Możliwe iż radio nie wchodzi w stan uśpienia tylko wygasza ekran. Winny tutaj w tym przypadku może być wadliwy moduł canbus.

Opublikowano

Po wyłączaniu radia 0.58 A po 2 minutach 0.03a 

Opublikowano
6 godzin temu, Gruby3217123 napisał:

Po wyłączaniu radia 0.58 A po 2 minutach 0.03a 

0,03A to książkowy pobór prądu,więc ze strony radia wszystko ok

Opublikowano

Hej, mam pytanie odnośnie konwertera dźwięku. Po podłączeniu owszem gra tyl, ale brakuje basu. Po odłączeniu jednego chincha z konwertera, bas jest elegancki, no ale nie ma jednego głośnika z tyłu. Jest jakieś rozwiązanie żeby jednak były oba głośniki stereo z tyłu i przy tym był normalny bass? 

Opublikowano (edytowane)

Najwidoczniej jeden z kanałów wyjścia liniowego ma zmienioną polaryzację głośnika co powoduje, że sygnały znoszą się wzajemnie. Sprawdź dokładnie czy są podmienione. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Witam. Rozwiązał już ktoś problem z szumami z głośników w systemie Bose. U mnie akurat bose jest dokładne i zrobiony stage 1 czyli sam tył. I na Ori radiu Chorus szumów nie ma a na androidzie są. Kupywalem filtr rca ale po jego podłączeniu głośność na radiu ma 30#max a głośniki tył grały jakby głośność była ustawiona na 4.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...