Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukająca dwumasa.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od jakiegoś czasu coraz bardziej coś stuka w silniku. Przypuszczam ze to dwumasa. Bo stuki dochodzą właśnie stamtąd, Najbardziej słychać to przy gaszeniu silnika. Słychać to na wolnych obrotach silnika, po dodaniu gazu przestaje. Jeżdżę z tym stukaniem już od dłuższego czasu, raczej jak by to było coś w silniku to bym tyle nie przejechał. Można jakoś sprawdzić by mieć pewność w 100% ze to dwumasa??

Opublikowano

Jak wciśniesz sprzęgło to stuki znikają?

Opublikowano (edytowane)

Nie, jak wciskam sprzęgło jest tak samo, nic się nie zmienia.

Jak jeżdżę krótkie odcinki po mieście z 5km silnik się nagrzeje to stuka tak samo. Ale jak przejadę jakąś trasę 100km nagrzeje się dobrze to wtedy na wolnych obrotach już ustaje.

Edytowane przez Vexart
Opublikowano

Wrzuć jakieś nagranie najlepiej.

Opublikowano

Dwumas tak nie hałasuje. Bardziej pasuje do drżącej osłony albo coś takiego.

Opublikowano

Właśnie sprawdziłem każdą osłonę i nic. Zdjąłem katalizator, bo myślałem ze to stamtąd ale wszystko na swoim miejscu chyba. No i nie mam pomysłu co to pomyślałem ze może to dwumasa się rozklepała i stuka przy drganiach. Nie mam pomysłu co to może być.

Opublikowano

To raczej dwumasa jest sprawna i odpada?

Opublikowano

Szczerze to nigdy nie słyszałem hałasującej dwumasy w benzynie i jakby to był dwumas to powinien cichnąć po wciśnięciu sprzęgła. Nie trze łancuszek z tyłu głowicy o pokrywę?

Opublikowano

Łańcuszek napewno nie bo bo wymieniałem razem z napinaczem niedawno zresztą przed wymianą też stukało tak samo.

Opublikowano

Mam identyczny przypadek jak Ty z tym stukaniem które po dłuższej trasie cichnie, lecz dalej tego nie rozwiązałem. Jeden mechanik jak u niego byłem to brał stetoskop i słuchał po kolei po silniku i skrzyni i stwierdził że to jakby z katalizatora dochodzi ten dźwięk że może w środku to wypełnienie kata się gdzieś oderwało i tak stuka. 

Opublikowano (edytowane)

Kiedy ostatnio olej był wymieniany? Dwumasa przy końcu żywotności daje znać szarpaniem przy ruszaniu.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Panowie :)

To jest poluzowany wkład w katalizatorze :) Stuknij mocno pięścią w katalizator to zobaczysz ze zastuka :D

Miałem kiedyś taki przypadek, cichnie po rozgrzaniu bo się rozszerza i wkład się z powrotem klinuje. 

 

Opublikowano

Olej wymieniany 10kkm temu kilka dni temu zamówiłem nowy i jak przyjedzie to wymieniam.

Właśnie też mi się tak wydaje ze wywalony katalizator jak rozkręciłem go to nie stukało może źle się przypatrzyłem. Zresztą mam zdjęcie ze środka.

20181020_155513.jpg

Opublikowano

widać że jest przesunięty... 

Opublikowano

To jeszcze się upewnię czy to katalizator jeżeli tak to wstawiam downpipe. I teraz jest pytanie czy jeżeli wstawię DP jest jakaś opcja oszukać sondę bez pomocy tunera?

Opublikowano (edytowane)

Nie ma innej opcji? jak będę jeździł z tym błędem to raczej nic się nie stanie?

Jaki koszt usunięcie sondy i pompy Sai z komputera?

Edytowane przez Vexart
Opublikowano

Zazwyczaj jest to kilkaset złociszy, z tego co wiem jak nie będzie kata, sąda będzie wywalać błąd i za razem zapłon, czyli bez programu się nie obejdzie. Do tego auto z checkiem nie przejdzie przeglądu.

Opublikowano
8 godzin temu, Vexart napisał:

Jaki koszt usunięcie sondy i pompy Sai z komputera?

Możesz spróbować zamontować emulator kątowy i zostawić pustą puchę. Niektórzy wołają chore pieniądze za wyłączenie tego badziewia ale zdarzają się osoby, które zrobią to za przyzwoity hajs.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...