Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podłączenie sterownika centralnego zamka w A4 B5 - opis i zdjęcia


MENTOS

Rekomendowane odpowiedzi

miałem centralny tylko z kluczyka, i dokładałem sterownik z pilotami, teraz kupiłem tą kamkę z guzikiem, i chciałbym to podłączyć żeby działało, da się?

Ile taka klama kosztuje bo fajna sprawa... :hi:

zalezy gdzie kupisz, ja dałem 27 z wysyłką, u kolegi z forum :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy gdzie kupisz, ja dałem 27 z wysyłką, u kolegi z forum :wink4:

Dzieki :hi: Dobra cena jak bede mial taka okazje to tez kupie :) bo zamykanie teraz od srodka mam tylko z dzyndzla kierowcy a z guziczka to tak lepiej ;P :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden napewno jest masa drugi jest plus od podświetlenia a pozostałe dwa są od sterowania

teraz tak mamy ten sam model silnika i rocznik jakie jest u ciebie sterowanie centralnym bo u mnie jest na przemian czyli przy otwartych mam cały czas plus a przy zamkniętych mam mase jak to jest u ciebie

ze schematu wynika ze ten przycisk dziala tak samo..

bronzowy - (-)

czerwony-niebieski - (+)

zołty-niebieski - podawany jest (+) z czerw/nieb lub (-) z bronzowy, potem zolto/niebieski zmienia sie w zielony/niebieski

czerwony-violetowy - podswietlenie, potem zmienia sie w czarny/niebieski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem dziś sterownik zamka ,który kupiłem na allegro to jest carprotect bx50s. Korzystałem oczywiście ze wskazówek kolegi mentos ,mam tylko dwie wskazówki które może komuś okażą się przydatne .Moje audi to a4 kombi rok 1996 elektryczne przednie szyby ,odnośnie podłączenia domykania szyb to u mnie zielony przewód ze sterownika podłączyłem do czerwono-brązowego w zielonej kostce .Jeszcze odnośnie kierunków u mnie w sterowniku jest tylko jeden kabelek w kolorze brązowym i migają mi tylko prawe lub lewe kierunki w zależnosci do jakiego kabelka podłączyłem .Dzięki koledze mentos instalacja sterownika była bardzo prosta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i wielki pozytyw dla kolegi mentosa za schemat sprzedawca kazał mi przeciąć żółto niebieski niestety to nie prowadziło ani do otwierania ani zamykanie , dopiero przestawienie na sterowanie minusem daje efekt.

Mam pytanko posiadam funkcje anty kradzieżową wie ktoś może gdzie się wpiąć aby uzyskać sygnał masy otwartych drzwi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było trochę inaczej musiałem przeciąć kabel i jeden koniec do pomki drugi idzie do zamka w drzwiach i jest ok u mnie sterowanie jest na przemian jak drzwi otwarte jest stały plus a jak zamkne pojawia się masa to wszystklo zależy od rocznika samochodu

PODŁĄCZENIE STEROWNIKA CENTRALNEGO ZAMKA NA PILOTA

Nie będę się powtarzał bo część materiału i zdjęć jest tu -> http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_domykanie_szyb_z_pilota-t18219.0.html

Są tam pokazane konektory oraz miejsce gdzie należy to robić oraz narzędzia.

Zacznę od AUDI A4 rok 1995/1996 ( zg. ze schematem "sterowanie zamkiem pneumatycznym" )

Podłączenie zasilania, sterowania centralnym zamkiem oraz kierunkowskazów.

1) Zasilanie.

Zasilanie +12V należy podłączyć do grubego przewodu czerwonego z niebieskim

paskiem lub innego czerwonego, na którym jest stale +12V. Przewód taki znajduje się

poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem.

Masę można dołączyć do grubego brązowego przewodu lub przykręcić do śrubki na

karoserii (taka śrubka znajduje się nieco powyżej zespołu złącz).

Próbówka powinna się zaświecić po podłączeniu do czerwonego i do śrubki na

karoserii.

2) Sterowanie centralnym zamkiem.

UWAGA! Przed sprawdzeniem przewodu sterującego, należy zamknąć drzwi kierowcy lub zablokować mechanizm śrubokrętem, tak aby możliwe było blokowanie i rozlokowywanie zamka.

Sterowanie centralnym zamkiem i domykaniem zależy podłączyć do pierwszej, górnej wtyczki (pierwsza od lewej, na samej górze zespołu złącz). Aby upewnić się, czy jest to właściwa wtyczka, należy ją wypiąć a następnie spróbować zamknąć samochód kluczykiem z zewnątrz. Jeśli centralny zamek nie będzie się zamykał ani otwierał, oznaczać to będzie znalezienie właściwego przewodu. W przeciwnym razie należy wypinać następne wtyczki i sprawdzać, czy centralny zamek nadal jest sterowany z drzwi kierowcy.

Przewód sterujący ma przeważnie kolor żółty z niebieskim paskiem. Aby upewnić się, co do tego przewodu należy żabkę próbówki podłączyć do masy zaś szpicem dotykać do sprawdzanego przewodu. Zapalanie i gaśnięcie próbówki podczas zamykania i otwierania centralnego zamka, oznaczać będzie znalezienie właściwego przewodu.

Szczegóły dotyczące podłączenia:

1. Przewód sterujący (żółty z niebieskim paskiem) należy rozciąć.

2. W tym momencie został on rozdzielony na dwa odcinki:

- pierwszy: idący od miejsca rozcięcia do siłownika w drzwiach kierowcy (wchodzi do przelotki drzwiowej)

- drugi: idący od miejsca rozcięcia w wiązkę na tył auta do pompki powietrznej.

3. Do przewodu idącego do pompki należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ).

Do przewodu idącego do siłownika w drzwiach kierowcy należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ).

4. Resztę przewodów sterownika należy podłączyć odpowiednio.

clipimage002kr5.th.jpgthpix.gif

3) Domykanie szyb

Przewód odpowiedzialny za domykanie szyb znajduje się w tej samej wtyczce co sterowanie centralnym zamkiem. Przeważnie jest to przewód koloru czerwonego z brązowym paskiem. Aby się upewnić należy odsunąć szyby, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem dotknąć do tego przewodu. Domykanie się szyb będzie oznaczało znalezienie właściwego przewodu.

4) Podłączenie kierunkowskazów.

Kierunkowskazy można je znaleźć w zespole złącz lekko poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem.

Aby upewnić się co do tych przewodów należy włączyć światła awaryjne, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem sprawdzać te przewody. Mruganie próbówki (równo ze światłami) będzie oznaczało znalezienie właściwych przewodów.

Przewód sterownika należy podłączyć do anod diod prostowniczych, zaś katody (oznaczone jasnym paskiem) podłączyć do przewodów od

kierunkowskazów. ( A więc kupić diody prostownicze 3A lub 4A )

clipimage002so6.th.jpgthpix.gif

AUDI A4 rok II połowa 1997/1998 ( zg. ze schematem "sterowanie "-" ) - ( 2x masa)

Tu będzie wszystko tak samo lecz zmieni się tylko sterowanie oraz kolorystyka przewodów.

A więc :

Sterowanie centralnym zamkiem i domykanie szyb.

Należy odnaleźć przewody: brązowy z białym paskiem (zamykanie) i szary z białym paskiem(otwieranie). Aby upewnić się co do tego czy są to właściwe przewody należy żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem wkłuwać w badane kable. Otwieranie się i zamykanie centralnego zamka oznaczać będzie znalezienie przewodów sterujących. (Ważne aby przy sprawdzaniu zablokować mechanizm zamka w drzwiach kierowcy -tak, jakby drzwi były zamknięte).

Uwaga. Może zdarzyć się że w aucie na przewodzie zamykania - brązowy z białym paskiem (-) będzie też domykanie szyb (-), w takim przypadku przewód zamykania idący od sterownika można pominąć bo przewód domykania impuls 30 sek. masy (-) zamknie zamek i domknie szyby. W przypadku gdy nasze auto nie posiada domykania szyb należy podłączyć przewód zg. ze schematem ( czyli nie pomijać przewodu zamykania wychodzącego ze sterownika ).

Kolorystyka przewodów może sie różnić !!! Więc jest wszystko napisane jak znaleźć przewody ręcznie .

Więcej mogę pomóc na maila lub priv. I polecam sterowniki MAXICAR 286-3901 oraz Maxicar 286-3409. Te właśnie zakładam w AUDI i bardzo polecam z uwagi na ich nie zawodność.

Montowałem u kumla jakieś tydzień temu w A4 rok 96 i już był inny schemat nie tak jak to zrobiłem u siebie tylko tak jak jest w pierwszym poście czyli oba minusy. I nie wiem od czego to wszystko zależało. Według mnie stosowano różne sterowania w tych rocznikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to wszystko już przerobiłem potrzebny jest mi sygnał otwartych drzwi do opcji antywłamaniowej + po załączonym zapłonie znajdę ale - po otwartych drzwiach jest mi potrzebne .Chodzi o to że gdy otwierane są drzwi bez wyłączenie sterownika ma się załączyć alarm a załącza go sygnał -(włącznik krańcowy drzwi) który to kabelek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sterowniku nie pisze ale wydaje mi się że wystarczy chwila, do późna wczoraj z tym walczyłem i nie miałem czasu sprawdzić ile czasu potrzebuje na załączenie ale dziś sprawdzę ,wielkie dzięki za odzew w mojej sprawie jak będziesz miał jakiś pomysł daj znać[br]Dopisany: 15 Grudzień 2010, 12:18_________________________________________________Więc wystarczy chwilowy sygnał by załączyć alarm myślałem o oświetleniu kabiny gdyż po otworzeniu drzwi zapala się lampka tylko gdzie jest kostka od oświetlanie wnętrza i czy da sie tam podpiąć sterowanie minusem

:mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sterowniku nie pisze ale wydaje mi się że wystarczy chwila, do późna wczoraj z tym walczyłem i nie miałem czasu sprawdzić ile czasu potrzebuje na załączenie ale dziś sprawdzę ,wielkie dzięki za odzew w mojej sprawie jak będziesz miał jakiś pomysł daj znać[br]Dopisany: 15 Grudzień 2010, 12:18_________________________________________________Więc wystarczy chwilowy sygnał by załączyć alarm myślałem o oświetleniu kabiny gdyż po otworzeniu drzwi zapala się lampka tylko gdzie jest kostka od oświetlanie wnętrza i czy da sie tam podpiąć sterowanie minusem

:mysli:

kolego wsztstko co ci potrzeba do podpinania takich rzeczy nasz koło nóg kierowcy i tam się wepnij kabelki minusowe(masowe) to najczęściej brązowy, wystarczy zrobić lub kupić próbówkę i na 12v i sprawdzić w którym po otwarciu drzwi pojawia sie minus :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamietam to jak zdejmiesz oslone ta kolo dzwigni do otwierania maski, to pierwsza kostka od gory, i przewod brazowy z bialym paskiem (pojawia sie (-) po otwarciu obojetnie jakich dzwi) jest pomiedzy przewodem brązowo-zoltym i brazowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podłączyłem sterownik centralnego zamka i mam problem. Centralny z pilota zamyka mi całe auto ale nie chce otworzyć z pilota. Otwiera mi tylko i wyłącznie gdy przy zamykaniu mam niedomknięte drzwi. Migacze i funkcja komfort mi działa. Podłączałem na dwa sposoby najpierw przy tej kostce co są tylko dwa kable sterujące osobno zamykaniem i otwieraniem a potem sposobem wituxa czyli rozciąłem ten kabel zółto niebieski i dalej to samo.

Proszę o pomoc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podłączyłem sterownik centralnego zamka i mam problem. Centralny z pilota zamyka mi całe auto ale nie chce otworzyć z pilota. Otwiera mi tylko i wyłącznie gdy przy zamykaniu mam niedomknięte drzwi. Migacze i funkcja komfort mi działa. Podłączałem na dwa sposoby najpierw przy tej kostce co są tylko dwa kable sterujące osobno zamykaniem i otwieraniem a potem sposobem wituxa czyli rozciąłem ten kabel zółto niebieski i dalej to samo.

Proszę o pomoc..

u mnie było to samo :wink4:, no i odpuściłem temat :confused4: ale ważne że sie świeci :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie chciałbym odpuścić. Nie wiem dokładnie gdzie podłączyć żółto czarny przewód czyli wg schematu przewód który ma dostawać +12V. Ja go podłączyłem razem z brązowo czerwonym w pierwszej kostce. Potem go odłączyłem to dalej to samo. I w sumie nie wiem w którym miejscu on powinien dokładnie być.

Napisze gdzie jakie kable podłączyłem:

Czerwony(zasilanie) do jakiegoś grubego czerwonego kabla nad wtyczkami który miał stale napięcie

Czarny - do masy na karoserii

Brązowe - do kierunkowskazów

Biały - do jednej końcówki żółto-niebieskiego

Pomarańczowo-czarny do drugiej końcówki żółto-niebieskiego

żółto czarny do brązowo czerwonego

zielony(od komfortu) do brązowo czerwonego

Te dwa kable co trzeba było zmostkowałem(nie pamiętam kolorów)

zółty do masy na karoserii

mam zestaw Stig bloker

Z góry dzięki za pomoc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja nie chciałbym odpuścić. Nie wiem dokładnie gdzie podłączyć żółto czarny przewód czyli wg schematu przewód który ma dostawać +12V. Ja go podłączyłem razem z brązowo czerwonym w pierwszej kostce. Potem go odłączyłem to dalej to samo. I w sumie nie wiem w którym miejscu on powinien dokładnie być.

Napisze gdzie jakie kable podłączyłem:

Czerwony(zasilanie) do jakiegoś grubego czerwonego kabla nad wtyczkami który miał stale napięcie

Czarny - do masy na karoserii

Brązowe - do kierunkowskazów

Biały - do jednej końcówki żółto-niebieskiego

Pomarańczowo-czarny do drugiej końcówki żółto-niebieskiego

żółto czarny do brązowo czerwonego

zielony(od komfortu) do brązowo czerwonego

Te dwa kable co trzeba było zmostkowałem(nie pamiętam kolorów)

zółty do masy na karoserii

mam zestaw Stig bloker

Z góry dzięki za pomoc..

prześlij mi schemat tego sterownika to ci napiszę co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pany a jak do tego zestawu zaadoptowac nowy licznik,zalozony alarm,central,i domykanie szyb z pilota klucz scyzor plus pestki ze starego kluczyka, a teraz pytanie bede chcial zmienic licznik na s4-98r....lub rs4 00r. i pytanie jak sprawe immo rozwiazac,i skad wziasc nowe pestki do tych kluczykow....dorobi mi to ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można tam gdzieś sie podłączyć żeby po kliknięciu pilotem na otwarty świeciły klamki z zewnątrz bo chce zrobic taki bajer a po zamknięciu drzwi znowu gasło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...