Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SrEbRnA sTrZaŁa Audi A4 B7 1.8T Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 21.09.2019 o 13:32, MarcinL napisał:

Zrób logi i będziesz wiedział w jakiej kondycji jest silnik i turbo. Jeżeli będzie ok pompować, to ja na Twoim miejscu zmieniłbym wtryski, prawy ic i i tylko program na razie. Potem sobie wrzucisz hamulce dla bezpieczeństwa i będzie dobrze.

Z 1000zł dasz za 320/288 u rs dziadek, a tarcze OZ i klocki ferodo, to jakoś 900zł dawałem rok temu.

Jeżeli wiesz jak ściągnąć zderzak z lampą i odkręcić trochę śrubek + dopasować długość kolanka, to poradzisz sobie.

1.  Mógłbyś w najlepszym skrócie opisać jak mam zrobić te logi, czy jestem w stanie sam je zrobić jeśli tak to co do tego potrzebuje?

2. Wtryski większe wszyscy piszą tak ogólnie ale coś konkretnego ktoś mi doradzi ? Jakie dokładnie z jakiego modelu nowe czy używane ewentualnie kto z forum ma takie coś na sprzedaż?

3. Intercooler tak samo jaki dokładnie ma on jakiś swój numer ? Na co muszę zwracać uwagę jak będę szukał co musi być w zestawie? 

 

Wiecie ja ogólnie w mechanice tak nie siedzę ale jak dostanę jasną drogę co i jak to sobie poradzę także jeśli ktoś mi jest w stanie tak dla typowego laika odpowiedzieć to będę wdzięczny ewentualnie chętnie podjadę gdzieś na Śląsku pogadać z kimś jak ktoś ma blisko ? okolice Częstochowy, Gliwic, Katowic, Opola chciałbym zobaczyć jakieś jedzie zdrowe bfbw quattro po lekkim modzie taki stage1 ?

 

podsumowując o ile dobrze rozumiem

to tak:

1. Regeneracja swojego turbo - 1000 zł tak?

2. większe wtryski jakie dokładnie? 20 zł?

3. Drugi IC co wchodzi w skład? Jaka cena?

4. Hamownia - 1000 zł

5. Większe hamulce zaciski, tarcze, klocki- 2500 zł

6. Jak z tym sprzeglem? Da radę przy takim przebiegu 255 tyś? Ewentualnie obic je kevlarem czy jak?

 

Tak jak mówię chciałbym mieć troszeczkę więcej Niuta i jakieś 190 km jednak przy założeniu że nie będę musiał władowac w samochód 8 tysięcy bo na ten moment mnie na to nie stać.

Opublikowano (edytowane)

Jak celujesz pod 190 koni to po co się pchasz w koszty. Co najwyżej możesz wtryski z bex wsadzić i drugi ic z bex ale to nie jest konieczne na już. Teraz jest chlodniej to i lepsze warunki do strojenia.

Co do logów to masz wszystko opisane w dziale diagnostyka. Szukaj coś, a nie czekasz tylko na gotowe, bo na te Twoje pytania jest setki tych samych odpowiedzi.

Bez przesady już z tymi modyfikacjami.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Stage 1 u mnie jest ? wymiana wtrysków na bexa (150 używki z forum) + IC tez z bexa kompletny (chyba kolo 300-400 nie pamiętam dokładnie). Reszta u mnie ori, turbo dobrze dmuchało, zdrowe. Przelot obecnie 205k km. Wynik troche mnie zszokował, bo 216km wyszło ? a no i hamulce zrobione, ale to już jak to woli ? koszt wszytskiego na 320/288 koło 2500 + robota ?

Opublikowano

Nic turba nie ruszaj na 200 km!

Jak wyciągnąłem swoje przy 190tys to jak nowe zero luzów. 

Ja swoje regenerowane na bexa Ale do dziś żałuję że nie hybryda . 

Na 200 km rób jak koledzy pisali  plus wymień siebie świece ewentualnie cewki i 98 tankuj.  Bo ja miałem na 95 problemy z zaplonami.  Pojezdziłem troche na 98 i było prawie idealnie a po roku jazdy na 98 jest wszystko na 0 do samego końca :)

Opublikowano
W dniu 18.09.2019 o 12:54, matix608 napisał:

Konserwacja nadkoli czas start

 

Może zacznę od preparatów które zakupiłem

  • Warto na samym początku napisać o wszelakich szczotkach drucianych, papierach ściernych, szlifierek itp aczkolwiek to w domu miałem więc nie będę tego wliczał w koszta przyjmę ~(50 zł)
  • Następnie rzeczy do odtłuszczenia Nitro, benzyna ekstrakcyjna, rozcieńczalnik (20 zł)
  • Później w miejscach wyszlifowanych do gołej blachy poleciał środek hamujący korozję APP R-STOP kupiłem 2 butelki 2x100 ml (40 zł)
  • Na to wszystko poszedł podkład epoksydowy Novol Protect 360 + Utwardzacz 1L-2 szt( 2x70=140 zł) jak na ten moment na same nadkola pomalowane 2 razy poszedł już prawie litr na spód myślę że 2L starczą
  • Podkład akrylowy ( 50 zł za 1L) po urlopie zacznę właśnie nim malować
  • Na koniec wleci ostateczna konserwacja oczywiście półka wyższa Valvoline Tectyl Bodysafe tutaj zakupiłem 2x1 L w puszcze oraz 3x600 ml w sprayu  (170 zł)
  • Podsumowując na ten moment około 470 zł (nie liczę koziołków które też do tego zakupiłem za 70 zł) - ile godzin zajęła mi konserwacja do tego momentu ? Nie pytajcie cały tydzień po pracy do wieczora aczkolwiek wiem że zrobiłem to porządnie i żadna firma nie podjęła by się tego, jeśli sam miałbym taką usługę wykonać komuś to uważam że 2000 zł to mało.

Mała fotorelacja zacznijmy od chemii

20190913_211913.jpg

 

20190917_174218.jpg

 

20190917_174247.jpg

 

Następnie nadkola

20190913_212028.jpg

 

Szlifowanie

20190914_095557.jpg

20190914_123952.jpg

 

Kolo lewy tył

 

20190914_104631.jpg

20190914_104642.jpg

20190914_104636.jpg

 

20190914_153016.jpg

 

20190914_153029.jpg

 

20190914_152955.jpg

Lewy przód

 

20190914_122451.jpg20190914_155646.jpg

 

Druga strona

20190915_120555.jpg

 

Prawy tył

20190914_172920.jpg

20190914_172924.jpg

20190916_170157.jpg

20190916_170216.jpg

20190917_171845.jpg

20190917_171955.jpg

 

Prawy przód

20190915_101144.jpg

20190915_101112.jpg

20190917_171819.jpg

 

 

20190917_172247.jpg

 

 

 

Konserwacja nadkoli ciąg dalszy - Część II - farba akrylowa 2 warstwy

Przed urlopem zacząłem zabawę począwszy od dokładnego umycia wszystkich nadkoli, poprzez dokładne wyszlifowanie miejsc gdzie była rdza, poprzez użycie preparatu hamującego rdzę a skończywszy na odtłuszczeniu całości oraz pomalowaniem podkładem epoksydowym.

Tak więc po odpoczynku zacząłem dalej pracę jako że jestem osobą która jak coś robi to woli zrobić raz a porządnie tak więc nie zakończyłem na etapie podkładu - jak sama nazwa wskazuje podkład a więc dla mnie rzeczą oczywistą jest to że musiała na to pójść farba akrylowa jako że ma dobre właściwości ochronne. Wybór padł na kolor srebrny tak jak było w oryginalne. Zapewne większość z was po tym etapie stwierdzi tak jak ja - że teraz wygląda najlepiej srebrne auto - srebrne nadkola - owszem tutaj się zgodzę "wygląda najlepiej" niestety dla mnie nie mogło tak zostać ponieważ wiadomo jak to farba dostanie lekko kamieniem i odpryśnie a więc nadszedł czas na część III

 

Tutaj zobaczycie efekt różnicy pomiędzy podkładem Novola a farbą akrylową z utwardzaczem którą kupiłem u lakiernika namieszał mi na miejscu.

Różnica podkład farba.jpg

 

Lewy przód

lewy przod.jpg

 

Lewy tył

 

lewy tył.jpg

 

Prawy przód

PRawy przó.jpg

 

Prawy tył

Prawy tył 1.jpg

Prawy tył 2.jpg

 

Zapewne większość z was po tym etapie stwierdzi tak jak ja - że teraz wygląda najlepiej, srebrne auto - srebrne nadkola - owszem tutaj się zgodzę "wygląda najlepiej" niestety dla mnie nie mogło tak zostać ponieważ wiadomo jak to farba dostanie lekko kamieniem i odpryśnie a więc nadszedł czas na część III

 

 

Konserwacja część III - Valvoline Tectyl Bodysafe - 2 warstwy

 

Lewy przód

Lewy przó Tectyl.jpg

 

Lewy przó Tectyl 2.jpg

 

Lewy tył

 

Lewy tył tectyl better.jpg

Lewy tył Tectyl.jpg

 

Prawy przód

Prawy przód Tectyl.jpg

Prawy przód Tectyl 2.jpg

 

Prawy tył

Prawy tył tectyl.jpg

 

 

 

Podsumowując powiem wam że zajęło mi to bardzo dużo czasu na prawdę myślę że jakieś 20-30 licząc wszystko i sporo dni gdyż każda warstwa musiała swoje odstać aby przeschnąć jednak mogę powiedzieć że jestem bardzo zadowolony i powtarzam już któryś raz nie ma żadnej szansy by którakolwiek firma zrobiła nam taką usługę w taki sposób jak ja to zrobiłem poprostu by na tym nie zarobili taka prawda... jednak jak się robi dla siebie to się robi porządnie. Teraz mnie czeka spód - już się boje bo roboty będzie jeszcze więcej ale myślę że dam rade i Audi będzie zakonserwowane na lata :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Podziwiam Cię - mega robota, której bardzo zazdroszczę!

Oby tak dalej!

Opublikowano
22 godziny temu, lewiatan1989 napisał:

Podziwiam Cię - mega robota, której bardzo zazdroszczę!

Oby tak dalej!

Dziękuję kolego za miłe słowa. 

Dziś ruszyłem spód na ten moment udało mi się zdjąć wszystkie oslony i stwierdzam że jest dobrze ale skoro już się za to zabrałem to skończę. 

 

 

Mam pytanie do ekspertów czy w B7 są jakieś dziury odprowadzajace wodę od spodu na ktore muszę uważac żeby ich przypadkowo nie zamalowac? Bądź macie inne cenne uwagi bede wdzięczny ;)

Opublikowano (edytowane)

Dzieje się  :-) mała zapowiedź

Osłony plastikowe i aluminiowe wyleciały a co za tym idzie również i wydech dla lepszego dostępu :-) 

20191006_152049.jpg

20191006_152312.jpg

Oczywiście dokładnie ile się dało tyle wyszlifowałem :-D

20191006_152349.jpg

Więc jak już go miałem na zewnątrz to cały został pomalowany 3 warstwami srebrzanki żaroodpornej do 800 stopni C ;-)

20191006_152423.jpg

 

Edytowane przez matix608
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Boję się co by było gdybyś go rozebrał do śrubki ... :decayed::OMG:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, qruku napisał:

Boję się co by było gdybyś go rozebrał do śrubki ... :decayed::OMG:

Haha miło przeczytać jak ktoś pochwali pracę od razu chce się nadal coś dłubać  :banan:

Fundusze na ten moment nie pozwalają poszaleć z stage 1 a już napewno nie stage 2, a nie powiem chciałbym sobie zwiększyć moc, wstawić jakieś większe heble, jakieś większe Alu 17-18 ale musi zaczekać.

Jednak lubię coś pogrzebać więc na ten moment zabrałem się za rzeczy które mogę zrobić sam wiadomo dużo ilość czasu i pracy ale przynajmniej jak czytam komentarze że ktoś docenia to robi się miło ;-)

Bo gdybym tą konserwacja oddał firmie pewnie zapłaciłbym z 2 tysiące i nie wiem czy aż tak by się z tym cackali jak ja... wątpię w to :grin:

 

Także jak skończę tą konserwacje to zabiorę się za nałożenie ceramiki :-)

 

dodatkowo zamontowalem sobie wtyczka AUX do RNS-E muszę tylko jeszcze zakodować w Vagu :dance:

 

 

mam jeszcze plan wstawić sobie podwójne końcówki wydechowe jednak wydaje mi się że podwójne w tej dokladce zderzaka s line się nie zmieszczą. Moje pytanie brzmi czy trzeba zmienić tą dokladke samą czy cały zderzak np od s4 ?

Kolejna rzecz która chciałbym zrobić to przyciemnic szyby ale tym planuje się zająć na wiosnę :-D na początku  chciałem też zmieniać fotele na skórę z alcantara jednak stwierdziłem po przejażdżce b7 kumpla z tymi fotelami że te materiałowe kubełki są dla mnie wygodniejsze więc zostają 

Edytowane przez matix608
Opublikowano

Super robota, to jest prawda żadna firma nie zrobiła by tego tak jak sam właściciel. Dużo rzeczy jest omijanych, czasowo też nikt by nie trzymał auta w nieskończoność no bo nie zarobili by na tym. Fajny temacik będę śledził:) Powodzenia, czekam na efekty zrobienia dolu. 

Opublikowano
12 minut temu, matix608 napisał:

mam jeszcze plan wstawić sobie podwójne końcówki wydechowe jednak wydaje mi się że podwójne w tej dokladce zderzaka s line się nie zmieszczą. Moje pytanie brzmi czy trzeba zmienić tą dokladke samą czy cały zderzak np od s4 ?

zderzak zostaje, dokładka od s4 musi być

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jak już dorobię się garażu to podejmuję takie samo wyzwanie ??

Ja też uważam, że materiałowe kubełki są bardziej komfortowe :)

wydech elegancko potraktowałeś :)

Opublikowano
2 godziny temu, lewiatan1989 napisał:

Jak już dorobię się garażu to podejmuję takie samo wyzwanie ??

Ja też uważam, że materiałowe kubełki są bardziej komfortowe :)

wydech elegancko potraktowałeś :)

 

Garaż to złoto potwierdzam :D jednak ten jest od ojca co prawa mogę korzystać do woli ale jak kiedyś będę stawiał swój to must have to kanał musi być i koniec jadnak napewno zrobię to bardziej głęboki bo już mnie szuka boli od schylania się :grin:

 

kubełki to kwestia indywidualna jednak dużo osób mówi że w materiale to nie kubełki A ja naprawdę jestem z nich zadowolony bo dobrze trzymają w zakrętach i są dość wygodne

 

wydech zrobiłem tyle ile mogłem dokładnie wyczyscilem i pomalowalem i za 50 zł mamy zdecydowanie bardziej estetyczny wygląd. Wiadomo idealnie by było gdybym wstawił nowy z nierdzewki ale po co skoro ten jest w naprawdę bardzo dobrym stanie 0 dziur jedynie zrobił się brązowy ale który wydech tak nie wygląda po 11 latach :D

 

właśnie wróciłem z pracy idę do garażu szlifować podwozie bo trzeba zacząć malować nim zimą przyjdzie na stałe :grin:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A garaż masz ocieplane? Chciałem podjąć dziś próbę Ale u mnie nie ocieplane i chyba za zimno na konserwację.  . 

Opublikowano

 

3 godziny temu, Misieqq7 napisał:

A garaż masz ocieplane? Chciałem podjąć dziś próbę Ale u mnie nie ocieplane i chyba za zimno na konserwację.  . 

Ten w którym jest kanał nie jest ogrzewany ale jest ocieplony bo to garaż w gospodarczym ktory jest zamieszkany wiec mrozu w nim nie ma. Na ten moment czyli dziś  skończyłem szlifować ile się dało, ile udało mi sie dostać to wyszlifowałem, wszystko odtłuściłem na to polecial środek na rudą.  Teraz będzie sobie schnęło i mam nadzieję że pogoda będzie sprzyjać to poleci podkład potem akryl i końcu bitumiczna masa. 

Tak czy inaczej przyszły tydzień ma.byc ładny po 19-20 stopni u mnie więc myślę że do końca przyszłego tygodnia się uporam a przyznam wam szczerze że mam dość jak nigdy - nie pamiętam żeby jakąś robota mnie tak męczyła jak ta - bardzo niewdzięczna robota :(

Opublikowano

Konserwacja już pomału dobiega końca ale myślę że jeszcze tydzień pracy mi został. Także niedługo wstawię cały proces prac. Jednak przyjaciele mam do was pytanie potrzebuje pomocy, dziś zauważyłem że tylna sprężyna mi się ulamala na samym końcu. Więc muszę ja wymienić. Teraz mam zawieszenie Slinowe i powiedzcie mi jakie sprężyny teraz kupić? Nie chce robić żadnej gleby odpowiada mi ori macie jakieś linki ? Wiem że ka jakieś klasy twardości czy coś takiego mogę prosić o wasze rady ?

 

Gdzieś tam na forum wyczytałem że ori w ASO to koszt 420 zł sztuka ale temat był z 2015 roku orientuje się ktoś jak teraz? Przyznam że sporo jak za sprężyny,  jedni polecał einbach no ale nie wiem dodam że mam butlę z gazem 72l i no faktycznie jak jest pełna to auto trochę siadlo 20191019_181438.jpgz tylu.

Opublikowano

 

Opublikowano
16 godzin temu, Adam87 napisał:

 

Kolego z przodu mam amortyzator 

Zielony różowy różowy różowy 

Ale z tylu nie widzę żadnych pasków 

 

Jak teraz dojść do tego? Bo z tego linku nie wiele rozumiem 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, matix608 napisał:

Kolego z przodu mam amortyzator 

Zielony różowy różowy różowy 

Ale z tylu nie widzę żadnych pasków 

 

Jak teraz dojść do tego? Bo z tego linku nie wiele rozumiem 

Zastanawiam się właśnie nad sprężynami na tył i jedyne jakie uważam, że byłyby dobre z LPG to klasa wagowa 13. Znalazłem takie Suplex 03329 ( AUDI (8E0 511 115 FQ) ). Cena za sztukę 250 zł więc drogo.

Edytowane przez xeo151

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...