Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 strojenie do PB98


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Proszę  doucz się albo poczytaj choć trochę każdy tuner robiący program woli robić na paliwie o większej ilości oktanów bo jest bardziej przewidywalny proces spalania a nie przez to że na paliwie 98 uzyskasz większą moc bo to bzdura! 

Moc uzyskujesz przez program, zmianę doładowania, większe turbo, kompresję i parę innych rzeczy a nie przez paliwo i samo "dostrojenie" bo samo dostrojenie parę oktanów w górę czy w dół to potrafi zrobić prawie każdy sterownik silnika wyposażony w czujniki spalania stukowego i zmienne fazy..

Paliwo o większej ilości oktanów daje tylko możliwości zwiększenia mocy a nie zwiększenie 

Chyba ze przez strojenie rozumiesz wszystko to co napisałem wyżej czyli zmiana mapy, turbo, kompresji  i tak dalej .... To dopiero podnosi moc a nie strojenie na paliwie 

Co do postu #14 to już sam nie wiem co masz na myśli pisząc km  moc czy kilometry ?

Bo jeśli kilometry to też mocno naciągana teoria żeby na słabszym energetycznie paliwie przejechać więcej kilometrów ale oki jeśli to kilometry to nie  dyskutuje na ten temat.

 

Edytowane przez Robero321
Opublikowano
57 minut temu, Robero321 napisał:

Proszę  doucz się albo poczytaj choć trochę każdy tuner robiący program woli robić na paliwie o większej ilości oktanów bo jest bardziej przewidywalny proces spalania a nie przez to że na paliwie 98 uzyskasz większą moc bo to bzdura! 

Moc uzyskujesz przez program, zmianę doładowania, większe turbo, kompresję i parę innych rzeczy a nie przez paliwo i samo "dostrojenie" bo samo dostrojenie parę oktanów w górę czy w dół to potrafi zrobić prawie każdy sterownik silnika wyposażony w czujniki spalania stukowego i zmienne fazy..

Paliwo o większej ilości oktanów daje tylko możliwości zwiększenia mocy a nie zwiększenie 

Chyba ze przez strojenie rozumiesz wszystko to co napisałem wyżej czyli zmiana mapy, turbo, kompresji  i tak dalej .... To dopiero podnosi moc a nie strojenie na paliwie 

Co do postu #14 to już sam nie wiem co masz na myśli pisząc km  moc czy kilometry ?

Bo jeśli kilometry to też mocno naciągana teoria żeby na słabszym energetycznie paliwie przejechać więcej kilometrów ale oki jeśli to kilometry to nie  dyskutuje na ten temat.

 

Szkoda gadać bo to i tak nic nie da. Ty wiesz swoje, ja wiem swoje.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.03.2019 o 11:29, Robero321 napisał:

Proszę  doucz się albo poczytaj choć trochę każdy tuner robiący program woli robić na paliwie o większej ilości oktanów bo jest bardziej przewidywalny proces spalania a nie przez to że na paliwie 98 uzyskasz większą moc bo to bzdura! 

Moc uzyskujesz przez program, zmianę doładowania, większe turbo, kompresję i parę innych rzeczy a nie przez paliwo i samo "dostrojenie" bo samo dostrojenie parę oktanów w górę czy w dół to potrafi zrobić prawie każdy sterownik silnika wyposażony w czujniki spalania stukowego i zmienne fazy..

Paliwo o większej ilości oktanów daje tylko możliwości zwiększenia mocy a nie zwiększenie 

Chyba ze przez strojenie rozumiesz wszystko to co napisałem wyżej czyli zmiana mapy, turbo, kompresji  i tak dalej .... To dopiero podnosi moc a nie strojenie na paliwie 

Co do postu #14 to już sam nie wiem co masz na myśli pisząc km  moc czy kilometry ?

Bo jeśli kilometry to też mocno naciągana teoria żeby na słabszym energetycznie paliwie przejechać więcej kilometrów ale oki jeśli to kilometry to nie  dyskutuje na ten temat.

 

Zmiana paliwa na takie z większą liczbą oktanów bez zmiany softu nie daje nic w sprawnym i seryjnym silniku.

Pisząc o podnoszeniu mocy poprzez zmianę softu zapomniałeś o kącie wyprzedzenia zapłonu.  Tak się tuninguje silniki wolnossące lub wykorzystuje większy potencjał z silników turbodoładowanych gdy już mamy "maksymalne" doładowanie. Wtedy właśnie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu i dochodzą dodatkowe konie mechaniczne. Nie byłoby to możliwe bez paliwa o większej liczbie oktanowej. To też wchodzi w zakres popularnego strojenia czyli większego wykorzystania potencjału paliwa.

 

Należy pamiętać, że do określenia liczby oktanów stosuje się inne normy MON, RON itp. Paliwo w USA  i Europie ma inne normy więc nie ma co tego porównywać. 

Do S4 nawet w serii należy lać pb98.

 

Kolega Robero321 ma taki sposób pisania, że bez wczytania się ciężko go zrozumieć. Jednak jak bym nie czytał to te zdania są podejrzane:

"Proszę  doucz się albo poczytaj choć trochę każdy tuner robiący program woli robić na paliwie o większej ilości oktanów bo jest bardziej przewidywalny proces spalania a nie przez to że na paliwie 98 uzyskasz większą moc bo to bzdura!"

---- odnośnie tego zdania uważam, że napisałeś to niezbyt precyzyjnie żeby nie powiedzieć błędnie bo pierwsza jego część sugeruje, że tuner robi strojenie na bardziej oktanowym paliwie bo ma łatwiej, a mógłby zrobić na tym samym co było fabrycznie. Niestety nie można przeskoczyć pewnych warunków spalania. Jeżeli doładowanie jest duże, zapłon bardzo przyspieszony i jeszcze duża temperatura w dolocie to nawet popularnie mówiąc "zalewanie paliwem" czyli stosowanie bogatej mieszanki nie pomoże. Więc nie robi tego z lenistwa tylko dlatego, że efekt podnoszenia mocy będzie mizerny. Jeśli miałeś na myśli to co napisałem to cieszę się, że to tylko napisałem dla potomnych.

"Chyba ze przez strojenie rozumiesz wszystko to co napisałem wyżej czyli zmiana mapy, turbo, kompresji  i tak dalej .... To dopiero podnosi moc a nie strojenie na paliwie "

Tego zdania nie rozumiem zupełnie. Strojenie to nie jest powiedzenie silnikowi "uwaga będzie inne paliwo, nie otruj się". Strojenie zawsze wiąże się ze zmianą map. Map jest wiele, mapa doładowania, mapa zapłonu, mapa składu mieszanki . Popularnie zwane "strojenie pod dane paliwo" oznacza dopasowanie tych map więc jeśli ktoś je zmieni optymalnie to moc wzrośnie. Więc strojenie na danym paliwie podnosi moc.

 

Zapewne obaj mieliście to samo na myśli  :) 

 

 

 

 

Edytowane przez wampir
Opublikowano

Dawno tu nie byłem... Bożesz Ty mój... warto, warto!

Roberto 123, [facepalm], Bartez, szkoda czasu ;)

Mikey, odpowiadając na Twoje pytania, na klapce US masz 91/95 liczba oktanowa w normie US (RON), są to paliwa odpowiadające naszym 95/98 powinieneś mieć jeszcze przekreślone "flexifuel" czyli etylina z 85% domieszką etanolu. Podsumowując, wlepka mówi Ci o tym, że silnik przystosowany jest do pracy na paliwie (wg naszej normy) 95/98. Tankując 98 samochód sam dostosuje dawki do pracy na takim paliwie, tak, coś to da, coś jest tu słowem kluczowym bo nie odczujesz tego jakoś wyraźnie, krótko ujmując silnik przy upalaniu będzie miał więcej mocy ale nie ma tu żadnych rewelacji.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.03.2019 o 12:27, Robero321 napisał:

Nie są dywagacje po prostu więcej oktanów nie równa się większa moc 

im mniej oktantów tym mocniej wycofany zapłon tym mniejsza moc... teraz to odwróć.... Silniki tego typu i wolnossące pseudo sportowe (np RS4 B7) czują zmianę paliwa i naprawdę na 95 nie mają więcej mocy....

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.03.2019 o 01:23, Langista napisał:

Dziwne, że S4 fabrycznie pod 91/95 zestrojone jest, nawet mój ASN ma 95/98..

Auta z USA mają inne sterowniki i mój "ASN" (a de facto BGN) też miał podobną naklejkę - 95 to było jego docelowe paliwo, zalanie 98-ki nic nie zmieniało, nawet w logach grupy 20 i 21 (działanie stukowców tam widać - czyli wprowadzone korekty opóźnienia zapłonu). Prawdopodobnie tu będzie tak samo.
Korzyść taka, że choć amerykańce palą podobne ilości paliwa co europejskie silniki to przy każdym tankowaniu do pełna zostaje ~30zł w kieszeni :hi: 

 

W dniu 5.04.2019 o 21:15, Lukas G napisał:

Mikey, odpowiadając na Twoje pytania, na klapce US masz 91/95 liczba oktanowa w normie US (RON), są to paliwa odpowiadające naszym 95/98

BZDURA!!!
RON91 to odpowiednik Pb91
RON95 to odpowiednik Pb95
AKI90-91 to odpowiednik Pb95
AKI93 to odpowiednik Pb98

Większa ilość oktanów = proces spalania lepiej kontrolowany
Mniejsza ilość oktanów = paliwo bardziej kaloryczne.
Tunerzy gdyby mogli to by stroili silniki na paliwie o jak najniższej liczbie oktanowej, niestety ze wzgl. na występujące wtedy niekontrolowane procesy spalania (częściej występujące samozapłony destrukcyjne dla silnika -ergo: spalanie stukowe) zmuszeni są do stosowania paliwa o wyższej oktanowości, to mniejsze zło pozwala na wyciśnięcie więcej mocy poprzez zwiększenie doładowania czy zmniejszenie opóźnienia (przyspieszenie) kąta zapłonu. Zatem: 
Paliwo o wyższej oktanowości samo w sobie nie daje więcej mocy - daje większe pole manewru tunerowi. Tylko tyle.
To rozumie chyba nawet dziecko w przedszkolu... :hi: 

EN.WIKIPEDIA.ORG
 
Edytowane przez BeyerBrown
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
6 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Auta z USA mają inne sterowniki i mój "ASN" (a de facto BGN) też miał podobną naklejkę - 95 to było jego docelowe paliwo, zalanie 98-ki nic nie zmieniało, nawet w logach grupy 20 i 21 (działanie stukowców tam widać - czyli wprowadzone korekty opóźnienia zapłonu). 

Źle w tedy napisałem, na wlepce mam 98/95, czyli 98 na pierwszym miejscu. Coś w tym musi być, bo czytałem i słyszałem, że jak ludzie jeździli na 95 to z czasem check wypadał na blacie.

Opublikowano (edytowane)

W instrukcji obsługi auta jak i w manualu serwisowym jest napisane, że paliwo o niższej oktanowości może być warunkowo zatankowane jeśli nie ma akurat na stacji rekomendowanego, tego o wyższej liczbie oktanowej. Nie zaleca się wtedy wykorzystywać pełnej mocy silnika, choć stukowce i tak już ingerują w czas zapłonu (wprowadzają dodatkowe opóźnienia), co samo w sobie już ogranicza moc silnika. Jeśli to opóźnienie przekroczy dopuszczalny kąt (najczęściej -12st.) ECU zapisuje błąd w pamięci usterek i jeśli wpływa on na jakość spalin wyświetla CHECK'a na liczniku.

BTW, nie wszystkie błędy są sygnalizowane żółtą kontrolką silnika, tylko i wyłącznie te, które wpływają na proces spalania/skład spalin. To wynika ze standaryzacji OBD.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
W dniu 31.07.2019 o 02:21, BeyerBrown napisał:

Większa ilość oktanów = proces spalania lepiej kontrolowany
Mniejsza ilość oktanów = paliwo bardziej kaloryczne.
Tunerzy gdyby mogli to by stroili silniki na paliwie o jak najniższej liczbie oktanowej, niestety ze wzgl. na występujące wtedy niekontrolowane procesy spalania (częściej występujące samozapłony destrukcyjne dla silnika -ergo: spalanie stukowe) zmuszeni są do stosowania paliwa o wyższej oktanowości, to mniejsze zło pozwala na wyciśnięcie więcej mocy poprzez zwiększenie doładowania czy zmniejszenie opóźnienia (przyspieszenie) kąta zapłonu. Zatem: 
Paliwo o wyższej oktanowości samo w sobie nie daje więcej mocy - daje większe pole manewru tunerowi. Tylko tyle.
To rozumie chyba nawet dziecko w przedszkolu... :hi: 

 

Dokładnie to miałem na myśli dla tych którzy  nie zrozumieli powinno to wystarczyć...

Większa ilość oktanów NIE równa się większa moc a jedynie lepiej przeprowadzony proces spalania -> mniejsze spalanie stukowe.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Czysto teoretycznie i w skrajnym przypadku może dojść do sytuacji, że samochód straci kilka KM przy paliwie o wyższej oktanowości niż zalecane. Albo będzie go więcej palił. Np. ktoś zaleje Pb100 do samochodu co ma zalecaną MAX. Pb95 
Mowa rzecz jasna o sytuacji występującej przy stockowym (fabrycznym) strojeniu silnika.

 

petrol-price-8544bbdde9031cab47f.jpg
AUTOKULT.PL

Wyjaśniłem już, czym jest liczba oktanowa: określa ona parametr paliwa mówiący o jego odporności na spalanie stukowe. W jaki sposób liczba oktanowa wpływa na moc silnika samochodu? Największe znaczenie ma w...

 

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
3 godziny temu, Robero321 napisał:

 

Większa ilość oktanów NIE równa się większa moc a jedynie lepiej przeprowadzony proces spalania -> mniejsze spalanie stukowe.

A poprzez mniejsze spalanie stukowe, po strojeniu na paliwie o większej liczbie oktanów = większa moc.

Bez strojenia większej mocy nie będzie, a j/w może być nawet mniej.

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, bartez90 napisał:

A poprzez mniejsze spalanie stukowe, po strojeniu na paliwie o większej liczbie oktanów = większa moc.

Bez strojenia większej mocy nie będzie, a j/w może być nawet mniej.

NIC DODAĆ, NIC UJĄĆ :hi: 
Jedyna korzyść może być taka, że silnik będzie z nieco większą kulturą pracował na paliwie wysooktanowym, co wynika z "łagodniejszego" procesu jego spalania. Acz z drugiej strony jeśli na nominalnym paliwie silnik chodzi nierówno/nerwowo to zastanowiłbym się nad wymianą świec i/lub usunięciem osadów z komór spalania np. Xado Anticarbonem.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Kwestia sporna, niektóre silniki na bp95 nie osiągają parametrów fabrycznych więc na upartego 98 = większa moc :P

idąc dalej, silniki w gorszym stanie technicznym (wtryski, nagar) a w 100% seryjne na 95 będą miały problemy z zapłonem, na 98 względnie da się jeździć.

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Bez sensu takie pudrowanie problemu bo jak pisałem wyżej - różnica w cenie pomiędzy paliwami to jakieś 20-30zł na każde 70l, więc po roku kilkaset złotych idzie niepotrzebnie z dymem - a można by było za te pieniądze oczyścić silnik z syfu lub wymienić co trzeba :hi: 

W dniu 1.08.2019 o 21:25, marcin4x4 napisał:

Kwestia sporna, niektóre silniki na bp95 nie osiągają parametrów fabrycznych więc na upartego 98 = większa moc :P

Znasz przypadki, że ZDROWY I CZYSTY silnik nie osiąga pełnej mocy na REKOMENDOWANYM paliwie? Chętnie zgłębię temat...

Opublikowano
9 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Znasz przypadki, że ZDROWY I CZYSTY silnik nie osiąga pełnej mocy na REKOMENDOWANYM paliwie? Chętnie zgłębię temat... 

w RS4 B7 strasznie czuć różnice ale co powinno być lane nigdy nie sprawdzałem, to za dużo chleje by się takimi pierdołami przejmować.  Ogólnie to nie znam żadnego silnika TFSI/THP który na  BP95 ma ładne kreski (mowa o silnikach seryjnych) a mniejsze gówienka mają dość zauważalne różnice w kulturze pracy i procedurach dopalania katalizatora.

Nie podam konkretnych danych bo 1.8T miałem jakieś 15 lat temu i wtedy na 98 nie jeździłem bo średnio na baku robiłem 100km mniej a auto jakby było słabsze, dzisiaj do TFSI leje tylko 98. Podejrzewam że moc szczytowa na obu paliwach jest zbliżona ale kultura pracy silnika, dynamika nawet zmiana biegów jest zdecydowanie na plus. Spalania i dystansu nie mierzę więc się nie wypowiem ale nie widzę większych różnic.

Kilka lat temu, mając jeszcze auto firmowe (superb 2.0 tdi 170) testowałem paliwa i najgorzej wypadały zwykłe, paliwa premium miały odczuwalnie niższe spalanie i również lekko lepszą dynamikę (tzn różnica między paliwami była odczuwalna). Testy były zawsze na tych samych długich trasach, głównie jazda autostradowa, tankowane na tych samych CPN'ach.

W B7 (v6 ~280ps+) objaw podobny, tutaj akurat walczyłem z turbosprężarką więc dość często wykonywałem logi i po zmianie paliwa zaobserwowałem o ~200rpm lepszą reakcję, test wykonałem kilkukrotnie.

W sieci kiedyś oglądałem test biopaliw, w dieslach praca układu paliwowego na plus (coś ala 2t) ale reakcja, turbosprężarka i ogólna dynamika na minus. Zwykłe paliwo w znacznym procencie to biokomponenty, które bardziej syfią silnik i mają mniejszą kaloryczność. Paliwa premium najczęściej są pozbawiane tego gównianego dodatku.

 

Opublikowano

kwestia jakości paliw w pl, pb95 może nie mieć 95oktan i wówczas dopiero na 98 silnik osiągnie katalogową moc.

co do 98, tunerzy na nim mogą więcej przyśpieszyć zapłon przez co silnik uzyskuje większą sprawność i moc,

z kolei ta sprawność będzie powodować, lub przynajmniej powinna, że auto wystrojone na 98 będzie mniej palić niż wówczas jakby go zalać 95. 

Ja jak miałem jeszcze seryjną eske lałem 95 i nie było problemu, żadnego check'a.

Opublikowano

Nie chciało mi się czytać całego wątku ale dodam coś od siebie jeśli ktoś się zastanawia dlaczego USA ma na klapce 91/95. Powód jest bardzo prosty. USA ma inne paliwo i zazwyczaj jest to paliwo 91 i gorsze. Lanie paliwa 98 jest rozsądne i jeżeli tylko dbasz o swój samochód to odpłaci ci się to tylko na dobre. Co do mocy nie ma to większego wpływu. Harakterystyka się poprawia na pewno. Natomiast jesli miałbyś to samo auto po remapie na 98 a lałbyś 95 to róznica byłaby w druga strone czyli mogłoby być możliwe osłabienie ale po to każdy silnik ma lambde żeby korygować. 

Opublikowano
W dniu 11.02.2020 o 09:00, DarekS4 napisał:

... jesli miałbyś to samo auto po remapie na 98 a lałbyś 95 to róznica byłaby w druga strone czyli mogłoby być możliwe osłabienie ale po to każdy silnik ma lambde żeby korygować. 

I co niby ta lambda miałaby skorygować w opisanym przypadku?

Opublikowano

A lambda koryguje  ? 

Opublikowano

A co napisałeś? Mam nadzieję, że to co masz w stopce to żart? Wygląda na to, że kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz. Zapytam jeszcze raz: Co miałaby skorygować "lambda" w przypadku tego silnika po "remapie" na 98 i zalaniu go 95?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...