Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Nagły komunikat braku ciśnienia oleju podczas jazdy - OIL PRESSURE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja też w to bym nie wierzył... :no:

chyba że to pierwsza rata 3/4 za rok:)

Opublikowano

hehehe

Kiedyś pracowałem w Mladej Boleslav, w fabryce Skody.

Chłopaki z montażowni miewali czasem silniki na sprzedaż :thumbdown:

Opublikowano

Z montażowni... masz na myśli, że to jakieś silniki z odrzutu?

Jeżeli nawet dziob... to mnie to rybka... byleby działał bez zarzutu. Tylko jak niby dawaliby 2 letnią gwarancje PRODUCENTA, gdyby był z nielegalnego źródła? Ale faktycznie coś za tanio.

Poczekamy na weryfikację firmy przeprowadzoną przez siemana :decayed: W tej sytuacji byłaby bardzo pomocna...

Opublikowano

jutro podzwonie po znajomych popytam o tą firmę.

Opublikowano

Z żadnego odrzutu nie były. Po prostu co jakiś czas , jakiś silnik znikał

Opublikowano

Panowie, pojawiła się nowa koncepcja. Nie do końca "fajna", ale chyba najtańsza i do zrobienia najszybciej.

Rozwiązanie nr 1 - zostaje przy silniku BLB

Alvaro z naszego forum ma do sprzedania kompletny silnik BLB: http://www.allegro.pl/item576726472_silnik_a4_2_0tdi_2_0_tdi_2_0tdi_2_0_tdi_140km_blb.html

Info nt silnika od Alvaro:

"Auto jest z Anglii i miało nalatane 70 tysięcy mil. Przyjechało do Polski uszkodzone w lewy bok ale normalnie na kołach. Gość który je kupił chciał je przełożyć ale po wypadku dostało taką kategorię w Anglii że nie można by go zarejestrować go w PL po przekładce. Więc sprzedał ją na części mojemu znajomemu który handluje częściami a ja po prostu te części które mogą się przydać komuś od nas z klubu wystawiłem. Silnik jest kompletny jakbyś go wyciągnął z auta. Brakuje tylko instalacji i sprężarki klimy, poza tym jest wszystko - łącznie z turbiną, wtryskami, pompą wspomagania, alternatorem i rozrusznikiem."

Plan jest taki: odkręcić miskę olejową i sprawdzić w jakim stanie jest system napędzający wałki w tym silniku. Jeśli gniazdo w które wchodzi imbusik nie jest wyrobione, to wystarczyłoby kupić nowego imbusa za 20zł, aby nie zrobiła się ta sama kiła, która obecnie jest u mnie, i przełożyć cały silnik do mnie. Przebieg wychodzi ok 140.000km, mój ma 180.000km, więc powinien być w lepszym stanie niż mój. Teoretycznie jeśli będzie się pilnować imbusa, to usterka nie powinna ponownie wystąpić. Jedynie PD przy tym przebiegu nie są zapewne w najlepszym stanie i można się spodziewać ich wymiany lub regeneracji w niedalekiej przyszłości, ale zawsze mogę wybrać z zestawu 8szt, 4 najlepsze i je właśnie zamontować. Ważne, że w cenie wliczony jest kompletny silnik, z turbiną, PD, głowicą, pompą wspomagania, rozrusznikiem i alternatorem. Niektóre z części można sprzedać osobno i część z kasy z zakupu na pewno się zwróci.

PYTANIE: czy warto pakować się w to samo bagno bogatszym o wiedzę, co robić aby to się nie powtórzyło i mieć zawsze możliwość wybrania części w lepszym stanie z 2 identycznych silników, czy to głupi pomysł? Zawsze będzie to rozwiązanie najtańsze.

---

Rozwiązanie nr 2 - wymiana słupka na BKD z 2007r

Teoretycznie można w tej cenie kupić BKD z 2007r i zrobić przekładkę jak u Alvaro, ale nie znalazłem takiego silnika z pewnym przebiegiem i z pewnego źródła, a cena wraz z PD sięga ok 4500zł.

---

Rozwiązanie nr 3 - zakup i montaż nowego silnika - rozwiązanie najdroższe

Mam też więcej informacji odnośnie tego nowego silnika z Allegro za 8900zł http://www.allegro.pl/item568966191_vw_2_0_tdi_pd_seat_audi_silnik_nowy_z_fabryki.html

Witam

Silnik jak Pan doczytał zapewne na aukcji to longblock , czyli od miski olejowej po pokrywe zaworów - bezosprzętu , bez turbiny , bez czujników - czyli po kolei miska , kompletny blok z wałem , korbowodami i tłokami oraz pompą olejową , głowica kompletna z wałkami , pompowtryskami i pompką wstepną i pokrywa. Więc jak łatwo się domyślić nie ma oznaczenia ...... bo oznaczenie jest zależne od tego co będzie wokół silnika. Jedyne co może Pana interesować to rodzaj wtrysków (są dwa rodzaje) ponieważ gdy miał Pan w samochodzie inne to komputer bez upgrade'u softu może się z nimi nie skomunikować . Jeśli ma Pan inne niż w tym silniku zamontowane to wtedy i tak Pan może go zamontować lecz będzie Pan musiał albo wymnienić wtryski na takie które będą pasować (np wymontować ze swojego starego silnika) lub też przeprogramowac komputer. Gwarantuje Panu , że silnik będzie pasował do Pana auta , jedynie w modelach z silnikiem montowanym wzdłużnie (nie które audi) może być konieczne (nie musi) zastosowanie miski olejowej ze starego silnika. Na silnik jest 48 miesiecy gwarancji , sprzedaliśmy kilka takich silników i zadowoliliśmy w ten sposób wielu klientów (silnik jest z serii w której wyeliminowano wcześniejsze wady konstrukcyjne , czyli nie ponosi Pan żadnego ryzyka - czego nei można pwoiedzieć o silniku używanym , gdzie jest wręcz pewne , że seria jest starsza , wadliwa). Dodam tylko , że to nasz ostatni silnik.

pozdrawiam , Radosław Chłopecki

Czy to prawda, że silnik podczas produkcji nie ma oznaczenia? BLB, BKD...

Zadałem mu pytanie, jaki system napędzający wałki jest w tym silniku czy łańcuszkowy czy zębatkowy (czy to te WADY miał na myśli, że są wyeliminowane, czy chodziło mu o pekające głowice w BKD sprzed 2007r...) i czy ma system pompowtryskiwaczy BOSCHA.

Które rozwiązanie polecacie i co byście zrobili na moim miejscu ?

Opublikowano

Ja bym bral ten komplet z anglika. Po sprzedazy czesci ze starego silnika wyjdzie ci to na zdrowie. Ten nowy silnik to 2 lata gwarancji na jakiej niby podstawie. Nie pakowalbym sie w to bo moze wyjsc duzo niespodzianek. Opcja pierwsza najlepsza ja w moim aucie tez mialem wymieniany silnik na nowszy i z mniejszym przebiegiem.

Gość Trzeniu
Opublikowano

Kolega "Waski" ma taki silnik do sprzedania

Opublikowano

Piero czy Ty czasem spokojnie posłuchasz co się do Ciebie pisze?

Opcja nr 1 - 70 tys. mil = 112 tys. kkm. Pierwsze problemy z lańcuszkiem i zabierakiem potrafią już być przy 120 kkm. Ile Ci zostaje spokojnej eksploatacji? Silnik 2005 rok więc nadal na łańcuszku, z zabierakiem i wadliwymi pompkami z pierwszych serii.

Opcja nr 3 - po co wy***przać tyle kasy?

Opcja nr 2 - kupujesz BKD w idealnym stanie (ok 30 kkm) - zmieniasz w nim miskę na tą z Passata AWX, smok pompy oleju z AWX, bagnet oleju na ten z AWX i masz motor pasujący P&P lącznie z pompkami "G". Nie masz zabieraka pompy oleju, nie masz wałków wyrównoważających, nie masz problemu z silnikiem. Gwarantuje Ci, że znajdziesz taki słupek z pompkami za ok. 3000-3500 jak ruszysz zadek i poszukasz. Odzyskasz ze swojego starego motoru parę zł. Miski na upartego nie musisz zmieniać na tą z AWX - Twoja też podejdzie, tylko trzeba sprawdzić jak smok od AWX sięga głęboko w Twojej misce.

Wybór nalezy do Ciebie.

Ja założyłem tylko wyłącznie dlatego z Passata B6 słupek motoru, bo miał udokumentowany i bardzo niski przebieg oraz śpieszyło mi się z robotą bo w czwartek urodziła mi się córka :dance:

Opublikowano

jaro - słucham, słucham, tylko badam różne opcje.

Co do Twojego rozwiązania to mi bardzo pasuje, tylko gdzie mam szukać BKD w idealnym stanie ok 30.000km przebiegu? I ile taki silnik kosztuje (ile Ty zapłaciłeś?) ?

Najchętniej skorzystałbym właśnie z tej opcji, tylko problemem jest dostępność odpowiedniego silnika na wymianę. A nie kupie takiego, gdzie sprzedawca nie wie jaki jest przebieg, albo mówi że jest 60k ale nie ma papierów na to... (czyli ma najmniej 90k i tego też nie można być pewnym).

Jeżeli macie jakieś ciekawe namiary na taki silnik to bardzo chętnie przyjmę!

Co do opcji 1 i 2 - masz rację. Nawet jakby gwarancje dali, to i tak ją stracę w momencie montażu po za ASO :) więc to bez sensu troche...

Opublikowano

http://www.allegro.pl/item563831498_passat_silnik.html - to jest mój motor na zdjęciu, a nadal jest w obiegu :polew: Generalnie polecam gościa bo ma przynajmniej nie kradzione i miewa dobry towar. Dzwonic i negocjować.

Ten motor ma na 100% mały przebieg, ale chwilę stał nie jeżdzony:

http://www.allegro.pl/item569313486_vw_passat_b6_golf_v_silnik_bkd_2_0tdi_2008_rok.html

Ten ma na oko ok. 80-100kkm:

http://www.allegro.pl/item575887922_silnik_2_0_diesel_140km_bkd_audi_a3_vw_golf_v_leon.html

Tego pokusiłbym się bliżej obejrzec:

http://www.allegro.pl/item569738294_silnik_vw_audi_2_0_tdi_140_km_maly_przebieg.html

Opublikowano

http://www.allegro.pl/item563831498_passat_silnik.html - to jest mój motor na zdjęciu, a nadal jest w obiegu :polew: Generalnie polecam gościa bo ma przynajmniej nie kradzione i miewa dobry towar. Dzwonic i negocjować.

Zapytam, czy ma coś jeszcze do sprzedania...

Ten motor ma na 100% mały przebieg, ale chwilę stał nie jeżdzony:

http://www.allegro.pl/item569313486_vw_passat_b6_golf_v_silnik_bkd_2_0tdi_2008_rok.html

mHmm.... tylko cena spora

Ten koleś mi mówi, że niby 68.000km, ale nie ma papierów. Gwarantuje, że wszystko działa bo niby jeździł jeszcze autem, które miało ten silnik i miało dzwona w tył... generalnie ściema.

Ten mi się wydaje najlepszy, bo może być w najlepszym stanie i w niezłej cenie...

PS. Po czym oceniasz przebieg, po wyglądzie kolektora wydechowego?

Opublikowano

PS. Po czym oceniasz przebieg, po wyglądzie kolektora wydechowego?

Nie tylko. Po nim, po utlenieniu aluminium, wyglądzie niektórych części, odlewów, a najlepiej po zużyciu kół zębatych paska rozrządu. Generalnie motory z Anglii są zawsze mocno zardzewiałe mimo małego przebiegu.

Opublikowano

Silniki sprzedawane przez takie i podobne firmy nie sa fabrycznie nowe! Chyba, że zostały wyniesione (ukradzione?) z fabryki.

W każdym przypadku kiedy silnik nie pochodzi z lewego źródła, to silnik jest z fabrycznej hamowni.

Czyli pracował kilka tysięcy godzin lub więcej na testach. A wtedy różnie się dzieje.

Inna mozliwość to odrzut. Bo nasi rodacy specjalizują się w kupowaniu odrzutów i odsprzedawaniu ich jako produkt 1000% sprawny.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi!

Generalnie rozważam teraz jedynie opcję nr 2 czyli przeszczep BKD.

Dziś spotkałem się też z OLO_GDA, podpięliśmy VAGa i nie było żadnych błędów związanych z niskim ciśnieniem oleju ani też błędów elektroniki czy czujników. W tym miejscu WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla OLO za pomoc, jaką mi zaoferował !!!

Zapadał decyzja, że rozebrany zostanie spód auta, i zobaczymy jak wygląda ten cały zespół wałków. Może uda się go reanimować... Jeżeli np. imusik ma luz w gnieździe, w którym pracuje... to może dałoby się to przyspawać delikatnie na stałe, tak, żeby ten imbusik nie wyrabiał tego gniazda ?

Chyba, że totalnie zużyte jest już koło zembate po którym ślizga się łańcuch i konieczna byłaby wymiana obu tych elementów, a ich nie można dostać inaczej niż w zestawie naprawczym... w takim układzie zostaje tylko montaż BKD. Byłoby to rozwiązanie tymczasowe, aby ruszyć auto i na spokojnie wyszukać odpowiedni silnik do przeszczepu.

PYTANIE: czy jest może na Forum ktoś z Kielc, kto miałby możliwość przynajmniej rzucenia okiem na silnik znajdujący się w Morawicy?

Chodzi o tą aukcję: http://www.allegro.pl/item569738294_silnik_vw_audi_2_0_tdi_140_km_maly_przebieg.html

Jeżeli ma przebieg 5100km, to jest to niemal nówka silnik, z nowymi PD, i bez łańcuszkowego napędu - idealnie nadawałby się na podmianę. Ja jestem z Gdańska i nawet nie mam czym pojechać, aby go obejrzeć, a zamawiać w ciemno czegoś za ponad 4k bym nie chciał. Oczywiście osobie, która mogłaby pomóc zapewniam zwrot kosztu dojazdu + premie za fatygę, żeby tylko zobaczyć jak to wygląda na miejscu itd.

EDIT: Silnik podany wyżej jest z 2006r. co nie jest najlepsze, bo przed 2007r. rokiem wg jaro4444 pękały głowice. Jaro - powiedz mi po jakim przebiegu można spodziewać się takich usterek? Nie zamierzam przejeździć autem więcej jak 50.000km, później sprzedaje i kupuje 3.0 TDI Quattro + Multitronic - po dzisiejszej przejażdżce z OLO_GDA nie chce nic innego!!! :decayed:

Czy warto w takim układzie pakować 4000zł w ten silnik? Bez rozrusznika i alternatora taka właśnie byłaby cena. Mam kolesiowi napisać dokładnie co jest mi potrzebne, to bez dodatkowego osprzętu będzie jeszcze taniej. Jak możesz Jaro napisz co dokładnie będzie potrzebne z tego silnika - co kupić a czego nie brać bo bez sensu koszty nabijać. PS. Same PD są warte więcej niż 4000zł...

Opublikowano

szybciej będzie jak spytasz na spotach regionu Kieleckiego bo tu mogą nie zajrzeć...

Opublikowano

Racja, jakiś nie kumaty jestem ostatnio przez to wszystko. Jutro poniedziałek, kupa papierologii z pracy do przerobienia i jeszcze walka z tym żelastwem...

Opublikowano

Newsy na dziś:

Mam załatwioną lawetę na piątek-sobotę, żeby za free przewieźć auto z Gdańska do Rumii do zakładu który specjalizuje się w wymianie silników.

Jako, że pracował tam jeden z kolegów mojego ojca - ekipa zobowiązała się, że zrobią przekładkę za ... 600zł :) Do tego oczywiście gwarancja na wykonaną robotę.

Czekam jeszcze na odp. od Jaro4444 czy jest sens wchodzić w prawie nowy silnik BKD, ale jednak z 2006r ( http://www.allegro.pl/item569738294_silnik_vw_audi_2_0_tdi_140_km_maly_przebieg.html ) - bo po za rocznikiem wydaje się idealny - zerowy przebieg, przystępna cena - dziś dzwonię tam w celu uzyskania jakiś szczegółów. W sobotę chłopaki z Kielc zadeklarowali że mogą tam podjechać i luknąć na niego, jeśli ustalę tel., że jest na co. Zakładam, że chcę pojeździć autek koło 50.000-60.000km, później zmiana na 3.0 TDI Quattro TIPtronic :wink4: - widzisz OLO jak ja się znam... :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: Ciężko mi tyo wszystko ogarnąć, ale staram się.

Taki jest generalnie plan działania na najbliższe dni...

EDIT:

Znalazłem firmę, która ma w sprzedaży niektóre części,. które wchodzą w skład zestawu napędowego wałków:

napinacz 03G 115 124 D: 195zł

kolo napedowe 03G 103 333 E: 20zł

Czekam jeszcze na kilka odpowiedzi z innych firm jak u nich to wygląda.

A jakie są Wasze doświadczenia, co jest "nieosiągalne" z tego zestawu, że trzeba kupować ten z ASO ?

EDIT 2 - WAŻNE !!!

Właśnie dostałem kolejną odpowiedź ze znanej mi już firmy sprzedającej oryginalne części m.in. do aut grupy VW i bez problemu są u nich osiągalne wszystkie te części, które są potrzebne do naprawy napędu wałków wyrówn., a ceny ich są następujące:

- koła zębatego 03G 105 173 - 470zł

- łańcucha 03G 115 230 - 107zł

- napinacza 03G 115 124 D - 215zł

- kolo napedowego 03G 103 333 E - 22zł

- śrub mocujących koło N 903 554 04 - 1zł/szt

PLAN NA NAJBLIŻSZE DNI: odstawienie auta do warsztatu zajmującego się głównie wymianą silników na naprawę tego całego badziewia, tylko chciałbym od razu oddać auto z kompletem części, i tu prośba do Was o potwierdzenie, czy to wszystko, co trzeba wymienić, czy jeszcze coś standardowo ulega uszkodzeniu? [br]

Dopisany: 09 Marzec 2009, 09:07:36_________________________________________________PODBIJAM WĄTEK - sorry.

Temat wydaje mi się dość istotny, bo jeśli wszystkich ogarnęła panika, że zestaw naprawczy kosztuje 4000zł a Piero znalazł za 800zł to chyba dość istotne co? :wink4:

Pytanie tylko, czy części które opisałem powyżej to cały komplet do naprawy tego ustrojstwa, czy może być potrzebne coś jeszcze ?

Jeśli tak to podajcie nazwę i numer części, sprawdzę czy jest dostępna i za ile - i może będzie tańsze lekarstwo niż zestaw z ASO dla wszystkich na przyszłość.

Opublikowano

Piero wydaje mi sie ze sie źle trochę do sprawy zabierasz.Zdiagnozuj najpierw co jest przyczyna a później kupuj bo tak to troszkę poruszasz sie po omacku.A jak sie okarze ze to imbus i obrócił sie juz parę razy i cały motor sie przytarł to wydasz 800 stów a i tak będziesz szukał słupka i utopisz sobie niepotrzebnie kasę.Jak to sie mówi co po nagle to po diable.Podejdź do tematu spokojnie , zdejmij miskę olejowa niech ktoś kumaty to oceni i dopiero działaj.I tak dwa czy trzy dni ci nie zrobią różnicy.Jak potrzebny ci samochód to kup kancika ze 300 zl na tydzień i po sprawie........

Najwazniejesze to zdiagnozować problem !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...