OlekS Opublikowano 22 Marca 2019 Opublikowano 22 Marca 2019 Na początek w skrócie powiem co to jest short shifter i co to daje. Ten mechanizm zmiany biegów był wprowadzony w autosporcie dla skrócenia czasu włączenia biegu. Fabryczne auta z reguły mają długi skok lewarka, natomiast short shifter zmniejsza skok pomiędzy biegami o 1.5-2 razy. Niedawno na forum ktoś montował taki short shifter kupiony (gotowy) na allegro czy olxie. W tym DIYu będziemy modyfikować swój mechanizm zmiany biegów na short shifter z możliwością powrotu do oryginalnego skoku. Nic trudnego w tym niema, trzeba poprostu trochę rozebrać, przewiercić 2 otwory i złożyć wszystko z powrotem. Odrazu powiem - zdjęcia są zapożyczone. 1. Ściągamy dekor z ramką i mieszkiem lewarka, trzyma się na 4 zatrzaskach (pociągnąć do góry) 2. Wyciagamy elementy wygłuszające kółko, gąbke i odkręcamy 2 nakrętki trzymające ostatnią osłonę. Klucz 10. 3. Teraz odkręcamy samą dżwignie, trzeba odkręcić 4 sruby-torx 25 i 2 sruby-imbusy 5 mocowania cięgien. PS: jak się nie chce ponownie regulować mechanizm, polecam zaznaczyć położenia cięgien. 4. Wyciagamy cały lewarek i rozbieramy, żeby rozebrać kulkę trzeba zdjąć pierścień zegera 5. Odkręcamy cięgno od L-podobnej części, klucz na 10 6. Wiercimy otwory, 20 mm od starych otworów - 9.2mm w lewarku - 6mm w tej aluminiowej L-podobnej części. Przestawiamy rurke(panewkę) w plastyku z starego otworu w nowy (nie może być ciasno, powinno działać jak łożysko, ale bez luzu) i możemy wszystko składać z powrotem na nowych otworach. Oczywiście można wszystko umyć i ponownie nasmarować przykładowo wazeliną techniczną. Jak ktoś ma luz jabłka, można podłożyć krążek z drutu, dla wyeliminowania luzu góra-dół. Na żądanie można skrócić o 10mm lewarek w celu polepszenia ergonomii. Po składaniu (właściwym) skok się zmniejszy o połowę, biegi będą wchodzić dokładniej. Jest to bardzo dobry mod i zawsze można przełożyć tak jak było w oryginale. Są gadki że na 6 biegów lepiej jest odczuwalny efekt short shiftera, ale w 5b raczej też będzie dobrze.
Ogon56 Opublikowano 18 Września 2019 Opublikowano 18 Września 2019 Rozumiem, że dla mod działa zarówno dla B7 jak i B6 ??? Brak SS dla tych samochodów w rozsądnej cenie, więc chciałbym zrobić mod samemu.
OlekS Opublikowano 18 Września 2019 Autor Opublikowano 18 Września 2019 3 minuty temu, Ogon56 napisał: Rozumiem, że dla mod działa zarówno dla B7 jak i B6 ??? Brak SS dla tych samochodów w rozsądnej cenie, więc chciałbym zrobić mod samemu. Prawdopodobnie będzie tak samo. Ściągnij dekor gałki i popatrz na mechanizm.
Maci319997ek Opublikowano 8 Czerwca 2021 Opublikowano 8 Czerwca 2021 Wytłumacz mi punkt 6 , bo nie ogarniam co i jak. Jakimi wiertłami wiercić ? Chce się wziąć dzisiaj za to ale nie wiem co jak wiercić
Skowrix Opublikowano 8 Czerwca 2021 Opublikowano 8 Czerwca 2021 No ciężko to lepiej opisać niż w oryginalnym poście ale postaram się... W aluminiowej części wiercisz otwór wiertłem 6mm, w plastikowej części lewarka wiercisz otwór wiertłem 9,2mm (ciężko się wierci bo plastik jest 'gumowy' i krawędzie trzeba obrobić np. nożykiem). Oba otwory mają być w odległości 20mm od oryginalnych otworów (środki otworów, nie krawędzie)
Maci319997ek Opublikowano 9 Czerwca 2021 Opublikowano 9 Czerwca 2021 Wyzwaniem będzie dostac to wiertło 9.2mm , na aliexpress nawet nie mogę znaleźć ?
steve69 Opublikowano 9 Czerwca 2021 Opublikowano 9 Czerwca 2021 Nie żartuj. Wyszukiwarka Google i masz tego "do wyboru, do koloru".
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się