Grzegorz76 Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 Witam, też miałem problem czy zalać syntetyk. Ale zalałem, no i tu się szarpnąłem na MOBIL1 TURBO DIESEL full syntetyk 0w40. I nic się złego nie stało, auto pracuje znacznie ciszej, lepiej dla wałków dla turbinki. Czytałem o tym oleju dużo, jeżeli ktoś chce fajną lekturę po której ja np. zdecydowałem się na full syntetyk to proszę o PW. Jest tam na przykład takie coś, że na początku mogą wystąpić przecieki, które po jakimś czasie same ustępują kiedy zacznie działać zmiękczacz od różnego rodzaju uszczelek i zimieringów. Wg mnie jest ok, pozdrawiam
rookie Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 tak jest walić pełen syntetyk ja teraz zmieniam na Liqui Moly Leichtlauf HC7 5W-40 pełen syntetyk z normą: API SL/CF ACEA A3-98/B3-98/B4-98 Mercedes Benz 229.3 BMW-Longlife 98 VW 502.00/505.00
lukipuki Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Witam Dołączę się do pytania, ponieważ też czeka mnie zaraz wymiana oleju i tak się zastanawiam, co wlać teraz. Audi jest z 2000r, silnik AHU, skrzynia automat, przebieg 255 tyś km , przejechałem teraz 15000 km i musiałem dolać 1 litr oleju, bo zaświecił mi się stan minimum na wyświetlaczu. W chwili obecnej silnik zalany jest Mobilem full syntetyk i tak się zastanawiam czy już czas przejść na półsyntetyk czy nadal lać full syntetyk. Pozdrawiam Łukasz M.
NYNA Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Co miało by być powodem przejścia na pół syntetyk? To że bierze 1 litr na 15000 km to przecież nie dużo. Jeżeli nie ma żadnych wycieków to nie ma się czym martwić a jeżeli są wycieki to trzeba usunąć przyczynę wycieku bo gorszy olej jej nie usunie. Od początku do końca eksploatacji samochodu powinno się lać olej syntetyczny.
lukipuki Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Skoro 1 litr na 15 tyś to nie dużo to zaleje go syntetykiem ,tylko teraz się zastanawiam jakim ponieważ jak kiedyś miałem passata b5 to lałem do niego olej marki Motul : 1. http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/8100xcess5w40.pdf ale kiedyś na forum passata koledzy wspominali też o takim mało znanym oleju, ale podobno dobrym 2. http://www.bardahl.pl/page.php/products/14/4/259#product 3. http://www.bardahl.pl/page.php/products/14/4/265#product Czy może ktoś z was jeździ na takim oleju firmy BARDAHL? Pozdrawiam Łukasz M
NYNA Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Motul jak najbardziej Osobiście jeżdżę na Mobilu 1 i również polecam Tego BARDAHL nigdy nie stosowałem więc się nie wypowiadam. Jednak myślę że powinieneś wybierać pomiędzy Motulem a Mobliem.
lukipuki Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Znalazłem jeszcze jeden olej marki Gulf: 1. http://www.oiltrading.pl/pl/informacje_o_produktach/dla_motoryzacji/oleje_silnikowe_dla_samochodow/1210_gulf_formula_g.html Czy ktoś może zna tą markę lub jeździ na tym oleju?
Grzegorz76 Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Ja może wkleję kawałek z przetłumaczonego opracowania z największego niemieckiego auto-forum internetowego www.motor-talk.de Jest to wypowiedź faceta, który pracował w dziale projektowania silników Mercedesa. Jeżeli kogoś męczy pytanie czy lać fullsyntetyk czy nie, to proszę o PW, wyślę całe to opracowanie.
lukipuki Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam Mam jeszcze takie pytanko czy tak olej 10W60 może być do silnika AHU? Z tego co znalazłem na necie to spełnia on normy VW 502/505/507. 1. Lucas High Performance Pure Synthetic SAE 10W60 Motor Oil http://www.lucasoilpolska.com/sklep?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=34&category_id=4&vmcchk=1 Pozdrawiam Łukasz M.
MarcinGD Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Ja mialem zalany 10W40 castrola pol syntetyk, tak mnie poprzedni wlasciciel zalatwil. Jakies 2tys.km temu zalalem olejem Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 w celu przeplukania do 5tys. Po tym czasie czeka juz Motul X-cess na zalanie. Polecam taki zabieg. Do twojego tez bedzie pasowal ten Mobil lub Motul. Olej ma spelniac normy 505.00 i 506.00 do twojego silnika, ten ktory podales nie jest nawet opisany dobrze w tym sklepie.
Mariusz Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Byłem wczoraj w ASO i chciałem kupić i wymienić olej na 10w40 a jeżdżę na 15w40 i już przejechałem na nim 80 tyś km gość powiedział że jak byłozalane auto mineralnym to nie wolno przechodzić na syntetyk ani półsyntetyk bo wypłucze nagary i po silniku i co o tym wszystkim mam myśleć a co do tego to dzwoniłem do drugiego serwisu Audi i powiedzieli mi to samo.
dziku Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Byłem wczoraj w ASO i chciałem kupić i wymienić olej na 10w40 a jeżdżę na 15w40 i już przejechałem na nim 80 tyś km gość powiedział że jak byłozalane auto mineralnym to nie wolno przechodzić na syntetyk ani półsyntetyk bo wypłucze nagary i po silniku i co o tym wszystkim mam myśleć a co do tego to dzwoniłem do drugiego serwisu Audi i powiedzieli mi to samo. Temat jaki olej do TDI wyjaśnił wszystko. http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_olej_do_tdi-t15435.0.html Przeczytaj pierwszy post. 3. Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKN, AFB, Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00
Mariusz Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Ja sie zgadzam z tobą ale jak ktoś jeżdzi od początku na oleju syntetycznym lub półsyntetycznym ale jak silnik pracuje kilka lat na mineralnym to według ASO nie polecają wlewać syntetyku lub półsyntetyku taką odpowiedz otrzymałem w ASO a w moim przypadku było jeżdzone na mineralnym 15w40 prawie 5 lat .Na butelce są takie oznaczenia ELF TURBO DIESEL 15W40 NORMY MIĘDZYNARODOWE API:CF ACEA 2004:A3/B3oraz HOMOLOGACJA KONSTRUKTORÓW VOLKSWAGEN 505.00; w ASO powiedzieli mi że mogę na tym oleu śmiało jezdzić
dziku Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Ja sie zgadzam z tobą ale jak ktoś jeżdzi od początku na oleju syntetycznym lub półsyntetycznym ale jak silnik pracuje kilka lat na mineralnym to według ASO nie polecają wlewać syntetyku lub półsyntetyku taką odpowiedz otrzymałem w ASO a w moim przypadku było jeżdzone na mineralnym 15w40 prawie 5 lat .Na butelce są takie oznaczenia ELF TURBO DIESEL 15W40 NORMY MIĘDZYNARODOWE API:CF ACEA 2004:A3/B3oraz HOMOLOGACJA KONSTRUKTORÓW VOLKSWAGEN 505.00; w ASO powiedzieli mi że mogę na tym oleu śmiało jezdzić No właśnie w tym cała rzecz, że zawsze powinno się lać syntetyk - nie ważne co i jak długo było lane wcześniej. Najpierw płukanie, potem syntetyk. Normę VW505.00 spełnia też ten olej i są ludzie co na nim jeżdzą w TDI: http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/oleje_dla_motoryzacji/oleje_silnikowe_lotos/408_lotos_mineralny :polew: ALE.. właśnie cała dyskusja w dużym topicu na temat oleju sprowadza się do tego żeby lać tylko i wyłącznie syntetyk,a nie mineralny, półsyntetyczny czy hydrocrackowany olej.
rtocki Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 dziku ,ja nie wiem wałkuje się to już tysiąc razy, b. wielu z nas przeszło te kurację (minerał - synt) osobiście i u znajomych, a ciągle trzeba ludzi przekonywać, no prawie jak kiedyś że samolot nie może być szybszy od dźwięku itd, bo pan z ASO powiedział, czy choć jedna osoba miała jakiś kłopot po płukaniu i przejściu na full synt? No i proszę mi w jakiś logiczny sposób uzasadnić co to niby może się stać i dlaczego? Akurat ostatnią operację tego typu przeprowadziłem właśnie w ASO, i jakoś nikt mi nie odradzał a widok czystego wałka pod pokrywą rozrządu wywołał b. pozytywne wrażenie na mechanikach (zwłaszcza jak sobie porównali z akurat rozebranym, powód wiadomy, BLB z 2005 o dwa razy mniejszym przebiegu jeżdżonym na g... castrolu edge (bo ASO podpisały przecież umowę z Castrolem, więc na pewno jest super...)
lukipuki Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Czy ktoś się orientuje czy do silnika AHU można zalać syntetyk 10W60? Oczywiście ten olej spełnia normy VW 502/505/507. Przeważnie kążdy na forum poleca zalać syntetykiem 5W40 ,dlatego nie wiem czy ta norma 10W60 bedzie pasowała?
Grzegorz76 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Czy ktoś się orientuje czy do silnika AHU można zalać syntetyk 10W60? Oczywiście ten olej spełnia normy VW 502/505/507. Przeważnie kążdy na forum poleca zalać syntetykiem 5W40 ,dlatego nie wiem czy ta norma 10W60 bedzie pasowała? Możesz śmiało lać..., no chyba, że masz w przyszłości wyjazd na Syberię lub inne miejsce gdzie temp. spada poniżej -25 stopni C
audi.wielun Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Trzymaj się 5W/40.Ja zalewam jeszcze 0W/40.Zużycie minimalne a turbulum się cieszy Taki mamy klimat
Rekomendowane odpowiedzi