switchpl Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Opublikowano 8 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam, Czy w B9 można wymienić samodzielnie klocki z tyłu czy trzeba jechać na serwis żeby podpiąć auto do kompa? Pozdrawiam, EDIT: Dla osób które nie chcą jechać do serwisu i nie mają możliwości podpięcia kompa. Jest BARDZO prosty sposób na ogarnięcie tego tematu. Pierwsze koło zajęło mi 1,5h(razem z rozkmnami), drugie < 30min. 1) Ściągamy koło 2) Ściągamy cały zacisk, wyciągamy klocki 3) Odkręcamy silniczek z tyłu zacisku, jest przykręcony na 2 torxach 4) Za pomocą cofamy tłoczek(obracamy zgodnie ze wskazówkami zegara) 5) Skręcamy wszystko do kupy 6) 800zł w kieszeni Dodatkowo: w ASO za czujnik zużycia klocków chcą ~130zł, ja kupiłem PRZEDNI czujnik od A4 B8 (byłem pewny że będę musiał lutować na oryginalny kabel) i pasował P&P, koszt: 14zł. Edytowane 24 Maja 2019 przez switchpl
Dev Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 W dniu 8.04.2019 o 15:03, switchpl napisał: Witam, Czy w B9 można wymienić samodzielnie klocki z tyłu czy trzeba jechać na serwis żeby podpiąć auto do kompa? Pozdrawiam, mozna samemu
switchpl Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2019 12 godzin temu, Dev napisał: mozna samemu Dzięki! Trzeba ogarnąć jakieś ‚położenie serwisowe’ czy można po prostu wymieniać? W Mercedesie a45 ostatnio jak robiłem to była taka opcja w ‚ukrytym’ menu.
Wihajster Opublikowano 11 Kwietnia 2019 Opublikowano 11 Kwietnia 2019 18 minut temu, switchpl napisał: Trzeba ogarnąć jakieś ‚położenie serwisowe’ cofasz tłoczki vcds
Kevirek Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Albo w OBDeleven masz w aplikacjach opcje cofniecia
switchpl Opublikowano 19 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2019 W dniu 14.04.2019 o 11:13, Kevirek napisał: Albo w OBDeleven masz w aplikacjach opcje cofniecia oO Muszę to sprawdzić! Dzięki wszystkim za pomoc! Znalazłem też sposób z podłączeniem aku żeby je cofnąć ale nie jestem do niego przekonany
switchpl Opublikowano 24 Maja 2019 Autor Opublikowano 24 Maja 2019 Udało mi się to ogarnąć bez serwisu i bez kompa, wrzucam jako edycję pierwszego posta
Kevirek Opublikowano 24 Maja 2019 Opublikowano 24 Maja 2019 Procedura taka sama jak przy kazdym innym aucie?. Tloczki recznie cofnales, wymieniles i gitara?. Bledow nie wywala, czy jakichs innych niespodzianek nie bylo.
switchpl Opublikowano 24 Maja 2019 Autor Opublikowano 24 Maja 2019 Dokładnie tak, najpierw 'odkręciłem' zgodnie ze wskazówkam zegara(tak jak zrobiłby to silniczek)i, potem jeszcze musiałem ręcznie mocniej cofnąć. Brak błędów, żadnych niespodzianek
Kevirek Opublikowano 25 Maja 2019 Opublikowano 25 Maja 2019 Super, dobrze wiedziec ze da sie to zrobic manualnie w tym roczniku i ze auto nie eksploduje przy recznej probie cofniecia tloczka ?
dawid195a Opublikowano 10 Listopada 2021 Opublikowano 10 Listopada 2021 Czy możecie podpowiedzieć jak cofnąć te tłoczki w b9? Mi mechanik powiedział że musi podpiąć komputer i zrobić to online, chce za same podpięcie komputera 200zł .... coś tutaj ewidentnie nie pasuje..... Chyba normalnie VCDS-em tylko w jakie grupy wejść? może mu podpowiem coś....
Muskel1 Opublikowano 10 Listopada 2021 Opublikowano 10 Listopada 2021 (edytowane) VCDSem w nastawach podstawowych, w zakładce wybierasz otwarcie zacisków. Bez żadnych online. Edytowane 10 Listopada 2021 przez Muskel1
dawid195a Opublikowano 10 Listopada 2021 Opublikowano 10 Listopada 2021 Teraz, Muskel1 napisał: VCDSem w nastawach podstawowych, w zakładce wybierasz otwarcie zacisków. Chyba sam to zrobię , bo Ci mechanicy to jakiś dramat , online mi mówił że musi to zrobić
Muskel1 Opublikowano 10 Listopada 2021 Opublikowano 10 Listopada 2021 Wchodzisz w sterownik hamulca ręcznego (53), następnie w nastawy podstawowe i wybieracz z zakładki otwarcie. Tłoczki jadą w końcową pozycję otwarcia i wymieniasz. Po wymianie wchodzisz znowu w 53, wybierasz z zakładki zamknięcie. Nasteępnie powinno się wybrać z zakładki test. W czasie testu zaciski trzykrotnie otwierają się i zamykają. Po tej procedurze kończysz, wychodzisz i zamykasz. To wszystko.
dawid195a Opublikowano 10 Listopada 2021 Opublikowano 10 Listopada 2021 4 minuty temu, Muskel1 napisał: Wchodzisz w sterownik hamulca ręcznego (53), następnie w nastawy podstawowe i wybieracz z zakładki otwarcie. Tłoczki jadą w końcową pozycję otwarcia i wymieniasz. Po wymianie wchodzisz znowu w 53, wybierasz z zakładki zamknięcie. Nasteępnie powinno się wybrać z zakładki test. W czasie testu zaciski trzykrotnie otwierają się i zamykają. Po tej procedurze kończysz, wychodzisz i zamykasz. To wszystko. Dzięki
Muskel1 Opublikowano 10 Listopada 2021 Opublikowano 10 Listopada 2021 (edytowane) Małe sprostowanie. Wchodzisz w sterownik ABS/ESP czyli 03 i w nastawy podstawowe i tam wybierasz z zakładki. Zapomniałem, że w B9 ręczny jest zintegrowany w sterowniku 03. W B9 nie ma sterownika 53. Oprócz otwarcia zacisków za pomocą VCDS będziesz musiał jeszcze wepchnąć tłoczki mechanicznie. W tym modelu na tylnej osi wpycha się je (tak samo jak te przednie) a nie wkręca. Edytowane 10 Listopada 2021 przez Muskel1 1
dawid195a Opublikowano 13 Listopada 2021 Opublikowano 13 Listopada 2021 W dniu 10.11.2021 o 14:19, Muskel1 napisał: Małe sprostowanie. Wchodzisz w sterownik ABS/ESP czyli 03 i w nastawy podstawowe i tam wybierasz z zakładki. Zapomniałem, że w B9 ręczny jest zintegrowany w sterowniku 03. W B9 nie ma sterownika 53. Oprócz otwarcia zacisków za pomocą VCDS będziesz musiał jeszcze wepchnąć tłoczki mechanicznie. W tym modelu na tylnej osi wpycha się je (tak samo jak te przednie) a nie wkręca. Wymienione , w sterownik wchodziłem 03, a 53 się nie łączył .
Dev Opublikowano 13 Listopada 2021 Opublikowano 13 Listopada 2021 4 minuty temu, dawid195a napisał: Wymienione , w sterownik wchodziłem 03, a 53 się nie łączył . bo go nie ma
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się