Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[3.0 ASN] Sporadyczne szarpniecia na LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
32 minuty temu, soul87 napisał:

a jak Wg Ciebie rozroznić niedomagania cewki lub świecy korzystając tylko z informacji czy wyskakują błędy ? 

Poza tym, sugerowanie się temperaturą katalizatorów podawaną przez VAGa to strzał w kolano, bo to nie są realne mierzone wartości a teoretyczne obliczenia i nie będą miały jakichkolwiek odchyłek w przypadku awarii katalizatorów. ... 

Dlatego chyba wymienię całość, ponieważ cewki mają już trochę najechane. 

Co do katalizatorów, to w takim razie jak rozpoznać objawy ich zużycia?

Opublikowano

To co, każesz mu wymieniać oryginalne cewki, które działają i montować aftermarkety, które nie wiadomo jak długo pochodzą. Można je wymienić jak po wymianie świec nic się nie poprawi, a co do odczytów z kompa to innej opcji dla kolegi aderjan nie ma. Gdyby miał specjalistyczne narzędzia do tego, to raczej nie pisałby tu na forum o pomoc ;)

Nie neguję w całości tego co piszesz, ale zamiast hurtowo wymieniać to co działa, może by zacząć od tego co należy wymienić na pewno, a nie wymienić bo mają już nalatane. Moje cewki mają już ponad 100k (po akcji serwisowej) i nic się im nie dzieje. 

Opublikowano

Pojeździłem dziś trochę na gazie i po sprawdzeniu znowu jest błąd katalizatora, do tego włączyłem nastawy podstawowe i grupę 46. W trzecim okienku mam wartość 0,54 a w ostatnim CAT B1 NOT OK.

Czy to jest taki miarodajny wyznacznik zużycia kata, czy raczej się tym nie przejmować z racji, że auto jeździ na LPG?

Opublikowano
9 godzin temu, aderjan napisał:

czy raczej się tym nie przejmować z racji, że auto jeździ na LPG?

Na LPG ma wszystko tak samo grać jak na PB.

Opublikowano
11 minut temu, pila24 napisał:

Na LPG ma wszystko tak samo grać jak na PB.

W takim razie czeka mnie kolejna wizyta u gaziarza. Chociaż już przeczuwam, że będzie tłumaczenie że na gazie to się zdarza i mogę sobie wstawić dystanse, żeby odsunąć sondy...

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, aderjan napisał:

W takim razie czeka mnie kolejna wizyta u gaziarza. Chociaż już przeczuwam, że będzie tłumaczenie że na gazie to się zdarza i mogę sobie wstawić dystanse, żeby odsunąć sondy...

Chyba musisz poszukać bardziej konkretnego zakładu serwisujacego lpg albo sam ogarnąć... skoro na benzynie działa ok,to lpg tak samo ma działać. Masz ewidentnie problemy z mieszanką lpg na pierwszym banku i trzeba poszukać przyczyny czy powód leży po stronie zapłonu (przełożyć cewki z banku 2 na 1), czy po stronie listw wtryskowych  (zamiana miejscami tak jak w przypadku cewek)*. To chyba najprostsze czynności diagnozujące jakie możesz sam wykonać. 

Jest jeszcze szansa że montujący instalację źle podłączył wtryskiwacze lpg względem benzynowych...

*- zapomniałem że masz nową listwę

Edytowane przez pila24
Opublikowano
9 minut temu, pila24 napisał:

Chyba musisz poszukać bardziej konkretnego zakładu serwisujacego lpg albo sam ogarnąć... skoro na benzynie działa ok,to lpg tak samo ma działać. Masz ewidentnie problemy z mieszanką lpg na pierwszym banku i trzeba poszukać przyczyny czy powód leży po stronie zapłonu (przełożyć cewki z banku 2 na 1), czy po stronie listw wtryskowych  (zamiana miejscami tak jak w przypadku cewek). To chyba najprostsze czynności diagnozujące jakie możesz sam wykonać. 

Jest jeszcze szansa że montujący instalację źle podłączył wtryskiwacze lpg względem benzynowych...

Wydaje mi się, że tamten był już najbardziej konkretny w Krakowie, ale spróbuję poszukać jeszcze kogoś innego :D

Dobry pomysł z zamianą cewek - we wtorek to zrobię i zobaczymy czy pojawią się błędy dotyczące banku 2. Błędny montaż albo wadliwe listwy rozpatrywałbym raczej w drugiej kolejności.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, aderjan napisał:

Błędny montaż albo wadliwe listwy rozpatrywałbym raczej w drugiej kolejności.

Do tego potrzebujesz interfejsu do lpg i po prostu przełączasz poszczególne wtryskiwacze (wybierasz czy mają pracować na lpg czy na Pb) i szukasz przy którym przełączonym na Pb szarpanie ustaje. 

Napisz jeszcze jaki masz model sterownika lpg,bo zenitów były 2 rodzaje (jz2005 i jz2009). Tą są ogólnie kiepskie sterowniki i nie dają możliwości takich jak np stag czy lpgtech

Edytowane przez pila24
Opublikowano
13 minut temu, aderjan napisał:

Wydaje mi się, że tamten był już najbardziej konkretny w Krakowie, ale spróbuję poszukać jeszcze kogoś innego :D

Na lpg-forum masz mapkę z polecanymi zakładami i możesz dopytać. Tam prędzej uzyskasz odpowiedź co do lpg niż tutaj.

Opublikowano
14 minut temu, pila24 napisał:

Do tego potrzebujesz interfejsu do lpg i po prostu przełączasz poszczególne wtryskiwacze (wybierasz czy mają pracować na lpg czy na Pb) i szukasz przy którym przełączonym na Pb szarpanie ustaje. 

Napisz jeszcze jaki masz model sterownika lpg,bo zenitów były 2 rodzaje (jz2005 i jz2009). Tą są ogólnie kiepskie sterowniki i nie dają możliwości takich jak np stag czy lpgtech

Mam jz2005. Spróbuję z tym interfejsem, rzeczywiście skoro szarpnięcia nigdy nie występują na PB to jak pojeżdżę z kolejno wyłączonymi wtryskami gazowymi, to powinienem szybko znaleźć winowajcę.

Opublikowano
31 minut temu, aderjan napisał:

Mam jz2005

Ten model to czasy komuny pamięta,jakby jakiś problem z centralką był to można podmienić p&p z jz2009 który jest trochę lepszy sprzętowo(nowsza elektronika na lepszym pcb i szybszy proc). Używke sprawną można tanio wyrwać.

Opublikowano
Godzinę temu, pila24 napisał:

Ten model to czasy komuny pamięta,jakby jakiś problem z centralką był to można podmienić p&p z jz2009 który jest trochę lepszy sprzętowo(nowsza elektronika na lepszym pcb i szybszy proc). Używke sprawną można tanio wyrwać.

Gaziarz mówił, że szału nie ma ze sterownikiem, ale że jest ok i ustawił jak należy. Skupię się narazie na układzie zapłonowym i zobaczymy co będzie dalej. Na dystansie 100 km autostradą mam może 5 - 6 szarpnięć (przy 100-120kmh). Ciekawe, że komputer nie pokazuje wypadania zapłonów. Dziś zrobiłem ponad 200km na LPG i na prawdę nie można mieć zastrzeżeń do dynamiki, płynności auta poza tymi szarpnięciami.

Opublikowano

No to właśnie to są te zastrzeżenia..

Opublikowano
11 minut temu, Langista napisał:

No to właśnie to są te zastrzeżenia..

Tak, ale w tym momencie bardziej obstawiam, że to problem z zapłonem, a nie z samą instalacją LPG.

Opublikowano

Może szarpie co innego, dziwne że komp nie zlicza wypadajacych zaplonów..... 

masz VCDSa ? przydalo by sie podczas jazdy na zywo logować kanały 15-16-17 chyba w v6 pokazujace ilosc wypadajaych zaplonow, bledu moze nie byc ale sporadyczne zliczenia mogą sie pojawiac. 

Opublikowano
23 minuty temu, soul87 napisał:

Może szarpie co innego, dziwne że komp nie zlicza wypadajacych zaplonów..... 

masz VCDSa ? przydalo by sie podczas jazdy na zywo logować kanały 15-16-17 chyba w v6 pokazujace ilosc wypadajaych zaplonow, bledu moze nie byc ale sporadyczne zliczenia mogą sie pojawiac. 

Robiłem to ostatnio na próbę, ale tylko na mieście. Praktycznie wszędzie było zero, raz pojawiło się na chwilę 1 bodajże w grupie 16. Dziś wymieniam świece i po tym zrobię logi 15-16-17 na autostradzie.

Opublikowano (edytowane)

Jestem po wymianie świec na DENSO IK20TT (oprócz tego kilku innych rzeczy jak np poduszek pod silnikiem i skrzynią). Zauważyłem mniej drgań na kierownicy, bardziej kulturalną i równą pracę na wolnych obrotach.

Udałem się na autostradę i niestety szarpnięcia przy 110 - 120kmh jak były, tak są. Poniżej wrzucam logi z grupy 15 16 17 (ta ostatnia zdaje się nie dotyczy tego silnika) oraz dodatkowo wracając zrobiłem 14 15 16. W momencie szarpnięcia wartość w ostatnim okienku grupy 16 zmienia się na 1 lub w kilku przypadkach na 2. O ile dobrze rozumiem, wypada zapłon na szóstym cylindrze. Logi oczywiście robione na LPG, gdyż na benzynie zapłon nie wypada. 

Logi:

14 15 16 http://vaglogi.pl/log-015_016_014_326P1e.html

15 16 17 http://vaglogi.pl/log-015_016_017_4Wb65J.html

Raczej na pewno wykluczam świece, co robić dalej? Najlepiej chyba zamienić cewki miejscami i sprawdzić czy dalej wypada zapłon na szóstym cylindrze?

Jeżeli to nie będzie cewka, to co może być to innego? Czy możliwe są jakieś przerwy na kablu, ewentualnie zaśniedziałe połączenie? Przypominam, że w przeszłości wymiana cewek nie pomagała z tym problemem. 

Edytowane przez aderjan
Opublikowano

Jak masz gaz to gaziarz musiał się nim gdzieś wpiąć...

trzeba by posprawdzać instalację gazową a właściwie miejsca wpięcia.

Druga rzecz to gaziarze jak idioci ... nakłuwają przewody żeby sobie pomierzyć gdzie się może wpiąć zamiast wziąć schemat do łapy. Niestety taki przewód w miejscu wkłucia zaczyna korodować i po kilku latach nie ma takiej przepływności jaką powinien mieć. Przy dużym obciążeniu może po prostu brakować prądu na takim kablu zasilającym co może skutkować trudnymi do zlokalizowania ustakami jak np Twoje poszarpywania..

Opublikowano
11 minut temu, Robero321 napisał:

Jak masz gaz to gaziarz musiał się nim gdzieś wpiąć...

trzeba by posprawdzać instalację gazową a właściwie miejsca wpięcia.

Mówisz o miejscu wpięcia zasilania elektrycznego instalacji LPG? O co konkretnie mam męczyć gaziarza? :)

Opublikowano

Między innymi jak i o wpięciu pozostałych kabli czy nie ma z nimi gdzieś problemów 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...