Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy po zakupie a4 b7 brd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie, 

Zakupiłem Audi A4 B7 od Niemca z potwierdzonym przebiegiem 101235 2 miesiące temu. Auto było kupione w salonie, wciąż mam oryginalne zawieszenie i większość podzespołów. Po kupnie zrobiłem rozrząd oraz wymieniłem dziurawy intercooler. Przy wymianie okazało się, że chłodnica egr puszcza dym, bo się rozszczelniła czego teoretycznym powodem było bujanie i falowanie obrotów na biegu jałowym i zimnym silniku. Wymieniłem ją i ustało na jeden dzień po czym zaczęło się to samo, problem zanika po odłączeniu kostki od EGR. Po dwóch dniach zauważyłem, że pod kolektorem gdzie są śruby mam wycieki oleju, a największy przy gruszce z przodu, aż idzie na alternator. Byłem u mechanika nawet kilku i nie ma żadnych błędów, wtryski, dpf oraz inne podzespoły chodzą w najlepszym porządku. Auto przy dodawaniu gazu na zimnym mi się trzęsie oraz ogólnie czuć drgania dosyć duże. W rurze od turbo mam olej oraz przy wyjściu odmy przy silniku jest olej. Nie postawiono żadnej diagnozy. Czy wie ktoś może co się dzieje z tym autem? Bo już odchodzę od zmysłów. 

Opublikowano

Jeszcze dodam, że strasznie śmierdzi jak chodzi z wydechów, mniej więcej jak ze starego Opla bez dpf. 

Opublikowano

Dodam od siebie, że nie masz przebiegu 101k a 201 k najmniej :)

Opublikowano

Był brany w salonie, mam wszystkie dokumenty i tam też sprawdzałem, po drugie to Niemcy i wszystko jest aktualne, każda wymiana nawet zmiana opon na zimowe. Więc bez takich komentarzy proszę. 

Opublikowano

I twierdzisz, że przy takim przebiegu wychodziły by takie awarie? Widać nie wiesz jak Niemcy fingują przebieg w ASO :)

Opublikowano

Moja szklana kula mówi to beznadziejny przypadek nie pytałem czy chodzi o auto czy właściciela 

Opublikowano

Nie ważny przebieg, po co się kłócić, chodzi mi o poradę odnośnie mojego problemu, dlatego tutaj napisałem. 

Opublikowano (edytowane)

Poszukaj, był opisany na forum problem z egrem, i zaślepka z otworem pomagała, tak naprawdę, żeby cokolwiek ruszyć z tematem kup sobie interfejs hex can usb i jak porobisz podstawowe logi to może coś pomożemy ?

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano
W dniu 5.08.2019 o 20:45, Langista napisał:

I twierdzisz, że przy takim przebiegu wychodziły by takie awarie? Widać nie wiesz jak Niemcy fingują przebieg w ASO :)

A dlaczego miałyby nie wychodzić jeżeli to kilkunastoletnie chrupki?

 

Opublikowano
13 minut temu, papadziordzio napisał:

A dlaczego miałyby nie wychodzić jeżeli to kilkunastoletnie chrupki?

 

Logika, ale kolega jej nie ma. 

Opublikowano
19 godzin temu, lebiatur napisał:

Logika, ale kolega jej nie ma. 

Poradziłeś sobie kolego z problemem? 

Dlaczego nie wyrzucisz całkowicie EGR i fizycznie i programowo?

Opublikowano
59 minut temu, papadziordzio napisał:

Poradziłeś sobie kolego z problemem? 

Dlaczego nie wyrzucisz całkowicie EGR i fizycznie i programowo?

Mieszkam w Niemczech, więc wyrzucenie EGR jest bardzo problematyczne, w sensie zrobi to każdy, ale TUV nie przejdzie. Czekam na mechanika do 19 sierpnia i wtedy będę wiedział wszystko, oddałbym do Niemca, ale zazwyczaj diagnoza to wymiana połowy auta, więc poczekam i napiszę. 

Opublikowano
3 godziny temu, lebiatur napisał:

Mieszkam w Niemczech, więc wyrzucenie EGR jest bardzo problematyczne, w sensie zrobi to każdy, ale TUV nie przejdzie. Czekam na mechanika do 19 sierpnia i wtedy będę wiedział wszystko, oddałbym do Niemca, ale zazwyczaj diagnoza to wymiana połowy auta, więc poczekam i napiszę. 

Ja na Twoim miejscu wyrzuciłbym EGR, zrobił program, jeżeli będzie dobrze zrobiony to spaliny dalej będą tak jak Pani Kanclerz nakazuje :thumbup1:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Osobiście nie zalecałbym zaślepiania EGR-u.

Nie jest żadną trudnością zadbać o dobry stan tego nie chcianego urządzenia.

Źle działający EGR przyczynia się zwykle do zanieczyszczenia układu dolotowego a potem turbiny i wtedy dopiero zaczynają się prawdziwe problemy.

Podstawowa sprawa to paliwo i ewentualne jego uzdatnianie oraz długość i styl jazdy.

Aktualnie zalewam do diesli produkt Archoila AR6900 D-MAX i żadnych problemów.

Jedynie do silników diesla, gdzie jest dawkowany preparat do paliwa, tzw. mokry FAP trzeba stosować dedykowane dodatki prze producenta silnika.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...