Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Domontaż śuby górnych wahaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ma ktoś doświadczenie ze zdejmowaniem śruby górnych wahaczy poprzez podgrzewanie zwrotnicy lampą lutowniczą?

Opublikowano

Odkręcałem u siebie po 10 latach lewą strone bez grzania i odkręcałem 2dni...

Prawą podgrzałem własnie takim palnikiem i poszło w 5 minut .... na lajcie ... 

Opublikowano
2 godziny temu, soul87 napisał:

Odkręcałem u siebie po 10 latach lewą strone bez grzania i odkręcałem 2dni...

Prawą podgrzałem własnie takim palnikiem i poszło w 5 minut .... na lajcie ... 

A co robiłeś, ze odkręcałeś ją dwa dni?

Po podgrzaniu nie ma ryzyka, że zwrotnica sie odkształci, albo kiedyś na drodze pęknie?

Opublikowano
20 minut temu, lukasz51237 napisał:

A co robiłeś, ze odkręcałeś ją dwa dni?

Po podgrzaniu nie ma ryzyka, że zwrotnica sie odkształci, albo kiedyś na drodze pęknie?

Nie, bo taki "palnik" nagrzewa tylko śrubę, nie cały element.

Opublikowano
11 minut temu, Langista napisał:

Nie, bo taki "palnik" nagrzewa tylko śrubę, nie cały element.

A to nie grzeje sie w tym wypadku zwrotnicy?

Jak zagrzać samą śrubę?

Opublikowano

Od tego są specjalne narzędzia i do tanich nie należą niestety. To nagrzewnice indukcyjne do śrub.

Opublikowano

Ja grzalem zwrotnice. Bez przesady nie nagrzewasz tego do bialosci...... Nic się nie będzie działo. Grzej z wyczuciem lej na raz penetrator i co raz spróbuj śrubę lewo prawo przekręcić. 

Opublikowano

Po uszkodzeniu pierwszej zwrotnicy na szukaniu "patentu", na drugiej wyciągnąłem już śrubę szybko.

Tniesz śrubę w szczelinie która jest bliżej łba śruby. Ten kawałek od łba wyciągasz, bo jest krótki i daje rade ruszyć go kluczem bez problemu. Ten kawałek z gwintem nakręcasz nakrętki i w ten sposób wyciskasz śrubę ucinająć te kawałeczki wyciągniętej które przeszkadzają. Kóńcówkę bez gwintu musisz wybić jakimś punktakiem.

Minus rozwiązania jest jeden - bez zdjęcia zwrotnicy ciężko będzie wybić końcówkę i ogólnie rzecz biorąc duży problem stanowi wybicie sworzni - siedzą gorzej niż ta śruba.

Ja w dwóch zwrotnicach musiałem obcinać wahacze na sworzniach i próbować je wykręcać.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Probowałem takim sposobem własnie lewą strone, poszło pol sruby i stanela dęba, gwint zaczal sie obrabiać i juz nie dalo rady wyciagnac jej wiecej.... 

Powtarzam, prawa strona z wyczuciem palniczek i poszlo w 5 minut, a nie ruszane od nowości 

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Przerabiałem ten temat u siebie. Z prawej strony, oprócz grzania i pryskania WD, po urwaniu śruby "przeciskaliśmy" ją w stronę nakrętki we trzech, cały czas naprężając ją i uderzając od tyłu. Po kawałeczku, ale wychodziła. Chyba ze 3 godziny robiłem prawą stronę, lewą 30 minut. Oczywiście całość na aucie.

Opublikowano

Za dużo młota w okolicy zwrotnicy aluminiowej jest bardzo niebezpieczne.

Ja u siebie już bym nie wsadził zwrotnicy w której okolica śruby wymagała za dużo młota.
Jak bym musiał znowu kupować używaną to też tylko ze śrubą - mam wtedy pewność, że nie było za mocno w to trzepane i materiał nie jest osłabiony.

Opublikowano (edytowane)

Nigdy też nie masz pewności, jak poprzedni posiadacz auta wymieniał zawias.. ja dzisiaj wymieniałem i zwrotnica cała obita była. Mechanik mówił, że takich zwrotnic przerobił mnóstwo, zawsze na czuja dokręcał i nic się nie stało. Dzisiaj z kluczem specjalnie mi pomagał i pomimo odpowiedniego momentu coś 'strzykło', ale śruba ani nie poluzowała się, ani żadnego pęknięcia nie było widać..

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Ja próbowałem sposób z młotem udarowym :)   Ale z jedną stroną nie obeszło się bez nowej zwrotnicy :(

Opublikowano

Ja u siebie najpierw zapuściłem na 24h penetratorem, na drugi dzień klucz na łeb śruby+ramię rurka, kręciłem aż zerwałem łeb śruby i dokręcając nakrętkę podkładałem co chwilę podkładki pod nią i przeciągłem całą śrubę przez zwrotnicę obcinając co kawałek szlifierką wyciągłem ją od strony nakrętki.

Opublikowano

Można i tak, ale specjalnie ukreciłeś śrubę? Ja uporałem się z tym kluczem pneumatycznym. Co się dało to wybiłem koniec śruby młotkiem, później pod łeb podłożyłem klucz i pneumatem wykręcałem. Poszło w kilka sekund, oczywiście z 1/3 zawartości odrdzewiacza.

Opublikowano

palnik 5 minut grzania i śruba wychodzi

patent z obcięciem śruby o której pisze emejcz jest dobry ale sprawdza się w b5 na żeliwnej zwrotnicy a nie b6/b7 gdzie zwrotnica jest alu

 

Opublikowano

A jak w ogóle z naprężeniami powstającymi w wyniku nagrzewania zwrotnicy w tym miejscu?

Opublikowano

Na tym filmie bardzo lekko to poszlo.

Jeżeli to bezpieczne dla zwrotnicy to można to uznać za jedyny sensowny sposób.

Opublikowano

Poszło lekko bo to jedyny sensowny moim zdaniem na dobrze zapieczone sruby w alu zwrotnicy. Odkrecalem wt akim sam sposb i poszlo tak samo latwo jak na filmiku, gdzie druga strona bez grzania stala mega dęba....

 

Opublikowano

Można samą śrubę nagrzać sploterem. Przyłożyć elektrody z jednej i drugiej strony śruby puścić prąd i śruba sie nagrzeje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...