Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie klocki i tarcze hamulcowe polecacie do Audi A4 B6/B7?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli nie upalasz auta na torze to nie zauważysz różnicy w odniesieniu do OZ + DS ;)

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zabawa na drodze to zdecydowanie nie moja domena.

W jeździe na co dzień staram się dużo hamować silnikiem (jak tylko to możliwe), a z hamulcami obchodzę się delikatnie - klocków jeszcze nie zmieniałem (sprowadziłem auto w 2010 i zrobiłem prawie 80 tyś. na tych co były).

Wiadomo, że zdarzają się różne sytuacje - nerwusów u nas w kraju nie brakuje :) Fajnie jak tarcza trzyma właściwości i lepiej zniesie nagłą kąpiel w kałuży - a może tutaj nie ma idealnej tarczy i każda ulegnie deformacji?

Na koniec walor estetyczny - czyli jak taka tarcza znosi korozje, moja ori fabryczna no cóż - chyba każdy wie jak jest.

Wiem, wiem sporo tych ale... jednak jak już coś kupić to z głową i z nie przesadnym zapasem potencjału którego i tak się nie wykorzysta :)

Czy taka tarcza DBA 4000 STANDARD + klocki ceramizowane (Jurid White, EBC, ATE) to będzie przerost formy nad treścią w takim razie? :hi:

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

Ta kałuża mnie zawsze śmieszy :D Owszem, jeśli mowa o świeżo zamontowanych tarczach i nie ułożonych to nie wpłynie jej na dobre wjazd w kałużę ale jeśli masz już tarcze po przelocie chociażby 1-2k to nie ma się czym stresować ;)

Klocki jak to nazwałeś ceramizowane to bez sensu wydatek ;) jeśli cenisz czyste felgi to ewentualnie można się skusić na Jurid White bo cenowo wypada fajnie, ATE i EBC kosztują chore pieniądze a nie wyróżniają się niczym. Tak czy inaczej lepiej wziąć dobre tradycyjne klocki bo chcesz kupić tarcze DBA, które są na prawdę ekstraklasą a do nich chcesz założyć klocki, które parametrami nie grzeszą ;) Gwarantuje Ci, że lepiej będzie hamować OZ + DS niż DBA + jakiś tam ATE Ceramic ;) Więc kupuj DBA + DS a jak za drogo no to zrezygnuj z DBA.

Opublikowano (edytowane)

Nie śmiejcie się ale hasło "kałuża" (pisałem na poważnie) zostało przywołane po niedawnym przeglądzie diagnostycznym - u mnie tarcza prawa przednia i prawa tylna mają delikatne bicie (na diagnostyce wyszło 21% PP i 20% PT, lewa strona 13% LP i 8% LT).

To właśnie diagnosta powiedział, że strona prawa (mowa o tarczach) częściej ulega deformacji ze względu na występowanie wody właśnie po prawej stronie jezdni. Dlatego naturalne dla mnie było podkreślenie tego faktu i pytanie czy materiały użyte w konstrukcji tarcz mają podobne właściwości jeśli chodzi o deformację czy może jednak jest różnica która niesie z sobą klasa tarcz.

Co do właściwości hamowania, to czy te ceramizowane Jurid White są dużo gorsze od DS'ow - duży plus na korzyść JW to to że praktycznie nie pylą, na forum BMW bardzo chwalą te JW?

Pozdrawiam,

Tomek

Edytowane przez iceskywolker
Opublikowano

Taa a świstak siedzi bo zupa była za słona ;P

Prędzej zaszkodzi im to, ze przy krawędzi jezdni masz bardziej nierówną nawierzchnię i jak na wciśniętym hamulcu lecisz po tych nierównościach to coś tam zawsze tarcza po tyłku dostanie ale to też tylko teoria ;)

JW są ok i nie są drogie, pylą jak każdy klocek tyle, że ma jasną mieszankę więc syfu na feldze nie widać, ot cała magia "ceramicznych klocków". Parametrami jak chciałbyś je porównać do DS to tak jakbyś do swojego A4 chciał multiple przyrównać :decayed:

Opublikowano (edytowane)

No wiesz, każdy ma jakąś teorię i w każdej jest ziarnko prawdy ;)

Jeszcze jedno pytanko, do ceramizowanych klocków polecane są gładkie tarcze. A jak to wygląda w przypadku DS Performance?

Z tego wątku widzę, że poleca się Otto Zimmermann Sport Coat (nawiercane), czy tak? :)

Edytowane przez iceskywolker
Opublikowano

Człowiek z ATE powiedział, że klocki ATE Ceramic powinny być stosowane z tarczami gładkimi, że nie nadają się do tarcz modyfikowanych.

Sam jeździłem i sprzedajemy dużo zestawów tarcz Zimmermann Sport z klockami ATE Ceramic i Jurid White i jest wszystko ok także nie wiem dlaczego ATE tak mówi ;)

DS możesz montować i na standardowe i wiercone, podkreślam wiercone a nie nawiercane ;)

Opublikowano

No tak przepraszam wiercone :)

W takim razie zestaw Otto Zimmermann Sport Coat + Ferodo DS Performance to najlepsze połączenie w rozsądnych pieniądzach i warto się skupić na takim zestawie? Nie upalam samochodu więc chyba nie odczuję tej różnicy w przypadku DBA, jak napisałeś.

Skoro jest przepaść pomiędzy JW ceramizowanym a DS Performance - a hamowanie jest najważniejsze, kwestia pylenia to drugorzędna sprawa - więc chyba już wiem co kupować :)

Dzięki za rzeczową opinie :hi:

Opublikowano (edytowane)

To jeszcze nie wszystko, jak faktycznie nie szalejesz i nie spotykasz się ze zjawiskiem fadingu to i w tarcze wiercone nie ma się co pchać bo nie wykorzystasz różnic, zapłacisz dużo więcej i klocki szybciej Ci zjedzą ;)

Edytowane przez Adam-Lewian
Opublikowano

To jest też słuszna uwaga, ale powiedzmy o ile szybciej (w praktyce) bedą się zużywały klocki na tarczy wierconej w stosunku do gładkiej przy nie agresywnym stylu jazdy bądź też podróżowaniu po górzystych terenach :)

Opublikowano

No tego to Ci już nikt nie powie bo zbyt wiele czynników na to wpływa. Ale nie jest to jakaś duża różnica.

Opublikowano

Cześć,ja mam tarcze i wszystko pokrewne od 2.5 TDI od w sumie zawsze.
Auto hamuje już mi słabo, zresztą słyszałem, że nawet nowe w 2.5 TDI słabo hamują... i w tym roku zamierzam wymienić sprzęt. Mam jak w opisie teraz 162 Km 1.9 TDI FWD.
Zastanawiam się nad większymi tarczami, zaciskami no i klockami. jaka firma i w rozsądnej cenie.
17' 225 45

Opublikowano

koledzy podpowiecie jakie klocki na tyl zapodac? bo troszke lipne juz sa :(

Opublikowano

Cześć,ja mam tarcze i wszystko pokrewne od 2.5 TDI od w sumie zawsze.

Auto hamuje już mi słabo, zresztą słyszałem, że nawet nowe w 2.5 TDI słabo hamują... i w tym roku zamierzam wymienić sprzęt. Mam jak w opisie teraz 162 Km 1.9 TDI FWD.

Zastanawiam się nad większymi tarczami, zaciskami no i klockami. jaka firma i w rozsądnej cenie.

17' 225 45

Zapodaj 320mm/288mm. Tylko to wydatek rzędu 2tyś zł :wink:

Opublikowano (edytowane)

Panowie,

czy mógłbym prosić o dobór klocków na przód i tył do A4 B6 1.8T BFB, WAUZZZ8E24A285623, rozważam Ferodo oraz ATE.

W kodach wyposażenia mam 1KP oraz 1LT

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Andrzej

Edytowane przez andrew01
Opublikowano

Panowie tak na szybko bo nie mam czasu przeczytałem kilka ostatnich stron ale mało wywnioskowałem. Jutro będę zmieniał tarcze i klocki z przodu (ostatnie klocki bosch jak zmieniałem wytrzymały trochę ponad 10tys i mi się kontrolka zapaliła że do wymiany, wyjąłem fakt już się zużyły, szybko ale jeżdżę dość agresywnie pewnie dlatego:( ), do rzeczy teraz chce zmienić komplet, tarcze już chyba też nie bardzo może dlatego i te klocki szybko zjechałem. Wiem, wiem swap na większe hamulce skoro tak jeżdżę (obecnie z przodu 288 ), ale nie wiem czy nie będę niebawem zmieniał auta tak więc nie będę inwestował więcej niż muszę. Nie znalazłem nic na temat Boscha a nie ukrywam że ten zestaw zamierzałem wybrać. Nieco droższe mam ATE, no i jeszcze w grę wchodzą FERODO sporo tańsze. Coś polecicie, pewnie będę kupował w inter cars mam tam jakąś zniżkę, chyba że ktoś z wawki ma jakieś dobre ceny to dajcie znać bo jutro będę kupował.

Opublikowano (edytowane)

Pisz do Wandeja po zestaw Ferodo :)

Edytowane przez nitroo
Opublikowano

No właśnie na FERODO się zdecydowałem, ugadałem się już z kolegą TOM77

Opublikowano

Panowie,

czy mógłbym prosić o dobór klocków na przód i tył do A4 B6 1.8T BFB, WAUZZZ8E24A285623, rozważam Ferodo oraz ATE.

W kodach wyposażenia mam 1KP oraz 1LT

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Andrzej

FDB1717(p) FDB1083(t)

jak chcesz zakupić najtaniej na forum pisz :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...