Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, Robertw napisał:

W moim przypadku pomogło czyszczenie w myjce ultradźwiękowej

masz adblue i przez to zatkał Ci się egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdBlue jest wtryskiwane przed katalizatorem SCR siedzącym za dpfem więc nie dostaje się do egr. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, RALF76 napisał:

masz jakieś źródło tej informacji?

Tak, przerobiłem ten temat u siebie w 2.0 DETA, dużo ludzi ma również ten problem, wystarczy wejść na forum A4 B9 na FB.

20201218_175638.jpg

Edytowane przez michasiek_rwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, michasiek_rwa napisał:

Tak, przerobiłem ten temat u siebie w 2.0 DETA, dużo ludzi ma również ten problem, wystarczy wejść na forum A4 B9 na FB.

 

jak to się dzieje że adblue dostaje się do egr skoro adblue wstrzykiwane jest między dpf a katalizatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, RALF76 napisał:

jak to się dzieje że adblue dostaje się do egr skoro adblue wstrzykiwane jest między dpf a katalizatorem?

Wrzuciłem zdjęcie poglądowe, tak wyglądał EGR w moim egzemplarzu, ten osad to skrystalizowane AdBlue.

Co do reszty technikaliów - niestety moja wiedza się kończy. Wymiana chłodniczki rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, michasiek_rwa napisał:

Wrzuciłem zdjęcie poglądowe, tak wyglądał EGR w moim egzemplarzu, ten osad to skrystalizowane AdBlue.

Co do reszty technikaliów - niestety moja wiedza się kończy. Wymiana chłodniczki rozwiązała problem.

z tego co widziałem na FB to wadliwa chłodniczka przepuszcza płyn chłodniczy i to on zawala egr a nie adblue które nie ma prawa tam się znaleźć...

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, RALF76 napisał:

z tego co widziałem na FB to wadliwa chłodniczka przepuszcza płyn chłodniczy i to on zawala egr a nie adblue które nie ma prawa tam się znaleźć...

Mea culpa ! Przewertowałem jeszcze raz forum i faktycznie, przekręciłem trochę. Dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma prawa i nie ma jak adblue dostać się do egr. Ciśnienie spalin jest w stronę wydechu. Silnik musiałby zasysać spaliny żeby adblue dostał się do egr. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez wyskoczyl blad z adblue przy jakis 180 tysiach kilometrow, naszczescie zrobione na dodatkowej gwarancji, wymienili jakis sterownik koszt faktury 550£ i dziala spowrotem jak powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 30.04.2021 o 07:34, kirbag napisał:

Panowie ten kłopot z adblue tyczy konkretnych silników czy losowo wszystkich?

Dużo czytałem na ten temat bo się zastanawiam nad zakupem b9 diesla. Problem dotyczy raczej wszystkich zależy od tego  w jakich warunkach auto użytkowane jest a właściwie gdzie stoi. Najlepiej garaż. Adblue wrażliwe jest na niska i wysoka temperature i dlatego może się psuć osprzęt właśnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim! Jestem nowy na forum i mam podobny problem. Samochód 3 miesiące po gwarancji, przebieg 92 000. Błąd wyskoczył i co najlepsze co jakiś czas licznik się resetuje i znowu pokazuje 1000km, poniżej kod błędu (brak komunikacji). Znacie może kogoś w Olsztynie lub okolicach kto rozwiązuje takie problemy (oczywiście poza ASO)? Dziękuję za informację.

IMG_20210802_165950.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że do sterownika AdBlue dostała się woda. Na obudowie sterownika jest taki mały okrągły otwór z białą membramą, z czasem ta membrana odkleja się i do sterownika dostaje się woda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Muskel1, całkiem możliwe, bo jechałem z 500km w deszczu i po mokrych autostradach, pytanie czy jak dostała się woda to można próbować coś zrobić, czy raczej do wymiany? Dzięki za pomoc i super szybką odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć w jakim stopniu i czy sterownik nie został uszkodzony. Jeżeli dobrze pamiętam jest on zaklejony i nie da się tam zajrzeć, bez rozcinania go. Są w każdym razie już poprawione wersje mające na końcu literkę D. (4MO907355 D) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można wymienić sam sterownik? Jeżeli tak to czy trzeba go jakoś zakodować? W ASO pewnie zrobią, ale za ciężkie pieniądze, pytanie czy możesz polecić kogoś kto to ogarnia poza ASO? Jeżdżę po Polsce i w sumie mogę się gdzieś wybrać nawet dalej, byle nie zachodniopomorskie, bo tam raczej nie bywam. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić samemu. Sterownik ten nie ma w sobie kodowania i nie musisz go kodować. 

Sterownik silnika spełnia funkcję nadrzędną i decyduje o tym kiedy i ile AdBlue wtrysnąć. Sterownik AdBlue jest podrzędny i ma tylko funkcję wykonawczą. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było dokładnie tak jak powiedział @Muskel1, sterownik zalany i po wymianie wszystko śmiga.

Objawy:

1) Błąd AdBlue brak możliwości uruchomienia za 1000km

2) Błąd przez jakiś czas znikał i się pojawiał (czasem nawet kilka razy na krótkim dystansie) - ikonka check engine pomarańczowa świeciła się cały czas)

3) Po tygodniu już faktycznie zaczęło się odliczanie i błąd już się nie kasował

Teraz koszty:

1) Sterownik 900 PLN brutto oryginał nowy - ma jedna firma z Warszawy, sprzedają normalnie na fakturę

2) Koszt wymiany 300 PLN

Ciekawostka w serwisie podobno koszt samego sterownika około 3000 PLN.

 

Poniżej zdjęcia starego sterownika, który przy użyciu wkrętarki, dwóch solinych śrubokrętów i użyciu odrobiny siły udało mi się otworzyć (jest na 4 śruby oraz zaklejony):

1) Sterownik (na tym zdjęciu już trochę oczyszczony) generalnie był cały w błocie. W czerwonym kółku oznaczyłem chyba odpowietrznik (właśnie od środka jest on zabezpieczony wspomnianą przez @Muskel1 membranką) - przed oczyszczeniem nie było go kompletnie widać:

Sterownik.jpg

2) Sterownik po rozkręceniu.  Dokładnie tam gdzie jest otwór widzimy ślady zalania:

Po rozkręceniu.jpg

3) Dwa zdjęcia owej membranki, która jest od wewnątrz obudowy, również widać ślady zalania na drugim zdjęciu jak się odkleiła od obudowy:

 

Membrana_1.jpg

 

Membrana_2.jpg

Wnioski są następujące:

1) Sterownik jest umieszczony w fatalnym miejscu (był cały obłocony, co w szczególności w wersji Allroad raczej często się zdarza)

2) Membrana - jeżeli można to tak nazwać - raczej nie ma szans na wytrzymanie ogromnych przebiegów

3) Zgodnie z tym co napisał wcześniej @Muskel1 trzeba jedynie wymienić sterownik, nie trzeba go kodować - co ciekawe sprzedawca sterownika udzielił mi błędnej informacji, że trzeba

Myślę, że patrząc na konstrukcję (sama płytka) w obudowie w dodatku ze źle zaprojektowaną "membraną" cena jest mówiąc bardzo delikatnie mocno wygórowana :). Mam nadzieję, że takie podsumowanie może się komuś przydać, aczkolwiek nikomu nie życzę podobnych problemów.

Pozdrawiam

 

 

 

Edytowane przez przemo_c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...