Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Tylne zawieszenie - stuki przenoszone na nadwozie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z tylnym zawieszeniem.

Odgłos jakby dobijania zawieszenia do nadwozia występujący najczęściej na poprzecznych nierównościach typu dylatacje na mostach, przejazdy kolejowe czy inne uskoki na jezdni, również w momencie wjechania w jakąś zapadniętą/wystającą studzienkę.

Dodam, że podczas jazdy po wybojach nic nie stuka i jest "idealna" cisza.

Wymieniłem amortyzatory, osłony i odboje, łożyska, sprężyny(jedna była padnięta) etc. słowem prawie wszystko, co przyszło mi do głowy...

Zostały jeszcze tuleje metalowo gumowe ale nie wiem czy to one mogą być przyczyną stuków.

Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem? Będę wdzięczny za pomoc.

Ps. Zaciski hamulców oraz klocki sprawdziłem, to nie to...

Sprężyny i amorki dobrze siedzą, więc to odpada. Zapomniałem jedynie wymienić poduszek gumowych(pierścieni centrujących) ale wydawały się na jeszcze sprawne...

Hmm chyba bez wymiany tulei się nie obejdzie - pocieszające jest to, że koszt zakupu niewielki:)

Mam nadzieję iż mając do dyspozycji kanał, mnogość narzędzi i trochę czasu dam radę je sam wymienić...

Dzisiaj kupiłem tuleje - Febi. W weekend, jeśli czas pozwoli, zabiorę się za ich wymianę.

Napiszę czy coś się zmieniło w wyniku tej operacji...

[31.03.2009]

Już jestem pewien, że te stuki to te tuleje - po wymianie jak makiem zasiał, Chłopaki wymieniać i się nie oglądać-koszt niewielki a komfort z jazdy o niebo lepszy:)

Teraz tłuką się wahacze z przodu z lewej strony:/

Jestem zły bo na lemkach zrobiłem 30k i się sypią - wymienię teraz na MS i tak polecą szybko ale są znacznie tańsze...

Opublikowano

ja mam podobnie i wydaje mi sie ze to sa te tuleje koszt jednej to ok 40 zł FEBI a potrzebne są 2 sztuki więc nie jest to dużo wymiana jakieś 100zł max ;)

Opublikowano

Daj cie znac panowie czy stukanie zaniklo po wymianie tulejek, bo zdaje sie ze mamy ten sam problem.

Ja wczesniej mialem zawiesznie sportowe tyl obnizony o -45 i stukalo ale bylo to znosne. Teraz mam gwint i jest porazka nie wiem czy to wina gwintu był uzywany ale w dobrym stanie.

Opublikowano

ja tez sie podlacze pod temat. od pewnego czasu bije mi cos wlasnie w tylnym zawieszeniu. szczegolnie na dziurach, studzienkach kanalizacyjnych i poprzecznych laczeniach asfaltu. odglos i odczucie jest takie jakbym mial w kolach ze 3 atmosfery albo kola drewniane. czy to tez beda tuleje?

Opublikowano

mam podobne odczucia ja sie biore za to dopiero w czerwcu, planuje wymiane amortyzatorow, sprezyn, odboji jezeli stukanie nie ustapi bede szukał dalej.

Opublikowano
ja tez sie podlacze pod temat. od pewnego czasu bije mi cos wlasnie w tylnym zawieszeniu. szczegolnie na dziurach, studzienkach kanalizacyjnych i poprzecznych laczeniach asfaltu. odglos i odczucie jest takie jakbym mial w kolach ze 3 atmosfery albo kola drewniane. czy to tez beda tuleje?
bardzo latwo sprawdzic czy to tuleja autko na kanal jak nie masz to lewarek odkrecis kolo niunia w gore i jakols lapke lub cos takiego i wlozyc miedzu belke a jej mocowanie i poruszac jak bedzie luz to na 100% tuleja do wymiany
Opublikowano

tuleję można sprawdzić też w inny sposób. A mianowicie: ja zrobiłem tak że wchodziłem w zakręt 90 stopni i czułem że tył zaczyna wyprzedzać przód. Zarzucało zdrowo d*pą i strach było ostro skręcać.

Po wymianie tulei jak ręką odjął. Tył się trzyma drogi i jest wspaniale.

ps. Tuleje rozwaliłem dzięki temu że jeździłem z krwawiącym amorkiem i to na nią były przenoszone drgania.

Opublikowano

Możecie mnie uraczyć jakąś fotą (z etki lub jakieś FOTY(cennika online) takiej tulei. Moje autko po zimie też ma podobne objawy , kiedy w ciaśniejszym zakręcie tył mi goni na boki albo na studzienkach coś mocno tłucze jak wyrobiony amorek. Nie chcę kupować w ciemno a potem, żeby się nie okazało na kanale, że nie tą kupiłem.

pozdrawiam

Darek

Opublikowano

Widać problem jest dosyć powszechny, gdyż mam chyba podobny problem w tylnym prawym kole.

Zawsze jak wjadę w zapadniętą studzienkę lub podczas przejeżdżania przez "leżącego policjanta" mam wrażenie jakbym miał z tyłu twarde zawieszenie :D

Pewnie też muszę tuleje sprawdzić .....

Opublikowano

A czy za stuki na przejazdach po szynach lub studzienkach też mogą odpowiadać te tuleje, czy to już wina wybitego amora? Mam też takie stuki (prawy tył) jakby amorek w gnieżdzie się nie trzymał i czasami wyskakiwał

Opublikowano

sprawdźcie tuleje w sposób który opisał młodyy.

Ja właśnie sprawdziłem i już wiem co mi się tak tłucze z tyłu. (a mechanicy mówili przy że jeszcze trochę na tej tulei pojeżdżę)

Widocznie nowy amorek ją wykończył. :chytry:

Opublikowano

Ja dzis probowalem odnalesc przyczyne stukania, wydaje mi sie ze nie sa to tuleje.

U mnie wahacz stuka o górne mocowanie pod półką. Z tego co pamietam z poprzedniej A4 byly tam zamocowane plastiki w ksztalcie grzybka.

Czy nie pelnia one wlasnie funkcji wyciszenia stuku, usztywnienia?

Czy ktos wie jak to sie nazywa fachowo i czy mozna dostac je w serwisie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...