gregorypeck Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2011 @adaxus: masz moze fotke jak to polaczenie wygladalo?
aramir Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 @adaxus: masz moze fotke jak to polaczenie wygladalo? dołączam się do pytania ...
adaxus Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 kurcze no widocznie nie robilem nigdy zdjecia silnika swojej audicy ale: jakby mi ktos zapodał zdjęcie silnika ze zdjętą osłoną to narysowałbym w Paincie na ostatniej prostej jak odma już chodzi w ten czwórnik to na ostatnim zgięciu odmy musiało na garbie pęknąć i poprzedni właściciel tak to wykmninił... I widocznie mu sie sprawdzał bo teraz jest przeróbka z zaślepieniem trójnika i jest tak samo ;/ No ale co to daje jeśli się przetnie z z powrotem złączy? Kolego jest złączone ale pamietaj ze to jest taka siatka ze powietrze wchodzi i wychodzi jak chce... Może w tym jest problem...
gregorypeck Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2011 dorysuj na jednym z tych: BTW: jak przyprowadzilem z niemiec to tak wlasnie wygladala odma
adaxus Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 no i strzał w dyche... dokładnie w tym samym miejscu miałem pękniętą odme... i te dwa końce były zapakowane w tą siatkę... Update: ten materiał masz poniżej jak widze na drugim miejscu...u mnie był przeciągnięty przez te pęknięcie...
agoonzo Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Prawda jest taka, że lepiej zeby informowało za duzo - niz raz zabrakło tej informacji... Jak sie zaświeci kontola oleju to wiadomo ze te 500km sobie przejade a tak jakby sie zaświeciło przy 4mm to neiwiem czy by sie zdążyło do najtańszej stacji Taka podpowiedz - jeśli ktoś ma jeszcze jakąś zapasową odme - niech ją założy i mniej więcej w połowie przednie i złączy tą taką siatko-wężem... O co chodzi... Jak dostałem swój samochód od niemca - tak własnie ta odma była wykonana, samochod przejechał kilka tysięcy km i nic sie nie działo. A ja chciałem miec samochod dopieszczony wiec wymieniłem odme i sie zaczęło tak jak wy macie... Może wrócić do starego rozwiązania i obserwować ? Ale ta siatka to jest standardowa osłonka odmy,tu nie ma żadnej kombinacji...
gregorypeck Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2011 nooo, pamietam ze byla tam taka siatka wokol odmy. w moim przypadku OIL MIN przestalo wyskakiwac jak wymienilem odme na nową wraz z czwórnikiem. Konsumpcji oleju tez nigdy nie mialem w takich ilosciach jak niektorzy piszą na forum. Nie powiem ze wcale nie bierze ale zazwyczaj 1 litr dolewek wystarcza od wymiany do wymiany. pozdrawiam
agoonzo Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 nooo, pamietam ze byla tam taka siatka wokol odmy. w moim przypadku OIL MIN przestalo wyskakiwac jak wymienilem odme na nową wraz z czwórnikiem. Konsumpcji oleju tez nigdy nie mialem w takich ilosciach jak niektorzy piszą na forum. Nie powiem ze wcale nie bierze ale zazwyczaj 1 litr dolewek wystarcza od wymiany do wymiany. pozdrawiam ja za to wymieniłem odmę i czwórnik na nowe,przez jakiś czas był spokój,ale ostatnio notorycznie się ta kontrolka zapala :/ chyba jeszcze raz wymienię czwórnik,koszt niewielki wiec chyba spróbuję
gregorypeck Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2011 sprobuj zalozyc opaski zaciskowe wokol czwornika - tak jak na zdjeciach - mi to pomoglo gdy walczylem z bledem "ubogiej mieszanki" - moze tobie pomoze z OIL MIN, nigdy nic nie wiadomo sprobowac mozna. Pozdr.
agoonzo Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 sprobuj zalozyc opaski zaciskowe wokol czwornika - tak jak na zdjeciach - mi to pomoglo gdy walczylem z bledem "ubogiej mieszanki" - moze tobie pomoze z OIL MIN, nigdy nic nie wiadomo sprobowac mozna. Pozdr. kurcze, opaskę też założyłem, może spróbuję ją dokręcić, mam też zaślepiony dolot powietrza i od czwórnika puszczony wąż z filtrem na końcu, ale dalej lipa . Jak będę kiedyś w salonie audi,to kupie ten czwórnik, może coś pomoże
jaceklll Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Witam jestem nowy. Zakupiłem jakiś czas temu audi z tym silnikiem i troszke zaczełem czytac na forum odnosnie zuzycia oleju. Podniosełem obudowę czarną kolektorów i zobaczyłem coś takiego jak na dołączonej fotce. Moje pytanie jest takie po co ktos robił takie cos ?
marek990 Opublikowano 16 Października 2012 Opublikowano 16 Października 2012 Panowie po przeczytaniu 17 stron tego wątku nie jak ktoś poprzednio pisał 20 stron prawdopodobnie nie przeczytał a strzelał w ilość stron, ale nie o tym mowa. Nie wiem czy ktoś wróci do tematu ale po pierwsze tematem było" Zapalająca kontrolka poziomu oleju" a nie braniu przez silnik oliwy i jego powodów te wątki pomijałem. Punktując to będzie bardziej czytelnie. :grin:1.Wszystkie wypowiedzi skupiły się wokół kilku osób szkoda, że nie włączyło się więcej osób :grin:2. Jak wspomniałem za dużo było o spalaniu oliwy przez silnik. :grin:3. Wszystkie strony nie wyjaśniły problemu dlaczego? Dlatego, że za mało klubowiczów włączyło się do tematu. :grin:4. Mam ten sam problem i silnik inny jak opisany ALT mój ASN i dotyczy to wszystkich silników ale nie brania oliwy a kontrolki poziomu niskiego poziomu oleju. :grin:5. Czytając wypowiedzi niektórych śmieszyło mnie stwierdzenie, że po wyciągnięciu miarki oleju i sprawdzeniu poziomu wszystko wróciło do normy. Każde otwarcie maski powoduje reset czujnika aby sprawdzić poziom oleju na miarce trzeba otworzyć maskę. :grin:6. Wynika z tego prosty wniosek, że pojawienie się kontrolki poziomu oleju trzeba sprawdzić poziom na miarce a żeby sprawdzić poziom trzeba otworzyć maskę a ona resetuje czujnik t.z. podwójne zabezpieczenie. nie znalazłem na innych forach powodów zapalania się czujnika poziomu oleju. :grin:7. Wymiana czujnika wcale nie oznacza, że jest do wymiany. Jest to taki czujnik, że nie wiadomo o co chodzi. Dolewanie oliwy, wymiany odmy itp. nie są powodem jego działania. Jeżeli w ASO nie wiedzą to co my możemy powiedzieć. :banan:8. Kończąc ten wątek pozostaje sprawdzanie poziomu na bagnecie i zamknięcie maski powoduje reset czujnika a może ktoś dowiedział się więcej na ten temat. Nie poruszać picia oliwy przez silnik to nie ma wspólnego z czujnikiem zapraszamy do kontynuacji wątku. pozdrowionka
darkle Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Zazwyczaj powodem zapalającej się często kontrolki poziomu oleju jest zbyt duże zużycie oleju i co za tym idzie po prostu niski poziom. I stąd temat schodzi na "branie oleju" U mnie tylko raz wyskoczył Oil Min ale poziom był poniżej minimum. Sam czujnik zazwyczaj się nie psuje, działa na zasadzie trochę podobnej jak przepływomierz, spełnia dwie funkcje: mierzy temperaturę oleju oraz za pomocą podgrzewanego drucika schładzanego olejem sterownik oblicza poziom. A więc jeśli poziom jest prawidłowy a mimo to zapala się kontrolka być może należy czujnik jakoś skalibrować np w VAGu. (nie wiem jak) Dużo bardziej prawdopodobne jest jednak że oleju w misce jest po prostu za mało czyli albo zasysany przez pompę olej za wolno spływa z powrotem albo jest go w ogóle za mało w silniku. I oczywiście każdy tutaj już chyba wie że otwarcie maski powoduje reset komunikatu na 100km:decayed:
emay Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Za każdym razem jak zapalał mi się OIL MIN to na bagnecie było zawsze poniżej MIN. Zawsze trzeba było dolać...
powaguspisz Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Moim zdaniem cała problematyka jest w czujnikach niskiej jakości, mam ASN-a również, ganiałem długi czas nic się nie działo, nagle kontrolka że tak jak by brak smarowania, kontrola czujników ciśnienia, kontrola samego ciśnienia oleju w/g wskazań z Auto Daty, sprawdzona wyczyszczona odma, olej stan ok, smok czysty bo jak zmieniałem czujnik to sprawdziłem stan czy nie jest gdzieś pozaklejane, i teraz drugi czujnik i znów to samo. Tylko że ostatnio jak pikał i pikał to chyba spalił się na dobre, bo już nie pika, czekam na wymianę oleju kupię OE, nie jest tani ale może w tym tkwi kłopot że na zamiennikach nie będzie to jeździć są takie przypadki zdarzają się ze dane auto na zamienniku nie pojedzie, durnieje i zapala się nie wiadomo co. Przejechałem autem tydzień temu 2700 km i nic się nie stało, nic a nic a więc nie ma to nic wspólnego z brakiem smarowania, bo po takim dystansie bym zajechał silnik bez kłopotu., na tym dystansie wypił mi 1,5 L oleju a mam zalany od nowości 0W30 pomykałem po autostradzie z budzika nie schodziło 160/180 średnia 120. Więc wydawało by się że jest wszystko ok.
marek990 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Panowie nie wiem jaki jest powód zapalania się kontrolki poziomu oleju mam silnik ASN od wymiany do wymiany bierze 100ml do 200ml oliwy. Na miarce jest w połowie a dolewałem więcej pod max mimo to zapala się żółta kontrolka niski poziom oleju dodam , że podmieniałem drugi czujnik i jest to samo. Wszystkie przepływomierze, odmy, smoki są ok. Jeżdżę na oleju shell helix 10W60. Więc po przeczytaniu 17 stron tego wątku nic nowego się nie dowiedziałem. Pozostaje sprawdzać olej i ewentualnie VAG kalibracja nie wiem czy znajdę te ustawienia na VAGu nic nie pokazuje, żadnych błędów.
Magicbattle Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 moze inaczej moze ktos kto ogarna problem w ALT ASN palacej kontrolki oleju i ubytku? gdzie co zaslepic i tak dalej pokazac na obrazu czy cos bylo by super
powaguspisz Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 marek900 a, powiedz mi kto kazał Ci zalać olej do ASN-a 10w60 ??? zalałeś go bo ktoś naopowiadał Ci ze to do podwyższonych obciążeń na silnik ?? Na pewno co ?? Ten silnik nie po winien widzieć tego oleju, w żadnym katalogu tego nie znajdziesz i nie posiada on takiej specyfikacji jaką powinien mieć. Nie wiem jak długo go używasz ale proponował bym przejść na 5w30 przy najbliższej wymianie. Częsty powód iż padają pompy oleju w tych silnikach to nie odpowiedni olej. To przykład że 10w60 nie leje się tu Mobil w Polsce | Narzdzie doboru oleju silnikowego | Znajdz odpowiedni olej do Twojego samochodu osobowego, dostawczego, ciezrowego lub maszyny roboczej i tak jest na każdej jednej stronie każdego jednego producenta jakiego znam, ps. to tak jak by mi ktoś powiedział zalej 15w40 bo nie będzie brał oleju <hahaha> ---------- Post dopisany at 22:09 ---------- Poprzedni post napisany at 22:08 ---------- w/g katalogu, książki serwisowej ASN ma przepalić na 1000 km 1 L oleju. Sprawdzałem to owszem pewnie tyle zje, ale przy dobrym bucie,.
marek990 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 powaguspisz, jak go kupiłem był zalany taki olej. 1. Mam ją 4 lata niepełne. 2. Przeleciałem nią 100kk. 3. Żaden mechanior nie podważył,że niewłaściwy olej zalany a u dwóch wymieniałem i tak zalewam ten olej. 4. Nie powiem jeden się zainteresował i pyta czy mam książkę i faktycznie jest olej zalecany 5W30. 5. Od wymiany do wymiany bierze góra 0,5l. 6. Możesz wierzyć czy nie taki jest fakt. 7. Generalnie nie mam problemów z silnikiem tylko inne pierdoły może nie pierdoły, ale padła maglownica razem z pompą wspomagania, zapala się kontrolka żółta a raczej wyświetla na wyświetlaczu min oil, a ponadto świeci Ari Bag fotela kierowcy po popsikaniu przez mechaniora jest spoko na tydzień dwa i się zapala odnowa mogę zgasić ją VAG-iem i tak się zapali. 8. Sego czasu zapalał się check pokazywał błąd bag2 po sprawdzeniu czujnika halla, który nie łączył przestał się zapalać. 9. Przy następnej wymianie zaleje olej 5W30 i tyle odpowiedzi na twoje pytania chyba, że coś przeoczyłem. ps. wszystkich znajomych kręci moja furka a raczej silnik i moc. Nie powiem, że nie depnę 180-200 ale najbardziej śmieszą mnie przy wyprzedzaniu nadjeżdżający z naprzeciwka np. oplem corsa migając długimi.
powaguspisz Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Ja jak swoją kupiłem był zalany 0W30 od samego początku na takim był jeżdżony a więc też nie chciałem tego zmieniać bo i po co. Teraz zastanawiam się czy nie przejść na 5w30 ze względy na założoną instalacje LPG, oliwka jest troszkę za rzadka, a do tego LPG i troszkę więcej bierze jak się ciska, 1 L oliwki miałem zawsze od wymiany do wymiany na dolewkę, i wierzyć nie wierzyć wydaje się że tak może być bo 5w30 jest gęstszy więc i mniej weźmie. Na razie nie sprawia mi kłopotów, wydawać wydawało by się że działa wszystko poprawnie, to co zdążyłem zrobić to po zakupie rozrząd, płyny, później czujnik tem. płyny, w trakcie miałem kłopot z cewkami waliło mi ale to po dłuższym dłubaniu okazało się że padły katalizatory. Po ogarnięciu tematu, zrobieniu programu ganiam ino świst i nic nie wyskakuje, nie rozłącza. Dzisiaj naprawiłem oparcie od fotela kierowcy ten plastik był nie dopięty, zakupiłem blaszki i cacy. Z grubszych napraw to zawieszenie, układ hamulcowy ale to rzeczy eksploatacyjne więc tu nie ma co gadać. Wiesz z tym wyprzedzanie, no cóż panika boją się, spotykam się z tym często. Może jakaś niesforna pani jechała Ps. Wczoraj miałem sytuację, wracałem z pracy prze de mną jechał GLK 350CDI, cóż nie stawiałem na to że uda mi się cokolwiek zawojować, i tak nie bacząc jakoś wcisnąłem pedał ze skrzyżowania, ahh GLK jechał pan myślę ze deczko po 50-tce, bądz tuż przed niestety odleciał i strasznie się zdenerwował reakcja pana była co najmniej zabawna. Sprawdzałem auto posadało 231ps, 450N a sprint 0-100 7s z kawałkiem a więc no niestety Pan był nieszczęśliwy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się