Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też po jakimś czasie od kupna pojawiała mi się ta kontrolka.Samochód zgaszony,maska otwarta na około 30s i następne niecałe 100km spokój(czasem 99,czasem 98km).Zmieniłem olej z Castrola na Mobila o tych samych parametrach,zmiana filtra oleju i na razie około 250-300km spokój.Zobaczymy czy się utrzyma :)

Opublikowano

jak sie wam zapali konrolka oleju nie nie wierzcie ze macie malo oleju poprostu sprawdzcie czy brakuje i wtedy dolejcie bo te czujniki lubia wariowac

Opublikowano

Ale jak sie robi dziennie ponad 100km i czasem trzeba by dwa razy dziennie sprawdzic olej to troche denerwuje.

Opublikowano
Ale jak sie robi dziennie ponad 100km i czasem trzeba by dwa razy dziennie sprawdzic olej to troche denerwuje.

Dokładnie :decayed: Maska w górę, maska w dół, maska w górę, maska w dół..... takie ćwiczenia nawet najbardziej zapalonego fana motoryzacji wku..ią :wink:

enrike2 ma rację z tym że nie zawsze należy dolewać, ale sam fakt codziennego pier..lenia się z tym sprawdzaniem potrafi doprowadzić do depresji maniakalnej :wink:

Opublikowano

Może wstawienie włącznika blisko kierownicy i podłączenie równolegle z włacznikiem maski

Tapatalk

Opublikowano

najlepiej czujnik wymienic ;p albo sie tym nie przejmowac i dolewac co iles km nie zwazajac na oil min ja tak robie ;-) ale czujnik kupilem tylko czekam na wymiane oleju juz niedlugo i zalewam volvoline 5w50 ciekawe czy pomoze w sprawie poboru oleju ;-) i powiedzcie mi czy latwo wyjąć odme???

Opublikowano

odme z gruszka , wyciagalem juz pare razy , jest dosc ciasno wiec musisz miec naprawde wygimnastykowane rece.

Opublikowano

albo zwalić kolektor i wtedy masz wszystko na wierzchu no ale to już troszke wiecej roboty.

Opublikowano
Dwa dni temu zdjąłem kolektor i doszedłem do odmy, byla sparciała od srodka i nieszczelna u góry, tak jak u Ciebie. Ja zdejmowałem cały kolektor, mam pare zdjec z rozbiórki kolektora wiec postaram sie je załczyc tutaj wieczorem, bo teraz nie dam rady. Myslicie, ze mozna ją wymienic bez sciagania kolektora? Troche mało tam miejsca. :mysli: W serwisie zaplacilem ok 100zł za odme. Tam musi byc niezle cisnienie jak te odmy nie wytrzymują w naszych autach. :kwasny:[br]Dopisany: 18 Maj 2009, 11:28_________________________________________________

Zdjecia z demontażu kolektora i uszkodzona odma od strony silnika i trójnika.

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_syczenie_przy_dodawaniu_gazu-t79349.0.html

Kolego mógłbyś podesłać te fotki na forum jak wymieniałeś tą odmę bo u mnie dzieje się to samo popękała w kilku miejscach, autko łapie lewe powietrze przez co przy rozruchu skączą mi obroty a nawet niekiedy muszę go ze 4 razy odpalać, dodam że mam sekwencję gazową i jak wymuszam odpalanie na gazie autko normalnie odpala. Po podpięciu pod Vag polski 4.9 wyskoczyly mi takie błędy:

17545 - Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa wolne obroty

16804 - System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1

17947 - Przełącznik pedału sprzęgła - obwód przerwany

Opublikowano

Hej. Długo się nie odzywałem bo na urlopie byłem i po urlopie dużo w trasie jeździłem. Czujnika jeszcze nie wymieniłem bo zbieram fundusze na nowy oryginalny. Na koniec tego miesiąca myślę, że go kupię i podstawię z wymianą oleju jednocześnie - wiadomo. Ogólnie to szlak mnie trafia bo kontrolka zapala się u mnie niemiłosiernie równo co 100km. Po zapaleniu się OIL MIN zatrzymywałem samochód, sprawdzałem stan oleju i dalej w drogę kasując stan licznika. Po kolejnych 100km ponownie, macha w górę i stan na bagnecie. Później to już tylko podnosiłem rączkę machy, odczekiwałem z minutę i szedłem zamknąć klapę. OIL MIN co 100km. Zrobiłem trasę w sobotę i w niedzielę i w poniedziałek, dziennie po około 350km-400km. Dziennie co 100km czujnik oleju. Jestem tak zirytowany, że do końca miecha dojeżdżę i zmieniam na czujnik na nowy.

Zaintrygowała mnie jeszcze wyżej przedstawiona odpowiedź na temat pęcherzyków powietrza/piany. Ale będę o tym myślał jak wymienię najpierw czujnik.

Opublikowano
Hej. Długo się nie odzywałem bo na urlopie byłem i po urlopie dużo w trasie jeździłem. Czujnika jeszcze nie wymieniłem bo zbieram fundusze na nowy oryginalny. Na koniec tego miesiąca myślę, że go kupię i podstawię z wymianą oleju jednocześnie - wiadomo. Ogólnie to szlak mnie trafia bo kontrolka zapala się u mnie niemiłosiernie równo co 100km. Po zapaleniu się OIL MIN zatrzymywałem samochód, sprawdzałem stan oleju i dalej w drogę kasując stan licznika. Po kolejnych 100km ponownie, macha w górę i stan na bagnecie. Później to już tylko podnosiłem rączkę machy, odczekiwałem z minutę i szedłem zamknąć klapę. OIL MIN co 100km. Zrobiłem trasę w sobotę i w niedzielę i w poniedziałek, dziennie po około 350km-400km. Dziennie co 100km czujnik oleju. Jestem tak zirytowany, że do końca miecha dojeżdżę i zmieniam na czujnik na nowy.

Zaintrygowała mnie jeszcze wyżej przedstawiona odpowiedź na temat pęcherzyków powietrza/piany. Ale będę o tym myślał jak wymienię najpierw czujnik.

Kolego, ale czemu denerwuje Cie OilMin? Pamiętaj, że kontrolka OilMin świadczy o niskim poziomie oleju. Ale dopiero czerwona kontrolka(od oleju) oznacza jego niskie ciśnienie i groźbę zatarcia silnika. Ja jeżdżę od kontrolki do kontrolki - dolewając 0,5 l.

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego Horas91 chyba nie czytales tego tematu. Tu nie chodzi o zapalanie sie kontrolki gdy faktycznie olej jest na niskim poziomie, a o nieuzasadnione zapalanie gdy olej jest w normie a ona sygnalizuje jego brak. Mysle ze kolega Dajmon bliski jest rozwiazania problemu i niedlugo wszyscy poznamy prawde , o co w tym chodzi.

Opublikowano

Dzwoniłem dzisiaj do ASO Audi w sprawie regularności pojawiania się kontrolki oleju co 100km. Człowiek odpowiedział, że komputer odczytuje czujnik oleju (zaczyna odczytywać) dopiero po przejechaniu 100km od momentu resetu, czyli zamknięcia klapy - powiedzmy, że od momentu sprawdzenia oleju na bagnecie. Dodał jednocześnie, że może to wynikać ale nie koniecznie, od niemożliwości odczytania przez komputer informacji z czujnika oleju. Ja rozważam dwie możliwości uszkodzenia. Pierwszy. Okablowanie. Trzy przewody: przewód masowy-masa, przewód zasilający - zasilanie, przewód transmisji - informacje z czujnika w postaci ramek. Druga możliwość. Uszkodzenie w czujniku - czujnik nic nie wysyła. Przed zakupem czujnika sprawdzę oscyloskopem czy czujnik coś generuje. Jeśli generuje, to zrzucę dane na pendriva. Sprzwdzę również zasilanie tego czujnika, czy jest i w jakim stanie - również oscyloskopem. Dan znać jutro, pojutrze.

---------- Post dopisany 29-08-2013 at 07:29 ---------- Poprzedni post napisany 27-08-2013 at 20:37 ----------

Zrobiłem dzisiaj rano pomiary Vag'iem dzięki informacji od użytkownika "benyA4", który podrzucił mi na prv info:

cyt.:..."jak mozna by za pomoca vaga sprawdzic czujnik oleju - 17 zestaw wskaznikow, 08 bloki pomiarowe, grupa 003: okno 1 Coolant Temperature, okno 2 Oil Level, okno 3 Oil Temperature. Jesli czujnik bedzie wskazywal temperature oleju oraz jego poziom zmieni sie przy rozruchu, wskazywalo by na to ze informacja z czujnika pobierana jest caly czas"....koniec cyt.

Na tej podstawie zrobiłem pomiary - PrintScren'y. Widnieje na nich dodatkowo dokładna godzina z zegara licznika, stan licznika - przejechany dystans, prędkość, itp. Oto one.

01. Przed uruchomieniem silnika

01_VAG_przed_uru_silnika.jpg

02. Tuż po uruchomieniu silnika - tak po ok 30sek

02_VAG_tuz_po_uru_silnika_tak_po_ok30sek.jpg

03. Po uruchomieniu silnika - tak po ok 3min

03_VAG_po_uru_silnika_tak_po_ok3min.jpg

04. Po przejechaniu ok 100metrów

04_VAG_dalej_po_przejechaniu_100metr_w.jpg

05. Po przejechaniu ok 10km - wg wskazania licznika

05_VAG_dalej_po_przejechaniu_10km.jpg

06. PrintScreen w czasie jazdy - 84km/h

image.jpg

07. Na światłach - czyżby za niskie ciśnienie oleju ???????

07_na_wiat_ach_za_niskie_ci_nienie_oleju.jpg

08. Dalej na trasie

08_dalej.jpg

09. Dalej na światłach

09_dalej_na_wiat_ach.jpg

10. W robocie - OIL PRES zmienia się na VAG-u z: ok na ... <min

10_w_robocie_oil_pres_na_zmiane_ok_min.jpg

11. Po wyłączeniu silnika i po ponownym uruchomieniu

11_po_zgaszeniu_silnika_i_w_czeniu_stacyjki.jpg

Niepokoi mnie OIL Pr. 2 <min !!!!!!!!!!!!

Podczas pomiarów, nie miałem zapalonej kontrolki konewki OIL MIN, ani też kontrolka ta się mi nie zapaliła.

Opublikowano

Dobra robota Damian :good: Rzeczywiście nasuwa się taka myśl, że coś nie tegeś może z pompą olejową i stąd ciśnienie oleju pokazuje <min , ale dlaczego w takim razie po przejechaniu jakiegoś odcinka pokazuje <min a rano po rozruchu, w trakcie postoju, na "wolnych" obrotach pokazuje OK :eusathink: Może rzeczywiście haczyk jest w konkretnym oleju, który po uzyskaniu jakiejś tam temperatury ma takie a nie inne właściwości?

Opublikowano

Zrobilem te same logi i u mnie problemu z cisnieniem nie ma . Kolega dajmon niestety ma dodatkowy problem. Mamy z dajmonem pare teori i wlasnie je testujemy , o rezultatach napewno napiszemy na forum.

---------- Post dopisany at 20:06 ---------- Poprzedni post napisany at 18:56 ----------

Panowie kazdy kto ma problem z czujnikiem powinien przeczytac ten link znaleziony przez kolege Dajmon, mozna w ten sposob sprawdzic czujnik : http://www.ozaudi.com/forums/showthr...l-light-Groups

---------- Post dopisany at 20:15 ---------- Poprzedni post napisany at 20:06 ----------

Grupa 7 daje odczyt 2 ( w mm):

- Obecny poziom oleju

- Próg poziomu oleju

Grupa 6 ma 3 odczytów (w mm ) :

- Poziom oleju Min w przedziale serwisowym

- Maksymalny poziom oleju w przedziale serwisowym

- 100 km olej średnia różnica poziomów

GROUP 7 daje rzeczywiste odczyty czasu w mm od poziomu oleju w silniku . Jak przyspieszyć widać poziom w dół ( powiedzmy około 36 mm ) i zatrzymał się na światłach wrócić ponownie ( powiedzmy około 55mm ) .

Drugie czytanie , próg , wydaje się być poziom oleju Mininum w tym szczególnym czasie ( Mine pokazuje 46mm na biegu jałowym ) . Jazda po autostradzie , próg może być w dół do około około 36mm .

Teraz,min lekki olej nie przyjdzie on jak tylkopoziom spadnie poniżejprogu , ponieważ jest to dość często w ( gdy accellerating lub skręcania w lewo wokół etc zginania ) . To gdzie jest cala grupa 6

Grupa 6 zmiany wartości co 100 km od kiedy interwał serwisowy był resetowany.

Zajmuje odczyty z grupy 7 i dostarcza informacji na temat minimalnego poziomu oleju ( od progu min wyznaczonym przez ECU ) , a także daje maksymalny poziom w stosunku do progu (tj. najbardziej ilość oleju miałeś w silniku powyżej linia min na bagnecie ) . To jest wielki, czy olej był przepełniony. Myślę, że z minuty na wskaźniku do linii max wynosi około 10mm .

3. czytanie jest szczególnie ważny przy podejmowaniu decyzji o aktywacji MIN lekkiego oleju na wyświetlaczu . Ten ma średni poziom oleju ( w odniesieniu do progu ) co 100 km . Jeśli jest poniżej 0 , to włączyć światła min oleju . Oznacza to, że ma 100 km do obliczenia , jeśli za mało oleju.

---------- Post dopisany at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany at 20:15 ----------

Odczyty robimy w 17 instruments - 08 meas blocks - grupa 6 i 7

Opublikowano

Panowie prosba. wejdzcie swoim Vagiem w 17 instruments - 08 meas blocks - grupa 7 - kolumna 2 i podajcie jakie macie wartosci. Odczytajcie bez odpalania silnika. Jest to wartosc zaprogramowana minimalnego poziomu oleju.

U mnie jest to wartosc 54.

Opublikowano

Również u mnie jest wartość 54-55mm

Opublikowano

Z tego co pamiętam u mnie też było 54

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...