Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A wie ktoś jaka jest "pojemność" miski olejowej? Chodzi mi o to, ile oleju mogę wlać gdy np zapali się kontrolka (czyli brak oleju w misce?). Mam ten problem że zapala się kontrolka - auto postoi kilka godzin i olej wraca, kontrolka gaśnie. Bierze go ok 1l/1000km, ale główny problem polega na tym że nie przejedzie 100 km na raz bez zapalenia się kontrolki, nawet pomimo max'a na bagnecie. Max na bagnecie jest już po 300-400 ml oleju (od min). Najchętniej wlałbym litra od razu, ale nie wiem czy to dobry pomysł. Miesiąc temu wymieniona odma - jedynym plusem to że check zgasł :D Liczę na jakieś odpowiedzi, bo już mi sił brakuje :(

Opublikowano

A umnie wcale nie pokazuje komunikatu o niskim poziomie oleju, wymieniłem czujnik w misce i dalej nie działa. Co jest przyczyną?

Opublikowano
Dnia 23.07.2017 o 11:55, oarcinmsiak napisał:

A wie ktoś jaka jest "pojemność" miski olejowej? Chodzi mi o to, ile oleju mogę wlać gdy np zapali się kontrolka (czyli brak oleju w misce?). Mam ten problem że zapala się kontrolka - auto postoi kilka godzin i olej wraca, kontrolka gaśnie. Bierze go ok 1l/1000km, ale główny problem polega na tym że nie przejedzie 100 km na raz bez zapalenia się kontrolki, nawet pomimo max'a na bagnecie. Max na bagnecie jest już po 300-400 ml oleju (od min). Najchętniej wlałbym litra od razu, ale nie wiem czy to dobry pomysł. Miesiąc temu wymieniona odma - jedynym plusem to że check zgasł :D Liczę na jakieś odpowiedzi, bo już mi sił brakuje :(

Tutaj w temacie jest już wszystko napisane, tylko wiem ciężko przebrnąć przez 44 strony. Lecz polecam Ci zajrzeć na 25 i czytać. Generalnie kontrolka się zapalać będzie co 100Km u mnie też tak jest, ale nie oznacza to ,że oleju tam nie ma. Po prostu otwarcie klapy maski na minutę kasuje ten błąd na kolejne 100 km.  Ja dolewam na 1000Km około 0.8- 1l lecz kontroluję olej praktycznie co 200Km i jak trzeba dolewam 350ml. Pojemność miski to około 0.5 litra na całym bagnecie (jak dobrze pamiętam). Teraz jestem po wymianie oleju na Motula przejechane póki co 500Km i nic.  Lecz wiem ,że przy 1000Km trzeba będzie dolewać z pewnością, bo olej i tak będzie konsumowany. :) Taki urok. 

Opublikowano

Witam.Przy ostatniej wymianie oleju postanowiłem wymienić czujnik poziomu oleju ponieważ wyskakiwał mi komunikat niskiego poziomu co 100 km.Teraz po przejechaniu 1000 km komunikat sie nie pojawia pomimo stanu oleju poniżej minimum.Czyżby czujnik był wadliwy

Opublikowano

Witam.

Mam taki problem z kontrolka oleju- niski poziom oleju. Kontrolka włącza się co 100km.

Dziwne jest to że kasuje się jak podniosę maskę i odkrece kurek lub podniose szabelkę do poziomu oleju. Po podniesieniu samej maski nie kasuje mi komunikatu. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć co może być przyczyną? Chce to zrobić bo czeka mnie trasa 1600km w jedną stronę.

Dziękuję i pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Powinno się kasować po podniesieniu maski i na pewno tak się dzieje. Ani bagnet ani korek wlewu nie mają żadnego czujnika.

Tak działa ten system, że jak jest mało oleju to wywala kontrolkę, po otwarciu maski znika, jeśli wciąż jest mało oleju zapali się po 100 km.

Jeżeli oleju jest więcej niż na minimum a kontrolka się świeci to czujnik jest popsuty, albo przewody.

PS

Zdarza się w niektórych przypadkach, że czujnik daje znać nawet gdy oleju jest na połowie bagnetu.

Edytowane przez Rosomak91
Opublikowano (edytowane)

Poziom oleju sprawdzam jest max. Wymieniłem olej jest max. To jest dziwne że po odkręceniu korka gaśnie sama maska nie pomaga. To jest dziwne może coś z odma jest nie tak, przytkana?

Jeśli mi skasuje po podniesieniu maski i włącza się po 100km jest możliwość że to czujnik poziomu oleju? Jak by był zepsuty to nie powinien świecić się cały czas tylko regularnie co 100km

Edytowane przez Mirek1989D
Opublikowano
4 godziny temu, Mirek1989D napisał:

Poziom oleju sprawdzam jest max. Wymieniłem olej jest max. To jest dziwne że po odkręceniu korka gaśnie sama maska nie pomaga. To jest dziwne może coś z odma jest nie tak, przytkana?

Jeśli mi skasuje po podniesieniu maski i włącza się po 100km jest możliwość że to czujnik poziomu oleju? Jak by był zepsuty to nie powinien świecić się cały czas tylko regularnie co 100km

Jak jest popsuty to co 100km zapala żółta kontrolke. Za każdym podniesieniem maski błąd jest kasowany. Ale gdy co każde 100km się pali to czujnik jest do wymiany. Dość chamskie jest to urządzenie bo usrednia wynik do czegoś tam. Więc ciężko powiedzieć. Ja zmienialem czujnik. Jeden został zareklamowany. Zacząłem trzymać 3/4 i nie ma kontrolki. Teraz na innym oleju nawet jak minimalnie spadnie z połowy bagnetu do powiedzmy pierwszego zagięcia powyżej minimum na ciepłym a połowy bagnetu na zimnym. To się nie pali. W ogóle odkąd przeszedłem na 5w50 w ogóle nie ma kontrolki. Na luzie sobie do tych 3/4 dolewam i jest spokój. Już 2300km nalatane. Wlalem łącznie 4litry oleju. :) jest git. Przy ostatniej wymianie oleju dotykalem przytykalem te kabelki dochodzące do czujnika(hehe może to pomogło) - w ogóle wyglądają podejrzanie. Może właśnie w nich jest problem. :). Ale po nowym roku sprawdzę i zrobię to bo mnie wkurza że w ogóle czujnik przy połowie bagnetu po jakimś czasie się pali a nigdy się nie palil, a audica już 100tys zrobiłem, jakoś niedawno się ta walka zaczęła. Narazie na zimnym mu leje na 3/4 i latam. Czujnik kup u dziqa - helli(208zl) i koniecznie z ASO za 50zl kabelki - wtyczka(zadzwon tam powiedzą Ci) . Bo u mnie np. Sama wymiana czujnika nic nie dała. Dalej wariowal. :). Więc proponuję Ci wziąć elektronika jakiegoś zaufanego. I wszystko wymienić co się da i posprawdzac ta Wiązke. Możliwe że to ona pada albo wtyczka a nie czujnik.  . Tak będzie najlepiej jak zrobisz, bo u mnie nowy czujnik się raz palil raz nie. I to dosłownie. Więc możliwe że są zawirowania w przewodach które włączają/wyłączają kontrolke. Pozdrawiam 

Opublikowano

Pozwolę sobie odświeżyć temat, przewertowałem prawie wszystkie strony.
Czy ktoś poradził sobie z tym problemem? Może jest jakiś nowy sposób.

Opublikowano

Może ktoś miał taki przypadek, na rozgrzanym silniku pokazuje się czerwona konewka z napisem OIL jeśli nacisnę check na zegarach pokazuje się komunikat "switch off engine and check oil level". Może ktoś przerabiał to ? Z góry dzięki za odp.

Opublikowano (edytowane)

Panowie. Odkryłem że na 0w40 Penrite ten tenths olej po 5 minutach ma ten sam stan co po całej nocy. :) Rozwiązałem problem kontrolki i sprawdzania oleju. Znów mogę sprawdzać olej rano bez wyrzutów sumienia. Moja droga krzyżowa dobiegła końca(taką mam nadzieję) -  to pierwszy raz w historii ?. Pozdrawiam. Wesołych świąt.  

PS. Na tym oleju chyba spadło branie :) . Wyjdzie mi dolanie na 10 tys km - 1,5-2litry oleju jakos, czyli w 6 litrach się zmieszczę co jest spoko.;) . Także jak na 250 tys km jest okej. Myślę by dalej płukać i używać anticarbona bo działa . Chciałem się tym podzielić ;)

Edytowane przez Anelson
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Anelson napisał:

Odkryłem że na 0w40 Penrite ten tenths olej po 5 minutach ma ten sam stan co po całej nocy

Dobrze, że masz progres z problemem, który już chwilę zwalczałeś.

Wiesz, olej 0W40 będzie zawsze lepszy (szybciej będzie "wracał" do miski) niż 5W40, o innych nie wspominając, choć ja jeżdżę na 5W40 i takich "atrakcji" jak parę razy opisywałeś nie mam i niech tak mi zostanie.

Również Wesołych Świąt i bądz zdrowy.

Edytowane przez AndrzejK.
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...