dziugi Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 Witam. a jeżeli zdecydowałbym bym się na wsadzenie miski olejowej od 1.9tdi AVB, to czy dalej muszę ciąć smoka?? Jak wtedy będą wyglądały wskazania poziomu oleju jeżeli zastosuje bagnet od blb??? Bardzo Prosze o pomoc, ponieważ jutro( w poniedziałek) zaczyna sie swap silnika. PO udanym przeszczepie odwdzięcze sie pożądnym postem opisującym całą procedurę...
ziutek--wroclaw Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 smoka nie bedziesz musiał ciąć . w sumie to jak przekładałem u siebie silnik i dałem smok od 1.9 i założyłem miskę od swojego silnika [bna] to smok nie dotykał miski mimo ze wiele osób pisze ze dotyka - miska normalnie dała się założyć , ale i tak na wszelki wypadek go skruciłem . a co do oleju to według mnie nie bardzo da rade zrobić tak żeby dobrze pokazywało, ja mam swoje znaki i jest oki.
wladca_pierscieni Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 to znaczy ze wszystkie BLB sa takie wadliwe ? i czy jeszcze w B7 montowali inne silniki 2.0l
MAJKI Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 to znaczy ze wszystkie BLB sa takie wadliwe ? i czy jeszcze w B7 montowali inne silniki 2.0l Niby tak ale ja tam jeżdze i nie patrze że to BLB bede sie martwił jak rzeczywiście padnie, kolega też pomyka BLB i sobie chwali narazie :gwizdanie: A jeszcze są silniki 2,0 Tdi z kodem BRE, BPW i 2,0 tdi 136KM z oznaczeniem BNA
sedi Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 Niby tak ale ja tam jeżdze i nie patrze że to BLB bede sie martwił jak rzeczywiście padnie, kolega też pomyka BLB i sobie chwali narazie :gwizdanie: A jeszcze są silniki 2,0 Tdi z kodem BRE, BPW i 2,0 tdi 136KM z oznaczeniem BNA Bardzo mądre podejście,sam mam dokładnie takie same - nie można się dać zwariować,bo jak nie silnik to skrzynia,jak nie skrzynia to coś tam i w nieskończoność...jeżdzę i jest ok
ALBINEK Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Po swapie z BLB na BKD został ten sam bagnet ,miska od BLB .Po wlaniu oleju i sprawdzeniu poziomu oleju stan na bagnecie był ok.Nic nie zmieniałem.
leone1988 Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 zastanawiam sie na swapem i mam pytanie; Czy tylko silnik bkd pasuje do blb?? czy można również wmontowa silnik o innych oznaczeniach niż bkd??[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 12:12_________________________________________________bo u mnie występują: -lekkie szarpania przy 2000 obrotów -bujanie na biegu jałowym -i zadkie tracenie obrotów np;przy dojeżdzie do świateł skoro ciężko znalezc przyczyne tego to mysle że nie warto tego robic. Wiec pozostaje wymiana silnika.
jaro4444 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Czy tylko silnik bkd pasuje do blb?? czy można również wmontowa silnik o innych oznaczeniach niż bkd?? Nie tylko BKD. Pasuje każdy silnik 2.0 16V. Sednem całej wymiany jest wyje.... znaczy się pozbycie wałków wyrównoważających. Dlatego szukamy motoru 2.0 16V bez wałków, roczniki najlepiej od 2007 r., w pompkami Boscha. Okazuje się, że możemy też zastosować silniki VW 2.0 TDI z Mitsubishi (BSY) albo Jeep/Doge.
michal1984 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 koledzy ja tez mam BLB 2005! i pytanie! jak najprosciej sprawdzic stan z€batek na walkach. i jeszcze jedno! cos ostatnio wysluchalem ze w moim silniku cos trzeszcz. slychac metaliczny dzwiek wydaje mi sie ze gdzies z prawej strony rejon alternatora! silnik pracuje rowno nie przerywa chodzi super. tylko ten dzwiek. jak jest zimny to nic nie slychac dopiero jak zlapie temperature to zaczna sie odzywac. jesli ktos sie juz z tym spotkal to prosze o pomoc. przepraszam za ortografie nie mamk polskich znakow!
leone1988 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 może to być zjechana zebatka na wale. mi jak halasowało to tak do konca nie wiedziałem z kąd. az zdjąłem miskę olejowa.
audiomaniak Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 koledzy ja tez mam BLB 2005! i pytanie! jak najprosciej sprawdzic stan z€batek na walkach. i jeszcze jedno! cos ostatnio wysluchalem ze w moim silniku cos trzeszcz. slychac metaliczny dzwiek wydaje mi sie ze gdzies z prawej strony rejon alternatora! silnik pracuje rowno nie przerywa chodzi super. tylko ten dzwiek. jak jest zimny to nic nie slychac dopiero jak zlapie temperature to zaczna sie odzywac. jesli ktos sie juz z tym spotkal to prosze o pomoc. przepraszam za ortografie nie mamk polskich znakow! dokładnie jak olej dostanie temp. to zaczyna coś jakby szurać na zimnym cisza, w moim przypadku to był napęd pompy oleju (łańcuch)
michal1984 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 no wlasnie tak mi sie cos wydaje ze to bedzie naped pompy oleju. a orientujecie sie czy mozna zdemontowac ten caly mechanizm. chodzi mi oto czy da sie sciagnac te zebatki. jesli tak to chce zrobic cos takiego. sciagne zebatki i dam znajomemu zeby mi dorobil takie. pracuje na kolei i juz nie jedna mi taka czesc dorobil. kupie lancuch i zloze. jezeli mi sie uda zrobic taka operacje to dam znac. jak narazie czekam na odpowiedz czy da sie zdemontowac te zebatki. pozdrawiam
leone1988 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Ja zrobiłem tak. zastąpiłem zjechaną zębatke na wale trybem, ale musiałem zmienic już cały system napędu pompy oleju. Ale przy najmniej nie mam już żadnego łańcucha i wszystko chodzi git. program zmieniłem i jak narazie jestem zadowolony. a części to załatwiłem uzywane które wyciągnełem z silnika który był z jakiegos turana 2007 rok
FANTOMAS Opublikowano 15 Stycznia 2010 Opublikowano 15 Stycznia 2010 Panowie a co z innymi typami silników i ich wymiany na BKD z np. BPW z DPF jest jakaś mina ?
turdzi Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Panowie a co z innymi typami silników i ich wymiany na BKD z np. BPW z DPF jest jakaś mina ? BPW ma tez swoj odpowiedznik , BMM o ile dobrze pamietam czyli tez z jednym wlakiem.
jaro4444 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 BPW ma tez swoj odpowiedznik , BMM o ile dobrze pamietam czyli tez z jednym wlakiem. BMM ma czujnik położenia wału korbowego w tylnym uszczelniaczu silnika (tak jak BKD). BPW ma jak stare AWX tarczkę z nacięciami przykręconą do wału. Najprościej BPW zamienić jest na motor BGW z ostatnich serii Passata B5 FL (trzeba przełożyć pompki z BPW i nie wiem jak jest w wałkiem rozrządu).
mirefire Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam..... Po przeczytaniu historii o silniku BLB ze będę się kierował w kierunku wymiany silnika na BKD, ponieważ mój ma nalatane 170 tyś. km, chodzi bardzo dobrze , natomiast pojawiają się drgania budą na biegu jałowym oraz wydaje mi się że odgłosy z silnika są niepokojące tzn.jakiś bardziej metaliczny dźwięk..... Dlatego mam prośne o wyjaśnienie mi pewnych spraw przez tych co wiedzą ( nie przypuszczają)lub tych co już robili taką wymianę gdy nie chciałbym kupując silnik BKD >spaść z deszczu pod rynnę.... 1. Silnik BKD z jakiego roku najlepiej szukać,2006, 2007,2008( czy są różnice w tych silnikach, ponoć w któryś pękały głowice?) na co zwracać uwagę? (są one na jednym walku czy na dwóch), czy jest na słupkach lub głowicy wybity rok produkcji? czy można ocenić jakoś przebieg tego silnika? czy trzeba wierzyć tylko na słowo sprzedającemu?, czy nam coś powie stan zewnętrzny silnika. 2. We większości są do kupienia tzw. gołe słupki> czy osprzęt ( oprócz miski olejowej (bo tego się doczytałem ) i smoka do oleju ) pasuje z silnika BLB do BKD > tzn. klima , pompa wtryskowa, turbina, okablowanie węże , zbiorniczki, itd. aaaa.mam skrzynie manualna 6 biegów >rozumiem że sprzęgło kompletne z kołem dwumasowym musi być inne > do silnika bkd Z góry Dziękuje za wszelkie wskazówki i informacje Pozdrawiam...
ALBINEK Opublikowano 21 Stycznia 2010 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Szukaj silnika od 2006 do góry,głowica z dwoma wałkami rozrządu,sprzęgło pasuje od BLB tak jak i miska olejowa która trzeba tylko lekko podciąć.Smok od AWX.Cały osprzęt silnika z BLB.W tym wątku http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_brak_cisnienia_oleju_w_blb-t72740.0.html zamieściłem kilka zdjęć co i jak pewnie przydadzą Ci się jak masz zamiar zmieniać BLB na BKD.Korzystałem z pomocy forumowiczów,a reszta wyszła w czasie roboty.Prośba do moderatorów ,może wklejcie te zdjęcia albo połączcie oba wątki o swapie BLB na BKD będą przydatne dla tych przed którymi trudne chwile.Wszystkie prace wykonałem sam więc jak ktoś ma jakieś pytania służe pomocą
mirefire Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 ALBINEK >Dzięki za info fotki napewno się przydadzą . Teraz zostało mi tylko przeglądanie na bieżąco allegro w poszukiwaniu odpowiedniego silnika (rozumie że na silniku jest wybita jakaś informacja z którego jest roku) no bo z kilometrami to tylko na słowo honoru... a co myslicie o tym??? http://www.allegro.pl/item898501093_audi_a3_2004_08_silnik_komplet_2_0tdi_140km_bkd.html
ALBINEK Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Według mnie bardzo ciekawa oferta,zwłaszcza że silnik jest kpl.więc zostaną części na sprzedaż po BKD.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się