Elfontzm Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 (edytowane) Witam, Posiadam A4 B6 rocznik 2004, silnik 1.8T BEX. Fabryczne zawieszenie w samochodzie dobrze sprawdza się przy jeździe na normalnych drogach, ale w moich okolicach pozostawiają one wiele do życzenia (delikatnie mówiąc) i przy wizycie u mechanika w następnym tygodniu chciałbym wymienić przynajmniej sprężyny na bardziej miękkie, aby poprawić komfort jazdy, nawet kosztem większego wychylania się samochodu na zakrętach (mam do roboty większość tulei przez wspomniane wyżej słabej jakości drogi, jak i prawdopodobnie mocowanie sprężyny lub coś w tych okolicach - przy skręcie w lewo mi się odzywa sprężyna, dlatego chcę wszystko zrobić przy okazji, żeby nie rozkręcać wielokrotnie zawieszenia). Potrzebuję porady na temat doboru amortyzatorów, mianowicie czy amortyzatory z niższej kategorii wagowej spowodują, że auto będzie bardziej komfortowe i będzie bardziej tłumiło nierówności na drodze, czy auto będzie się przez to zachowywało nieprzewidywalnie? Dodam, że w najbliższym czasie będę montował do samochodu instalację LPG, więc ciężar tyłu na pewno się zwiększy. Moje fabryczne zawieszenie prezentuje się następująco (odczytane z nalepki w bagażniku oraz sprawdzone na samochodzie): Przód: Amortyzator - oznaczenie 1BA Sprężyna - 0JH (dwa różowe, jeden biały i jeden żółty pasek) Tył: Amortyzator - oznaczenie 1BA Sprężyna - 0YK (trzy różowe i jeden biały pasek). (Ponoć do silników z oznaczeniem BEX montowane było fabrycznie obnożone zawieszenie, nie wiem czy tak jest ale tak słyszałem) Edytowane 23 Września 2020 przez Elfontzm
wojtek_lbn Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 Jesteś pewien że zamontowany jest zestaw 1BA? I że jest względnie sprawny? Przecież na tym zawiasie A4 to jest ponton, jak to jest dla Ciebie za twarde to kup sobie starego merca z lat 80tych, może wtedy będzie lepiej... Wiem jak to brzmi, ale mówie serio. Albo masz założone coś innego niż wynika z fabrycznej specyfikacji, albo zdecydowanie za duże oczekiwania co do zawieszeń w tym modelu.
pila24 Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 1Ba to mięciutkie zawieszenie,możliwe że ktoś już zmienił same sprężyny lub z amorkami. Pod auto i fotki cyknij
tass Opublikowano 23 Września 2020 Opublikowano 23 Września 2020 Jak czerwone amortyzatory to na 99% nie BA, tylko ktoś już zmienił.
Elfontzm Opublikowano 24 Września 2020 Autor Opublikowano 24 Września 2020 Czy amortyzatory też mają swoje oznaczenia które można sprawdzić na aucie?
wojtek_lbn Opublikowano 24 Września 2020 Opublikowano 24 Września 2020 Kolor- 1BA są czarne, 1BE (usportowione) i 1BV (S) czerwone i tu już tylko po numerach części rozróżnisz. Przede wszystkim sprawdź czy to w ogóle jest oryginał.
przem8 Opublikowano 24 Września 2020 Opublikowano 24 Września 2020 Fabryczne amorki pod 1be też były czerwone.
Elfontzm Opublikowano 24 Września 2020 Autor Opublikowano 24 Września 2020 Amortyzatory z przodu i tyłu są czarne. Załączam zdjęcia. Uważam, że zawieszenie w moim aucie jest zbyt twarde ponieważ mam porównanie z autem znajomego
tass Opublikowano 24 Września 2020 Opublikowano 24 Września 2020 Amortyzatory amortyzatorami, ale czy masz kolorowe paski na sprężynach? Jeśli tak to jakie?
Elfontzm Opublikowano 24 Września 2020 Autor Opublikowano 24 Września 2020 Koła 16', opony 205/55. Kolory sprężyn wymieniłem w pierwszym poście.
tass Opublikowano 24 Września 2020 Opublikowano 24 Września 2020 (edytowane) Aha to w takim razie nie jest tylko z "metki" ale i potwierdzone, że niby siedzi 1BA, pozostaje to, że zawieszenie wybite i sprężyny siadły, samochód zrobił się mniej komfortowy. Pozostało jedynie porównać z samochodem z taką samą konfiguracją zawieszenia jak coś. edit. kiedyś miałem opony typu run flat, na tych to było twardo, rozmiar Twoich powinien wskazywać że powinno być komfortowo Edytowane 24 Września 2020 przez tass
Elfontzm Opublikowano 24 Września 2020 Autor Opublikowano 24 Września 2020 Ktoś jeszcze jest w stanie potwierdzić lub zaprzeczyć że zawieszenie może "twardnieć" przez niesprawne jeden lub więcej elementów jak np. sprężyna?
greg2505 Opublikowano 25 Września 2020 Opublikowano 25 Września 2020 Masz zawieszenie 1ba ,przód 8kat.wag,tył 10kat.wag ,powinno być komfortowo,wymień zawiechę jak masz styrana,przy okazji sprawdź amory i sprężyny,zerknij na odboje amorów jak są pokruszone to napewno dobijają i amory złom ,a one sporo zmieniają komfort jazdy,ewentualnie sprężyny nowe ,sachs też robi zamienniki, z kategorią bym nie kombinował bo może być gorzej,podstawa to żeby wszystko było sprawne
dekiel 13 Opublikowano 25 Września 2020 Opublikowano 25 Września 2020 24 minuty temu, greg2505 napisał: Masz zawieszenie 1ba ,przód 8kat.wag,tył 10kat.wag ,powinno być komfortowo,wymień zawiechę jak masz styrana,przy okazji sprawdź amory i sprężyny,zerknij na odboje amorów jak są pokruszone to napewno dobijają i amory złom ,a one sporo zmieniają komfort jazdy,ewentualnie sprężyny nowe ,sachs też robi zamienniki, z kategorią bym nie kombinował bo może być gorzej,podstawa to żeby wszystko było sprawne Dokładnie.
Elfontzm Opublikowano 26 Września 2020 Autor Opublikowano 26 Września 2020 Dzięki koledzy, rozmontuję wszystko u mechanika i zobaczę co da się zrobić. Jeśli zadziała, to napiszę tutaj co trzeba było naprawić, może komuś pomoże ta informacja.
Elfontzm Opublikowano 19 Lutego 2021 Autor Opublikowano 19 Lutego 2021 (edytowane) Cześć, Przepraszam, że odpowiadam po tak długim czasie. Okazało się, że łączniki stabilizatora z przodu (8E0 411 317/318) były zamontowane odwrotnie, co prawdopodobnie usztywniło sam stabilizator i zawieszenie z przodu. Po wymianie na nowe i poprawnym zamontowaniu auto jest wyraźnie bardziej miękkie. Edytowane 20 Lutego 2021 przez Elfontzm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się