Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bosma h7 LED


Legion44

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, Sajmon89 napisał:

Przecież wiem że to są duże koszta bo już to przeliczyłem. Dlatego uważam że się nie opłaci auto i tak nie zyska na wartości.... i wręcz przeciwnie uważam że może stracić.... jak będę chciał kiedyś sprzedać i okaże się kumaty kupiec zobaczy że było rezane i nie jest to tak jak z fabryki wyszło to mi będzie ciężko sprzedać. Sam osobiście bym takiego nie kupił. 

Kupiłem kiedyś 1 autko po takich modach to wiem co to znaczy wieczne problemy z elektryka a kabelków było że nie szło się połapać poplątane jak łoniaki pod wieczór ja c*pie 

kolego do swojej B6 sam osobiście montowałem bi-xenon, nie wiem jak u ciebie wyglądała to przeróbka, że postanowiłeś wszystko wywalić, ale u siebie wszystko mam zrobione zgodnie ze schematami i w razie awarii nic nikt nie będzie musiał szukać, bo zajrzy w schematy i wszystko będzie wiedział. Nie wiem jak w B7, ale w B6 to kwestia dołożenia jednej wiązki samopoziomu + wiązka od sprysków i pospinanie wszystkiego w MCE. Jeśli chodzi o koszty to ja zamknąłem się w 2k zł (zderzak udało mi się kupić w kolor, więc odpadł dodatkowy koszt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Sajmon89 napisał:

Dlatego uważam że się nie opłaci auto i tak nie zyska na wartości.... i wręcz przeciwnie uważam że może stracić....

Bzdury opowiadasz :lol1: Kupując auto, zawsze zadaję pewne kryteria wyszukiwania i według nich poszukuję tego egzemplarza, który spełnia jak najwięcej punktów. Jeśli auto ma być z navi, ksenonem, grzanym zadem w prądzie i załóżmy, że z kamerą cofania, to nie obrażę się na taki egzemplarz fury, w którym rzeczy te zostały zapakowane przez entuzjastę. Oczywiście, że dokonam oceny poprawności funkcjonowania oraz uzyskam więcej informacji na temat szczegółów montażu, jego przebiegu oraz użytych materiałów. Taki sposób zamontowania nie dyskwalifikuje jednak dokonanych modyfikacji. W wielu przypadkach są one wykonane nad podziw rzetelnie, do tego stopnia, że niejednokrotnie dałbym sobie uciąć rękę, że wykonali to ludzie w Ingolstadt. Przykładów masz tu setki na forum. Odsetek Agrotunerów wśród profesjonalnych Modyfikatorów to zaledwie kilka - kilkanaście procent :decayed: 

Za auto dopracowane w szczegółach, dopieszczone technicznie i doposażone dostaniesz podczas sprzedaży więcej niż za wersję BE (Bieda Edition).

W swojej historii miałem kiedyś przypadek Audi 100 C4 na zwykłej lampie, które w sumie, oprócz tego że było z małym przebiegiem i nie było zniszczone to niczym się nie wyróżniało. Z ładnie zrobionym setupem na A6 C4, ksenonem i paroma modami, po doprowadzeniu zewnętrznym lakieru jak na nowym aucie i ogarnięciu środka, poszło za 205 % ceny zakupu, po przeszło 2 latach użytkowania. Nowy właściciel pojeździł tym rok i sprzedał klubowiczowi Audi - pasjonatowi za 2 tysie drożej :doh: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I co myślicie że po zamontowaniu ksenonu o wartości 2000 zł bo cała przeróbka tyle wyniesie wasze auta zyskają na wartości 2500zl ??

Bzdura ! 

Może są tacy co by się nabrali bo ja nie... jakby mi ktoś prawił że zamontował to wszystko sam i auto jest nadzwyczajnie wartościowsze haha 

A o tej audi 100 co odpowiadasz to już klasyk i cena nie spada a wręcz rośnie to inna bajak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładałem cały układ, samo-poziom, spryski, bixenon nie po to, żeby podnieść cenę auta, a po to żeby legalnie móc jeździć na xenonach i zadbać o moje bezpieczeństwo na drodze. Różnica między lampami jest wręcz ogromna, szerokie pasmo oświetlenia drogi, wypełnienie światła, coraz rzadziej korzystam z drogowych bo wystarczają mijania. Podstawą jest niewypalony odbłyśnik w soczewce i nowe żarniki. 

Wcześniej kombinowałem z bihalogenem, czyli dołożone projektory mini, na żarówce H1, i już to poprawiło mi komfort jazdy, ale do pełni szczęścia ciągle mi czegoś brakowało... 

Bardzo dużo osób pisze o ledach i zazwyczaj ludzie narzekają na jazdę w deszcz, kiedy jest mglisto, być może ma tu duże znaczenie barwa światła, gdzie pożądana jest w granicach 4300K, a zakupione ledy mają wręcz niebieskie już 6000-8000K...

Jedyne sensowne rozwiązanie jeśli już tak bardzo się chce mieć ledy, to założenie projektorów biledowych, robiłem takie, ale zabawy, przerabiania jest tyle, że mimo fajnego świecenia każdemu odradzam... W lampie demolka, obudowa osłabiona i do tego po rozklejeniu raczej na bank bedą potem parować... 

Dlatego jak się chce mieć lepsze światła to montować bixenon, do tego wrzucić projektor z b8 fl lub evox-r 2.0 i na pewno każdy będzie z tego zadowolony. Ja jeszcze dołożyłem u siebie japońskie przetwornice z b8, bo te Valeo lubią płatać figle ?

Przy seryjnych lampach można wyjąć soczewki, wyczyścić szkła, sprawdzić stan odbłyśników i jeśli są już matowe czy wypalone podmienić na regenerowane. Do tego dobra żarówka i też jako tako można pojeździć, ale ciągle będzie niedosyt i szukanie czegoś mocniejszego... 

  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej Kamil napisał, to co się wkłada w auto nie ma być jednoznacznie inwestycją i wyciąganiem większej kasy przy odsprzedaży. Są na tym świecie ludzie, którzy łądują kasę w auto bo mają ochotę, chcą poprawić bezpieczeństwo i trochę dołożyć gadżetów... A i satysfakcja z wykonanej pracy ogromna. 

Dokładnie dziwnych żarówek LEDowych niewiadomego pochodzenia, wsadzanie hidow czy inne mocniejsze żarówki bez dopuszczenia do ruchu, to poprawienie oświetlenia u siebie tylko na chwilę bo zaraz odbłyśniki i inne elementy lamp dostaną po tyłku od nadmiaru temperatury, a kolejna jeszcze ważniejsza kwestia to nawet jak uważasz że ustawiłeś światła prawidłowo to i tak oślepiasz wszystkich jadących z naprzeciwka na takich dziwnych wynalazkach i spowodujesz że nic nie widzą, taka sytuacja nawet przez ułamek sekundy może doprowadzić do tragedii.

A 2k za prowidłowe dołożenie xenonu to nie jest jakaś wygórowana cena. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barwa zimna – 4600 – 6500 [K]

Barwa neutralna – 3300 – 4500 [K]

Barwa ciepła – 2200 – 3200 [K]

A Teraz trochę z innej beczki niby nauki tak głoszą 

Barwa światła LED

Jak już dobrze wiemy barwa i kolory światła białego zależą od parametru, jakim jest ilość kelwinów. Oświetlenie LED dysponuje szeroką możliwością doboru odpowiedniej barwy światła, przez co możemy wybierać źródła LED w temperaturze od 2200K do nawet 11000K. Dzielimy je na trzy podstawowe kategorie

Barwy ciepłe : 2200-3500 Kelwinów - barwa światła 2700K i 3000K to najbardziej zbliżone barwy światła do tradycyjnego oświetlenia.

Barwy neutralne: 3500-4500 Kelwinów - barwa światła 4000K ze względu na swoją uniwersalność staje się coraz bardziej popularna.

Barwy zimne: 4600-11000 Kelwinów - barwa 6500K to wcale nie najchłodniejsza, ale optymalna w miejscach, gdzie pracujemy.

Zimne światło

Barwy zimne to najchłodniejsze z dostępnych barw światła ledowego, ale także takie, które najbardziej pobudzą nasz organizm do ciężkiej pracy!!! Barwa światła 6000K i 6500K świetnie sprawdzi się do różnych miejsc, które teraz będą znacznie szybciej zauważalne przez ludzkie oko. A także  ma zastosowanie w motoryzacji powoduję lepsze oświetlenie drogi, znaków, odblasków dostrzeganie znacznie szybciej zarysu przeszkód. Najbardziej optymalna barwa która pobudza do pracy  przeciwdziała znużeniu .Przy wyższych temperaturach sięgających nawet 10000 Kelwinów będziemy mogli zauważyć jak światło powoli będzie otrzymywać lekkie odcienie niebieskiego co już nie jest tak korzystne dla ludzkiego oka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nikt napewno nie zaprzeczy że owe światło o barwie zimniej 5000-6000k 

Powoduję lepsze oświetlenie drogi zarysy znaków które odbijają światło są widoczne ze znaczenie większej odległości białe liniej są wyraźniejsze i to wszystko jest na korzyść podczas prowadzenia w nocy auta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żadne nowinki kolego:wink: Jeżeli chodzi o odbijanie światła tak ale na mokrej nawieszchni światło białe jest pochłaniane przez czarny asfalt. Czym wyższa temp. światła tym mniej w deszczu widzisz. Dodatkowo czym większa liczba K tym mniejszy strumień świetlny wyrażany w lumenach. Tak np. żarniki 4300 K mają 3200 lumen a 6000 K już tylko 2800 lumenów. Są po prostu ciemniejsze, dlatego na 6000 K nie wydają w EU homologacji. :hi:

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po testach LED markowej firmy na P.... I powiem szczerze nie polecam tego do a4 b6 w soczewce zachowuję się to poprawnie jeżeli chodzi o linię odcięcia ale strumień światła jest krótszy na boki świeci dość szeroko ponieważ diody są umieszczone tylko z dwuch stron żarówki LED występuje efekt szerokiego święcenia na boki nie w dal. Może gdyby diody były 360stopni do około żarówki miało by to lepszy zasięg.

Zauważyłem też że przy przyłożeniu np: ręki, kartki papieru 30cm od lampy na środku jest takie martwe kółeczko wielkości 7cm a po bokach silniejszy strumień światła. Na zdjęciu tego nie widać ale można sobię porównać wiązkę światła jakie daję zwykła żarówka halogenowa H7 

 

 

IMG_20201114_092442_HDR.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyjechaniu w nocy na drogi mało uczęszczane przez pojazdy celem sprawdzenia zasięgu i skuteczności światła zauważyłem że świeci to mega na boki a w dal już jest kiepsko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o czym my tu cały czas piszemy? Jak myślisz dlaczego tracisz homologacje wsadzając inne źródło światła?

Ty albo nadal tego nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumieć. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega na fizyce w szkole nie uważał, albo był na wagarach jak było o soczewkach, skupieniu światła itp. :) teraz kto by się tam przejmował zasadami fizyki ;)

  • Pomoc techniczna 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sajmon89 napisał:

Przy wyjechaniu w nocy na drogi mało uczęszczane przez pojazdy celem sprawdzenia zasięgu i skuteczności światła zauważyłem że świeci to mega na boki a w dal już jest kiepsko ?

Więcej na boki, więcej w oczy kierowców jadących z naprzeciwka też, ogólnie to światła mijania nie mają 300m zasięgu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Muskel1 napisał:

Ty albo nadal tego nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumieć. 

Sie uparł i co mu zrobisz.

Dla niego ważne jest to, by on widział a inni niech go mijają po rowach.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nikt mi nie wyjaśnił dlaczego nie montować LED to sam przeprowadziłem doświadczenie i wiem teraz jak to wyglada a z tym oslepianiem to nie do końca się zgodzę ale nie będę o tym pisał.bo za długo. A po co mi takie ledy które świecą na boki a zasięg w dal to 20m 

Dobra H7 ma spokojnie zasięg 35m 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, jakie kupiłeś ledy? 360 stopni obelepiony trzon czy tylko 2 po przeciwnej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2020 o 17:44, kamil-vag napisał:

Pytanie, jakie kupiłeś ledy? 360 stopni obelepiony trzon czy tylko 2 po przeciwnej... 

To były ledy które miały po 2 stronach tylko diody. Renomowanej marki z wysokiej półki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, kamil-vag napisał:

To się nie dziw że ujowe wypełnienie światła... 

Zgadza się. Jak brać to takie ledy 360

Bo takie co mają z dwóch stron tylko diody to bez rewelacji świecą tak samo retrofity.

Ja raczej wolę  ksenon na częściach z homologacją 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zasięgnięciu informacji i przeczytaniu wielu naukowych artykułów na temat LED to wniosek wyszedł taki że raczej nie warto ich zakładać. No chyba że dla satysfakcji białego światła i jazdy tylko w dzień bo w nocy raczej się  nie nadadzą do jazdy. A i jeszcze dla osób które nie wiedzą ledy nie są wieczne i podczas gdy dioda LED się nagrzewa traci parametry świetlne. Światło zanika jest go mniej a w deszczu barwa jest słaba. 

Teraz będę przeprowadzać eksperymenty nad montażem Xenon D8S do którego nie są wymagane spryskiwacze i automatyczne poziomowanie lamp 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...